HABER Fiat Egea'ya beklenen Sport donanım paketi geldi

1.4 T-Jet motor seçeneği ile alınmazsa tamamen mantıksız bir paket olmuş. Gerçi ülkemizde mantıksız araç sahibi sayısı hiç de az değil. :) 1.4 T-Jet motorun ucu modifiyeye açık, araba oynanabilir. İnanmayan @stan e sorsun :D Motor ve yürüyen, sağlamlık konusunda Türkiye Rallisi'nde kendini bayağı bayağı zor koşullarda kanıtladı.
Bedellide yan ranzamdaTofaş'ta çalışan bir makine mühendisi vardı. Egea Sedan ile HB versiyonları arasında malzeme kalitesi açısından dağlar kadar (mesela ön tampon içi darbe emici parçaya kadar) fark olduğunu söyledi. Detay istedim ama pek fazla anlatamadı ya da anlatmak istemedi (nedense) bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan var mı?
Ben en başta sürüşünde farklılık hissetmiştim. İkisi de yol tutuşu iyi arabalar fakat HB daha bir olgun, oturaklı hissettiriyordu. Sonradan araştırdım, Egea HB ve SW'da sanırım Koni'nin değişken sertliğe sahip amortisörleri kullanılıyor. Bozuk zeminlerde içindeki bir valf yardımıyla amortisör yumuşuyor, düzgün zeminde daha sert.
Bunun dışında iç mekan kalitesi de tam olarak kestiremediğim şekilde daha kaliteli gelmişti Egea HB'te. Sanki HB Avrupa spec, Sedan TR Ortadoğu spec :)
Bir bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama genelde piyasadaki hb araçlar sedan kardeşlerinden işçilik, yer yer iç malzeme kalitesi, genel bir özenilmişlik intibası olarak daha ileride... Güncel Auris'i Corolla'dan daha çok beğeniyorum, hemen hemen her jenerasyonunda Golf, Jetta'dan daha iyiydi, hb karoserin poposu uzatılmış hali olan sedanlar sıkıntılı... Aynı şey Egea'da da var demek kio_O
Genelleme doğru sayılır. Başta Batı Avrupa olmak üzere dünya genelinde HB ve SW kasalar, sedandan daha fazla tercih ediliyor. Sedan kasaların favori olduğu yerler ABD, Türkiye ve Kuzey Afrika.

Yalnız Egea'da HB'ten türetilip uzatma sedan gibi bir durum yok. Sedan tamamen ayrı olarak tasarlandı.
 
@memati İkisini de kullanmasam belki inanırdım. :) Astra G güvende hissettiren oturaklı bir arabadır ona kabul de, yol tutuş limiti olarak Egea'nın yanına yaklaşamaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak
Sport donanım değil de dış paket olabilirdi. Sport donanıma uygun olarak sadece tamponlar değişmiş. Ne alt takımda, ne de motorda hiçbir değişiklik yok.
 
1.4 T-Jet motor seçeneği ile alınmazsa tamamen mantıksız bir paket olmuş. Gerçi ülkemizde mantıksız araç sahibi sayısı hiç de az değil. :) 1.4 T-Jet motorun ucu modifiyeye açık, araba oynanabilir. İnanmayan @stan e sorsun :D Motor ve yürüyen, sağlamlık konusunda Türkiye Rallisi'nde kendini bayağı bayağı zor koşullarda kanıtladı.

Ben en başta sürüşünde farklılık hissetmiştim. İkisi de yol tutuşu iyi arabalar fakat HB daha bir olgun, oturaklı hissettiriyordu. Sonradan araştırdım, Egea HB ve SW'da sanırım Koni'nin değişken sertliğe sahip amortisörleri kullanılıyor. Bozuk zeminlerde içindeki bir valf yardımıyla amortisör yumuşuyor, düzgün zeminde daha sert.
Bunun dışında iç mekan kalitesi de tam olarak kestiremediğim şekilde daha kaliteli gelmişti Egea HB'te. Sanki HB Avrupa spec, Sedan TR Ortadoğu spec :)

Genelleme doğru sayılır. Başta Batı Avrupa olmak üzere dünya genelinde HB ve SW kasalar, sedandan daha fazla tercih ediliyor. Sedan kasaların favori olduğu yerler ABD, Türkiye ve Kuzey Afrika.

Yalnız Egea'da HB'ten türetilip uzatma sedan gibi bir durum yok. Sedan tamamen ayrı olarak tasarlandı.

Tofaş’ta çalışan arkadaşım Egea ilk açıklandığında asıl HB ve SW versiyonlarını gör, onlar çok iyi olacak demişti. Dediğiniz gibi ihraç potansiyeli daha yüksek olduğundan malzeme ve işçilik kalitesi daha yüksek tutmuşlar galiba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak ve bt
Hem dizel olmasından hem 1.6 olmasından dolayı alırken fiyat farkı çok olacaktır. Kullanırken de ne kadar fark eder bilmem ama mtv farkı olcakmış. Her 1.4tsi ve 1.6tdi arasında olan fark bunda da olacak yani kısaca. Ha ama fiat kullanıcısı da dizelci zaten 1.3 Multijet alır geçer 1.6 alamazsa

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Cık cıkk çok darıldım :D 2.0 alanlarıda var :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Toprak
Tofaş’ta çalışan arkadaşım Egea ilk açıklandığında asıl HB ve SW versiyonlarını gör, onlar çok iyi olacak demişti. Dediğiniz gibi ihraç potansiyeli daha yüksek olduğundan malzeme ve işçilik kalitesi daha yüksek tutmuşlar galiba.

Aynı yorumu banada Tofaş da çalışan bir arkadaşım, Tofaş fabrikasında proje yaptığımız sırada yapmıştı... alt yapı ve malzeme olarak o araçlar daha iyi olacak demişti..