KAPALI En fazla 100.000 TL Bütçe ile, 2021 Şubat Sonuna Kadar Otomatik Araba

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yaqear
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yaqear

Taklacı Güvercin
28
Merhaba, nasılsınız?

Dilerim forumda olan olmayan herkesin keyfi yerindedir. Yerinde olmayan arkadaşlarımın ise yolunda gitmeyen işleri için dilerim önümüzdeki günler daha da aydınlığa çıkar.

Kısaca özet isteyen ya da uzun uzadıya okumak istemeyecek arkadaşlarım için özet:

80.000TL destekli ve 20.000 TL esneme payı ile en fazla 100.000 TL bütçe ile 4 tekeri olan, B veya C segmenti, Otomatik şanzımana sahip bir araç arayışına girdik.

  • Bütçe: 80.000 TL kesin, 20.000 TL esneme paylı toplamda en fazla 100.000 TL
  • İlk öncelik şanzıman, otomatik olması kesinlikle önemli.
  • Segment olarak C Hatcback önceliğimiz, duruma göre mantıklı B Hatcback gibi araçlara da bakınıyoruz.
  • Hasar Durumunda ise aracın Boyasız olması gibi bir takıntım yok. Boya veya değişen parçaya İstanbulda yaşadığım için takılmıyorum. Ancak Ağır Hasar Kayıtsız olması gerekli.
  • Yakıt: Gerçekten önemsiz, Benzin / Dizel / LPG hepsi şu an radarımda, aslında eşim LPG'den çekiniyor. Benzinli bir araçta LPG takılmamış olması daha çok işimize gelir.
  • Donanım Beklentisi: Aux ya da Bluetooth gibi bir gereç ile telefon görüşmesi yapabiliyor olsak aslında çok mutlu oluruz. İlla ki büyük boyutlara sahip bir medya ekranı aramıyoruz. Şu an aile büyüklerimizde 2015 model Toyota Auris var, en çok hoşumuza giden özelliği cam tavana sahip olması, Bu fiyat aralığında bulduğumuz araçta olup olmayacağını bilmiyoruz ancak olursa çok daha mutlu oluruz. Airbag sayısı olarak en az 4 airbag'in olması bizi güvende hissedecek. Bizim suçumuz olsun olmasın, bir trafik kazasında açılıp bizi koruyacak önlem yastıklarının sayıca fazla olması her zaman seçili arabayı öne çıkartacaktır.
  • Bagaj: İlaçlarımız, afete karşı hazırlık eşyalarımızın ve kişisel yedek eşyalarımızın olacağı küçük boy bir valiz, 2 adet katlanır sandalyenin her an bagajda duracağını düşünüyoruz. Tahminimce bagajı yüzünden hiçbir arabadan vazgeçmeyeceğiz.
  • Aklımızda olan, 2. el araba ilan sitelerinden favorilere aldığımız arabalardan bazıları: Golf MK5, Audi A3 8P, Honda Jazz 1. Nesil sport donanım 2. Nesil Joy donanım, Toyota Auris 1. Nesil, Toyota 9. Nesil Corolla HB, Toyota Yaris XP130, Peugeot 308 HDI, e-HDI, Citroen C4 2. Nesil e-HDI


Uzun uzun okurum, benim gözlerim iyi görüyor diyen arkadaşlarım için buyurun konuya:

Öncelikle kendimi tanıtayım, bendeniz bir terapistim. Hem özel bir hastanede çalışıyorum hem de haftanın belirli günlerinde özel bir kliniğe geçip hasta kabulünde bulunuyorum. Klinik ve evim arasındaki mesafe istanbulda şehir içi dediğimiz mesafede ve 25 km. Dönüşü de işin içine katarsak, haftada 2 gün mutlaka 50 kilometrelik o yolu yapacağım. Evim ve çalıştığım hastane arasındaki mesafe ise tahminen 2 kilometre ve çok fazla soğuğun, rüzgarın olmadığı günlerde ben bu mesafeyi yürümeyi seviyorum. Çalışma saatlerim dışında ara ara özel hastalarımın olduğu zamanlar da oluyor. Bu günleri de yapacağım yola eklersek eğer ortalama olarak haftalık 150-200 km'lik bir kullanıma ulaşabileceğim, aylık da en fazla 600-800 km arasında yapacağımı düşündüğüm bir yolum olacak.

Aracı eşimin babası bizler için alacak. Bu kadar alt üst olmuş bir piyasada araç alma konusunu kafamızdan çoktan çıkartmışken, kayınpederimin il dışına yerleşeceği haberini almış bulunduk. Hali hazırda kendisine ait olan Aurisi farklı günlerde kullanıyoruz ve işimizi görüyoruz. Ancak 2021 yılının şubat ayında kayınpederim il dışındaki yazlığına gitmiş olacak. Gitmeden de mağdur olmamamız için bize istanbulda bir araba bırakmak istiyor. Yaklaşık bir haftadır 2. el ilan sitelerini kontrol edip bu bütçeye ne alınır ne alabiliriz diye bakınıyoruz.

2 sene sonra yurt dışına yerleşme isteğimizi gerçekleştirmek istediğimiz için alınacak olan arabayı en az 2 sene kullanacağımızı öngörüyoruz. İçinde bulunduğumuz şartlar gereği, 2 sene sonunda en az zarar ile elimizden çıkartmayı planlayacağımız bir arabayı almak zorundayız.

Arabayı ben ve eşim dönüşümlü olarak kullanacağız. Kendisi şu an için işini evden online olarak götürüyor. Pandeminin bitişi ile birlikte o da istanbulun merkez ilçelerinden birinde bulunan kliniğine gidiyor olacağı için ilk önceliğimiz arabanın otomatik vitesli olması. Yakıt olarak yukarıda da belirttiğim gibi ailede 1.6 litre atmosferik motora sahip bir auris var. Benim kullanım tarzıma göre 8 litre gibi bir ortalamada gezerken, kayınpederim de 9.5 litre gibi bir ortalamada geziniyor. Şu ana kadar (İstanbul'da yakıt fiyatları bugün için 7.18TL) arabanın benzin masrafları henüz gözümüze batmıyor. Almayı planladığımız araç için de 100 kilometrede en fazla 9 litre benzin gibi bir tüketim değerini gözden çıkartmış bulunuyorum. Bu yüzden 1.6 Atmosferik Hitler veya 1.6 FSI motorlu Golf, A3 gibi araçlar dahi radarımda.

Kilometre olarak 300.000 kilometre bizler için psikolojik bir sınır. Arabayı bir noktadan başka bir noktaya ulaşım için kullanacakken, büyük bir arıza bütün planlarımızı altüst eder, o yüzden 200. 000 üzeri kilometreyi düşünebilirken, 300 bin bizleri biraz düşündürüyor.

Arabanın satışa çıktığı ilin Ankaranın doğusunda olmaması, gidip gelmem açısından daha kolay olcaktır. İstisnai bir durumda bu maddeyi görmezden gelebilirim.

Yaş olarak ikimiz de 26 yaşımızdayız. Araca 2 kişi olarak bineceğiz. O yüzden aracın tek kapı olması bizler için sorun teşkil etmiyor. Arka koltuk mesafesinin de çok peşinde değiliz.

Bakındığımız, elediğimiz, aklımızın kaldığı, sizlere danışmak istediğimiz, kötü anılarımızın olduğu bütün araçları aşağıya yazıyorum. Belki bizler ile aynı bütçeye sahip olup aynı zamanda araştırma yapan arkadaşlarım için de bir örnek oluşturmuş olurum:

  • AUDI:
    • A3: 2. Nesil olarak geçen, 8P kasa kodlu olan araç aklımızı çelmiyor değil, ancak model yılı bakımından bakındığımız bütçede 2004-2005-2006 modellerini bulabildim, nispeten temiz dediğim ilanlar ise hızlı bir şekilde satıldı ya da yayından kaldırıldı. Piyasası ise çok ilginç, bazı ilanlar aynı gün içinde 5.000 TL indirim yapıp sonra 3.000 TL zam yapıyor. Henüz çözemedim. Aracın 1. nesli olan, 8L kasa kodlu olanını ise istemiyoruz.
  • BMW
    • 1 Serisi: Şaka gibi olacak belki ancak filtreleme seçeneklerine 100.000 Tl altı ve otomatik seçeneklerini girdiğimde sadece 2 adet ilan çıkıyor. İkimizin de eskiden biraz para koyar alırız dediğimiz bir arabaydı. Olur da düşeş bir ilan çıkarsa belki denenebilir. Ancak tamamen hayal ürünü.
    • 3 Serisi: Sedan olması eşim için acaba zorlanır mı sorusunu aklıma getirmiyor değil. Zannedersem bu bütçeye kasa kodu E46 olan ve bebek yüz diye bahsedilen 3 serisi otomatik araçlar bulunabiliyor. Motor seçeneği olarak 3.20d'den tutun da 3.18İA, 3.16İ gibi bir sürü hacimde ve yakıtta araçlar var. Piyasasını hiç bilmiyorum. Alsak elimizde mi kalır, yoksa keyifle mi bineriz, yürütmesi ne kadar masraflıdır hiçbir fikrimiz yok.
  • Citroen:
    • C3: 2. nesli şirin duran, tipik fransız aşırlığına sahip tasarımlı bir araba. Zenith cam özelliği aslında çok ilgi çekici. Sahip olduğumuz bütçede ve şartlarda aktif bir kaç ilan çıkıyor karşımıza. Ancak fiyat olarak 90.000 TL ve üzeri durumda daha farklı alternatiflere yönelmek istedik.
    • C4: İlk nesli, Nam-ı Değer robot kasa, Çok da istemediğim ancak aklımıza yatanını bulursak da alıcı gözüyle bakabileceğimiz bir otomobil. Zannedersem en donanımlı olanı SXPK diye geçen modeli, aranızda kullanan varsa yorumlarını dinlemek çok isterim. İkinci nesli ise tasarım olarak gözümüze daha güzel gelen bir araba. Dizel otomatik konusunda listenin başına gidebilecek modellerden. Şöyle e-HDI ve MCP şanzıman ile temiz bir ikinci elini bulsak bu konuyu anında kapatabiliriz.
  • Fiat:
    • Biz düşünmüyoruz, ancak bu bütçe ile araba arayanlar için küçük bir not düşeyim istedim. 2011 - 2013 1.4 benzinli Punto, 2009 - 2011 Dizel yada Benzinli Bravo, bir sürü 1.3 multijet Linea, meşhur CVT şanzımanı ile Palio ve bir sürü Panda bulabilirsiniz.
  • Ford:
    • Fiesta: Biz düşünmüyoruz. Dileyen arkadaşlar için bu bütçede MK7 kasa kodlu, makyaj öncesi, 1.4 Atmosferik motorlu Titanium donanımlı araçlar mevcut.
    • Focus: Forumda zamanında konuşurken bir üyenin Ford alacaksan buçuklu kasasını tercih etmek önemli demişti. Kardeşim dediğim en yakın dostumda MK2 kasa 1.6 Benzin/LPG Manuel viteslisi var. Araçtan genel olarak memnun, aklım kaymıyor değil. Benzin/LPG sınıfında listenin başlarına gidebilir. Vitesi hakkında hiç bir bilgiye sahip değilim. Aydınlatabilecek olan arkadaşlarımdan yardım beklemekteyim.
  • Honda:
    • City: İlk nesilini düşünmüyoruz. Düşünen arkadaşlar için 70.000 ile 90.000 TL arasında en dolu paketi bulunabiliyor. İkinci nesli bizim gözümüze daha güzel görünüyor. Olabilir dediğimiz araçlardan bir tanesi ancak filtreleme yaptığımızda sadece 1 adet ilan ile karşılaşıyoruz.
    • Civic: Bitcoin gibi piyasası olan bir araba. Fiyatı hep yükseliyor sonra birden düşüyor. Bu bütçe ile 2010 model FD6 kasa olanları bulunabiliyor ancak ya yorulmuş ya da hep ağır hasar kayıtlı.Daha öncesinde teyzem bu kasasını kullanmış ve memnun kalmıştı ancak şimdi temizini bulamadığımız için yaklaşmaya gönlümüz pek razı değil. 7. nesil olanlarının ise bu paralar etmeyeceğini düşündüğümüz için listeye eklemiyoruz.
    • Jazz: Aklımızı en çok çelen arabalardan bir tanesi. Açıkçası bu kadar para verirken birinci değil ikinci neslini almayı daha çok isteriz. Favorilediğimiz bir sürü araç yavaş yavaş fiyatlarını indiriyor ancak hala alınabilir seviyeye gelmemiş durumdalar. 2. nesil olanı bize tasarım olarak dah güzel geliyor. Bu bütçede ise Joy donanım ile bulunabiliyor. Gönlümüz Fun donanımını isterdi ama zannedersem alacak olursak bütçemize en uygun Joy donanımı bulmaya çalışacağız. ilk nesli için de biraz yazacak olursam. Benzin tüketimi olarak nispeten iyi bir araç olduğunu biliyorum (bu her iki nesil için geçerli, LPG'den hoşlanmayanlar için alternatif bir benzinli araç olabilir.) Üzücü nokta ise hangi donanım olursa olsun ilk neslinde arka kapı camlarının manuel olduğunu gördüm. Evet arkaya oturan olmayacak ancak onların da otomatik olmasını isterdim. Zannedersem, birinci neslin en donanımlı olanını bu bütçe ile rahatça alabiliyorsunuz.
  • Hyundai:
    • Biz düşünmüyoruz
    • Accent Blue: Alacak olan arkadaşlar için bu bütçede dizel otomatik olan bir kaç araba bulabiliyorsunuz.
    • Accent Era: Çeşitli donanımlarda ve motor seçeneklerinde bu bütçeye bulabileceğiniz başka bir araç.
    • i 20 ve Getz: Yine çeşitli donanımlarda Benzinli olarak bulabileceğiniz araçlar mevcut.
  • Kia:
    • Ceed ve Pro Ceed: Birinci nesli için konuşacak olursak, bu bütçe ile dizel ve tam otomatik kombinasyonda bulunabilicek bir araç. Listede olabilir, ancak bizim için listenin çok yukarısında değil.
    • Rio ve Picanto: Şehir içinde kullanmak isteyenler için alternatif olabilecek benzinli otomatik araçlar bulunabiliyor.
  • Mazda:
    • 3: Çok güzel bir araç, bu bütçe ile bakındığımda ilanda 20 adete kadar bulabiliyorum. Enteresan donanım paketlerine sahip, bu bütçe ile araç bakınan arkadaşlarımın ve benim mutlaka bakmamız gereken bir araç bana kalırsa. Benzinli olarak listede kendine yer bulabilir.
  • Mercedes:
    • A Serisi: Biz düşünmüyoruz. İlginç çizgilere sahip bir araç. Farklı olmak isterseniz bakınabilirsiniz. Vites konusunda kullanan arkadaşlarımın çok eğlendiğini hatırlıyorum ancak sürmek bana henüz nasip olmadı.
  • MINI:
    • Cooper: Biz düşünmüyoruz. 2006 modele kadar bulunabiliyor, bulduklarımın hepsi ağır hasar kayıtlı
    • ONE: Biz düşünmüyoruz. ilanda 3 adet bulabildim hepsi ağır hasar kayıtlı idi
  • Mitsubishi
    • Lancer: 10. nesli ilgimizi çekiyor, bu bütçeye temiz bir tane bulması ise biraz zorluyor. Bu bütçelerde bakan arkadaşlarım için 9. nesli de rahatça alınabiliyor.
  • Nissan:
    • Biz Düşünmüyoruz.
    • Micra: 2012 model olanları bu bütçe ile bulunabiliyor, yanlış görmediysem full donanımlı olan bir kaç adet ilan da var.
    • Note: 1.6 benzinli motora sahip 20'den fazla ilan bulunabiliyor.
  • Opel:
    • Corsa: Biz düşünmüyoruz, ancak 2014,2015 model yıllarına kadar araç bulunabiliyor.
    • Astra: Bu bütçe ile H kasa dizel ve easytronic şanzımanlı olanı bulunabiliyor. Dizel otomatik listesinde bizim için sonlara doğru yerini alabilir, ancak araç bakınan arkadaşlarım için fikir vermesi adına yazdım. Araç muayene istasyonunda çalışan arkadaşımın hoşlanmadığı insanlar arkasından ettiği bir dua geldi aklıma: "İnşallah Ecotec motora tüp takıp, otomatik vitesli olarak kullanırsın."
  • Peugeot:
    • 208: Biz düşünmüyoruz. Bakınan arkadaşlarım için ilanda 5-6 adet benzinli 2 adet de dizel Access donanımlısı var. Ancak hepsi ağır hasar kayıtlı.
    • 308: İkiz kardeşini zaten listenin üst sıralarına yazmıştım. e-HDI motorlu olandan bütçe sınırları içinde sadece bir tane var, yüksek fiyatlı olanlar ise radarımda, sahiplerinin fiyatları düşürmesini bekliyorum. HDI olanlarından ise farklı donanım paketlerinde araçlar mevcut. Cam tavanlı modeller ise maalesef 110.000 TL'den başlamakta.
  • Renault:
    • Biz düşünmüyoruz.
    • Clio: Bu bütçe ile en yüksek clio 3 alınabiliyor. Clio 4 otomatiğin fiyatları ise daha yukarılarda.
    • Megane: 2012 modele kadar alınabiliyor, ilanlarda dizel orta paket, benzinli en dolu paket 3. nesil bulabilirsiniz, gözüme bir iki adet de sporttourer takıldı, genş aileli arkadaşlarım inceleyebilir.
    • Fluence: Bu bütçe ile alınabilecek, makyaj öncesi dolu, sonrası orta paketler mevcut, ilgilenen arkadaşlarım bakabilir.
  • Seat:
    • Biz Düşünmüyoruz
    • Ibiza ve Leon: Fiyatları enteresan bir biçimde uçmuş iki araç, bu bütçe ile dizel otomatik MK2 3 adet bulabildim hepsi de ağır hasar kayıtlı idi, ibiza ise ilanlarda daha kolay bulunabilen bir araç ancak fiyat olarak bütçemizi fazlaca geçiyor.
  • Smart:
    • Forfour: Enteresan bir araç, kriterlerin çoğunu karşılıyor. Motor ve alt takım olarak farklı markalar ile parçaları uyuşuyor diye okuyorum ancak elimden çıkartması zor olur diye yanaşamıyorum.
  • Subaru:
    • Biz düşünmüyoruz:
    • Impreza: 2009 modele kadar 1.5 benzin otomatik bulunabiliyor. Hakkında pek bilgiye sahip değilim.
  • Toyota:
    • Auris: İlk nesli için konuşacak olursak hoşumuza giden bir araç, dizel modellerinde yağ yakma sorunun olduğunu biliyorum, mmt şanzımana ayağımızı uydururuz diye düşünüyoruz. Ağır hasar kaydı olmayanını bulabilirsek neden olmasın dediğimiz araçlardan. dizel otomatik listesinde fransız arkadaşlar gibi tepee oynayabilir. Benzinli modeli için ise bu bütçe ile bakındığımda, hep mmt şanzımanlı olanlarını bulabildim. Bir hastamda benzinli tam otomatik ilk nesil auris vardı ancak galiba makyajdan sonra getirdiler tam otomatik şanzıman seçeneğini. Bilen arkadaşlarımdan mmt şanzıman ve benzinli motor uyumunu yazmalarını rica ediyorum. Bir de ilk nesil auris için en dolu paket hangisi? Comfort mu yoksa Elegant mı bilenler bilgilendirirse çok mutlu olurum.
    • Yaris: Bu kadar para vermeyi göze aldığım bir Yarisin en azından 3. nesil olmasını beklerim, ilanlarda bizim bütçemizin hemen üzerinde güzel arabalar bulabildim. Ancak biraz daha fiyatlarını indirdiklerinde radarıma alıyor olacağım. Enteresandır bu bütçe ile arama yaptığım vakit bir adet de hybrit yaris çıkıyor karşıma. Arabada ne gibi bir sorun var bulamadım ancak, ekspertiz fotoğraflarında ya da hasar kaıtlarında ağır hasara, değişen parçaya rastlamadım. Emsallerinden 20.000 TL ucuza satıldığı için görmezden geliyorum.
    • Corolla HB: 9. nesil olarak geçen bu corolla Auristen önceki kasa, ikimizin de bildiği, uzaktan beğendiği bir araba. Yaşı itibariyle temizini bulmak zor biliyoruz ancak bulabilirsen neden almayalım ki dediğimiz araçlardan.
  • Volkswagen:
    • Golf: Eskiden beri aklımızda olan araçlardan bir tanesi, araba almaya niyetlendiğimizde MK6 kodlu kasasına bakarken, şimdiki bütçemize ise sadece MK5 kodlu kasanın denk geliyor olması biraz üzücü. Bu bütçede, türlü türlü motor seçenekleri ile (Aslında bu kasada dizele bulaşmak istemiyoruz) türlü donanımlarda araçlar karşımıza çıkıyor. Zannedersem bu kasada en dolu paket Comfortline diye geçiyor. İlanlarda 2008 yılına kadar triptronik vitesli ve benzinli bir parça donanımlı olanlarını favoriye alıyoruz. (Kuzeni A3 8P gibi bu kasa Golf'ün de temizini bulmak zor biliyoruz.) Donanım açısından istediğimiz Airbag kriterini yerine getirebilen bir araç olduğu için gönlümüzde ve aklımızdaki yeri büyük bir aday. Daha önce uzun süreli kullanmış arkadaşlarımdan yorumlarını bekliyoruz.
    • Polo: Biz Düşünmüyoruz. Bakan arkadaşlarım için, bu bütçe ile 2010 model MK5 1.6 TDI otomatik bir kaç ilan bulunuyor.


Küçük bir liste yapacak olursak:
Benzin
Dizel
Honda Jazz 2. Nesil​
Citroen C4 2.Nesil 1.6 e-HDI​
Toyota Auris İlk Nesil​
Peugeot 308 1.6 e-HDI​
Audi A3 8P - Volkswagen Golf MK5​
Peugeot 308 1.6 HDI​
Toyota Yaris 3. Nesi​
Toyota Auris 1.4 d4d​
Ford Focus 2.5​
Toyota Corolla HB d4d​
Opel Astra H​
Kia Ceed ProCeed​
Honda City 2. Nesil - Jazz 1. Nesil​
Citroen C4 1.Nesil 1.6 HDI​
Toyota Corolla HB​
Opel Astra H 1.3 CDTİ​

Burada yazdığımız araçlar arasında, Sizlerin değerli bulduğunuz kişiler/varlıklar ile berabar vakit geçirdiğiniz, bir yerden bir yere ulaşımınızı sağladığınız, içinde gülüp eğlendiğiniz, kah hüzünlenip kah ağladığınız, yerdeki çakıldan tekerini sakındığınız, altını sürttüğünüzde canınızın yandığı o güzel arabalarınızın da ismini yazmış olabilirim. Lütfen bana darılmayın, zevklerin ve renklerin her insana göre değiştiği bu dünyada; sizlerin emekleriniz ile almış olduğunuz araçları kötüleyici bir yorum yapmak istemedim.

Yorumlarınızı, değerlendirmenizi, tavsiyelerinizi ve paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım. Kazanın, belanın bizlerden uzak duracağı günlere..
Sevgiler,
Yaqear.
 
Bu kadar temizi yok. Var olan seçeneklerde vti motor,sanayide sevilmeyen motordan.

O araçta benzinlide vti ve thp var zaten. İkisinde de lpg varsa uzak durmak lazım.
Tanıdığımızdaki 308 dizel otomatik ufak tefek kazaları (kaporta işlemleri) dışında kazası olmayan 110 bin kmdeki aracı 105-110 bin liraya alan çıkmadı geçtiğimiz haftalarda. Buraya da atmıştım. Üstteki c4'e 95 bin lira vermeyi aklımdan bile geçirmezdim.
 
O araçta benzinlide vti ve thp var zaten. İkisinde de lpg varsa uzak durmak lazım.
Tanıdığımızdaki 308 dizel otomatik ufak tefek kazaları (kaporta işlemleri) dışında kazası olmayan 110 bin kmdeki aracı 105-110 bin liraya alan çıkmadı geçtiğimiz haftalarda. Buraya da atmıştım. Üstteki c4'e 95 bin lira vermeyi aklımdan bile geçirmezdim.
Otomatik seçince zaten sayılı ilan çıkıyor. Çıkanlarda ya ağır hasarlı ya da yüksek km'li. 100 bine temiz 308 yok.
Otomatik araçların alınabilir olanları 70-80'den başlarken dolu,düşük km görece yeni model C4'e o para verilir.

308'ler 2010 model, C4'ler 2007 den başlayıp makyajlı 2010-11 de bulunabiliyor. 308'den eski değiller yani.
 
Merhaba,
Müthiş titizlik ve özenle hazırlanmış harika bir yazı olmuş. Her markaya ve her beğeniye yönelik araçlar mevcut.
Bir Toyota kullanıcısı olarak size naçizane önerim ilk nesil Toyota Auris olacaktır. Usta parça ve piyasa problemi olmayan bir araçtır.
 
2021'in ilk gününden hepinize merhaba,

Siz değerli forum kullanıcılarına; sağlıklı, huzurlu ve eksik hissettiklerimizin tamamlanmasına şansların tanınacağı bir yıl dilerim.

@mrtkap emeğiniz için teşekkür ederim. İlk araç, gerçekten güzel. Her şeyi ile harika derken, içeriden gelen ilk fotoğraf ile bir anda üzüldüm :D Araç manuel vites :) Eğer arayan arkadaşım radarına alabilir. İkinci aracı ise favorime aldım :) Son araç ise maalesef ben görene kadar kaçtı. Yazıyı siz yazdığınızda bakmıştım ama şimdi baktığımda ilan siteden kaldırılmış.

@LiveForSpeed Hepimizin bildiği bir türkiye gerçeği var ki araba piyasasında hurdalığa gitmesi gereken onlarca araç bir şekilde toparlanıp, arabadan iyi kötü anlamayan insanlara çok yüksek meblağlara hatasız diye satılıyor. Arkadaşınızın yaşadıkları talihsiz bir durum. Dilerim daha güzellerini, sorunsuzlarını kullanmak arkadaşınıza ve buradaki tüm arkadaşlarımı kısmet olur. :)

İlanlar arasında gezerken yaşı yüksek, km'si düşük, yaşça büyük biri tarafından kullanılmış ancak bir senedir de yatan bir araç buldum. Sahibi ile henüz irtibat kurmadım. Malum yıl sonu / yılbaşı derken eşimle tatlı koşuşturmacanın içinde idik.

Uzaktan bakıldığında, yaz çorbasına benzeyen bir listemiz var ancak arasıdan sizlerin yardımı ile elediğimiz araçlar oldu. Listemiz ilerleyen günlerde daha da net hale gelecek. Onun için de ufak bir çalışma yapıyorum. :)

@atoprak İnşallah, sizler Amsterdam'da yaşıyorsunuz. Kim bilir belki de bir kaç yıl sonra orada tanışmak dileklerimle :) Bu arada bir araba almanın arefesinde idiniz, dilerim gönlünüze göre olur :)

@mazda323hb Benzinli, ilk nesil C4 gerçekten temiz duruyor. Acaba motor, şanzıman durumu nasıldır? Bu araçtaki motor anladığım kadarıyla atmosfetik 1.6 litrelik motor. Ustası boldur diye düşünüyorum. Favorime aldım ama aşağıda açıklayacağım sebeplerden dolayı belki alt sıralara belki üst sıralarda kendini bulabilir.

Bu arada, emeğiniz için teşekkür ederim :)

@sputnik Aslında 308'in tasarımını hanıma beğendirdim, ilkten hoşlanmadığını belirtmişti sonra inceleyince işler değişti :) Eğer tanıdığınız arabayı hala satmadıysa aktif bir linki var mıdır? Mesaj yoluyla ya da buradan paylaşırsanız çok mutlu olurum.

@taamamsensin teşekkür ederim :) Birinci nesil auris kullanıyorsanız eğer size bir sorum var, Eğer ki aracınız otomatik vitesli ise; benzinli mi kullanıyorsunuz yoksa dizel mi :) Sizin cevabınıza göre daha uzayan sorularımın zinciri şimdiden hazır :) Bir kullanıcı ile karşılaşmak çok güzel oldu :)


Yeniden görüşmek üzere :)
 
Aslında çok fazla araba, fiyat, tasarım, teknoloji yönünde kafamızı karıştırdık.

Önümüzdeki bir kaç gün içinde, buraya bir de bu bütçe ile alabileceğimiz arabaların ufak bir listesini daha çıkartacağız. Hem yıl bazında hem de donanım bazında. Sonra da eleme usulü ile bir kaç modele odaklanmış, yeni eski tüm ilanları kovalıyor olacağız. Hala favorimizde olan araçalrın 5.000-6.000 TL fiyat indirdiklerini görüyoruz. Piyasa mükemmel bir şekilde karışık.😦 Herhalde yapılacak en mantıklı şey, araçların güncel kasko değerlerine bakıp satış fiyatların onunla karşılaştırmak.

Bizim gibi arada bir bütçede olan tüm arkadaşlara sabır, birazcık şans, bir de çelik gibi sinirler diliyoruz :)
 
Son düzenleme:
@Mt.Akina Vakit ayırıp uzun uzun yazmışsınız, teşekkür ederim. İşte bu noktada sizlerden bilgi almak isterim. Motorların ömrü; kullanıma, bakım periyoduna olan sadakate, parçaların bir biri ile uyumuna çok bağlı iken, tecrübesiz olduğum bu alanda sizlerden gelecek bütün bilgilere kulak kabartmış olacağım. Olmayan şey bozulmaz mantığı ile üretilmiş yıllardır da büyük sorunlarını duymadığım - Nedense aklımda sadece Lambda Sensörüne dikkat etmem gerektiği kalmış. - Atmosferik motorlu Volkswagen grup araçlarına karşı çok korkarak yaklaşmıyorum. Nesil olarak kısa bir süre kullanılmış FSI motorlar için ya da yeni nesil motorlar için ise çok büyük fikirlere sahip değilim.

Çevremde fransız arabası kullanan tek tük insan var, birisinde 2003, Peugeot 307 1.4 hdi manuel vites bir araç var. Anlayacağınız bilgim sıfır. Bir hastam ile ara ara Tekirdağ'a gidip gelmiştik onda ise C4 2.Nesil 1.6 dizel MCP şanzımanlı bir araç var. Açıkçası gidişi, özellikle de yakıt tasarrufu çok hoşuma gitmişti. Çok asabi araç kullanan birisi değilim. 0'dan 100 km hıza ne kadar hızlı ulaşacağımdansa, güvenle ulaşıp keseme çok fazla zarar vermeyecek şekilde kullanmayı daha çok seviyorum. Arıza yapıyor mu diye sorduğumda, yanlış hatırlamıyorsam el freni ile alakalı bir sorundan bahsetmişti.

Aisin şanzımana sahip tam otomatik bir Peugeot 308'i keşke bu bütçelere şu zamanda bulabilsek, ancak piyasa çok kötü durumda.

Polo 9N hiç düşünmediğimiz bir araç ancak siz yazdıktan sonra onu da araştırmaya başlayacağız, paylaşımınız için teşekkür ederiz.
Civic EP ise, mesai arkadaşımda vardı. Aracın başına gelmeyen kalmamıştı. Rengi kırmızı olmasına rağmen her parçası ayrı bir tonda duruyordu. Forumdaki arkadaşlarıma sorum şu: Bu kasa araçların boyası çok mu incedir? Bahsettiğiniz motor galiba ilan sitelerinde 1.6 olarak geçiyor. Arama seçeneklerine iVTEC yazdığımda karşıma daha çok FD6 kasa çıkıyor. Zannedersem Sport donanımı en üst paketi, içeriği güzel görünüyor. Önerinizi dinleyerek bu aracı da radarımıza alıyoruz.

Favorilerimizdeki Golf MK5'lerde ise, bugün (28 Aralık Pazartesi), Bir kaç adet ilanda 5-6.000 TL indirimler yapıldı ama hala içimizden o paraları vermek geçmiyor.


Doğrudur, BSE kodlu hitler motorda oksijen sensörü hariç pek bir sıkıntı ben de duymadım, biz benzinde kullanıyoruz ama LPG takacağız mantığıyla almıştık, az km yaptığımız için gerek kalmadı.

FSi'ı hiç kullanmadım fakat aldıktan sonra birkaç kez ustalarımıza sorduk, benzinde kullanıyoruz, böyle olacağını bilseydik FSi alırdık hem daha dolu hem de daha ekonomik ve performanslı demiştim ben, bunu üzerine usta onlarla ilgili problemlerle karşılıyoruz bunu aldığınız daha iyi olmuş demişti.Fakat bunu bir kere daha yazmıştım, forumda FSi kullanan bir arkadaş var problem yaşamadığından bahsetti, bilemiyorum ben de sizin gibi ön yargılıyım ama eğer benzinde binilmesi kesinse FSi daha mantıklı geliyor-ustasını bulduğunuz sürece malum hitler kadar kolay bir motor değildir zannımca.

Bahsettiğim Civic ve Poloları da araştırmaya devam ediniz derim, kolay gelsin iyi günler, mutlu yıllar dilerim.
 
Son düzenleme:
Doğrudur, BSE kodlu hitler motorda oksijen sensörü hariç pek bir sıkıntı ben de duymadım, biz benzinde kullanıyoruz ama LPG takacağız mantığıyla almıştık, az km yaptığımız için gerek kalmadı.

FSi'ı hiç kullanmadım fakat aldıktan sonra birkaç kez ustalarımıza sorduk, benzinde kullanıyoruz, böyle olacağını bilseydik FSi alırdık hem daha dolu hem de daha ekonomik ve performanslı demiştim ben, bunu üzerine usta onlarla ilgili problemlerle karşılıyoruz bunu aldığınız daha iyi olmuş demişti.Fakat bunu bir kere daha yazmıştım, forumda FSi kullanan bir arkadaş var problem yaşamadığından bahsetti, bilemiyorum ben de sizin gibi ön yargılıyım ama eğer benzinde binilmesi kesinse FSi daha mantıklı geliyor-ustasını bulduğunuz sürece malum hitler kadar kolay bir motor değildir zannımca.

Bahsettiğim Civic ve Poloları da araştırmaya devam ediniz derim, kolay gelsin iyi günler, mutlu yıllar dilerim.
BSE kodlu motor herhangi bir teknoloji barındırmadığı için bozulmuyor performans-yakıt dışında her kullanan memnun. FSİ ların bazı dikkat edilmesi gereken hassas noktaları var ülkemizde pek bakılmadığı zaman biçok problem çıkarabiliyor. Örneğin FSİ motorda yüksek basınçlı yakıt pompası var el kadar parça 2500 tl. TSİların hepsinde de mevcut bir diğer örnek trigerin zincirli olması yine tsi larla aynı ve yağ değişimi zamanında yapılmadığı zaman bu aksaam çok çabuk bozulup eskiyebiliyor. Bu tip parçalar olduğu için BSE ye göre bir problem çıkarma ihtimali tabiki doğal olarak daha yüksek . Yakıt kalitesi çok mühim bu motorlarda çünkü sıkıştırması biçok 1.6 atmosferikten daha yüksek. Çoğu parçası ve teknolojisi 1.4 TSİ la benzer veya aynı.
 
2021'in ilk gününden hepinize merhaba,

Siz değerli forum kullanıcılarına; sağlıklı, huzurlu ve eksik hissettiklerimizin tamamlanmasına şansların tanınacağı bir yıl dilerim.

Benzinli, ilk nesil C4 gerçekten temiz duruyor. Acaba motor, şanzıman durumu nasıldır? Bu araçtaki motor anladığım kadarıyla atmosfetik 1.6 litrelik motor. Ustası boldur diye düşünüyorum. Favorime aldım ama aşağıda açıklayacağım sebeplerden dolayı belki alt sıralara belki üst sıralarda kendini bulabilir.

Bu arada, emeğiniz için teşekkür ederim :)

@sputnik Aslında 308'in tasarımını hanıma beğendirdim, ilkten hoşlanmadığını belirtmişti sonra inceleyince işler değişti :) Eğer tanıdığınız arabayı hala satmadıysa aktif bir linki var mıdır? Mesaj yoluyla ya da buradan paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Birinci nesil auris kullanıyorsanız eğer size bir sorum var, Eğer ki aracınız otomatik vitesli ise; benzinli mi kullanıyorsunuz yoksa dizel mi :) Sizin cevabınıza göre daha uzayan sorularımın zinciri şimdiden hazır :) Bir kullanıcı ile karşılaşmak çok güzel oldu :)

Hâlen satılıkmış. İlan durmuyormuş, düşünürseniz özelden iletişim bilgilerini paylaşabilirim.

İlk nesil C4 bu fiyatlarda (90-100 bin lira) kesinlikle önermem. 308'le aynı yaşta bulunsa bile model çıkış yılı 2003-2004 olan bir araç. Milletin yazdığı fiyatlara takılmamak gerek, 308 benzinlilere o yazılan fiyatlar verilmez, aratınca 100-105 bin civarında temiz araçlar çıkıyor ancak o bile fazla. 308 dediğiniz araç bu zamana kadar aynı yıl Auris'ten neredeyse %30 daha düşüğe satılan bir araçtı. Forumda garaj başlığında konum var, eski bir 308 1.6 vti otomatik kullanıcısıyım, hor kullanılmış vti motor üzebilir ona ayrıca dikkat etmeniz gerekir.

Auris'in ilk nesil benzinli makyajsız kasasında, dizellerde olduğu gibi MMT (yarı otomatik) şanzıman var. 124 bglik bir önceki seri 1.6 motor yer alıyor. Makyajlı kasada tam otomatiğe geçtiler ancak onlar bütçenizi aşıyor.
 
@taamamsensin Verso, zamanında ayrı ayrı test edip, hayran kaldıklarımızdan :) Yanılmıyorsak ilk nesli idi :) Kazasız sürüşler diliyorum.

Yukarıdaki yazılardan birinde C4 Picasso için günün birinde neden sahip olmayalım ki demiştik. Şimdi ise ciddi ciddi aklımızı kurcalıyor. Günün biri düşündüğümüzden de erken bir dönemde gelmiş olabilir. :D

Bu araç arama konusunda bazen öyle fikirler çıkıyor ki aklımızdan, bir an acaba alabileceğimiz en yeni arabayı mı alsak dedikten sonra kendimizi Peugeot 208 bakınırken bulduk. :)

@Mt.Akina Bahsettiğiniz nesil poloların Goal paketlilerini kenara ayırdık, güvenlik donanımı diğer paketlerine göre daha dolu olması aklımza yattı. Civic'ler konusunda ise bahsettiğinizden bir nesil daha yeni kasa araçları bu sıralar radarımıza aldık yanılmıyorsam FK/FN diye geçiyor kasaları 1.8 litrelik motorlarına bakınıyoruz ama tabii sadece dışarıdan gördüğümüz kadarını biliyoruz. İçini bilen ya da kullanan hiç dostumuz yok.

@LiveForSpeed İşte bunlar kaliteli bilgiler :) Hem size hem de @Mt.Akina 'ya Volkswagen motorları konusunda verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

@sputnik selamlar, Arkadaşınızın aracına da bir bakmak isteriz, tabii onun da müsait olduğu zamanda :)



Değerli arkadaşlarım, biliyorum çok cevaplı bir soru soracağım ancak, bilmediğimden:


1.4 D-4D motor için siz olsanız kaç bin kilometreden sonra araca bakmaktan vazgeçerdiniz?

Hepinize kazasız, belasız zamanlar dilerim :)
 
1.4 D-4D yi şirket arası olarak kullandım yaklaşık 2 yıl kadar (2010 modeldi sanırım).
Şirketin kendi aracı olduğundan bana 90k km de bir Corolla gelmişti :) Düz vitesli model di ama (hoş yarı otomatik, yeni kasasını (2014 model) da kullandım uzunca) ..
Manuel vitesli corolla dan bahsedecek olursak ... taş gibi arabadır, frenleri iyidir, yol tutuşuda fena değildir... eh tabiki konfor ve izolasyon konularında çok iyi değil .. ama dönemin Citroen ve 308 leri ile denkti ... izolasyon olarak biraz daha kötüydü yalnız bunlara göre...

Hor demiyim ama özensiz kullanılmış şekilde almıştım aracı .. geri verdiğimde dahi trim sesi yoktu ... o şekilde kullanmaya göre motoru, şanzımanı kusursuz du ...
Benim kullandığım dönemde bir kez turbosu değişti (sanırım 110k km civarındaydı) .... genel giderleri hariç hiç sorunu yoktu ... ve çok az yakıyor, tork düşüklüğünden dolayı devir çeviriyor... ama bir o kadar da gitmiyordu :)

Yarı otomatikli yeni kasasını da kullandım ... tabi aracın yeni olması, konfor öğelerine biraz daha dikkat edilmesinden dolayı araç daha başarılıydı ..
Şanzımanı tek kavramalı, yarı otomatik olduğu için biraz alışmak lazım ... ben aynı tip şanzımanı Citroen C4 te de kullanmıştım.. karakterleri aynı, dikkat etmezseniz yığılma yapan araçlardı.. bu aslında normal bir durum ...manuel araçta da ayağınızı gazdan çekmeden vites atarsanız benzer durumları yaşarsınız... bira alıştıktan sonra hem sizin, hem de yolcuların konforu artıyor... tabiki beklenti tam otomatik, cvt veya çift kavramalı araçlar gibi olmasın ...

Toyota da olsa dizel motorlu bir aracı çok yüksek km de almak istemem.
Kullanım ile çok alakalı ... D4-D yi çok özenli değil ama bilinçli kullanırsanız, bakımları da aksatılmaz sa çok uzun süre kullanabilirsiniz... bu durumda 200k görmüş ama bakımları tam, iyi kullanılmış bir araç düşünülebilir... ama 80-90k km de motorları yiyen manyaklar da var
 
@Mt.Akina Bahsettiğiniz nesil poloların Goal paketlilerini kenara ayırdık, güvenlik donanımı diğer paketlerine göre daha dolu olması aklımza yattı. Civic'ler konusunda ise bahsettiğinizden bir nesil daha yeni kasa araçları bu sıralar radarımıza aldık yanılmıyorsam FK/FN diye geçiyor kasaları 1.8 litrelik motorlarına bakınıyoruz ama tabii sadece dışarıdan gördüğümüz kadarını biliyoruz. İçini bilen ya da kullanan hiç dostumuz yok.
FK/FN Civic'ler konusunda şunu söyleyebilirim şanzımanları Japon diye aldanılmaması gereken şanzımanlar, i-Shift diye bir şanzımanı var ve hatırladığım kadarıyla çok da sağlam bir şanzıman değil. Dolayısıyla alt nesil alıp kafamın rahat olmasını yeğlerdim ben. Yine de siz bir araştırınız bakalım neler çıkacak, ya da kullananlar bilgilendirirse daha aydınlatıcı olur, ben de öğrenmiş olurum daha detaylı olarak.
 
1.4 D-4D yi şirket arası olarak kullandım yaklaşık 2 yıl kadar (2010 modeldi sanırım).
Şirketin kendi aracı olduğundan bana 90k km de bir Corolla gelmişti :) Düz vitesli model di ama (hoş yarı otomatik, yeni kasasını (2014 model) da kullandım uzunca) ..
Manuel vitesli corolla dan bahsedecek olursak ... taş gibi arabadır, frenleri iyidir, yol tutuşuda fena değildir... eh tabiki konfor ve izolasyon konularında çok iyi değil .. ama dönemin Citroen ve 308 leri ile denkti ... izolasyon olarak biraz daha kötüydü yalnız bunlara göre...

Hor demiyim ama özensiz kullanılmış şekilde almıştım aracı .. geri verdiğimde dahi trim sesi yoktu ... o şekilde kullanmaya göre motoru, şanzımanı kusursuz du ...
Benim kullandığım dönemde bir kez turbosu değişti (sanırım 110k km civarındaydı) .... genel giderleri hariç hiç sorunu yoktu ... ve çok az yakıyor, tork düşüklüğünden dolayı devir çeviriyor... ama bir o kadar da gitmiyordu :)

Yarı otomatikli yeni kasasını da kullandım ... tabi aracın yeni olması, konfor öğelerine biraz daha dikkat edilmesinden dolayı araç daha başarılıydı ..
Şanzımanı tek kavramalı, yarı otomatik olduğu için biraz alışmak lazım ... ben aynı tip şanzımanı Citroen C4 te de kullanmıştım.. karakterleri aynı, dikkat etmezseniz yığılma yapan araçlardı.. bu aslında normal bir durum ...manuel araçta da ayağınızı gazdan çekmeden vites atarsanız benzer durumları yaşarsınız... bira alıştıktan sonra hem sizin, hem de yolcuların konforu artıyor... tabiki beklenti tam otomatik, cvt veya çift kavramalı araçlar gibi olmasın ...

Toyota da olsa dizel motorlu bir aracı çok yüksek km de almak istemem.
Kullanım ile çok alakalı ... D4-D yi çok özenli değil ama bilinçli kullanırsanız, bakımları da aksatılmaz sa çok uzun süre kullanabilirsiniz... bu durumda 200k görmüş ama bakımları tam, iyi kullanılmış bir araç düşünülebilir... ama 80-90k km de motorları yiyen manyaklar da var
Arkadaşım 270.000 km’de d4d hb’i, hemde yazılımlı, turbo ve zincir orjinal fabrikasyon şekilde kullanıyor. 1.6’dan da öyle kötü değil, rakiplerine nazaran baya sessiz ve sağlam motordur.
 
FK/FN Civic'ler konusunda şunu söyleyebilirim şanzımanları Japon diye aldanılmaması gereken şanzımanlar, i-Shift diye bir şanzımanı var ve hatırladığım kadarıyla çok da sağlam bir şanzıman değil. Dolayısıyla alt nesil alıp kafamın rahat olmasını yeğlerdim ben. Yine de siz bir araştırınız bakalım neler çıkacak, ya da kullananlar bilgilendirirse daha aydınlatıcı olur, ben de öğrenmiş olurum daha detaylı olarak.
Dsg’den hallice :) robottan dolayı yolda kalan çok oluyor, bi ara 1.8 manueline kaldırmıştım :D
 
Uzunca bir süre yazamadım kusuruma bakmayın,
Bu şartlar altında her gün kafamızı başka bir araba kurcalıyor, karıştırıyor. Almak istediğimiz arabaların her gün farklı test videolarını izleyip kararlarımızı pekiştiriyoruz ama gerçekten çok zor bir zaman dilimi oluyor bizim için. İyi dilekleriniz için hepinize teşekkür ederiz :)


@atoprak Tork düşüklüğünden dolayı devir çeviren ama bir o kadar da gitmeyen lafınıza kahkahalar attım :D günümü keyiflendirdiniz teşekkür ederim :) D-4D motorlar için 250.000 KM'ye kadar bakınıyoruz, yorumlarınızı da dikkate alarak :)


@Mt.Akina FK/FN civic ilanlarının çoğunda şanzıman yağının değiştiği detayı dikkatimi çekiyor. Şanzıman bakımı, revizyonu konularında ise açıklama yazan kimseyi fark etmedim henüz, i-Shift yerine CVT ya da Tork Konvektörlü bir Honda tercih etmek daha mantıklı olacak anladığım kadarıyla :)


@mrtkap Oh oh oh, maşallah daha nice 270.000 kilometreler :D Şöyle tek elden kullanılmış bulsak aslında hiç bakmaya bile gerek yok kilometresine de işte ilan sitelerinde yazan 2+2=4 cümlesine bile insanın inanası gelmiyor bazen ..


Kia Ceed ilk nesil dizel otomatik 190.000KM'de bir ilan için bugün telefon açmak istemiştik, kısmet bu ya araç bugün satılmış :D
Forumda yükleyip kullanan, turbo değiştiren sonra da yazılımı da kaldıran bir arkadaşımız vardı, kendisi buraları okuyorsa acep, tavsiye eder misiniz? Ya da alma dediğiniz bir yıl/donanım paketi var mıdır?

Bütçeyi 90.000 TL'nin üzerine çok çıkmadan sınırlandırmak istedik, aklımıza yatan ilanları da sizlerle paylaşıp, yorumlarınızı isteyeceğiz :)

Hepinize kazasız,
Sağ salim yolculuklar diliyoruz :)
 
@yaqear Kahkaha attırabildiysem ne mutlu bana :) ... Bu arada durumu belki biraz daha açabilirim... Genel olarak diğer dizel araçlar gibi değil diyelim.. evet, yine bir tork patlaması (patlıyor gibi de diyebiliriz :)) bir durumu var.. ama bu durum devir olarak biraz daha yüksekte (diğer dizel tecrübelerime göre) oluyor.. yani geleneksel dizel araçlar gibi 2000-2250 rpm de vites atarak yürütürüm durumu yok .. 3000 de vites atmak gayet normal .. böyle atınca biraz fazla yakar gibi geliyor ama aslında yakmıyor. Yani bu arada "gitmeyen" sözü belki kimilerine biraz abartılı gelebilir ... aslında sağladığı güç ile sizi yarı yolda bırakacak bir durumu yok.. yeterli.. araç yüklüyse, sollama veya rampa yukarı hızlanmalarda aracın kapasitesini bilerek hareket edildiğinde hiç sorun olmaz lakin toplama bakılacak olursa olabilecek en yavaş C segmenti dizel, hissiyatı da öyle.

Sağlam, az yakan, bence fena tutuşu olmayan, iyi de duran bir araç, inşallah aşırı hor kullanılmamış birini bulursunuz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...