Eski E Segmenti mi yeni B Segmenti mi ?

izmir oto

Taklacı Güvercin
90
45
Herkese merhaba arkadaşlar sizce eski model E segmenti mi yoksa yeni model B segmentimi herkese iyi forumlar...
 
Son düzenleme:
Aslında eski E sınıfı veya yeni B sınıfı arasında seçim yapacak kişinin kararı çok değişmez. Eski D yeni C ya da b-c arası olsa daha geçerli bi tartışma konusu olabilir. Ama araçtan konfor, güç gibi beklentisi olan ve çıkması daha muhtemelen problemleri çözecek parası ve en önemlisi vakti-sabrı olan eski model üst segment bir araç tercih edebilir. Onun dışında boyutlar yeterli olacaksa ve kafa rahat binilmek isteniyorsa yeni B segmenti alınır. Açıkçası şuanki öğrenci halimle imkanım olduğu kadar yeni model bi arabaya binmek isterim. Daha sonra düzenli gelir ve özellikle evlilikten sonra evde 2 araba olacak bi durumda hiç düşünmeden eski model daha üst sınıf bi araca geçerdim herhalde
 
Aslında eski E sınıfı veya yeni B sınıfı arasında seçim yapacak kişinin kararı çok değişmez. Eski D yeni C ya da b-c arası olsa daha geçerli bi tartışma konusu olabilir. Ama araçtan konfor, güç gibi beklentisi olan ve çıkması daha muhtemelen problemleri çözecek parası ve en önemlisi vakti-sabrı olan eski model üst segment bir araç tercih edebilir. Onun dışında boyutlar yeterli olacaksa ve kafa rahat binilmek isteniyorsa yeni B segmenti alınır. Açıkçası şuanki öğrenci halimle imkanım olduğu kadar yeni model bi arabaya binmek isterim. Daha sonra düzenli gelir ve özellikle evlilikten sonra evde 2 araba olacak bi durumda hiç düşünmeden eski model daha üst sınıf bi araca geçerdim herhalde
Haklısınız ama eski E ye göre daha çok arıza yapan b ler malesef piyasa da var ve insanimz deli gibi biniyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Haklısınız ama eski E ye göre daha çok arıza yapan b ler malesef piyasa da var ve insanimz deli gibi biniyor.
istisnalar illaki mevcut, sıfır alınan bir arabada da birçok sorun çıkabilir. Tamamen ihtimaller üzerine konuşuyorum 95 model bir aracın arıza yapma potansiyeli 2015 model bir araca göre fazladır çünkü arada yaşanmış 20 yıl vardır. Potansiyel diyorum tam da burda kesinlik yok
 
istisnalar illaki mevcut, sıfır alınan bir arabada da birçok sorun çıkabilir. Tamamen ihtimaller üzerine konuşuyorum 95 model bir aracın arıza yapma potansiyeli 2015 model bir araca göre fazladır çünkü arada yaşanmış 20 yıl vardır. Potansiyel diyorum tam da burda kesinlik yok
Bence arıza yapma ihtimalinde yanılıyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bence arıza yapma ihtimalinde yanılıyorsunuz.
Hocam sıfır bir i20 mi daha çok arıza yapma potansiyelindedir yoksa 400binde bir mercedes e serisi mi? Nasıl kullanıldığını, neyinin ne zaman değiştiğini bilmediğiniz bir araç hangi yıl hangi model olursa olsun zaten daha risklidir ki 3-5 yıllık araba yerine ne kadar kaliteli olursa olsun 25 yıllık bi araba alırsanız 25 yıllık araba daha yorgun olacaktır.

Eski arabanın arıza ihtimali %50 varsayalım, yeni arabanınki %40 olur mesela. Ben dağlar kadar fark var birine gül gibi biner birinde sanayiden çıkamazsınız demiyorum zaten. İhtimaller
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila ve Akın
Hocam sıfır bir i20 mi daha çok arıza yapma potansiyelindedir yoksa 400binde bir mercedes e serisi mi? Nasıl kullanıldığını, neyinin ne zaman değiştiğini bilmediğiniz bir araç hangi yıl hangi model olursa olsun zaten daha risklidir ki 3-5 yıllık araba yerine ne kadar kaliteli olursa olsun 25 yıllık bi araba alırsanız 25 yıllık araba daha yorgun olacaktır.

Eski arabanın arıza ihtimali %50 varsayalım, yeni arabanınki %40 olur mesela. Ben dağlar kadar fark var birine gül gibi biner birinde sanayiden çıkamazsınız demiyorum zaten. İhtimaller
Haklısın ama neden birini sıfır km birine 400 bin diye kiyasladin söylese kiyasliyabiliriz.
100 binde E mi sıfır Lada mi ?
 
Haklısın ama neden birini sıfır km birine 400 bin diye kiyasladin söylese kiyasliyabiliriz.
100 binde E mi sıfır Lada mi ?
Çünkü e segmentini genelde sıfır satıldığı dönem çok yol yapan zengin abilerimiz alır, geneli çok yüksek km dir. Düşük km li e segmenti ve eski araçlar nadir olduğu için fiyatları en azından benim düşünceme göre mantıklı değildir o yüzden öyle bir örnek verdim. 2005 öncesi passat, mercedes e, bmw5 lerin bu kadar fazla 200bin km altı örneği 3-4yıl önce yokken şimdi onlarca var km lerin doğru olduğuna inanmıyorum açıkçası
 
Çünkü e segmentini genelde sıfır satıldığı dönem çok yol yapan zengin abilerimiz alır, geneli çok yüksek km dir. Düşük km li e segmenti ve eski araçlar nadir olduğu için fiyatları en azından benim düşünceme göre mantıklı değildir o yüzden öyle bir örnek verdim. 2005 öncesi passat, mercedes e, bmw5 lerin bu kadar fazla 200bin km altı örneği 3-4yıl önce yokken şimdi onlarca var km lerin doğru olduğuna inanmıyorum açıkçası
😀 imkanım varsa piyasada yoksa sahibindende biraz arastirmalisin .tavisye tabiki herkes kendi fikrini beyan ediyor.
 
Son düzenleme:
Ne kadar eski E segmenti ne kadar yeni B segmenti ? Tum yorumlari okuyamadim ama butce onemli.
 
Tamamen ihtiyacınıza bağlı bir durum. Sizin için konfor, kalite vb. gibi şeyler çok önemliyse E segmenti alabilirsiniz. Temiz 10 yaşından büyük E segmenti arabalara 100.000'den fazla istenince pek mantıkı bir seçim olmuyor. Ama, illa aldınız çıkaracağı arızalara da iyi bir para ayırmanız lazım. Geçmişi belli, ilk sahibinden bile olsa yine de arıza çıkarma ihtimali her zaman var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Anlaşılan bizim insanımıza 15 20 yaşındaki arabaya 100 bin vermek mantıklı gelmiyor yada bir kere tadını alan vazgeçmiyor.
 
Arabaya günlük olarak ihtiyacı olan birine b sınıfı daha mantıklı olacaktır. Bakımı, olası sorunu, yakıt tüketimi vs. eski araba günlük kullanımda benim görüşüme göre gereksiz.

Kaldı ki böyle bir ikilemde kalınıyorsa demek ki b sınıfı araç yeterli olacak.
 
Yeni clio parasina eski w211 alınıyor neredeyse.
Ihtiyaca göre ikisi de alınır ama benim tercihim w211 mercedes olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: izmir oto
Yeni B segmenti tercihim olur. Bütçem kısıtlı olduğundan E segmentinde 20 yıllık arabaya bakıyorsam, benim onu yürütecek kadar gelirim yok demektir. Yürütme maliyeti yeni E segmenti araçlara yakın olacaktır çünkü.
 
2 tür düşünce var biri X paraya alabildiğim en yenisini alayım, aracın yakıtı ve bakımı dışında masraf çıkmasın. Diğeri de X para veriyorum B segmentindense gider eski E alırım masraf çıksa da bindiğime, aldığım keyfe sayarım. Maddi açıdan güç yettiği sürece ben ikinci taraftayım.