KAPALI Fiat Egea HB 1.4 T Jet Yorumları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dirmak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dirmak

Asfalt Kurutucu
24
Arkadaşlar merhaba, konu içi arama yaptım ama bulamadım sizlere sormak istedim. Fiat Egea HB 1.4 T Jet nasıldır aramızda kullanan arkadaşlar var mı acaba ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Hocam bu lastik özellikle kuru zeminde 20 derecelerde bile fren yapınca kızaklıyor. Bende var değiştirmeyi düşünüyorum. Kışlık lastiklerim bile 20 derecede daha iyi tutuyor.
Testlerde güzel sonuç alabilen bir lastik fakat maalesef ki çok çabuk zamanda hamuru bozuluyor ve tüm özelliğini yitiriyor lastik. Bu yaz attım kurtuldum, şimdi arabamla daha mutluyum çok şükür. Kimseye de önermiyorum açıkçası, kimsenin parası boşa gitmesin.
 
Eylül gibi kiralamıştık arkadaşlarla.Bir Çeşme-Alaçatı yaptık 100 km kadar kullandım diyebilirim.

Artılar:
Bagaj hacmi(3 kişinin valizi artı çadır aldı)
Motor: Çok atik,sessiz sayılır.
Şanzıman:Manueldi vites geçişleri kısa yollu kemikli spor araba hissi veriyor.(Mazda 3 teki hissiyatı yaşattı).1-2 oranları kısa 3-4 çook uzun
Arka yolcu alanı: 190 arkadaşım kafayla tavan arası 2 parmak kaldı bence hb için güzel yani 190lık adamı arkaya sığdırmak.
Klima:Eylülde izmir hala 35-37 C arasıydı.Motoru öldürmedi, hızlı soğutuyor. Bizdeki dijitaldi bu arada
Direksiyon: City modu çok rahattı ama hızlandıkça otomatik devreden çıkmıyor sanırım

Eksiler:
Süspansiyon dan dunu çok.Büyük kasislerde evet yaylanıyoruz güzel.Küçük ve sert olanlar direk böğrümde.
Yol tutuş:Esp ansızın devreye girebiliyor.Önden kaymalarda çok korktuk açıkçası.Lastikler primacy 3 tü.
Yakıt: 9 litreden aşşağı düşmedik aslında eksi saymasam olabilir atikliğe 3 kişi,klima ve bagaj doluluğuna uygun yaktı.
-- Araç kiralama olduğu için mi bilmiyorum plastiklerinde çizikler vardı tırnakla çizmek kolay gibi.
--Yalıtım 80 den sonra tekerlek sesi alıyordu
--Rüzgar 100 den sonra geldi ( çeşme yolu için belki de olağanı bu)
--Direksiyon bi yapay sertleşiyo.110 da yumuşakken 120 de bi anda ağırlaşıyor ara formu yok sanki.

Sadece 100 km kullandığım için aklımda kalan bunlar.İyi pazarlar:)
@CenkGs hocam efsane bilgilendirici linki atmış zaten. =)
Ben de 1.6 Mjet'i kullanmıştım, deneyimlerimi karşılaştırarak paylaşayım.
İç mekan bagaj dahil gerçekten geniş. Klima ilk Palio'lardan beri bütün Fiat'larda fazla iyi =) Direksiyon yapaylığı maalesef günümüz arabalarının genel sorunu. Keşke ayrı bir City modu koymasalardı da 500x'teki gibi düşük hızlarda otomatik hafifletseydi direksiyonu diye düşünmüştüm.

Süspansiyon gerçekten sert sayılır. Konforu C sınıfına çıkamıyor, B'de kalıyor. Araba gergin. Ama viraj zorlayınca sağlam yol tutuyor. Ben bozuk yolda da deneyimledim, çukurlarda tümseklerde çok dayanıklı hissettirdi. Sizin kullandığınız arabanın önden kaymasının lastikten olduğunu düşünüyorum. Bizim Fiesta'da da bana kan kusturmuştu o lastikler.

Rüzgar sesini Çeşme otoyolunda 80'le giderken de alır, dururken de alır :) Onu mevcut senaryoda değerlendirmenin dışında tutmak gerek :)

Otopark testlerinde "kadifemsi plastik" diye nitelendirilen o kaplamanın en büyük handikapı kolay çizilmesi. Hatta ilk kullanılmaya başlandıkları zamanlarda soyulma da çok yaşanıyordu. Şimdi sadece çizilme konusunda biraz hassaslar. Markanın Fiat olduğu ve kiralık araç olduğu düşünülürse normal karşılarım. Yıllarda Linea ve Albea taksilerde soyulup beyazlamış ses kontrol butonlarına alışığız, çizik de neymiş :D

Ben ek olarak adaptif hız sabitleyiciyi kullandım. Çok iyi çalışıyor. Geri görüş kamerası da alınırsa park manevraları çok rahat. Dönüş çapı filan boyutlarına göre fena değil. Ben arka kol dayamayı indirmenin çok zor olmasına sinir olmuştum. Bir de insan torpido soğutması filan arıyor. Olsa iyi olurdu.

Fiat ve Ford'da Koç grubu üzerinden Opet yakıt garantisi konusu var. 0 km araç aldığınızda araçla birlikte bir kart veriyorlar. İlk alındığı günden itibaren tüm yakıtları Opet'ten alırsanız yakıt kaynaklı herhangi bir arıza yaşanırsa ücretsiz onarım yapıyorlar. Yakıtı her aldığınızda aracın km'sini belirtiyorsunuz, aldığınız yakıt da zaten belli oluyor. Herhangi bir arızada sistemden bu durum kontrol ediliyor. Arada 20TL'lik başka marka bir yakıt alırsanız belki ayırt edilemez ama yine de geçerli bir kontrol. Özellikle ülkemizdeki yakıt kalitesi düşünüldüğünde ve söz konusu modelin turbo motorlu kompleks yapıda bir araç olduğunu düşünürsek, çok önemli bir avantaj bu.

Arabayı alırken fiyatı kadar önemli bir konu da yürütme maliyetidir. Multijet bakım aralıkları 20.000 km ve ara bakım maliyeti de 500-600 civarıydı. T-Jet motor için de bayilerde bu bilgileri sorup öğrenmenizi tavsiye ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...