KAPALI Fiat 126 Bis veya Murat 124 Almayı Düşünüyorum

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan seyit929
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

seyit929

Asfalt Kurutucu
24
23
Marka
BMW
Abilerim hepinize selamlar. Yaşım 20 oldu ehliyeti aldığımdan beri tek isteğim kendime ait bir arabam olması.Klasik bir araba istiyorum böyle ufaktan uğraşmak istiyorum hafta sonları.Üniversite okuyorum bir yandan da çalışıyorum . Birikimim şuan çok olmasada belli bir noktaya kadar getirip ailemden yardım alacağım. Çok şükür evde 2 araba var fakat bana kalmıyor zaten alabilirsen hafta da 1 . Artık kendi arabamla ilgilenmek , yıkamak , arkadaşlarla hafta sonları yazlığa gitmeye ve hafta içi istanbulda ufak ufak gezinebileceğim bir araba arıyorum. Bu yaşımda erken olduğunu düşünmüyorum artık en azından birikimleri hoşuma gidicek bir şeye dönüştürmek istiyorum. Telefona veya artık günümüzde iyice fiyatları uçmuş şeylere merakım olmadığı için bu sorunu artık bir araba ile çözmek istiyorum. İlk başta hedefim motorsiklet almaktı fakat parayı hazırladıktan sonra babamın ricası üzerine motorsiklet hikayem başlamadan son buldu. Sizlerden dileğim doğan şahin hariç ama bu fiyatlarda arabaları önermenizi bekliyorum.Sizlerden fikir almak istiyorum. Araba benim için olmazsa olmaz olmadığı için uğraştırsa da kendim garajda uğraşmak istiyorum. Bana çok büyük sorunlar açmayacak açsa bile ustama götürdüğümde hemen çözebilecek bir araba arıyorum. Sizce 126bis veya murat 124 mantıklı mı ? Tabi ben öyle orjinal veya fabrikan çıktığı gibi saklanan bir araç aramıyorum bütçeden ötürü . 126 bis in tasarımı ve küçüklüğü çok hoşuma gidiyor . Sıkıntıları çok büyük olmadığı sürece ufak tefek şeyleriyle uğraşmak . İstanbul'da yavaş yavaş gezmek istiyorum. Murat 124 lerde aşırı beğendiğim modellerden , internetten yaptığım araştırmalar sonucunda parça sorunu ve ustaların daha bildiği bir araba olmasından ötürü 124 daha ağır basıyor ama temizini neye göre anlarım bunları bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim . İyi günler dilerim.Bütçe maksimum 25 bin TL
 
Son düzenleme:
124 veya baltaburun taunus alıp toplayasım var benim de... Aklımda deli sorular
Şu ara en kolay toplanacak 30 yaşını geçmiş araç 131.Baltaburun zor olur be abi toplu olması lazım halihazırda.124 ise muamma.

Abi açıkçası bu tipte bir araba almak istemiyorum . Ben şahsen beğenmiyorum .Zaten çok da kullanmayacağım için görünüşünü beğendiğim ,hafiften dikkat çeken bir araba arıyorum. Teşekkür ederim yorumunuz için

Dikkat çekme işin içine girdiyse bir şey diyemiyorum.O zaman Bis yerinde bir karar, o bütçeye ondan çok dikkat çeken bir de eski Kaplumbağalar olurdu herhalde.
 
Şu ara en kolay toplanacak 30 yaşını geçmiş araç 131.Baltaburun zor olur be abi toplu olması lazım halihazırda.124 ise muamma.



Dikkat çekme işin içine girdiyse bir şey diyemiyorum.O zaman Bis yerinde bir karar, o bütçeye ondan çok dikkat çeken bir de eski Kaplumbağalar olurdu herhalde.
124ü babam çok iyi biliyor. baltaburun consul granada vs de öyle keza. 131 toplamak istemiyorum ben çok bindim çok doydum ya
 
Şu ara en kolay toplanacak 30 yaşını geçmiş araç 131.Baltaburun zor olur be abi toplu olması lazım halihazırda.124 ise muamma.



Dikkat çekme işin içine girdiyse bir şey diyemiyorum.O zaman Bis yerinde bir karar, o bütçeye ondan çok dikkat çeken bir de eski Kaplumbağalar olurdu herhalde.
Bakalım abi hayırlısı olsun inşallah
 
Şu ara en kolay toplanacak 30 yaşını geçmiş araç 131.Baltaburun zor olur be abi toplu olması lazım halihazırda.124 ise muamma.



Dikkat çekme işin içine girdiyse bir şey diyemiyorum.O zaman Bis yerinde bir karar, o bütçeye ondan çok dikkat çeken bir de eski Kaplumbağalar olurdu herhalde.
Kaplumbağa bütçeyi aşıyor
 
124ü babam çok iyi biliyor. baltaburun consul granada vs de öyle keza. 131 toplamak istemiyorum ben çok bindim çok doydum ya
Consul Granada'larda kullanılan V6'lar var, onların aynısı Sierra/Scorpio da kullanılıyor, motor miadını doldurmuş durumda parça vesaire çok çok az. Bence illa olacaksa da 124 olsun mekanik kaporta hallolur sadece incik boncuk kozmetikle uğraşırsınız, fakat bilemiyorum Müdür'üm bilemiyorum...:)Zor o işler. sıfırdan toplamak değil de biraz toplu araç alınsa daha iyi sanki az değiller 40-50 yaşındalar.

Kaplumbağa bütçeyi aşıyor


İlk araç olarak riskli araç önermiyorum fakat eğer gerçekten bu tarz arabalara bakıyorsan Türkiye'de Anadol çok dikkat çeker bu paralara, fiber olduğu için çürüme kabuğu çürüme yapmaz. Altı ise merdiven şasi olduğu için tamir edip koyuyorlar :D
 
Consul Granada'larda kullanılan V6'lar var, onların aynısı Sierra/Scorpio da kullanılıyor, motor miadını doldurmuş durumda parça vesaire çok çok az. Bence illa olacaksa da 124 olsun mekanik kaporta hallolur sadece incik boncuk kozmetikle uğraşırsınız, fakat bilemiyorum Müdür'üm bilemiyorum...:)Zor o işler. sıfırdan toplamak değil de biraz toplu araç alınsa daha iyi sanki az değiller 40-50 yaşındalar.




İlk araç olarak riskli araç önermiyorum fakat eğer gerçekten bu tarz arabalara bakıyorsan Türkiye'de Anadol çok dikkat çeker bu paralara, fiber olduğu için çürüme kabuğu çürüme yapmaz. Altı ise merdiven şasi olduğu için tamir edip koyuyorlar :D
Tam da anadola bakıyorken yazmanız mutlu etti.Ben de zaten sıfırdan toplamaya korkuyorum daha önce hiç girişmedim çevremde de girişeni görmedim bu sebepten bilmediğim bir işe hemen atlamaya korkuyorum en azından biraz daha derli toplu bişey bulursam onun sorunlarını çöze çöze öğrenmiş olurum . Yorumunuz için teşekkürler.
 

Pop up farlı bir 323 , hiç kullanmadığım ,bilmediğim için öneriyorum diyemem ama klasik olmasa da tarz sahibi bir araba.
Bu arabanın bende çok farklı bir hikayesi var. Corona sürecinin ilk başlarında yakın arkadaşım iddiadan 10 bin tl kazandı ve ilanlara bakınırken bu arabaya denk geldik .Aracın fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 10.750 tl civarıydı. Konuştuk ettik 9 bine el sıkıştık.Noterde belgeler vs. eksik çıktı bide üstüne sokağa çıkma yasakları ile beraber aracı çook uzun zaman sonra aynı fiyattan alabildik. Haram paranın etkisi midir bilmiyorum ama aracın neresine dokunsam bir sorun çıkıyordu. Bir gün kapı açılmaz bir gün bagaj kapanmaz , bagajın kapanmadığı gece üstüne taş koymuştuk aldığımız adam yaylardan direk açılan bir sistem yapmıştı ama aşırı ayarsız yani insanın yüzüne fırlıyor.Neyse bir gün arkadaşım aradı otobanda giderken motordan duman çıkmaya başlamış sonrasında çekici ile Kemerburgaza geldi araç. Tamirciye verdik (ilk usta kazığımız) 1500 tl para aldı yaptı fakat 1 hafta sonra yok araba çalışmadı yok farlar açılmıyor derken aracı aldığımız fiyattan sattık fotoğrafını bulursam atarım ama baya dökülmüş bir araçtı zaten tofaşa binmem diyip de sürünme hikayesi resmen. Yani uzattım kusura bakmayın ama bu araca artık çok korkarak yaklaşıyorum. Sürüşü ve yolda giderken farları açıp kapatmak aşırı zevkli fakat o yaptığı hararetleri , çıkardığı dumanları hatırlıyorum da iyi ki elimizden çıkarttık.
 
Consul Granada'larda kullanılan V6'lar var, onların aynısı Sierra/Scorpio da kullanılıyor, motor miadını doldurmuş durumda parça vesaire çok çok az. Bence illa olacaksa da 124 olsun mekanik kaporta hallolur sadece incik boncuk kozmetikle uğraşırsınız, fakat bilemiyorum Müdür'üm bilemiyorum...:)Zor o işler. sıfırdan toplamak değil de biraz toplu araç alınsa daha iyi sanki az değiller 40-50 yaşındalar.




İlk araç olarak riskli araç önermiyorum fakat eğer gerçekten bu tarz arabalara bakıyorsan Türkiye'de Anadol çok dikkat çeker bu paralara, fiber olduğu için çürüme kabuğu çürüme yapmaz. Altı ise merdiven şasi olduğu için tamir edip koyuyorlar :D

tabi tabi özellikle consul granada parçasını bulmak çok çok zor. motoru geçtim kaporta aksamı bulmak daha zor. Consul granada'da hazır kurulu alırsan olur :)

124 öyle değil. Şu an için zor da ilerde düşünüyorum açıkcası
 
Selamlar
Anadol duyunca lafa girmek istedim, benim ilk arabamdı. 18 olur olmaz ehliyetimi aldım ve Anadol ile otomobil hayatım başladı. Yaklaşık 2 yıl günlük araç olarak 1978 Anadol A2SL kullandım. Hala da garajımda duruyor arada bir keyfi sürerim. Bana çok şey katan bir arabaydı, hem araba mekaniği hem de sürüş tecrübesi anlamında. Anadol'un murat ve bis'e göre daha özel bir araba olduğunu düşünüyorum. Çevreden çektiği ilgi de çok güzel hissettiriyor. Durduğu yerde direksyonunu çevirmek, park etmez zordur, kollar geliştikçe alışıyorsun ama :) Önerir miyim? Klasik olcak ama temizini bulabilirsen evet. En temizi bile masraf açacak mı? Evet, muhtemelen 1 aya sanayiye motor tekliyor diye gideceksin veya elfrenim tutmuyor diye, ancak bakım maliyeti yüksek olmaz. Sürüş keyfi yüksek olur.
anadol.jpg
 
Son düzenleme:
Marka model tavsiyeleri ziyadesiyle gelir de, benim en büyük tavsiyem şu: Kaportasında çürük olmayan bir araba bulursan marka modeli fazla önemsemeden direk onu al. Parçası bulunabilir basit yapıda bir araba olsun, çürüğü olmasın yeter. Kaporta çürüğü kanser gibi, durdurulmuyor. Mekanik konularda sorunları çözdükçe insan eğlenir, ama kaportada bir türlü dikiş tutturamayınca insan canından bezer.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...