F20 N13 Motor Yağı Hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan irfanF20
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

irfanF20

İrfan Çalışır
Senkromeççi
8
35
Marka
BMW
Herkese selamlar.Forumu aslında bayağıdır takip ediyorum ama üye olup 2 satır birsey yazmadım.İşim düştü şimdi sizlerden bilgi bekliyorum. Utanc verici sövseniz haklısınız...

2 hafta önce F20 araç sahibi oldum.Msport 2014 142.000 de. Hemen akabinde bakima soktum Liqiu Moly 4200 yağ koydular 5w30. 1500 km sonra yağa baktım 1.5 litre eksiltmis ya da yağ tam değildi bilmiyorum. Araba da yağ yakma gözükmüyor dışarıdan bakınca.
Bayram dolayısıyla da açık yer olmadığı için yağı tamamlamak adına il dışında bulduğum bir yer de Rexoil koydu.
2 sorum var bu yağ tehlike arz eder mi beni 5 gun idare etmeli. Ptesi degistiricem cunku.
Bir de N13 motora daha önce cok yağ denemiş olay budur diyebildiği bir yağ var mi? (Bu arada forumda bu tarz konuları okudum ama genelde yağların kalitesi tartışılmış n13 motora bu yağdır denenmistir diyen görmedim)

Simdiden teşekkürler.
 
Hoşgeldiniz.
Aracınız hayırlı olsun da, dünyanın en iyi motor yağlarını f1 garajlarından çekip getirip koysanız bile 1500 km'de 1 lt yağ eksilmesi ciddi sıkıntıya işaret eder. En iyi ihtimal contalardan keçelerden dışarı yağ kaçağı olur. Bir ihtimal turbo yağlamasından kaçak olabilir, ona da şükür demek gerek. Motorun blok içerisinde yağ eksiltmesi daha büyük sıkıntılar demektir çünkü.

Bir de motor soğutma suyunuzu kontrol edin. İçine yağ karışmış mı, rengi kıvamı bir acayip olmuş mu bakın. Motor yağından da bu durum anlaşılabilir. Yağ beyaz sümük gibi olup yağ kapağına bulaştıysa bu durum yaşanmıştır. Blok içi gömleklerden sızıntı olabilir, yağ soğutucusundan kaçak olabilir. O haliyle hiç kullanmasanız daha iyidir. O yüzden bunları bir kontrol edin dedim.

Hatırladığım kadarıyla Liqui Moly ve Motul kullananlar memnundu. Yine hatırladığım kadarıyla default olarak 5w30 kullanılıyor ama onu kullanıcıları daha iyi bilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: irfanF20
Cevap icin teşekkürler. Motor suyunda problem gözükmüyor. Egsozdan kacan kokan birseyde yok. Ama boyle devam ederse motoru indirticem kafam rahat olsun istiyorum. Cunku arabayi gercekten cok sevdim cok zevkli bir araba.
Sanirim motul kullanip deneyeceğim bakalim.
 
Öncelikle hayırlı olsun.

Aracı öncelikle bir BMW özelinde çalışan bi servise/ustaya gösterin. N13 kronikleri çok olan bir motor. Kaçakları kontrol etsinler. Yağ değiştirecekseniz de mutlaka engine flash ile önceki yağı temizleyerek yeni yağa geçin.

Tüm bunlardan sonra motor indirtme işine karar verirsiniz zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: irfanF20
Motor indirmeden önce bakılacak çok şey var. Fiziki motor dışına yağ kaçakları, turbo yağ oringi ve hortumları, sübap lastikleri ve siklon valfi bunlardan başlıcaları. Eğer bunlarda da bir problem yoksa segmanlar aşınmış yağ yakıyor diyebilirsiniz ancak bunun da egzozda mavi duman gibi belirtisi olması lazım. N13 kroniği çok olan bir motor ve yağ eksiltmesiyle de meşhur doğru yağ seçimi önemli. Söylediğinize göre doğru yağı da koymuşlar, tabi burada yağın sahte olması da bir ihtimal, sahte yağlar da çok çabuk eksiliyor ancak yine dediğim gibi her şey kontrol edilmeli ve daha sonra karar verilmeli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: irfanF20