Dostlar merhaba foruma yeni üye olduğumda @S.Ali hocam arabamın fotoğrafïnı görünce beni garaja davet etti bende seve seve davete icabet ettim. Daha öncede paylaştım ama ozaman daha bitmemişti şimdi güncelleme yapmak için ve yeni yaptığım aksesuarlarıda tanıtmak için baştan düzenledim. Motor stocktur ve modifiyelemeyi düşünmüyorum benim tutkunum sadece görsel tuningtir.
Kendimi çok kısa tanıtmak isterim; Ben Ünal Özbay özel bir bankada şube güvenlik görevlisiyim 29 yaşındayım Trabzonluyum ve araba tutkunuyum.
Konu biraz uzun olabilir belki okumak istemeyen olursa en altta son haline bakabilir. Plakayı instagrama yazarakta aracı takip edebilirsiniz.
Aracım 2013 1.3 Multijet 95lik Active Plus kazasız Orjinaldir 05.11.2019'da ilk sahibinden aldım. Sahibine halâ dua ederim Allah ondan razı olsun babanın oğluna miras bırakacağı temizlikteydi aldığım KM 143.200'dü şuan 155.500'de.
Evet arkadaşlar konuya giriş yapalım bu arabayı almadan önce aklımda linea yoktu megane 1, Carisma, Accent falan bakıyordum ama gönlümde herzaman honda civic vardı ancak 98 99 modele para yetiyor ve eski herzaman eskidir. Bu arabayı babam buldu ve ertesi günü benim adıma gidip alıp çalıştığım şubenin önüne çekip aha araban diyip çekip gitti ben arabayla başbaşa kaldım ben arabaya araba bana boş boş bakışıyoduk
Bu şekilde stock olarak kullanırken zamanla işe git gel monotonluğundan sıkılmaya başladım ve android bir teyp aldım, hem geri kamerasıyla park edişim kolaylaştı hemde arabadan dahada.zevk almaya başladım.
Sonra stock hoparlörlerle müzik dinlemekte zevk vermiyordu abartı olmadan 2 midranc 2 tiviter 1 anfi ve 1 bas montajlattım bu bile camı kapıyı döşeği titretiyor bana hayli yeterdi.
Bu şekilde kullanırken sonrasında arabaya film yaptırmak istedim ve iş yerinden bir arkadaşımın tavsiyesiyle yenibosnada adını şanını şuan hatırlamıyorum işini iyi yapan ve yardımcı olan abimizinmekanında aracımıza ön cam hariç 2 numara filmle kaplattık.
Daha sonra cam kenarlarına krom çıta setleri ve bagaj üstü çıta spoyler aldım
Bu şekilde bir müddet kullandım ama zehri yavaş yavaş almaya başladım bir yandanda başka neler yapılır araştırma içerisindeydim çelik jant almayıda düşünüyordum. Birgün sokağımızda bir şerefsiz tarafından bütün araçların lastikleri kesilmişti benimde sağ taraftaki ön ve arka lastiklerimi yanaktan kesmişlerdi. İlk başta yama yaptırdık ama yama tutmadı tabi yanaktan olduğu için 2 günde bir hava vuruyordum. Bu şekilde kısa bir süre kullandım sürekli hava vuruyordum. Aklımada zaten çelik jant almakta vardı bu şekilde yeni jant bulana kadar idare ettim.
Bu talihsiz olay canımızı sıka dursun yeni 15'inç lastik almak yerine tekerleri büyütmek daha mantıklı geldi ve jant araştırmasına girdim Bayrampaşada lastik ve jant satan işletmenin vitrininde 17'inç Alpinaları gördüm ve aracı sağa çekerek içeri girdim ve bu jantlar Linea'ya uyarmı diye sorduğumda uyar cevabını aldığım anda sar abi alıyorum dedim. Daha nasıl duracağını bile bilmiyorum o an çok beğendim ve aldım. jantları alıp eve getirdim ve Kumho fabrikasından 205/45/17 ebatlarında sıfır lastikler aldım.
Montajını yaptırdığımdaki basık olmayan hali.
Hemen ordan Anadolu kıtasına geçerek coiloverları montajı için Başaran Amortisöre geçtim
Yeni Hali
Arabanın kaderi artık değişmişti bu haliyle bile görenler dönüp ikinci kez bakıyorlardı. Şimdi artık eklere sıra geldi, Ek'ler diyorum çünkü body kit demeyi doğru bulmuyorum Rocket Bunny gibi olmadığı müddetçe body kit demem kişisel görüşüm bu şekilde. Trabzon hayrattaki köyüme gittim ordayken Ontuning61'den ön eki satın aldım 6 ay kadar sadece ön ek ile kullandım bu 6 ay içerisinde kapılara plastik çıtalar ve üzerlerine krom çıtalar, ön kaput üstü spoyler, sis takımı tesisatı, ön ve arka tamponlara krom nikelaj şerit, yarasa ayna kapakları alıp montajladım bunlarla beraber aktive plus olan paket emotion plus'a yükselmiş oldu. Kaput üstü spoyleri sonra söktüm ve satım ve sislerin kapaklarının ve panjuru siyah ile değiştirdim.
istanbula geldiğimde artık bu dış görünümünü bitirmekte kararlıydım çünkü çok kafama takmaya başlamıştım. Marşpiyel araştırmasına girdim piyasada olan burmalı ve subarudan uyarlanmış olan marşpiyeller içime sinmiyordu sonra İST/kartalda Extream garajın BMW'den uyarladığı düz geniş marşpiyelini buldum hemen gittim ve montajını yaptırdım memnun kaldım ve bence çok güzel uyum sağladı.
Sıra geldi en çok başımı ağrıtan ve aradığım parçaya yani arka ek veya difizöre... 3 4 tane model vardı ama hiç beğenmiyordum sonra facebook gruplarında İbrahim Bekdemir'i buldum honda FB7nin arka ekinden uyarladığı tampon ekini ve arka cam üstü spoyler'i sipariş verdim buna ek olarak egzoz uclarıda lazımdı ki fark etmişsinizdir bir yerine birşey alırken başka şeylerde istiyor bu iş. BMW 3.20 egzoz uçlarını aldım bu egzoz uçları gaza yüklendiğinizde azda olsa tok'a yakın bir hışırtı vermektedir. Başımı ağrıtan demiştim arka ek için sakaryadan gelen bu ek boyasız geldi ve temiz işçilik olması için ya arabanın kalması yada arka tamponu bırakma zorunluluğum vardı mecbur ekstra sök tak parası 200 TL daha masraf çıkarıp arka tamponu söküp boyacıya bıraktım ve 7 gün sonra eki tampona montajlanmış şekilde teslim aldık ve arabaya montajladık. Daha sonra internetten Hondanın Cakarlı fren lambasını aldım onuda montajladık anlayacağınız arka tarafa çok uğraştık daha egzoz montajına gelmedim
Bunuda Hallettikten sonra egzoz uçlarını montaj yaptırdım. sağdaki egzozu soldakinden bağlantı aldım son susturucuya dokundurtmadım muayenede direk kesip gitmek için yaptım ve iki taraftanda aynı siddette egzoz havası çıkmakta.
Birde araca aslında çokta gerekmeyen zevk için taktırdığım blow off var. Ne alaka diyenleriniz olabilir ama olmasını istedim ve taktırdım replika HKS Blow Off debriyaj pedalına eklediğimiz swich anahtar sayesinde içerde kalan basıncın boşaltımını yapmakta ve dikkat çekmektedir. ayrıca ikinci bir tuş daha ekleyerek istediğim zaman açıp istediğim zaman kapalı tutmaktayım. İlk başta gaz pedalına koyduk ama bu turbo geçikmesi yapmaktaydı şimdi debriyaja koyduk ve blow off şuan dizelde gerçek görevini yapmaktadır. (zevk işi).
BlowOff un yapılış videosu kendi kanalım olan youtube kanalımdan izleyebilirsiniz o zamanda swich gaz pedalındaydı:
Arabaya ait İnstagram kanalımızda https://www.instagram.com/34gm7898/ dir bekleriz.
Son olarak ekleyeceğim işlema merikan park montajı ve tavan folyo kaplama yarım tavan kaplattık sunroof görünümü vermek için ruhsata işlemedim Türk Polisimizin anlayışına sığındık artık inşallah sorun yaşamayız.
Aslında bahsetmediğim bir kaç incik boncuk şeylerde var çok uzadı biliyorum ve baştan aşağıya kadar okuduysan gerçekten adamın dibisin dostum
Before Afterlar (son hali değil)
Yukardaki before afterların yenisi olmadığı için olanları yine paylaşmak istedim yukardakine ek olarak demin bahsettiğim görünen tavan kaplama haricinde ön tampon bıçakları ve yarasa spoylerdir. Son halinde arka tampon nikelaj şeridini birazcık yamuk yapıştırdığımı farkettiğimde söktüm belki yeniden yapıştırırım
Evet arkadaşlar bu formu haırlamam 4 saatimi aldı 1 kez bitmemişken yanlışlıklada paylaştım
Emek verilen herşey güzeldir Allah herkese hayallerinin daha iyilerini nasip etsin. Sevgiyle kalın Görüşmek üzere.
Kendimi çok kısa tanıtmak isterim; Ben Ünal Özbay özel bir bankada şube güvenlik görevlisiyim 29 yaşındayım Trabzonluyum ve araba tutkunuyum.
Konu biraz uzun olabilir belki okumak istemeyen olursa en altta son haline bakabilir. Plakayı instagrama yazarakta aracı takip edebilirsiniz.
Aracım 2013 1.3 Multijet 95lik Active Plus kazasız Orjinaldir 05.11.2019'da ilk sahibinden aldım. Sahibine halâ dua ederim Allah ondan razı olsun babanın oğluna miras bırakacağı temizlikteydi aldığım KM 143.200'dü şuan 155.500'de.

Evet arkadaşlar konuya giriş yapalım bu arabayı almadan önce aklımda linea yoktu megane 1, Carisma, Accent falan bakıyordum ama gönlümde herzaman honda civic vardı ancak 98 99 modele para yetiyor ve eski herzaman eskidir. Bu arabayı babam buldu ve ertesi günü benim adıma gidip alıp çalıştığım şubenin önüne çekip aha araban diyip çekip gitti ben arabayla başbaşa kaldım ben arabaya araba bana boş boş bakışıyoduk


Bu şekilde stock olarak kullanırken zamanla işe git gel monotonluğundan sıkılmaya başladım ve android bir teyp aldım, hem geri kamerasıyla park edişim kolaylaştı hemde arabadan dahada.zevk almaya başladım.

Sonra stock hoparlörlerle müzik dinlemekte zevk vermiyordu abartı olmadan 2 midranc 2 tiviter 1 anfi ve 1 bas montajlattım bu bile camı kapıyı döşeği titretiyor bana hayli yeterdi.

Bu şekilde kullanırken sonrasında arabaya film yaptırmak istedim ve iş yerinden bir arkadaşımın tavsiyesiyle yenibosnada adını şanını şuan hatırlamıyorum işini iyi yapan ve yardımcı olan abimizinmekanında aracımıza ön cam hariç 2 numara filmle kaplattık.

Daha sonra cam kenarlarına krom çıta setleri ve bagaj üstü çıta spoyler aldım

Bu şekilde bir müddet kullandım ama zehri yavaş yavaş almaya başladım bir yandanda başka neler yapılır araştırma içerisindeydim çelik jant almayıda düşünüyordum. Birgün sokağımızda bir şerefsiz tarafından bütün araçların lastikleri kesilmişti benimde sağ taraftaki ön ve arka lastiklerimi yanaktan kesmişlerdi. İlk başta yama yaptırdık ama yama tutmadı tabi yanaktan olduğu için 2 günde bir hava vuruyordum. Bu şekilde kısa bir süre kullandım sürekli hava vuruyordum. Aklımada zaten çelik jant almakta vardı bu şekilde yeni jant bulana kadar idare ettim.

Bu talihsiz olay canımızı sıka dursun yeni 15'inç lastik almak yerine tekerleri büyütmek daha mantıklı geldi ve jant araştırmasına girdim Bayrampaşada lastik ve jant satan işletmenin vitrininde 17'inç Alpinaları gördüm ve aracı sağa çekerek içeri girdim ve bu jantlar Linea'ya uyarmı diye sorduğumda uyar cevabını aldığım anda sar abi alıyorum dedim. Daha nasıl duracağını bile bilmiyorum o an çok beğendim ve aldım. jantları alıp eve getirdim ve Kumho fabrikasından 205/45/17 ebatlarında sıfır lastikler aldım.

Montajını yaptırdığımdaki basık olmayan hali.

Hemen ordan Anadolu kıtasına geçerek coiloverları montajı için Başaran Amortisöre geçtim

Yeni Hali


Arabanın kaderi artık değişmişti bu haliyle bile görenler dönüp ikinci kez bakıyorlardı. Şimdi artık eklere sıra geldi, Ek'ler diyorum çünkü body kit demeyi doğru bulmuyorum Rocket Bunny gibi olmadığı müddetçe body kit demem kişisel görüşüm bu şekilde. Trabzon hayrattaki köyüme gittim ordayken Ontuning61'den ön eki satın aldım 6 ay kadar sadece ön ek ile kullandım bu 6 ay içerisinde kapılara plastik çıtalar ve üzerlerine krom çıtalar, ön kaput üstü spoyler, sis takımı tesisatı, ön ve arka tamponlara krom nikelaj şerit, yarasa ayna kapakları alıp montajladım bunlarla beraber aktive plus olan paket emotion plus'a yükselmiş oldu. Kaput üstü spoyleri sonra söktüm ve satım ve sislerin kapaklarının ve panjuru siyah ile değiştirdim.

istanbula geldiğimde artık bu dış görünümünü bitirmekte kararlıydım çünkü çok kafama takmaya başlamıştım. Marşpiyel araştırmasına girdim piyasada olan burmalı ve subarudan uyarlanmış olan marşpiyeller içime sinmiyordu sonra İST/kartalda Extream garajın BMW'den uyarladığı düz geniş marşpiyelini buldum hemen gittim ve montajını yaptırdım memnun kaldım ve bence çok güzel uyum sağladı.

Sıra geldi en çok başımı ağrıtan ve aradığım parçaya yani arka ek veya difizöre... 3 4 tane model vardı ama hiç beğenmiyordum sonra facebook gruplarında İbrahim Bekdemir'i buldum honda FB7nin arka ekinden uyarladığı tampon ekini ve arka cam üstü spoyler'i sipariş verdim buna ek olarak egzoz uclarıda lazımdı ki fark etmişsinizdir bir yerine birşey alırken başka şeylerde istiyor bu iş. BMW 3.20 egzoz uçlarını aldım bu egzoz uçları gaza yüklendiğinizde azda olsa tok'a yakın bir hışırtı vermektedir. Başımı ağrıtan demiştim arka ek için sakaryadan gelen bu ek boyasız geldi ve temiz işçilik olması için ya arabanın kalması yada arka tamponu bırakma zorunluluğum vardı mecbur ekstra sök tak parası 200 TL daha masraf çıkarıp arka tamponu söküp boyacıya bıraktım ve 7 gün sonra eki tampona montajlanmış şekilde teslim aldık ve arabaya montajladık. Daha sonra internetten Hondanın Cakarlı fren lambasını aldım onuda montajladık anlayacağınız arka tarafa çok uğraştık daha egzoz montajına gelmedim


Bunuda Hallettikten sonra egzoz uçlarını montaj yaptırdım. sağdaki egzozu soldakinden bağlantı aldım son susturucuya dokundurtmadım muayenede direk kesip gitmek için yaptım ve iki taraftanda aynı siddette egzoz havası çıkmakta.

Birde araca aslında çokta gerekmeyen zevk için taktırdığım blow off var. Ne alaka diyenleriniz olabilir ama olmasını istedim ve taktırdım replika HKS Blow Off debriyaj pedalına eklediğimiz swich anahtar sayesinde içerde kalan basıncın boşaltımını yapmakta ve dikkat çekmektedir. ayrıca ikinci bir tuş daha ekleyerek istediğim zaman açıp istediğim zaman kapalı tutmaktayım. İlk başta gaz pedalına koyduk ama bu turbo geçikmesi yapmaktaydı şimdi debriyaja koyduk ve blow off şuan dizelde gerçek görevini yapmaktadır. (zevk işi).
BlowOff un yapılış videosu kendi kanalım olan youtube kanalımdan izleyebilirsiniz o zamanda swich gaz pedalındaydı:
Son olarak ekleyeceğim işlema merikan park montajı ve tavan folyo kaplama yarım tavan kaplattık sunroof görünümü vermek için ruhsata işlemedim Türk Polisimizin anlayışına sığındık artık inşallah sorun yaşamayız.


Aslında bahsetmediğim bir kaç incik boncuk şeylerde var çok uzadı biliyorum ve baştan aşağıya kadar okuduysan gerçekten adamın dibisin dostum

Before Afterlar (son hali değil)



Yukardaki before afterların yenisi olmadığı için olanları yine paylaşmak istedim yukardakine ek olarak demin bahsettiğim görünen tavan kaplama haricinde ön tampon bıçakları ve yarasa spoylerdir. Son halinde arka tampon nikelaj şeridini birazcık yamuk yapıştırdığımı farkettiğimde söktüm belki yeniden yapıştırırım

Evet arkadaşlar bu formu haırlamam 4 saatimi aldı 1 kez bitmemişken yanlışlıklada paylaştım

Son düzenleme: