Esp On/Off motor tepkisi?

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
215
26
Marka
Renault
Merhabalar kendi aracımda gözlemlediğim bir durum var bundan bahsetmek istiyorum. Aracım clio 1.2 75 bglik atmosferik motorlu olan model. Araçta esp asr kapatma tuşu yok bende bazen sürüşü geliştirme adına esp-asr-abs sigortasını çekip sürüyorum. Sigortayı sökük gazı köklediğim zaman güç bi anda aktarılıp çektiğimde de tak diye gidiyor. Misal babamın aracı corolla dizelde esp asryi tuştan kapattığım zaman aracın tepkileri her zamankiyle aynı oluyor sadece lastiğin limitine veya sürüş limitine gelindiğinde patinaja kaymaya vs düşüyor ancak benim aracımda normal zamanda gazı o şekilde köklesem güç yine de lastikler patinaja düşmese bile kademeli olarak veriliyor gibi araç beyni araç böyle durumlara düşmesin diye biraz daha temkinli yaklaşıyor gibi hissettim. Sigortayı söktüğümde ciddi anlamda motor bir anda canavara dönüşüyor tepkileri mükemmelleşiyor. Böyle bir farkın olabilme ihtimali nedir? Neticede araç beyinleride markadan markaya farklılık gösterir renault kendince araç güvenliğini sistemler açıkken bişey olursa zaten sistemleri devreye sokarım kazayı vs engellerim yerine ben gücü biraz daha az vereyim ne olur ne olmaz şeklinde davranıyor olabilir mi?
 
Büyük ihtimalle dediğiniz gibi. Neticede ekonomi odaklı bir araç, limitlerde kullanılması için tasarlanmamış. İşi sağlama almak için sistemler devredeyken gücü ve gaz tepkisini sürekli kontrol altında tutuyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve btrvysl
Büyük ihtimalle dediğiniz gibi. Neticede ekonomi odaklı bir araç, limitlerde kullanılması için tasarlanmamış. İşi sağlama almak için sistemler devredeyken gücü ve gaz tepkisini sürekli kontrol altında tutuyordur.
Bu açıdan bakınca mantıklı bir yaklaşım ama keşke ekonomi yapsaydı araç bir öğrenci olarak şehir içi 7.5 litre benzin zorluyor beni ama benzinli motorunda tadı başka:(
 
Bu açıdan bakınca mantıklı bir yaklaşım ama keşke ekonomi yapsaydı araç bir öğrenci olarak şehir içi 7.5 litre benzin zorluyor beni ama benzinli motorunda tadı başka:(
Hangi şehir bilmiyorum ama İstanbul ise 7.5 gayet iyi bir değer:). Bende 1.8 atmosferik var, otomatik şanzımanla birleşince İstanbul trafiğinde minimum 10 litre. Yoğunluk arttıkça 13'e kadar yolu var. Allahtan %70 şehirler arası kullanıyorum yoksa çekilmez:D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Hangi şehir bilmiyorum ama İstanbul ise 7.5 gayet iyi bir değer:). Bende 1.8 atmosferik var, otomatik şanzımanla birleşince İstanbul trafiğinde minimum 10 litre. Yoğunluk arttıkça 13'e kadar yolu var. Allahtan %70 şehirler arası kullanıyorum yoksa çekilmez:D.
Evet bende İstanbuldayım şöyle bi 15 20 dk e 5ten ilerlesem yakıt rahatlayacak ama sadece okul yolum 10 dakika sürüyor hepside şehir içi olunca düşüremiyorum sadece bir kere tam 100 kmlik bir yol yaptım deneme amaçlı sabit 80le cruise control 4.8 yaktı araç ama keşke sizinki gibi 1.8lik bir atmosferik olsaydı en azından yakıyor tadınıda veriyor derdim tabi manuel vitesle:D:D
 
Bir ihtimal sigortayi soktugunuz icin aracin ecu bu durumu bir ariza, beklenmeyen durum olarak algilayip motorun normalden farkli calismasi gibi bir duruma sokuyor olabilir. Neticede araclarin beyninin esp off tusuna verecegi tepkiyle sigorta sokulmesine verecegi tepkilerin farkli olmasi ihtimali normal.
 
Bir ihtimal sigortayi soktugunuz icin aracin ecu bu durumu bir ariza, beklenmeyen durum olarak algilayip motorun normalden farkli calismasi gibi bir duruma sokuyor olabilir. Neticede araclarin beyninin esp off tusuna verecegi tepkiyle sigorta sokulmesine verecegi tepkilerin farkli olmasi ihtimali normal.
Evet söküldüğünde arıza lambası yakıyor geriye kalan kısımdaki farklılık dediğiniz gibi de olabilir en azından başka dizel bir clioda test etme şansım olsaydı iyi olurdu
 
Evet söküldüğünde arıza lambası yakıyor geriye kalan kısımdaki farklılık dediğiniz gibi de olabilir en azından başka dizel bir clioda test etme şansım olsaydı iyi olurdu
Araclarin mekanik yahut elektronik aksamlarinda beklenmeyen bir durum olustugunda ecu bazen sanzimani, motoru korumak adina tepkileri hantallastirabiliyor. Yahut gucu azaltabiliyor. Beklenmeyen durumlara karsi araci koruma refleksidir bu. Sigorta sokmek de bu beklenmeyen durumlardan olabileceginden arac tepkisi degisiyor olabilir. Dediginiz gibi baska bir aracta da deneyimleyip son karara varmak daha yararli olacaktir.
 
Araclarin mekanik yahut elektronik aksamlarinda beklenmeyen bir durum olustugunda ecu bazen sanzimani, motoru korumak adina tepkileri hantallastirabiliyor. Yahut gucu azaltabiliyor. Beklenmeyen durumlara karsi araci koruma refleksidir bu. Sigorta sokmek de bu beklenmeyen durumlardan olabileceginden arac tepkisi degisiyor olabilir. Dediginiz gibi baska bir aracta da deneyimleyip son karara varmak daha yararli olacaktir.
Bende sigorta takılıyken daha hantal sigortayı söktüğümde güç açığa çıkıyor. Normalde devir ne olursa olsun köklediğimde kalkış hariç patinaja düşmüyorum sistemlerin ışığı vs bişey yanmıyor ama sigorta sökünce araç daha bir rahatlıyor nefes alıyor sanki o zaman yüksek devirlerde kökleyip gittiğimde veya altlarda yürüttüğümde devrini yakaladığında sarmaya başlıyor.
 
Evet bende İstanbuldayım şöyle bi 15 20 dk e 5ten ilerlesem yakıt rahatlayacak ama sadece okul yolum 10 dakika sürüyor hepside şehir içi olunca düşüremiyorum sadece bir kere tam 100 kmlik bir yol yaptım deneme amaçlı sabit 80le cruise control 4.8 yaktı araç ama keşke sizinki gibi 1.8lik bir atmosferik olsaydı en azından yakıyor tadınıda veriyor derdim tabi manuel vitesle:D:D
İstekler hiç bitmiyor hocam. 1.8 var, ben de keşke 2.4-3 litre falan olsa diyorum:) Oraya ulaşırsak bu sefer 4-5 litre v8 olsun falan diyeceğiz:D. Hayaller gerçekler...
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl
Merhabalar kendi aracımda gözlemlediğim bir durum var bundan bahsetmek istiyorum. Aracım clio 1.2 75 bglik atmosferik motorlu olan model. Araçta esp asr kapatma tuşu yok bende bazen sürüşü geliştirme adına esp-asr-abs sigortasını çekip sürüyorum. Sigortayı sökük gazı köklediğim zaman güç bi anda aktarılıp çektiğimde de tak diye gidiyor. Misal babamın aracı corolla dizelde esp asryi tuştan kapattığım zaman aracın tepkileri her zamankiyle aynı oluyor sadece lastiğin limitine veya sürüş limitine gelindiğinde patinaja kaymaya vs düşüyor ancak benim aracımda normal zamanda gazı o şekilde köklesem güç yine de lastikler patinaja düşmese bile kademeli olarak veriliyor gibi araç beyni araç böyle durumlara düşmesin diye biraz daha temkinli yaklaşıyor gibi hissettim. Sigortayı söktüğümde ciddi anlamda motor bir anda canavara dönüşüyor tepkileri mükemmelleşiyor. Böyle bir farkın olabilme ihtimali nedir? Neticede araç beyinleride markadan markaya farklılık gösterir renault kendince araç güvenliğini sistemler açıkken bişey olursa zaten sistemleri devreye sokarım kazayı vs engellerim yerine ben gücü biraz daha az vereyim ne olur ne olmaz şeklinde davranıyor olabilir mi?
Olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Egea'da sözde esp kapama tuşu var ancak sadece çekiş kontrolü kapatıyor, esp yi kapatmadığını nasıl keşfettim sormayın.
Neyse, bu tuşa basınca epey tepkiler değişiyor. Normal şartlarda neden bu kadar kısıyor arabayı anlamıyorum. alt tarafı 1.3 multijet, sanki sürekli sarmaya meyilli de çekiş kontrol var. Bariz derecede tam gaz yapınca tepkiyi kesiyor
 
Egea'da sözde esp kapama tuşu var ancak sadece çekiş kontrolü kapatıyor, esp yi kapatmadığını nasıl keşfettim sormayın.
Neyse, bu tuşa basınca epey tepkiler değişiyor. Normal şartlarda neden bu kadar kısıyor arabayı anlamıyorum. alt tarafı 1.3 multijet, sanki sürekli sarmaya meyilli de çekiş kontrol var. Bariz derecede tam gaz yapınca tepkiyi kesiyor
Aynen öyle hadi sizinki yüne zel bi yerde tork geliyor ediyor benim torkum 107 zaten çok sıkıntı olmaz. Bugün deneme yaptım obd cihazımı bağladım sigorta takılıykende sökükkende gazı maks %85 olarak alıyor hiç 100e vurmadı tapa gaz kesiciye kadar getirdim yine de değişmedi maksimum değer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Aynen öyle hadi sizinki yüne zel bi yerde tork geliyor ediyor benim torkum 107 zaten çok sıkıntı olmaz. Bugün deneme yaptım obd cihazımı bağladım sigorta takılıykende sökükkende gazı maks %85 olarak alıyor hiç 100e vurmadı tapa gaz kesiciye kadar getirdim yine de değişmedi maksimum değer.
OBD'den gelen verilere pek güven olmuyor. Ben de OBD ile bağlanıp gaz pozisyonuna baktığımda sıfır değerini %9 olarak gösteriyor. Dip gaz yapınca da %92 falan oluyor. Ama kaputun altına bakınca kelebeğin %100 açıldığını görebiliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl
Aynı durum benim lancer'da da var. ASTC(ESP ve ASR'nin birleşimi)'yi tuşuyla kapatınca aracın tam gazda kalkışta daha hızlı kalkabildiğini hissediyorum. Bunun sebebi büyük bir ihtimal, sürekli ESP/ASR'nin devreye girmesini önlemek; 1.viteste torku limitlemek için gaz pedalındaki basma oranınızı düşürerek işlemesi. Yani siz %50 basıyorsanız %40 gibi yakıt ayarlayarak aracın daha az güç üretmesi ve sürekli olarak ESP/ASR devreye sokmamaya çalışmak. Böylece ani müdahalelerin önüne geçilmiş oluyor. Tuşla tamamen kapatabiliyor olmak güzel bir olay :)

Sigortaları sökünce peki kilometre artıyor mu? Hız düzgün gözüküyor mu? Hız doğru gözükebilir şanzımandan okuyan sensör varsa ama bazı arabalarda abs sensörü üzerinden km sayılıyormuş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl
Aynı durum benim lancer'da da var. ASTC(ESP ve ASR'nin birleşimi)'yi tuşuyla kapatınca aracın tam gazda kalkışta daha hızlı kalkabildiğini hissediyorum. Bunun sebebi büyük bir ihtimal, sürekli ESP/ASR'nin devreye girmesini önlemek; 1.viteste torku limitlemek için gaz pedalındaki basma oranınızı düşürerek işlemesi. Yani siz %50 basıyorsanız %40 gibi yakıt ayarlayarak aracın daha az güç üretmesi ve sürekli olarak ESP/ASR devreye sokmamaya çalışmak. Böylece ani müdahalelerin önüne geçilmiş oluyor. Tuşla tamamen kapatabiliyor olmak güzel bir olay :)

Sigortaları sökünce peki kilometre artıyor mu? Hız düzgün gözüküyor mu? Hız doğru gözükebilir şanzımandan okuyan sensör varsa ama bazı arabalarda abs sensörü üzerinden km sayılıyormuş.
Bende de km bilgisi porya bilyesindeki abs bandından okunuyor ama sigortayı söksemde km artıyor herhangi bir sıkıntı olmuyor.
 
Egea'da sözde esp kapama tuşu var ancak sadece çekiş kontrolü kapatıyor, esp yi kapatmadığını nasıl keşfettim sormayın.
Neyse, bu tuşa basınca epey tepkiler değişiyor. Normal şartlarda neden bu kadar kısıyor arabayı anlamıyorum. alt tarafı 1.3 multijet, sanki sürekli sarmaya meyilli de çekiş kontrol var. Bariz derecede tam gaz yapınca tepkiyi kesiyor
Alt tarafı 1.3 multijet ama çoğu arabanın sadece 1de saracağı hafif kötü yol koşullarında 3te saran linealar vardı :D egeada durum nedir bilmem de az biraz tork ve tutunamayan bi araba olunca ilginç olabiliyor

OBD'den gelen verilere pek güven olmuyor. Ben de OBD ile bağlanıp gaz pozisyonuna baktığımda sıfır değerini %9 olarak gösteriyor. Dip gaz yapınca da %92 falan oluyor. Ama kaputun altına bakınca kelebeğin %100 açıldığını görebiliyorum.
muhtemelen rolantide kalmak için araç kendi kendine bir miktar gaz verme işlemi yapıyordur onun oranıdır sıfır basmadaki %9
 
Son düzenleme:
Alt tarafı 1.3 multijet ama çoğu arabanın sadece 1de saracağı hafif kötü yol koşullarında 3te saran linealar vardı :D egeada durum nedir bilmem de az biraz tork ve tutunamayan bi araba olunca ilginç olabiliyor


muhtemelen rolantide kalmak için araç kendi kendine bir miktar gaz verme işlemi yapıyordur onun oranıdır sıfır basmadaki %9
Yok ayrı bir rölanti valfi var araçta. Zaten gaz pedalı da telli. Pedalı bırakınca kelebek tamamen kapanıyor, basınca da tamamen acılıyor onu teyit ettim. Büyük ihtimalle OBD kaynaklı bir fark. Oksijen sensörünün voltaj değerini de alakasız gösteriyor mesela.
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl ve Toprak