Güzel bilgiler... Yalnız 170'liği direk koysalar, Abarth versiyonunun önüne taş koymuş olurlardı. Motor seçimini ürün çeşitlendirme olarak düşünmek gerek
Aslında binek versiyonu 170 yapıp Abarth'ı 200 HP yapabilirlerdi. Bildiğim kadarıyla Fiat'ın elinde 1.4 200 HP'lik MultiAir ünite de var. Punto'nun en üst seviye Abarth'larına taktıkları sanırım. Ama bu da katliam olurdu. 200 HP olup üstüne şu anki hali 250 NM olan tork'ta yukarı doğru hareketlendiği zaman 1.000 KG'lık bu araç ölüm makinası olurdu. Mesela S2000 süren-sürmüş illaki vardır aranızda araç atmosferik 240 HP 9.000 RPM çeviriyor ciğer spec Japon ruhlu efsane eyvallah ama 2.vitesten sonra yanlamada araba yok oluyor çünkü tork yok. 200 NM yani. 3.vitese takıp deviri VTEC supaplarının tamamının devrede olduğu 5.500 üstünde tutsan dahi ağırlık transferine bile cevap vermiyor araç neredeyse. Verse de spin atacak noktaya getiriyor sonra da motor boğuluyor vites düşüyorsun. Ağırlığın da 1250 - 1300 KG arasında olduğunu unutmamak lazım. Öyle E92 M3 gibi "KONKO 3LE 90 KOYDUM KONKO 4LE 110 KOYDUM" gibi bi durum maalesef yok. 124'ün 140'lığında 250 nm tork var ve araç 1.000 KG. Tabi bizde Sinan Koç gibi bilek de olmadığından ilk binişimde ulan S2000 bile 2'de zoraki dönüyor bunda ne olacak 1.4 la dedik yol da hafif yokuş aşağıydı 3ten 2'te çekip pandülü bir attım Takumi Fujiwara'nın keskin dönüşlerde içten dışa doğru açılırken bariyerlerle bakıştığı gibi yol kenarındaki refüjlerle göz göze geldim bi ara bayağı bir bakıştık. Turbo üflediği zaman ayrı bir kopuyor araç hakikaten. Allah korusun bu aracın 200 HP 250+ NM olduğunu düşününce araç kesinlikle çok dengesiz olurdu. Araçtaki dengesizliğin diğer büyük sebebi de Sinan Koç'un bahsettiği gibi Fiat'ın kronik sığırlığı dengesiz tork dağılımı. Dizeli de aynı bok benzinlisi de aynı. 1.500'ün altına düşersen bittin yani. 1.6 dizelinde standart 320 nm tork var bu torku 1500-1750 gibi veriyor bu bandın altında araç turbosuz dizel kırmızı kafa Man kamyon. Gazı diplediğinizde turbo açıldıktan sonra 320 nm yi verdiği an viraj falan dönüyorsan yandın yani understeer'in babası direksiyonu nereye kırarsan kır ne kadar kontra verirsen ver araç düz çizgisini hiç bozmuyor çok tutarlı bir hal alıyor gerçekten 124 tabi arkadan itiş fakat turbo sığırlığı ve dengesiz tork aynen devam bu açıdan sürerken çok dikkatli olmak lazım.