KAPALI Fiat Egea HB 1.4 T Jet Yorumları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dirmak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dirmak

Asfalt Kurutucu
24
Arkadaşlar merhaba, konu içi arama yaptım ama bulamadım sizlere sormak istedim. Fiat Egea HB 1.4 T Jet nasıldır aramızda kullanan arkadaşlar var mı acaba ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Arkadaşlar merhaba, konu içi arama yaptım ama bulamadım sizlere sormak istedim. Fiat Egea HB 1.4 T Jet nasıldır aramızda kullanan arkadaşlar var mı acaba ?
Eylül gibi kiralamıştık arkadaşlarla.Bir Çeşme-Alaçatı yaptık 100 km kadar kullandım diyebilirim.

Artılar:
Bagaj hacmi(3 kişinin valizi artı çadır aldı)
Motor: Çok atik,sessiz sayılır.
Şanzıman:Manueldi vites geçişleri kısa yollu kemikli spor araba hissi veriyor.(Mazda 3 teki hissiyatı yaşattı).1-2 oranları kısa 3-4 çook uzun
Arka yolcu alanı: 190 arkadaşım kafayla tavan arası 2 parmak kaldı bence hb için güzel yani 190lık adamı arkaya sığdırmak.
Klima:Eylülde izmir hala 35-37 C arasıydı.Motoru öldürmedi, hızlı soğutuyor. Bizdeki dijitaldi bu arada
Direksiyon: City modu çok rahattı ama hızlandıkça otomatik devreden çıkmıyor sanırım

Eksiler:
Süspansiyon dan dunu çok.Büyük kasislerde evet yaylanıyoruz güzel.Küçük ve sert olanlar direk böğrümde.
Yol tutuş:Esp ansızın devreye girebiliyor.Önden kaymalarda çok korktuk açıkçası.Lastikler primacy 3 tü.
Yakıt: 9 litreden aşşağı düşmedik aslında eksi saymasam olabilir atikliğe 3 kişi,klima ve bagaj doluluğuna uygun yaktı.
-- Araç kiralama olduğu için mi bilmiyorum plastiklerinde çizikler vardı tırnakla çizmek kolay gibi.
--Yalıtım 80 den sonra tekerlek sesi alıyordu
--Rüzgar 100 den sonra geldi ( çeşme yolu için belki de olağanı bu)
--Direksiyon bi yapay sertleşiyo.110 da yumuşakken 120 de bi anda ağırlaşıyor ara formu yok sanki.

Sadece 100 km kullandığım için aklımda kalan bunlar.İyi pazarlar:)
 
Son düzenleme:
Eylül gibi kiralamıştık arkadaşlarla.Bir Çeşme-Alaçatı yaptık 100 km kadar kullandım diyebilirim.

Artılar:
Bagaj hacmi(3 kişinin valizi artı çadır aldı)
Motor: Çok atik,sessiz sayılır.
Şanzıman:Manueldi vites geçişleri kısa yollu kemikli spor araba hissi veriyor.(Mazda 3 teki hissiyatı yaşattı).1-2 oranları kısa 3-4 çook uzun
Arka yolcu alanı: 190 arkadaşım kafayla tavan arası 2 parmak kaldı bence hb için güzel yani 190lık adamı arkaya sığdırmak.
Klima:Eylülde izmir hala 35-37 C arasıydı.Motoru öldürmedi, hızlı soğutuyor. Bizdeki dijitaldi bu arada
Direksiyon: City modu çok rahattı ama hızlandıkça otomatik devreden çıkmıyor sanırım

Eksiler:
Süspansiyon:Dan dunu çok
Yol tutuş:Esp ansızın devreye girebiliyor.Önden kaymalarda çok korktuk açıkçası.Lastikler primacy 3 tü.
Yakıt: 9 litreden aşşağı düşmedik aslında eksi saymasam olabilir atikliğe 3 kişi,klima ve bagaj doluluğuna uygun yaktı.
-- Araç kiralama olduğu için mi bilmiyorum plastiklerinde çizikler vardı tırnakla çizmek kolay gibi.
--Yalıtım 80 den sonra tekerlek sesi alıyordu
--Rüzgar 100 den sonra geldi ( çeşme yolu için belki de olağanı bu)
--Direksiyon bi yapay sertleşiyo.110 da yumuşakken 120 de bi anda ağırlaşıyor ara formu yok sanki.

Sadece 100 km kullandığım için aklımda kalan bunlar.İyi pazarlar:)
Primacy 3'ü bisiklete taksan yol tutmaz, o kadar diyeyim gerisini siz anlayın.
 
Eylül gibi kiralamıştık arkadaşlarla.Bir Çeşme-Alaçatı yaptık 100 km kadar kullandım diyebilirim.

Artılar:
Bagaj hacmi(3 kişinin valizi artı çadır aldı)
Motor: Çok atik,sessiz sayılır.
Şanzıman:Manueldi vites geçişleri kısa yollu kemikli spor araba hissi veriyor.(Mazda 3 teki hissiyatı yaşattı).1-2 oranları kısa 3-4 çook uzun
Arka yolcu alanı: 190 arkadaşım kafayla tavan arası 2 parmak kaldı bence hb için güzel yani 190lık adamı arkaya sığdırmak.
Klima:Eylülde izmir hala 35-37 C arasıydı.Motoru öldürmedi, hızlı soğutuyor. Bizdeki dijitaldi bu arada
Direksiyon: City modu çok rahattı ama hızlandıkça otomatik devreden çıkmıyor sanırım

Eksiler:
Süspansiyon:Dan dunu çok
Yol tutuş:Esp ansızın devreye girebiliyor.Önden kaymalarda çok korktuk açıkçası.Lastikler primacy 3 tü.
Yakıt: 9 litreden aşşağı düşmedik aslında eksi saymasam olabilir atikliğe 3 kişi,klima ve bagaj doluluğuna uygun yaktı.
-- Araç kiralama olduğu için mi bilmiyorum plastiklerinde çizikler vardı tırnakla çizmek kolay gibi.
--Yalıtım 80 den sonra tekerlek sesi alıyordu
--Rüzgar 100 den sonra geldi ( çeşme yolu için belki de olağanı bu)
--Direksiyon bi yapay sertleşiyo.110 da yumuşakken 120 de bi anda ağırlaşıyor ara formu yok sanki.

Sadece 100 km kullandığım için aklımda kalan bunlar.İyi pazarlar:)
çok güzel yazmışsınız. yakıt 1.6 multijet için istanbul edirne arası 4 yetişkin 1 55kg civarında ben ve 25kg kardeşim. ortalama hız 138 ortalama tüketim 7.8
 
Eylül gibi kiralamıştık arkadaşlarla.Bir Çeşme-Alaçatı yaptık 100 km kadar kullandım diyebilirim.

Artılar:
Bagaj hacmi(3 kişinin valizi artı çadır aldı)
Motor: Çok atik,sessiz sayılır.
Şanzıman:Manueldi vites geçişleri kısa yollu kemikli spor araba hissi veriyor.(Mazda 3 teki hissiyatı yaşattı).1-2 oranları kısa 3-4 çook uzun
Arka yolcu alanı: 190 arkadaşım kafayla tavan arası 2 parmak kaldı bence hb için güzel yani 190lık adamı arkaya sığdırmak.
Klima:Eylülde izmir hala 35-37 C arasıydı.Motoru öldürmedi, hızlı soğutuyor. Bizdeki dijitaldi bu arada
Direksiyon: City modu çok rahattı ama hızlandıkça otomatik devreden çıkmıyor sanırım

Eksiler:
Süspansiyon dan dunu çok.Büyük kasislerde evet yaylanıyoruz güzel.Küçük ve sert olanlar direk böğrümde.
Yol tutuş:Esp ansızın devreye girebiliyor.Önden kaymalarda çok korktuk açıkçası.Lastikler primacy 3 tü.
Yakıt: 9 litreden aşşağı düşmedik aslında eksi saymasam olabilir atikliğe 3 kişi,klima ve bagaj doluluğuna uygun yaktı.
-- Araç kiralama olduğu için mi bilmiyorum plastiklerinde çizikler vardı tırnakla çizmek kolay gibi.
--Yalıtım 80 den sonra tekerlek sesi alıyordu
--Rüzgar 100 den sonra geldi ( çeşme yolu için belki de olağanı bu)
--Direksiyon bi yapay sertleşiyo.110 da yumuşakken 120 de bi anda ağırlaşıyor ara formu yok sanki.

Sadece 100 km kullandığım için aklımda kalan bunlar.İyi pazarlar:)

Güzel bir değerlendirme olmuş hocam sağolun. Merak ettiğim öncelikle yakıt performansı ve atikliğiydi ona da cevap vermişsiniz teşekkürler. İyi pazarlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Fiyatını bilemiyorum ama eğer uygunsa bence neden olmasın denebilecek bir araba..
Bazı yerlerde B sınıfı diye geçiyor ama hiç öyle gibi gelmiyor bana..yani bi Corsa ya bak, İ20 ye bak birde Egea ya dediğimde araç baya bi C sınıfı ebatlarında...

Turbo benzİNli araçların genel karakteri olarak sanırım bun da da usturuplu kullanıldığında tüketim makul değerlere çekilebir... gazlanırsa başkata tabi..ama yani onuda göze almak lazım ...

Yalıtım için iyi yorumu yapılmıştı otopark testinde ama üstteki sürüş izlenimi hayal kırıklığı İzlenimi bıraktı
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve Porsche
Yalıtım hayal kırıklığıydı evet.. Ama bu bence çok bağımlı değişkenli bi olay.Lastiklerin kötülüğü ve çeşme otobanının zaten püfür püfür olması da bu hayal kırıklığıma sebep olan etmenler olabilir
 
Fiyatını bilemiyorum ama eğer uygunsa bence neden olmasın denebilecek bir araba..
Bazı yerlerde B sınıfı diye geçiyor ama hiç öyle gibi gelmiyor bana..yani bi Corsa ya bak, İ20 ye bak birde Egea ya dediğimde araç baya bi C sınıfı ebatlarında...

Turbo benzİNli araçların genel karakteri olarak sanırım bun da da usturuplu kullanıldığında tüketim makul değerlere çekilebir... gazlanırsa başkata tabi..ama yani onuda göze almak lazım ...

Yalıtım için iyi yorumu yapılmıştı otopark testinde ama üstteki sürüş izlenimi hayal kırıklığı İzlenimi bıraktı
Fiat, Eylül 2015’te üretimine başlanan Egea’nın kasasını 356 olarak kodlamış. Fiat Egea, Fiat’ın B segmenti otomobilleri için kullandığı Fiat Small Platform üzerinde üretilen bir otomobil. Bu platformun 4 değişik türevi bulunuyor: Fiat Punto ve Opel Corsa gibi küçük otomobillerde kullanılan Fiat Small Platform, Fiat Linea ve Fiat Doblo gibi uzun aks mesafesine sahip sedan ve ticari araçlarda Fiat Small LWB Platform, Egea’da kullanılan biraz daha genişletilmiş Fiat Small Wide LWB Platform ve 4 tekerlekten çekiş altyapısına imkan verecek şekilde SUV Crossover araçlar için geliştirilen Fiat Small Wide 4×4 Platform (LWB Long Wheel Base anlamına geliyor)

Egea da hala Linea gibi B segmenti küçük Fiat’lar ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Yani Audi A3 ile Volkswagen Golf ya da Volvo V40 ile Ford Focus arasındaki platform ortaklığı Fiat’ın kompaktları için geçerli değil; Alfa Romeo Giulietta ile Fiat Egea arasında şasi bakımından bir bağ yok. O sebeple bu otomobili genişletilmiş b segmenti olarak görebiliriz.
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/12/16/ithal-ikamesi-fiat-egea-multijet2-356/
 
Son düzenleme:
Fiyatını bilemiyorum ama eğer uygunsa bence neden olmasın denebilecek bir araba..
Bazı yerlerde B sınıfı diye geçiyor ama hiç öyle gibi gelmiyor bana..yani bi Corsa ya bak, İ20 ye bak birde Egea ya dediğimde araç baya bi C sınıfı ebatlarında...

Turbo benzİNli araçların genel karakteri olarak sanırım bun da da usturuplu kullanıldığında tüketim makul değerlere çekilebir... gazlanırsa başkata tabi..ama yani onuda göze almak lazım ...

Yalıtım için iyi yorumu yapılmıştı otopark testinde ama üstteki sürüş izlenimi hayal kırıklığı İzlenimi bıraktı

Düşük km li ikinci el modelleri (3bin-8bin km) 60 bine bulunabiliyor hocam. Bakınca çok uygun değil ama araç fiyatlarına bakınca da insanın eli kolu bağlanıyor :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Fiat, Eylül 2015’te üretimine başlanan Egea’nın kasasını 356 olarak kodlamış. Fiat Egea, Fiat’ın B segmenti otomobilleri için kullandığı Fiat Small Platform üzerinde üretilen bir otomobil. Bu platformun 4 değişik türevi bulunuyor: Fiat Punto ve Opel Corsa gibi küçük otomobillerde kullanılan Fiat Small Platform, Fiat Linea ve Fiat Doblo gibi uzun aks mesafesine sahip sedan ve ticari araçlarda Fiat Small LWB Platform, Egea’da kullanılan biraz daha genişletilmiş Fiat Small Wide LWB Platform ve 4 tekerlekten çekiş altyapısına imkan verecek şekilde SUV Crossover araçlar için geliştirilen Fiat Small Wide 4×4 Platform (LWB Long Wheel Base anlamına geliyor)

Egea da hala Linea gibi B segmenti küçük Fiat’lar ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Yani Audi A3 ile Volkswagen Golf ya da Volvo V40 ile Ford Focus arasındaki platform ortaklığı Fiat’ın kompaktları için geçerli değil; Alfa Romeo Giulietta ile Fiat Egea arasında şasi bakımından bir bağ yok. O sebeple bu otomobili genişletilmiş b segmenti olarak görebiliriz.
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/12/16/ithal-ikamesi-fiat-egea-multijet2-356/

Detalı bilgilendirme için teşekkürler...
Dışadan bakılınca gayet büyükçe ama demek şasi olarak bir seviye altta kalmış
 
Detalı bilgilendirme için teşekkürler...
Dışadan bakılınca gayet büyükçe ama demek şasi olarak bir seviye altta kalmış
Rica ederim ne demek. B segment araçlar da artık boyut büyütmeye başladı. İlk başlarda hepimiz yadırgadık, egea'yı c segmente konumlandırdık ama boyut farkından dolayı böyle düşündük. Ama sizin dediğiniz gibi alt yapısal olarak genişletilmiş b segment platforumu diye geçiyor fca'da.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve kekum34
Bildiğim kadarıyla eski bir motor.bravo da ,Linea ve puntolar da yıllarca kullanıldı.multijet varken tabiki tutulmadı.zaten sahibinden de rakamlara bakılınca da t jet in tutulmadığı ortada. :)
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2017-04-08-20-13-07-197_com.sahibinden.png
    Screenshot_2017-04-08-20-13-07-197_com.sahibinden.png
    67.6 KB · Görüntüleme: 249
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...