HABER En Düşük Güvenlik Puanlarını Alan Otomobiller

Bu video benim de aklıma geldi. Arabaların güvenlik standartlarındaki devrimi arabaların görüş açılarının azalmasıyla anlayabiliriz. Özellikle A sütununu iyice kalınlaştırdılar artık. Eski arabalar akvaryum gibi kalıyor şimdikilerin yanında.

Bizim Ford Fiesta'yı az önce sattığımıza göre rahatça sallayabilirim:D: Yeni Fiesta da baz donanımda hala 2 havayastığı. Halihazırda satılan Focus ise sadece baz donanımda 4 havayastığı, bir tık üste çıkılsa bile 6'ya çıkıyor. Diz havayastığı filan da belki opsiyonda vardır. Fiesta'da güvenlik paketiyle geliyordu eski kasada. Çoğu marka da böyle bir satış politikası izliyor. Sanırım baz donanımlı filo satışlarından daha çok para kazanmanın peşindeler. Pek çok şeyine çok fazla salladığım Volkswagen'i etsem etsem bu yönüyle takdir ederim. En boş paketlerde bile güvenlik donanımlarını eksiksiz sunuyorlar.
Vw'de de Polo uzun süre 2 hava yastığıyla satıldı. Artık 6 tane standart.
Fanıyım diye demiyorum (:P) volvonun en Sevdiğim yanı aktif hiç bir güvenlik donanımını opsiyonel sunmuyorlar. Standart pakette zaten 6 (yenilerde 7) hava yastığı ve city safety var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bu video benim de aklıma geldi. Arabaların güvenlik standartlarındaki devrimi arabaların görüş açılarının azalmasıyla anlayabiliriz. Özellikle A sütununu iyice kalınlaştırdılar artık. Eski arabalar akvaryum gibi kalıyor şimdikilerin yanında.

Bizim Ford Fiesta'yı az önce sattığımıza göre rahatça sallayabilirim:D: Yeni Fiesta da baz donanımda hala 2 havayastığı. Halihazırda satılan Focus ise sadece baz donanımda 4 havayastığı, bir tık üste çıkılsa bile 6'ya çıkıyor. Diz havayastığı filan da belki opsiyonda vardır. Fiesta'da güvenlik paketiyle geliyordu eski kasada. Çoğu marka da böyle bir satış politikası izliyor. Sanırım baz donanımlı filo satışlarından daha çok para kazanmanın peşindeler. Pek çok şeyine çok fazla salladığım Volkswagen'i etsem etsem bu yönüyle takdir ederim. En boş paketlerde bile güvenlik donanımlarını eksiksiz sunuyorlar.

Arkadaşın şirket aracı 2016 tdi dsg polo, 2 hava yastığı var.

Toyota'da geçerli bu yazılan hocam, 7 hava yastığı standart (2 ön, 1 sürücü diz, 2 perde, 2 arka). İbiza'da da (önceki kasa) arkada yoktu diye hatırlıyorum.
 
Vw'de de Polo uzun süre 2 hava yastığıyla satıldı. Artık 6 tane standart.
Fanıyım diye demiyorum :)P) volvonun en Sevdiğim yanı aktif hiç bir güvenlik donanımını opsiyonel sunmuyorlar. Standart pakette zaten 6 (yenilerde 7) hava yastığı ve city safety var.
Günümüzde markalar arasındaki fark bu kadar kapanmışken ve çıta bu kadar yükselmişken olması gereken aslında bu da, özellikle ülkemizde maliyet çok yükseldiği için kısabildikleri kadar kısıyorlar. Volvo'nun marka imajını koruması açısından bunu yapması zaten ayrı önem taşıyor. Özellikle Çinlilere satıldıktan sonra bu durumun kabul görmesi için sağlam araba imajını özenle koruması gerekiyor. Artık İsveç çeliğiyle yürümüyor işler. :)
Arkadaşın şirket aracı 2016 tdi dsg polo, 2 hava yastığı var.

Toyota'da geçerli bu yazılan hocam, 7 hava yastığı standart (2 ön, 1 sürücü diz, 2 perde, 2 arka). İbiza'da da (önceki kasa) arkada yoktu diye hatırlıyorum.
Doğru, Toyota'da da geçerli. Polo'da 2 havayastığını fark etmemiştim. Golf MidlinePlus'ta bile yorgunluk algılamaya kadar bütün güvenlik donanımları eksiksizdi onu hatırlıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Vw'de de Polo uzun süre 2 hava yastığıyla satıldı. Artık 6 tane standart.
Fanıyım diye demiyorum :)P) volvonun en Sevdiğim yanı aktif hiç bir güvenlik donanımını opsiyonel sunmuyorlar. Standart pakette zaten 6 (yenilerde 7) hava yastığı ve city safety var.
Ben vw nin sitesine girip baktığımda donanım detaylarında sadece sürücü ve yolcu ön hava yastıklarının olduğunu gördüm. Sitede mi hata var yoksa siz mi yanlış biliyorsunuz?
 
Ben vw nin sitesine girip baktığımda donanım detaylarında sadece sürücü ve yolcu ön hava yastıklarının olduğunu gördüm. Sitede mi hata var yoksa siz mi yanlış biliyorsunuz?
Hatırladığım kadarıyla yeni poloda standart 6 tane var standartta ama sitede öyle diyorsa öyledir.
 
Yanlışım varsa düzelt de, Era'lar 1200kg'ı filan buluyor sanırım değil mi? Ondan önceki Admire kasalar daha büyük ebatlara rağmen 1000kg altıydı diye hatırlıyorum.
Admire 1150 kg civarıydı galiba, ama 1100 kilo üstü onu kesin hatılıyorum da araba şu an uzakta. Ama bu kaportasının kötü olmadığı anlamına gelmiyor tabii.
 
Bu video benim de aklıma geldi. Arabaların güvenlik standartlarındaki devrimi arabaların görüş açılarının azalmasıyla anlayabiliriz. Özellikle A sütununu iyice kalınlaştırdılar artık. Eski arabalar akvaryum gibi kalıyor şimdikilerin yanında.

Bizim Ford Fiesta'yı az önce sattığımıza göre rahatça sallayabilirim:D: Yeni Fiesta da baz donanımda hala 2 havayastığı. Halihazırda satılan Focus ise sadece baz donanımda 4 havayastığı, bir tık üste çıkılsa bile 6'ya çıkıyor. Diz havayastığı filan da belki opsiyonda vardır. Fiesta'da güvenlik paketiyle geliyordu eski kasada. Çoğu marka da böyle bir satış politikası izliyor. Sanırım baz donanımlı filo satışlarından daha çok para kazanmanın peşindeler. Pek çok şeyine çok fazla salladığım Volkswagen'i etsem etsem bu yönüyle takdir ederim. En boş paketlerde bile güvenlik donanımlarını eksiksiz sunuyorlar.
Bunda cidden vw iyi, herhangibir konuda vw'e laf edilebilir sıkıntı yok ama güvenlik konusunda cidden vw iyi buna önem veriyor adamlar, yiğidi öldür hakkını yeme.
Edit: poloda 2 airbag mi var yav :D Ayıp etmişler poloya o zaman :D
 
Son düzenleme:
o seviyelere çıkma :D daha ulaşılabilir eski araçlarla yenisini kıyasla 99 focus ile 2008 focusu kıyasla veya 99 Laguna ile latitudeyi, leon1 ile leon3 ü kıyasla :D
9 yıl mk2 focusun kardeşi mk1 c-Max e binmiş biri olarak Haklısınız, özellikle malzeme kalitesi fark etmiş. Hatta bizim c- Max te Sony teyp vardı, bass son ses son arabada her yerden çatır çuturtular sesler geliyordu :D
 
o seviyelere çıkma :D daha ulaşılabilir eski araçlarla yenisini kıyasla 99 focus ile 2008 focusu kıyasla veya 99 Laguna ile latitudeyi, leon1 ile leon3 ü kıyasla :D
Dedemin 2000 corollasında kapı ici içi kol dayama yumuşak sünger bizim 12 modelde plastik üstünde sadece kumaş var, acıtıyo bazen:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Eto3401
Herkese Merhaba,

Otomobil satın alırken kuşkusuz ki baktığımız en önemli unsurlardan birisi aracın güvenli olup olmadığı. Geçmişten günümüze bu konuyu test etmek için birçok yöntem kullanıldı. Bu yöntemler sayesinde kullanıcılar otomobil satın almadan önce onlar hakkında fikir edinebiliyorlar.

Kullanıcılara anketler, mailler, ve telefon görüşmeleri ile sınıflarındaki araçları değerlendirmeli istenmiş. Cevapların da anonim olarak verildiğini hatırlatalım.

Otomobilin marka imajı, sorunsuzluk, servis güvelirliği, kaza güvenilirliği, teknoloji ve kaza testi sonuçları sorulan önemli başlıklar arasında.

Bugün Amerika’da kullancı yorumlarına ve geri dönüşlerine göre güvenlik konusunda en düşük puanı alan otomobillere göz atıyoruz.

1- Mini Sınıf

Mitsubishi Mirage

cc_2017MIC070001_01_640_X08.jpg

2- Küçük Sınıf

Fiat 500L

img.jpg

3- Orta Sınıf Sedan

Chrysler 200

USC60CRC211A021001.jpg

4- Küçük Sınıf Lüks Sedanlar

Mercedes-Benz CLA 250

2018-CLA-CLA250-COUPE-077-MCFO.jpg

5- Orta Sınıf Lüks Sedanlar

Lincoln MKS

260965.jpg

6- SUV

Dodge Journey

CAC50DOS041A021001.jpg

7- Lüks SUV

Land Rover Discovery Sport

bb2e7f967046462faf4d971f5e096ae2.jpg

8- Büyük SUV

Cadillac Escalade

HPE800-Escalade-2016-Supercharged-8-crop-1.jpg

9- Minivan

Chrysler Town & Country

USC60CRV081A021001.jpg

10- Elektrikli

Mitsubishi i-MiEV

2009-174531-mitsubishi-i-miev-production-version1.jpg


Kaynak: consumerreports

Türkiye’de böyle bir araştırma yapılsa, kullanıcıların gözünde en güvensiz araçlar hangileri olurdu ?

Read the whole post here.
Şahin