2 litre atmosferik Mondeo.. Kendisi ilk arabamdır, araba kullanmayı öğrendiğim makinedir. Bu aracın viraj limitini kullandığım ve deneyimlediğim güncel otomobiller içinde bir tek B8 Passat'ta bulabildim. Viraj sevgim o günlerden gelir. Konforu ortalamadır, yalıtımı iyidir. Kadife koltuklarını ise hala özlerim. Bilmem kaç bin lira para verip alınan çoğu deri koltuktan bile daha kaliteli. Ne terletir ne üşütür. Oldukça sağlam, dokunma hissiyatı yumuşacık.
Ekli dosyayı görüntüle 14482
Mondeo'dan sonra ki aracım 1.25 atmosferik Fiesta trend. Donanım olarak bomboş. Aracın en teknolojik kısmı analog klimasıydı. Zaten başka da bir şey yoktu. Yol tutuş olarak mondeo'dan sonra ciddi hayal kırıklığı yaşamıştım. Viraj limitleri onun yarısı etmez öyle diyeyim. 1.25 motor 100-120'ye kadar çok iyi, sonrasında pek yoktu. Güncel araçlar içinde en sevdiğim ve aradığım yönü muhteşem direksiyon tepkileriydi. Bazen düz yolda salak salak direksiyon çevirirdim. Çukur gelse de kaçmak için manevra yapsam falan dedirtirdi. Konforu gayet güzeldi. En azından bir bütün hissettirirdi.
Ekli dosyayı görüntüle 14483
Citroen c4.. Fiesta ve Mondeo'dan sonra iç mekan malzeme kalitesi, donanımları falan en iyi olan aracımdı. Güncel bir çok marka ve modelde ve hatta 90'ların çoğu otomobili dahil kullanılan en kötü altyapılardan birine sahiptir herhalde. Fiesta'dan bu araca geçince sürüş adına beni hiç bir şey tatmin etmedi. Ne viraj döner, ne direksiyonu döner, ne konfor verir. Tek artısı yalıtımıdır. Onun haricinde hiç bir haltı beceremez açıkçası. Gece kulübünde kafan güzelken makyajlı gördüğün ve beğendiğin kadını, sabah yanında makyajsız görünce kaçmak gibi bir şey C4.
Ekli dosyayı görüntüle 14484
2015 Focus.. Bu araç benim uzun süre kullandığım otomobiller içinde hemen hemen çoğu konuda ortalamayı tutturabilen ilk aracımdı diyebilirim. Konforu mondeo ile benzer, rüzgar yalıtımı c4 ile aynı, lastik yalıtımı biraz daha aşağıda, direksiyon tepkileri Fiesta ve Mondeo'dan sonra geliyor ama onlardan sonra hiç üzmedi denebilir. Deneyimlediğim uzun süreli, kısa süreli, eski ve yeni otomobiller içinde önden çeker olup da hepsinden farklı ve ilginç olan bir yanı var ki o da sürüş karakteri. Bu araç sanki arkadan itişmiş de sonradan önden çekere dönüştürülmüş gibi. Normalde yüksek hızda keskin bir viraja sert girdiğinde önden çekerler limiti aşınca kafadan açmaya başlar. Bunda tam tersine kafadan açacağını hissettiğin anda direksiyonu çok az şekilde sertçe viraj içine kırınca arkayı hafif açıp viraja oturuyor. Bunu 160 kmh hızda da yapıyor, 80 kmh hızda da. Sabit hızla dönemeyeceğinizi anladığınız her virajı bu şekilde savuşturuyorsunuz. İlginç bir önden çeker yani.