KAPALI Fazla Yağ Seviyesi Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Hyildiran
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Hyildiran

Hüsnü YILDIRAN
Senkromeççi
6
36
Marka
Mitsubishi
Öncelikle herkese selam. Foruma yeni katıldım.

2009 model Mitsubishi L200 aracım var. 1 hafta kadar önce aracım seyir halindeyken egzozdan beyaz duman attı 3-4 saniye boyunca. Ustama gittiğimde yağ seviyesinin yüksek olduğunu söyledi. Servisi aradık. DPS temizliği yapılması gerektiğini bunuda sadece kendileri yapabildiğini üniversal temizleyicilerin işe yaramadığını söyledi. Yasaklardan dolayı şehir dışına çıkamadığımı söyleyip gelin yapın dedim. Önce tamam diyip sonra gelemiyoruz falan dediler. Çekiciye yükleyip yolladım aracı. Servis enjektörlerin arızalı olduğunu söyledi. Bunu nasıl tespit ettiklerini bilmiyorum çünkü motor kapağının üstündeki toz bile biz nasıl gönderdiysek öyle geldi. 11500 TL fiyat çıkardılar. Bütçem olmadığı için geri çağırdım aracı. Ustam söktü DPS i temizliğini yaptırdık burda. Hatta Castrol ün motor şampuanı ile motor iç temizliği yapıldı. Yağını filtresini değiştirdik. Tekrar kullanmaya başladığımda 50 km olmadan yine yağ seviyesi olması gerekenin yarım boy üzerindeydi ve viskositesi düşüktü. Çubuktan damlıyor.

Böyle bir sorunun sebebi ne olabilir?
 
Mesaj yazdığınız konu çok eski olduğu için yeni bir konu açarak Sorunlar ve Çözümleri'ne taşıdım.
 
Yağa su mu karışıyor aceba? Seviyesi artık viskozitesi düşüyor diyince aklıma bu geldi direkt. Su seviyesinde ve suyun kıvamında, renginde problem var mı aceba kontrol ettiniz mi?
 
Suyu kontrol etmedim. Ona da bir bakayım. Aracım Euro 4 motor diye biliyorum. Ama galiba DPF 2011 model ve üzeri yani Euro 5 modellerde varmış. Benimkinde DPF var. Kafam iyice karıştı.
 
Yanlış yağ ve yanlış miktarda yağ koymak motor içinde vortex oluşturabilir. Ama sorun onlardan ziyade enjektör gibi duruyor gerçekten.Evet anlayabilirler Obd de enjektörlerin hatalarından bazıları görülebiliyor
 
Daha 80binde aracım. Opet ve Shell den başka bir yerden yakıt almam. Yağını filtrelerini suyunu zamanında değiştiririm. Her yağ değişimindede (kimine göre zararlı ama) würth dizel enjektör temizleyici kullanırım. Bu mu zarar verdi acaba?
 
Hocam motor iç temizleyici , yağa eklenenlerden mi ?
Eğer öyleyse motor 10 dakika çalıştıktan sonra yağı komple boşaltmak gerekiyordu .
Eklediğiniz iç temizleyici , yağ seviyesini yükseltmiş olabilir .
300ml civarı oluyor genelde .

Düzeltme : Yağ değismis , iptal :)
 
Son düzenleme:
Yağa mazot karışıyor. Dedikleri gibi ya enjektör problemli, ya da DPF tıkalı olduğu için araç sürekli rejenere yapmaya çalıştığından mazota boğuyor silindirleri, bu da yağa karışıyor.
Bu şekilde kullanmayın, kalıcı aşınma meydana gelebilir yataklarda vs.
 
@kenblock evet yağa eklenenlerden. eski yağ ile yapılıyor zaten. 15 dkk çalıştırıp boşaltıp yeni yağı doldurduk.

@nacker aklıma şu geldi. DPF temizlendikten sonra aracın yazılımsal olarak ayarı yapılması falan gerekiyor olabilir mi? DPF temizlendi ama yazılımsal olarak birşey yapılmadı. O yüzdende araç fazla yakıt püskürtüyor olabilir mi?
 
@kenblock evet yağa eklenenlerden. eski yağ ile yapılıyor zaten. 15 dkk çalıştırıp boşaltıp yeni yağı doldurduk.

@nacker aklıma şu geldi. DPF temizlendikten sonra aracın yazılımsal olarak ayarı yapılması falan gerekiyor olabilir mi? DPF temizlendi ama yazılımsal olarak birşey yapılmadı. O yüzdende araç fazla yakıt püskürtüyor olabilir mi?
Ben uzmanı değilim ama yazayım: benim bildiğim aracı kullandıkça ecu, sensorlerden gelen verilerle kendi kendini programlıyor zaten. Tekrar gerek olduğunu sanmıyorum ben
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...