1.4 T-Jet motor seçeneği ile alınmazsa tamamen mantıksız bir paket olmuş. Gerçi ülkemizde mantıksız araç sahibi sayısı hiç de az değil. 1.4 T-Jet motorun ucu modifiyeye açık, araba oynanabilir. İnanmayan @stan e sorsun Motor ve yürüyen, sağlamlık konusunda Türkiye Rallisi'nde kendini bayağı bayağı zor koşullarda kanıtladı.
Bunun dışında iç mekan kalitesi de tam olarak kestiremediğim şekilde daha kaliteli gelmişti Egea HB'te. Sanki HB Avrupa spec, Sedan TR Ortadoğu spec
Yalnız Egea'da HB'ten türetilip uzatma sedan gibi bir durum yok. Sedan tamamen ayrı olarak tasarlandı.
Ben en başta sürüşünde farklılık hissetmiştim. İkisi de yol tutuşu iyi arabalar fakat HB daha bir olgun, oturaklı hissettiriyordu. Sonradan araştırdım, Egea HB ve SW'da sanırım Koni'nin değişken sertliğe sahip amortisörleri kullanılıyor. Bozuk zeminlerde içindeki bir valf yardımıyla amortisör yumuşuyor, düzgün zeminde daha sert.Bedellide yan ranzamdaTofaş'ta çalışan bir makine mühendisi vardı. Egea Sedan ile HB versiyonları arasında malzeme kalitesi açısından dağlar kadar (mesela ön tampon içi darbe emici parçaya kadar) fark olduğunu söyledi. Detay istedim ama pek fazla anlatamadı ya da anlatmak istemedi (nedense) bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan var mı?
Bunun dışında iç mekan kalitesi de tam olarak kestiremediğim şekilde daha kaliteli gelmişti Egea HB'te. Sanki HB Avrupa spec, Sedan TR Ortadoğu spec
Genelleme doğru sayılır. Başta Batı Avrupa olmak üzere dünya genelinde HB ve SW kasalar, sedandan daha fazla tercih ediliyor. Sedan kasaların favori olduğu yerler ABD, Türkiye ve Kuzey Afrika.Bir bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama genelde piyasadaki hb araçlar sedan kardeşlerinden işçilik, yer yer iç malzeme kalitesi, genel bir özenilmişlik intibası olarak daha ileride... Güncel Auris'i Corolla'dan daha çok beğeniyorum, hemen hemen her jenerasyonunda Golf, Jetta'dan daha iyiydi, hb karoserin poposu uzatılmış hali olan sedanlar sıkıntılı... Aynı şey Egea'da da var demek ki
Yalnız Egea'da HB'ten türetilip uzatma sedan gibi bir durum yok. Sedan tamamen ayrı olarak tasarlandı.