KAPALI F30 320i (Motor Değişimi)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
antalyada bir arkadaşımın 1 serisi aracı aynı şekilde perte çıktı antalyada öyle yağmur yağar ki dizinize kadar su olur yollar, o zaman bmwlerin motor hava girişleri aşağıda konumlandırıldığı için sık oluyor denmişti ne kadar doğru bilmiyorum
 
Burada problem şu; motoru indirecek kadar tahribat yaratan su başka aksamlara zarar vermiyor mu? "Su giren araba dikiş tutmaz." diye boşuna mı diyorlar?
Türkiye'deki bu kaput değişmişse alınmaz tavanda boya varsa taklalıdır su giren araba dikiş tutmaz gibi saçma ön yargılar sebebiyle ikinci el fiyatlarının son hali belli. Antalya'da aşırı yağış olduğu zaman özellikle alt geçitler göle dönüşür. Bir çok çift şerit caddeleri birbirine bağlayan bu alt geçitlere 70-80 km hızla girildiği için çoğu araç suyun içine dalmakta. İlandaki arabanın kabinine su girdiğini sanmıyorum, motor hava girişinden aşırı su alırsa turbo, emme manifoldu gibi parçalara su girerse motor üst kapağından başlayarak alt kapağa kadar su teması olmasına sebep olur. Yani aracın değişim faturaları varsa bakılıp alınır. Tabi Türkiye'de alındığı için anca binilmek için alınır satma gibi bir düşüncesi olana alması tavsiye edilmez...
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
F30 316i yani n13 kodlu motor ilk çıktığı zamanlarda avans vurma gibi bir sorunu vardı. -hepsinde değil belirli tarihlerde üretilen motorlarda- Avans vuran motorların kol çıkarma durumu vardı. Daha 3000km'de kol çıkaran n13 gördü bu gözler :D belki o motorlardan denk gelmiştir bu araca.
 
  • Beğeni
Tepkiler: darkmad ve yaso
F30 3 16ilerse bu problem var bi arkadaşımın aracının başına gelmişti alşam yağmur yağıyor sabah çalışmıyor araba. Borusan yeni motor taktı.
 
İşin ilginç yanı premium marka otomobil alıyorsun, kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir sorundan dolayı motor 3 bin km'de sıfırlama istiyor ve aracı değiştirmek yerine motoru değiştiriyorlar. Gerçekten ilginç bir anlayış hem müşteri hem firma adına. Hayır, böyle bir durumda yeni araç temini olmayacak da hangi durumda olacak merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
İşin ilginç yanı premium marka otomobil alıyorsun, kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir sorundan dolayı motor 3 bin km'de sıfırlama istiyor ve aracı değiştirmek yerine motoru değiştiriyorlar. Gerçekten ilginç bir anlayış hem müşteri hem firma adına. Hayır, böyle bir durumda yeni araç temini olmayacak da hangi durumda olacak merak ediyorum.
Haklısınız bu borusan ile ilgili değil BMW AG ile alakalı bir durum artık herşeyi maximum kar için yapıyorlar motoru bozulmuşsa motoru değiştiririm diyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Haklısınız bu borusan ile ilgili değil BMW AG ile alakalı bir durum artık herşeyi maximum kar için yapıyorlar motoru bozulmuşsa motoru değiştiririm diyorlar
Artık kimden kaynaklıysa bilemem. Kullanıcı kaynaklı bir sorun olmadığı müddetçe ki değil gibi duruyor, araç değişimi için her türlü hukuki hakkımı kullanırım. Direksiyon değil, süspansiyon değil, motor parçası değil.. Komple yeni motor takılıyor araca. Satarken kaybedeceğim değer kaybı, vakit kaybı gibi şeyleri kim tazmin edecek ? Motor değişimiyle bitmiyor sadece. İkinci el aynı fiyata temiz bir 3.16 varsa bu aracın faturalarını ve işlemlerini görüp ikna olsam bile neden bunu alayım ? Yani kesinlikle ama kesinlikle araç değişimi olmalıydı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...