HABER Fiat 124 Spider | TEST

Test güzel olmuş emeğinize sağlık. Bu araç yerden biraz yüksek gibi duruyor, özellikle gazlarken pistte fark ettim ki lastik ve çamurluk arasındaki mesafe, bahsedilen yumuşaklıktan ötürü fazla açılıyor. Buna şöyle kaliteli bir 3,5 veya 5'lik spor yay takıldığı zaman çoğu normal kullanıcı için kıvamına gelecektir.
 
Video çok keyifli ve güzel olmuş özellikle pistte çekimlerin olması benim çok hoşuma gitti.Murat-Sinan abi-kardeş çekimi her zamanki gibi güzel olmuş.Araç hakkındaki düşüncelerim ise özellikle pistte çok fazla yana yatma var ben izlerken rahatsız oldum.Aracı konforlu yapalım diye çok fazla yumuşak süspansiyon kullanmışlar, günlük kullanım için çok iyi gibi dursa da pist kullanımında @CenkGs 'nin de dediği gibi spor yay şart.Spor arabadan da azıcık sert süspansiyon beklenmeli zaten helva gibi yumuşacık olmamalı.Onun haricinde hem MX-5 hem de 124 Spider'ı seviyorum ama video'da bir çok kez bahsi geçmiş MX-5 ile kıyaslama yapılmış ben olsam MX-5 alırdım, atmosferik motorun keyfi bir başka.Her ne kadar turbolu 124'te yazılım imkanı olsa da nesli tükenmek üzere olan bir atmosferikte uzun yıllar boyu Mazda kalitesinde güvenle devir çevirmek çok daha paha biçilemez olurdu tahminimce anca tahmin edebiliyoruz tabii ki fiyatlar malumunuz.Yurt dışı mevzusuna girmemize gerek bile yok...
 
Eğlenceli bir test olmuş. Elinize sağlık. Araba da güzel. İçini ve dış tasarımını beğendim ama virajda o kadar yatması ve motor sesini beğenmedim. Egzoza ve yaylara bir şeyler istiyor.
 
İçi direkt Mazda tasarımı. Dışta biraz farklar var. Motor olarakta Mx5 tercihim olur. Fiyatı da daha uygun. Fiat 124 Spider'da olupta Mx5'te olmayan tek şey otomatik vites. Tüm donanım ve motor seçeneklerinde şanzıman manuel.

Düzenleme: Görsel olarakta Mx5 daha güzel duruyor bence.
 
Son düzenleme:
mx5 te gecmisten gelen bir tecrübe var ama olaya fiat tarafindan baktigimizda markanin ilk roadsteri , her ne kadar ortak üretim de saysak yinede bircok kisinin tercihi miata olacaktir benim gibi bir fca cinin dahi .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
abi süper test olmuş bence bu gece testlerine devam etmelisiniz eski otopark ruhunu hatırlatıyor bizlere :)
 
Ben de galiba mazda alirim arada 25 milyar var

Ama fiatin da retro detaylari cokkk guzel
Ama sinan abi daha cigerli diyor fiat icin , abarth alinabilse efsane olurda :(

Birisi daha uygun , birisi daha cigerli . Hangisini alsam sorusu olsa cift cevap hakki isterim :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ben altyapısını ve süspansiyon ayarlarını çok çok beğendim. Herkes pistteki yatmasına takılmış -ki bence çok da yatmıyor- ama yol koşulları çok değişken. Özellikle ülkemizdeki bu değişken yol koşulları ve geometrileri mevcut süspansiyonları ile tolere edebilmesi çok daha kolay. Bence tamamen doğru düşünülmüş bir "yol otomobili" Benim için tek eksisi, kendi anatomimi düşündüğümde arabanın çok dar olması =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Ben altyapısını ve süspansiyon ayarlarını çok çok beğendim. Herkes pistteki yatmasına takılmış -ki bence çok da yatmıyor- ama yol koşulları çok değişken. Özellikle ülkemizdeki bu değişken yol koşulları ve geometrileri mevcut süspansiyonları ile tolere edebilmesi çok daha kolay. Bence tamamen doğru düşünülmüş bir "yol otomobili" Benim için tek eksisi, kendi anatomimi düşündüğümde arabanın çok dar olması =)
İşte sırf bu sebepten bir gün olur da Miata sahibi olursam diye bu zayıflıktayım.:D:D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben altyapısını ve süspansiyon ayarlarını çok çok beğendim. Herkes pistteki yatmasına takılmış -ki bence çok da yatmıyor- ama yol koşulları çok değişken. Özellikle ülkemizdeki bu değişken yol koşulları ve geometrileri mevcut süspansiyonları ile tolere edebilmesi çok daha kolay. Bence tamamen doğru düşünülmüş bir "yol otomobili" Benim için tek eksisi, kendi anatomimi düşündüğümde arabanın çok dar olması =)
Geçen sene Almanya'da IFA fuarında MX5'e stand'da dururken direksiyonuna geçmiştim. 1.80 boy, 85-88kg arası değişen fizikteki bir birey olaraktan, sıkışma veya klostrofobik gelme gibi bir hissiyat olmamıştı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Mt.Akina
Hep söylerim şu araca Giulietta'nın üzerindeki 1.4 170 HP motor uygulanmalıydı. Ha 140'lık hali de yeterli. Mesela 1.4 TSI 160'lık Scirocco'dan daha hızlı olmuş 124 ama beygir beygirdir baba 170 MultiAir olmalıydı. :D Ha bir de söylemeden geçmeyeceğim MultiAir motorlara maalesef yazılım uygulanamıyor. Dr. ECU, EcuFast vb. yazılımcılara gittiğinizde kapıdan çeviriyorlar. Yazılım uygulandığında artması gereken güç tam tersine düşüyor motorda :D MultiAir gibi teknoloji harikası ve sınıfının en iyilerinden belki de en iyisi olan motora yakışmıyor bu muhafazakarlık. Bu da ayrı bir dert MultiAir motor kullanan araç sahipleri için. Sırf bu yüzden MultiAir yerine MultiJet Bravo tercih etmek zorunda kaldım. Kat iptali, agresif yazılım, filtre, Magneti Marelli Box, düz boru EZ 150 HP 400 NM :D
 
Hep söylerim şu araca Giulietta'nın üzerindeki 1.4 170 HP motor uygulanmalıydı. Ha 140'lık hali de yeterli. Mesela 1.4 TSI 160'lık Scirocco'dan daha hızlı olmuş 124 ama beygir beygirdir baba 170 MultiAir olmalıydı. :D Ha bir de söylemeden geçmeyeceğim MultiAir motorlara maalesef yazılım uygulanamıyor. Dr. ECU, EcuFast vb. yazılımcılara gittiğinizde kapıdan çeviriyorlar. Yazılım uygulandığında artması gereken güç tam tersine düşüyor motorda :D MultiAir gibi teknoloji harikası ve sınıfının en iyilerinden belki de en iyisi olan motora yakışmıyor bu muhafazakarlık. Bu da ayrı bir dert MultiAir motor kullanan araç sahipleri için. Sırf bu yüzden MultiAir yerine MultiJet Bravo tercih etmek zorunda kaldım. Kat iptali, agresif yazılım, filtre, Magneti Marelli Box, düz boru EZ 150 HP 400 NM :D
Güzel bilgiler... Yalnız 170'liği direk koysalar, Abarth versiyonunun önüne taş koymuş olurlardı. Motor seçimini ürün çeşitlendirme olarak düşünmek gerek :)