KAPALI F30 Alt Devirlerde Silkeleme Hk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ege

Profesör
97
Marka
Alfa Romeo
Merhaba,

2013 model 70bin km.de benzinli 1.6 motor F30 aracım 1. ve 2. viteste 2000devire kadar yavaşça hızlanmalarda silkeleme/tekleme (saniyelik gaz kesilmesi/gaza basıp çekiyormuş gibi hissettirme) yapıyor. Özellikle sabahları motor soğukken hissedilir düzeyde, ısındıktan sonraysa ancak dikkat edildiğinde farkedilecek düzeyde oluyor.

Sebebi ne olabilir acaba? Benzer semptomları yaşayan ve çözüme kavuşturabilen arkadaşlarımız oldu mu? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Özellikle belirteyim, geçmişi borusan bakımlı bende aldıktan sonra bakımını hiçbirşeyden kaçmadan titizlikle yaptım. Araçta yazılım yok, bobin ve bujileri orijinalleri ile 2 hafta önce değişti ve dumpvalve'i kontrol edildi sağlam, herhangi bir yağ/su eksiltme, veya yağ/su kaçağı vb. de yok hiç başıma da gelmedi. ISTA ve diğer yazılımlar ile defalarca kontrol edildi (kendim de hergün obd den bimmerlink aplikasyonu ile tarıyorum) araç hiçbir arıza kodu kaydetmiyor.

Şanzıman problemi olduğunu düşünmüyorum çünkü şanzıman hem tork konvertörlü, hemde problem tam kavrama olduktan sonra gerçekleşiyor, ayrıca aracın km.si de fazla sayılmaz.

Sensörlerden de olabilir (Vanos, TPS, MAF, MAP, O2 ilk akla gelenler), benzin filtresi/pompası vb. de olabilir. Ama, deneme yanılma yöntemi ile bulmaya çalışmak çok pahalı olacağından emin olmadan birşey yapmak da istemiyorum.
 
Aynı sorun bendede var fakat kompresyon da düşüklük yok endoskoplada bakıldı temiz dediler kosiflerde. Motor ısınınca 2. piston çalışmıyor.
Kosiflerde yüzde 90 dme den kaynaklı dediler fakat garanti vermiyor. Dışarıda dme de kontrol edildi sorun yok dendi. 2015 320 i ed
Bobin buji enjektörlerde kontrol edildi.
Bobin, buji ve enjektörler kontrol edildiyse ateşlemede sorun yok demektir. Sorun %90 DME diyerek çözüm önerisi sunmadı mı Kosifler? Sonuçta sadece DME'yi ya da program ünitelerini en güncel versiyona update etmek gerekir.
 
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar ;

Konuyu açan değerli arkadaşım ile aynı sorunu 2015 model 3.20 ied benzinli aracımda yaşıyorum.

Bundan yaklaşık 2 ay önce arabada 1500 / 2000 devir arası hafif bir silkeleme hissettim, fakat önemsemedim. Hemen bir kaç gün sonrasında da, araç motor çok sıcak uyarısı verdi. Soğutma suyuna baktığımda yağ karıştığını gördüm. Ancak bu karışan motor yağı değil, şanzıman yağıydı. Şanzıman yağ soğutucumuz arızalanmıştı ve bu parçayı değiştirdik.

Ardından şanzuman yağını tamamen boşaltıp (alttan) yeniden şanzıman yağı koyduk. Herhangi bir şekilde adaptasyon vb işlemi yapmadık.

Bu arızadan 10 gün sonra da, bu sefer yine soğutma suyuna aşırı şekilde yağ karıştı. Hatta aracı çalıştırdığımda bir hayli sallama yaptı, bunu da o şekilde farkettim. Bu kez motor yağ soğutucusunun arızalı olduğu kanaatine vardık ve bu parçayı değiştirdik.

(Yaklaşık 1,5 aydır kullanıyorum ve soğutma suyunda herhangi bir değişiklik yok. Yani şu anda yağ karışması gibi bir durum söz konusu değil.)

Ancak aradan geçen süre içerisinde, aracım 1500 - 2000 devir arasında daha çok silkelemeye başladı. Yani şöyle ki, araç 1400 devirde iken gaza hafif basınca araç kendini toparlayana kadar sanki gaz yemiyormuş gibi ileri - geri silkeleme yapmaya devam ediyor. Ama gaza biraz abanırsam hiç o takıntıyı yapmadan araç devrini alıp uzayıp gidiyor.

İlk yağ soğutucu arızası olduğunda bujileri Bosch iridium ile değiştirmiştim. Bugün baktığımzda bujilerden birinin çatlak olabileceğini düşünerek 4 tane daha yeni Bosch iridium buji alıp araca taktık. Ayrıca yine bugün 4 tane Delphi bobin alarak denedim, herhangi bir şekilde fayda etmedi. Yani bobin ve bujilerden kaynaklı bir problem olmadığı kanaatine vardık.

Araç hiç arıza ışığı yakmadı ve şu anda bilgisayara bağladığımızda da herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. (Sıradan cihazlar, yetkili servis cihazı değil.)

Araştırdığım kadarı ile https://otopark.com/forum/threads/bmw-f30-316i-sanziman-problemi.4327/ yani şu sayfadan edindiğim bilgiye göre, şanzıman yağ soğutucu arızasında şanzıman yağına karışan suyun, yağ değişmiş olsa bile bir miktarı orada kalabiliyormuş. Bu nedenle 2. ve 3. kez şanzıman yağı değişimi yapılıp, adaptasyon yapılınca düzeliyormuş. En azından verdiğim bağlantıda bu şekilde anlatılıyor.

Şimdi yarın için Bostancı - Kosifler'den bu sorun için randevu aldım. Başta konu sahibi arkadaşımız ve diğer arkadaşların tecrübelerine dayanarak, sorunun neden olabileceği konusunda bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatma fırsatları olursa gerçekten çok memnun olurum. Şu sebepten olabilir diye vereceğiniz tüm önerileri değerlendireceğim.

Herkese kazasız, belasız sürüşler dilerim.
 
Mrblar b2012 model BMW 3.16i f30 123000km de aracım var. Bende de aynı şekilde 1500-2200 devirler arasında silkeleme oluyor. Bujiler, bobinler değişti. Şanzıman yağı kontrol edildi bir değişiklik olmadı. Şimdi de servis tork konvertörü getirtiyor. deneyecek olmazsa, en son piston kapağındaki bagalara bakılacak. Eğer tavsiye varsa Burdan cevaplayabilirseniz çok sevinirim arkadaşlar tşkler
 
Son düzenleme:
Mrblar b2012 model BMW 3.16i f30 123000km de aracım var. Bende de aynı şekilde 1500-2200 devirler arasında silkeleme oluyor. Bujiler, bobinler değişti. Şanzıman yağı kontrol edildi bir değişiklik olmadı. Şimdi de servis tork konvertörü getirtiyor. deneyecek olmazsa, en son piston kapağındaki bagalara bakılacak. Eğer tavsiye varsa Burdan cevaplayabilirseniz çok sevinirim arkadaşlar tşkler


@cyclon130 ; ben otomatik şanzımancıya yaptırdım aracı. Türbin ve şanzıman içerisindeki balatalar zarar görmüştü.

Yağ soğutucusunu da tekrar orjinali ile değiştirdim. Toplam 11.000 TL masraf çıktı.

Araba çok keyifli hale geldi, şu anda hiçbir problem yok.
 
@cyclon130 ; ben otomatik şanzımancıya yaptırdım aracı. Türbin ve şanzıman içerisindeki balatalar zarar görmüştü.

Yağ soğutucusunu da tekrar orjinali ile değiştirdim. Toplam 11.000 TL masraf çıktı.

Araba çok keyifli hale geldi, şu anda hiçbir problem yok.
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Ben de tork konvertörü olmazsa şanzımancıya götürürüm.
 
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Ben de tork konvertörü olmazsa şanzımancıya götürürüm.


Rica ederim.
Aracınızda yağ soğutucusu arızası gibi bir durum yaşandı mı acaba? Motor suyuna hafifte olsa yağ karışmışsa, ve bu yağ şanzıman yağı ise şanzımana da su karışmış oluyor bu durumda. Benim başıma gelen olay buydu.

Şu bilgiyi de vereyim ; araç soğukken alt devirlerde silkeleme olayını yaşamıyordum. Ne zaman ki araç biraz ısınınca, dolayısıyla şanzıman yağıda ısınıp incelmeye başlayınca sorun başlıyordu. Son zamanlarda artık soğuk / sıcak demeden bu sorun daha hissedilir olmaya başlamıştı. Zaten şanzıman içerisindeki balatalar da zarar görmüştü. Resmini de ekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 5dff4e17873e9390427927bf1f604c3b.png
    5dff4e17873e9390427927bf1f604c3b.png
    1.6 MB · Görüntüleme: 0
Rica ederim.
Aracınızda yağ soğutucusu arızası gibi bir durum yaşandı mı acaba? Motor suyuna hafifte olsa yağ karışmışsa, ve bu yağ şanzıman yağı ise şanzımana da su karışmış oluyor bu durumda. Benim başıma gelen olay buydu.

Şu bilgiyi de vereyim ; araç soğukken alt devirlerde silkeleme olayını yaşamıyordum. Ne zaman ki araç biraz ısınınca, dolayısıyla şanzıman yağıda ısınıp incelmeye başlayınca sorun başlıyordu. Son zamanlarda artık soğuk / sıcak demeden bu sorun daha hissedilir olmaya başlamıştı. Zaten şanzıman içerisindeki balatalar da zarar görmüştü. Resmini de ekliyorum.
Fotoğraf için tşkler. Şanzıman yağ soğutucusunda sorun olmadığını söylediler fakat motor suyuna nasıl yağ karıştığını anlamadım. motor yağ soğutucusunun arızasına bakmadılar onu sormam gerek. Aynı şekilde bende motor soğukken yaşamıyorum. serviste şanzıman yağını boşalttılar yağın temiz olduğunu herhangi bir talaşlanma ve su karışma olmadığını söylediler. Garanti olması açısından yağı değiştirmelimiyim ve Sadece balatalar zarar gördüğünden yapabilir mi acaba? çünkü çok benzer arızalar ya da tork konvertörü denendikten sonra direk otomatik şanzımancıya mı götüreyim arabayı
 
Son düzenleme:
Motor suyuna yağ karıştığından önceki mesajlarınızda bahsetmemiştiniz sanırım.

Benim de motor suyuna yağ karıştı ilk olarak. Bu motor yağı değil, şanzıman yağıydı. Belli ediyor zaten kendisini.
(Bu olaydan 10 gün sonra motor yağ soğutucusu patladı, o zaman da suya yağ karıştı. Bariz fark var arada. Bu konuyu es geçiyorum, motor yağ soğutucusunu değiştirdim o sorunu hallettim. Daha sonra da yaşamadım.)

Neyse şanzıman yağ soğutucusunu, şanzıman yağı ve şanzıman filtresini komple değiştirdim. Ancak sorun biraz düzelir gibi olsa da, düzelmedi. Bu arada 2.500 TL gibi bir masraf ettim. Bu şekilde arabayı 1 ay kadar kullandım. Ancak sorun daha da bariz hale gelmeye başladı. Edindiğim bilgilere istinaden, şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresinin tekrar değiştirilmesinin iyi olacağını düşünerek yine orjinal yağ ve orjinal yağ filtresi aldım ve tekrar değiştirdim. Yine 1.300 TL gibi bir masrafım oldu. Ancak araç yine düzelmedi. Ve sorun daha da bariz hale gelmeye başladı.

Tabii bu süre zarfında sanayi eşrafından tanıdıklarımdan da bilgi aldım. Hatta bir bmw özel servisi olan dostumun dükkanına uğradım, lift üzerindeki araçta da aynı olayın yaşandığını, türbin denilen parçasının revizyon göreceğini söyledi. Ama bu araçta su karışma sorunu değil, türbin içerisindeki parçalarda sorun varmış. Türbin dediği parça da tezgahın üstünde duruyordu. Sizde de böyle bir durum olabilir.

Parçayı biraz inceledim ki, bu parçanın içerisinde şanzıman yağı dönüyor sürekli. Yapısı itibariyle oraya karışan suyun, tamamen boşaltılması zaten teknik olarak mümkün görünmüyor.
(Yurt dışında uzun süre bmw servisinde çalışmış bir arkadaşım, şanzıman yağı değişirken hava/balata spreyi ile bir miktar temizlenebileceğini söylemişti.)

Yani işin sonunda şanzımanı açtırmaya karar verdim. Birbirinden haberi olmayan 3 farklı sanayici dostumdan tavsiye istedim. Her 3 kişi de aynı kişiyi tavsiye etti. Ümraniye sanayi sitesinde dükkanı var. İstersen bilgilerini özelden gönderebilirim.

Zaten aynı sanayi sitesinde dükkanı olan arkadaşım da vardı. Gittim arabayı bıraktım, süreç ile arkadaşım ilgilendi. 4 gün sonra da gittim arabamı teslim aldım. Bu arada yağ soğutucusunu ilk değiştirdiğimde orjinal aldım zannediyordum ama orjinal değilmiş. Onu da orjinali ile tekrar değiştirdi şanzımancı. Zaten aksi halde garanti vermiyor. 60.000 de orjinali patladıysa, yan sanayisine garanti vermem diyor haliyle. Şanzımancıya da toplamda 10.700 lira verdim. Helali hoş olsun. Arabayı sürmekten keyif almaya başladım. Hatta vites geçişleri de öncesinde yavaş yavaş bozulmuş, sürekli kullandığım için farkına varmamışım. Araba bittikten sonra farkına vardım, vites geçişleri de çok güzel olmuş.

Umarım bütçenizi sarsmadan, daha basit bir arıza ile sorunu çözersiniz. Allah kolaylık versin.

Tüm bu anlattıklarım benim kendi tecrübelerim.
 
Motor suyuna yağ karıştığından önceki mesajlarınızda bahsetmemiştiniz sanırım.

Benim de motor suyuna yağ karıştı ilk olarak. Bu motor yağı değil, şanzıman yağıydı. Belli ediyor zaten kendisini.
(Bu olaydan 10 gün sonra motor yağ soğutucusu patladı, o zaman da suya yağ karıştı. Bariz fark var arada. Bu konuyu es geçiyorum, motor yağ soğutucusunu değiştirdim o sorunu hallettim. Daha sonra da yaşamadım.)

Neyse şanzıman yağ soğutucusunu, şanzıman yağı ve şanzıman filtresini komple değiştirdim. Ancak sorun biraz düzelir gibi olsa da, düzelmedi. Bu arada 2.500 TL gibi bir masraf ettim. Bu şekilde arabayı 1 ay kadar kullandım. Ancak sorun daha da bariz hale gelmeye başladı. Edindiğim bilgilere istinaden, şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresinin tekrar değiştirilmesinin iyi olacağını düşünerek yine orjinal yağ ve orjinal yağ filtresi aldım ve tekrar değiştirdim. Yine 1.300 TL gibi bir masrafım oldu. Ancak araç yine düzelmedi. Ve sorun daha da bariz hale gelmeye başladı.

Tabii bu süre zarfında sanayi eşrafından tanıdıklarımdan da bilgi aldım. Hatta bir bmw özel servisi olan dostumun dükkanına uğradım, lift üzerindeki araçta da aynı olayın yaşandığını, türbin denilen parçasının revizyon göreceğini söyledi. Ama bu araçta su karışma sorunu değil, türbin içerisindeki parçalarda sorun varmış. Türbin dediği parça da tezgahın üstünde duruyordu. Sizde de böyle bir durum olabilir.

Parçayı biraz inceledim ki, bu parçanın içerisinde şanzıman yağı dönüyor sürekli. Yapısı itibariyle oraya karışan suyun, tamamen boşaltılması zaten teknik olarak mümkün görünmüyor.
(Yurt dışında uzun süre bmw servisinde çalışmış bir arkadaşım, şanzıman yağı değişirken hava/balata spreyi ile bir miktar temizlenebileceğini söylemişti.)

Yani işin sonunda şanzımanı açtırmaya karar verdim. Birbirinden haberi olmayan 3 farklı sanayici dostumdan tavsiye istedim. Her 3 kişi de aynı kişiyi tavsiye etti. Ümraniye sanayi sitesinde dükkanı var. İstersen bilgilerini özelden gönderebilirim.

Zaten aynı sanayi sitesinde dükkanı olan arkadaşım da vardı. Gittim arabayı bıraktım, süreç ile arkadaşım ilgilendi. 4 gün sonra da gittim arabamı teslim aldım. Bu arada yağ soğutucusunu ilk değiştirdiğimde orjinal aldım zannediyordum ama orjinal değilmiş. Onu da orjinali ile tekrar değiştirdi şanzımancı. Zaten aksi halde garanti vermiyor. 60.000 de orjinali patladıysa, yan sanayisine garanti vermem diyor haliyle. Şanzımancıya da toplamda 10.700 lira verdim. Helali hoş olsun. Arabayı sürmekten keyif almaya başladım. Hatta vites geçişleri de öncesinde yavaş yavaş bozulmuş, sürekli kullandığım için farkına varmamışım. Araba bittikten sonra farkına vardım, vites geçişleri de çok güzel olmuş.

Umarım bütçenizi sarsmadan, daha basit bir arıza ile sorunu çözersiniz. Allah kolaylık versin.

Tüm bu anlattıklarım benim kendi tecrübelerim.
Ben de türbinden şüpheleniyorum. Fakat tork konvertörü içindeki türbün sanırım, şanzıman kısmında bir sorun yok gibi. Kayseri’de ikamet ediyorum. İstanbula gelmem zor gibi. Siz özelden Ümraniye’deki ustanın no yu göndeririseniz belki Kayseri’den bir usta tavsiye eder veya tamir için parçayı söktürüp gönderirim. İlginize ve verdiniz bilgiler için çok tşk ederim.
 
Son düzenleme:
Merhabalar. Motor yagi ile sanziman yagi karismasi farkli oluyor demişsiniz. Benim aracimda da yag var antifrizde motor yag sogutma degisecek. Nasil bir fark var sanziman yagi ile motor yağı karışmasında tarif edebilir misiniz acaba.
Ayrica tekleme sorunu bende de var umarim dediginiz gibi sanzimana su karismamistir. Teşekkürler
 
Merhabalar. Motor yagi ile sanziman yagi karismasi farkli oluyor demişsiniz. Benim aracimda da yag var antifrizde motor yag sogutma degisecek. Nasil bir fark var sanziman yagi ile motor yağı karışmasında tarif edebilir misiniz acaba.
Ayrica tekleme sorunu bende de var umarim dediginiz gibi sanzimana su karismamistir. Teşekkürler

Merhaba. Motor yağı daha katı ve koyu renkli olur. Şanzıman yağı daha açık renkli ve incedir. Bunu ustanın farketmesi lazım. Tarif ile açıklamak zor. Umarım şanzıman ile ilgili değildir.
Kolay gelsin.
 
Merhaba. Motor yağı daha katı ve koyu renkli olur. Şanzıman yağı daha açık renkli ve incedir. Bunu ustanın farketmesi lazım. Tarif ile açıklamak zor. Umarım şanzıman ile ilgili değildir.
Kolay gelsin.
Anladim fotoğraf ekliyorum bikac ustaya gösterdim motor yagi olduğunu söylüyorlar özellikle. Yag sotugutucu degisti yag eksilmesi duzeldi aracin. Ancak dusuk devirde tekleme sorunu halen devam ediyor
 

Ekli dosyalar

  • 20191210_150403.jpg
    20191210_150403.jpg
    769.7 KB · Görüntüleme: 0
  • 20191210_135535.jpg
    20191210_135535.jpg
    593.7 KB · Görüntüleme: 0
Anladim fotoğraf ekliyorum bikac ustaya gösterdim motor yagi olduğunu söylüyorlar özellikle. Yag sotugutucu degisti yag eksilmesi duzeldi aracin. Ancak dusuk devirde tekleme sorunu halen devam ediyor

Umarım dediğiniz gibi motor yağıdır. Benim şanzıman yağ soğutucusundan 10 gün sonra da motor yağ soğutucusu patlamıştı.

Aslında tam olarak bilmiyorum ama, illa ki bunun bir test aracı vardır. En azından şanzıman içerisinden numune alınıp, bu yağda su olup olmadığı anlaşılabilmeli diye düşünüyorum. Tabii bu konuda net bir bilgi sahibi değilim.

Bu arada motor soğuk iken de alt devirlerde silkeleme var mı? Bende motor soğukken yapmıyordu mesela. Anladığım kadarı ile şanzıman içerisinde yağ döndükçe yağ inceliyor ve sorun baş gösteriyordu.
 
Tekleme sogukken de var malesef. Ayrica bu sorunlar bence garanti bitiminde ozel servislerin neyi degistirecegini ve kontrol edeceğini bilmemesinden kaynaklaniyor. Bircogumuz garanti bittikten sonra yetkili servis tercih etmiyoruz, hoş yetkili servisler de ne kadar biliyor tartışılır. En basiti yetkili servis sanziman yagi ömürlük dese de araştırdığım kadarıyla ZF belirli periyotlarda degisim tavsiye ediyor. Umarim sorunlarimiz kisa zamanda çözülür
 
evet malesef bugun itibariyle şanzıman yag soğutucuda patlak çıktı ve şanzımana yağ karıştırmış, bu işi bulundugum bölgede yapabilecek usta yok, yağ ve filtre değişimi yapılacak bakalım ne sorunlar daha yaşayacağız
 
evet malesef bugun itibariyle şanzıman yag soğutucuda patlak çıktı ve şanzımana yağ karıştırmış, bu işi bulundugum bölgede yapabilecek usta yok, yağ ve filtre değişimi yapılacak bakalım ne sorunlar daha yaşayacağız

Anladım, geçmiş olsun. Umarım olumlu gelişmeler vardır.

Bu işi yağ ve filtre değişimi ile atlatanlar var. Eğer yaptırmadıysanız, ustanız yağ boşaltıldıktan sonra yeni yağ koyulmadan balata spreyi + hava ile şanzıman içerisinde temizlik yapsın. Bunu yurt dışında uzun süre özellikle bmw araçlarla ilgilenmiş arkadaşımız söylemişti. (Belki ustanıza saçma gelebilir söyleyip söylememek sizin insiyatifinizde.)

Bir de eğer yağ değişimi sonrası düzelme hissederseniz, (belki masrafınız artacak ama) yaklaşık 1.000 km sonra tekrar aynı işlemi yapmanızı öneririm.

Geçen gün benim araç tahrik arızası verdi, öncesinde biraz çekişten düşünce çok korktum. Bobinin birisinin soketi düzgün takılmamış, o yüzden yapıyormuş. Aklıma yine türlü türlü şeyler geldi. Şu anda çok şükür sorunsuz bir şekilde kullanıyorum.

Size de tekrar geçmiş olsun, Allah kolaylıklar versin.
 

N’olacak bu halimiz? Bu başlığı ve diğer uzun şanzıman başlığını okudukça Cem Uzan gibi oluyorum maliyetler çözüm bulamayışlar cidden kötü. Araç sahiplerine kolaylıklar diliyorum umarım en kısa sürede en az masrafları sorunlarınızı çözüp araçlarınıza keyifle binersiniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...