FİAT LİNEA TARİH OLDU

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan beys
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
TOFAŞ, 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea modeline 10 yıl sonra veda etti.
Bursa fabrikasında düzenlenen törenle Linea üretimi sonlanırken, son araç bantlardan alkışlarla eşliğinde indi. Balonlar ve kurdelelerle süslenen aracın üstündeki ‘Güle güle Linea’ yazıları da dikkat çekti. Ayrıca Tofaş ve İtalyan Fiat, dün Linea ismine de veda etmiş oldu. Çünkü 2. nesil Linea, Fiat tarafından Arjantin’de Cronos ismiyle üretilmeye başlandı.

170 MİLYON EURO YATIRIM
Bursa’da 170 milyon Euro yatırımla 2007 yılından bu yana üretilen ve yılda 60 bin adetlik üretim rakamlarına ulaşan Linea, 2012 yılında 25 milyon dolarlık bir yatırımla kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçmişti. Türkiye’de özellikle filo şirketlerinin yoğun olarak talep ettiği Linea 10 yılda 500 bin adetlere yaklaşan bir üretime ulaştı. Tofaş’ın 3 modelden oluşan Fiat Egea Ailesi’ni üretmesi ve özellikle Avrupa’da büyük talep görmesi sonucu Linea son 2 yıldır biraz geri planda kalmıştı. Egea üretimini artırmak adına 2. jenerasyon Linea’nın G.Amerika’da üretilmesine karar verildi.

MINICARGO’DA BİTTİ
Tofaş, halihazırda Egea talebine yetişemediği için fabrikanın kapasitesini artırmış, Peugeot ve Citroen için geliştirdiği hafif ticari modellerinin (Minicargo) üretimini bitirmişti. Linea’nın da üretiminin bitmesiyle birlikte Tofaş, 450 bin adetlik kapasiteye çıkan Bursa’da otomobil olarak sadece Egea Ailesi’ni üretecek. Hafif ticari araçta ise Fiat Doblo ve Fiat Fiorino ile yoluna devam edecek.
 
Kazandıkları para çok ciddi düzeyde 2012'de 25 milyon dolar yapılan yatırım o zamanki dolar kuruyla (1.75) 44 milyon TL eder.2012 den beri 250.000 araç sattı desek o zamanki ortalama 0 fiyatları 30-50 arasındaydı günümüze 60-70 arası ortalama olarak alt sınıra yakın bir rakam verip 40 bin TL diyorum araç başına ve 10.000.000.000 TL 10 Milyar TL ediyor bu paradan arabanın üretim için giderlerini yüzde 55 olarak hesaplarsak 4.5 Milyar TL ediyor yedek parça servis gelirlerini eklersek Fiat 2012'den beri sadece lineadan 5 Milyar TL kar etmiş:eek:
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yol tutuş limitini bilmiyorum ama güven vermiyordu. Amacı limitleri zorlamak değil zaten bu arabada, görev aracı. Sevmiyordum kendilerini. Kullanmayı sevmediğim arabaların başında geliyordu. Tipide bir tuhaf, Punto'nun arkaya bagaj eklenmişiz (206 sedan, Mitsubishi Attrage gibi bir şey).
 
  • Beğeni
Tepkiler: beys
1,3 multijetini 2011 model full donanımı kullanmıştım.Hissettirdikleri itibariyle forumda başlığı altında 3.sayfayı bile haketmeyecek vasatlık ve karaktersiz bir araba izlenimi vermişti ''work horse'' abimiz.Çok söze gerek yok.Gelen gideni aratırmış.
 
Bende 1-2 ay önce kullanmıştım, 1 gün boyunca linea 1.3 mjet. Arabanın tek iyi yanı sağlam motoru ve hacmine göre performansı. Geri kalan her şey; çok ama çok kötü. Yalıtım , vites oranları bi araçta bu kadar kötü olabilir. Bu araçla uzun yol yapana gerçekten üzülürüm. FDR'yi o kadar kısa tutmuşlar ki, 90 dan sonra motor bağırmaya başlıyor. Yalıtım zaten bahsetmeye gerek yok çünkü yalıtım diye bişey yok. Ses sistemi, koltuklar, malzeme her şey çok kötüydü. Yani B segment bu araçtan ne bekliyorsun ki diyenler olabilir ama bu B segmentininde çok altında bi araç. Zaten B segmenti araçların sedanları sadece geri kalmış ülkelerde popüler oluyor. Sedan karoser bir bakıma prestij unsuru. Bunu Bsegmenti araçların sedanlarını yaparak ucuz yoldan halletmeye çalışıyoruz. Sorun bundan kaynaklanıyor.
 
Acikcasi Fiat'i takdir ettigim nokta; linea'dan sonra nispeten onun yerine getirdikleri Egea gercekten gayet basarili bir otomobil olarak geldi. Adamlar yerinde saymadi ya da Linea seviyesinde bir otomobil ile yetinmedi. Bir ust segmente yakin, hatta yer yer ust segmentteki bazi otomobillerden bile iyi seviyede bir arac cikardilar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Parcaci aile dostumuz var. Egea ve vag grubu olmasa açız diyor adamlar.
Şirket araçları, ticari taksiler dedin mi zaten parçacılar doyar. Şahsi kullanılan Egea'ların sahipleri garanti gitmesin diye yetkili servise götürüyor :) vag grubu sahipleri de iyi niyet garantisinden aynı şekilde yetkiliye götürüyor.
Bide opele arıza yapıyo derler :D:D:D
Hem de ne arızalar... :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: arjin
Arkadaşta vardı şirket aracı olarak. Bagaj açma kapama tuşu ön konsoldaydı. Bagajı açalım dedik düğme içeri göçtü bir daha da çalışmadı 12 km'deydi araç .Diğer şirket araçlarında da benzer sorunlar henüz 3000 km'yi geçmeden yaşanmış..O kadar iyi araç yani :)

Bende şu anda şirket aracı olarak egea 120 hp dct var..97.900 fiyatı var (park sensörü yok, ekran tetris)
Çok net söylüyorum şanzıman ve motor dışında benzin dök yak
 
Son düzenleme:
Egea çıkmadan önce Linea'nın satış kitlesi genellikle filolar, rent a car'lar ve ticari taksilerdi. Satışların %80'ini bunlar oluşturuyorsa %20'sini de son tüketici oluşturuyordu. Bence Linea'yı kalite ve konfor yönünden konuşmak anlamsız, sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte. Bu arabayı alanlar az yakıp çok kaçtığı ve parça/bakım maliyetleri ucuz olduğu için alıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
Çok kötü denilecek bir araba kesinlikle değildi. Az yakan, parçası ucuz, kendi ucuz, sorunsuz bir arabaydı. Konforu da sınıfına göre aşırı kötü değildi. Amacına gayet güzel hizmet etti. Buna çok kötü diyen ne konfor ne de ekonomi sağlayan Çin ve Hint arabalarına ne der merak ediyorum.
 
Nedense ben 2016 model leonla 2012 lineayı kullanırken hiç fark hissetmiyorum.
Kulaktan dolma bilgilerle araba yorumlayan insanlarla dolu memleketimizde otomobil piyasasının haline şaşırmamak lazım. Herkesin düşüncesine saygım sonsuz fakat bu arabayı yerin dibine sokarcasına kötüleyenler yorum yapabilecek kadar kullanmamış demektir. İç mekan kalitesi kötü olabilir, sürüş pozisyonu yüksek olabilir veya tasarımı kötü olabilir (kimine göre) ama genel anlamda fiyatının üzerinde performans sunan bir araba.
Özellikle yol tutuş seviyesi ve dizel motorları gayet c segment klasmanında hatta bazı c segment otomobillerin çok rahat üzerinde, güvenlik olarak da asla kötülenmeyi hak etmiyor.
Fiyatının olması gerekenden ucuz olmasının altında bir şeyler aramaya gerek yok. Eminim biraz daha pahalı bir araba olsa bu kadar yerin dibine sokulmayacaktı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...