FiatTipo 1.6 slx masraf yapmak istiyorum anlayanlar yardımcı olabilirmi(Arabalardan pek anlamıyorum)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GoldenBoy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

GoldenBoy

Düz Yol Gazcısı
8
Merhaba arkadaşlar amcamın fiat tipo 1.6 slx modelli bir aracı vardı bi durumlar oldu ve araba bizim elimizde 7 aydır kapıda yatıyordu aracı canladırıp satmak gibi bi fikrimiz var ve 3000tl gibi bütcemiz var bu araca ne gibi değişimler yapabiliriz bi yardımcı olabilen çıkarsa sevinirim araba şuan bu durumda ( kapı kiliti bozuk araç kapısı kitlenmiyor ondan önce ön cam patlaktı ön cam komple değişte 4 tekerlik değişti bunu) merkezi kilit sistemi değişmesi ne kadara olur kazık yemek istemiyoruz baskı balata falan bitik durumda egzoza kaynak lazım yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • 34583171_2010365795664245_227666123187814400_n.jpg
    34583171_2010365795664245_227666123187814400_n.jpg
    82.6 KB · Görüntüleme: 329
  • 34670019_2010365898997568_2949249064572551168_n.jpg
    34670019_2010365898997568_2949249064572551168_n.jpg
    84.7 KB · Görüntüleme: 266
  • 34688027_2010365595664265_2213144395056676864_n.jpg
    34688027_2010365595664265_2213144395056676864_n.jpg
    106.8 KB · Görüntüleme: 328
  • 34691049_2010365672330924_3511854183659601920_n.jpg
    34691049_2010365672330924_3511854183659601920_n.jpg
    59 KB · Görüntüleme: 316
  • 34716296_2010365972330894_1666163233121107968_n.jpg
    34716296_2010365972330894_1666163233121107968_n.jpg
    84.7 KB · Görüntüleme: 313
  • 34721060_2010365752330916_7486354852805607424_n.jpg
    34721060_2010365752330916_7486354852805607424_n.jpg
    114.1 KB · Görüntüleme: 288
  • 34756395_2010365838997574_4032312917520023552_n (1).jpg
    34756395_2010365838997574_4032312917520023552_n (1).jpg
    82.6 KB · Görüntüleme: 308
  • 34756395_2010365838997574_4032312917520023552_n.jpg
    34756395_2010365838997574_4032312917520023552_n.jpg
    82.6 KB · Görüntüleme: 311
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Ayrıca tamponları eski rengine getir. Jant ve lastikler bu arabaya uygun değil.. Orjinal teneke Jant ve lastik şu anki halinden kat kat iyi gösterir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GoldenBoy
Tampon elemanlarını beyaz renkten orjinal plastik rengine; kapı kollarını orjinal plastik haline; Tofaş ambelmlerini boyadan kurtararak yerlerine koymaya;Kapıların ortasında yer alan kapı koruması plastiklerden alarak; Far ayarları yapılarak;Lastikleri orjinal ebadı olmasa bile yıl-kondisyon olarak toparlayarak bütçesi dar sanayiden anlamayan öğrencilere nispeten temiz bir araba sunmuş olursunuz.
 
Tamponları ve kapı kollarını orjinal rengine dönüştürmek veya direk yeni tampon, kapı kolu almak,
Yan marşpiyeli mümkünse sökmek,
Stoplardaki kaplama, boya neyse artık onu sökmek eğer sökülmezse temiz yenisini almak,
Jantları, çelik jant ile değiştirmek(teneke jant) ve üzerine kapak takmak,
Fiat logolarını ve ön panjuru orjinal hale getirmek,
Bir çift yeni plaka takmak,
Gerek var mı bilmiyorum ama kaportacının düzeltebileceği kapı, kaput, tampon aralıkları vb.bölgeleri de elden geçirmek bu aracı toparlar diye düşünüyorum.
İç aksamı çok gözükmese de yıpranmış olacağını varsayarak, güzel bir kılıf ve paspas seti ile gayet temiz durabilir. Onun haricinde takılan tüm aksesuarları sökersiniz. Karşı tarafta ne kadar fazla aksesuar o kadar memnuniyetsizlik yaratır diye düşünüyorum ben.
 
Aracı 3000₺ ye muayeneden geçecek kadar toparlayabilirseniz toparlayın, sonra da açık oto pazarında uygun bir fiyata satın. Bu araba iflah olmaz gibi duruyor, kullanalım derseniz çok baş ağrıtır. Mesajda yazdığınız arızalar Tipo gibi bir arabada çok fazla tutmaz. Ama arabanın dışarıdan yarattığı intibaya göre konuşursak, bu arkadaşın baskı balatadan fazla sıkıntıları olabilir. Ön düzen masraf isteyebilir, motorun soğutma sistemi, kayışları filan bakım ister. Çok uzun bir liste olunca da maliyet 3.000'i bulur muhtemelen. Lastikler jantlar en sorun edilmeyecek kısmı. Siyah plastik kozmetik masraflar da sadece satabilmek için :) O kozmetik harcamaları en sona bırakın derim.
 
Tamponları ve kapı kollarını orjinal rengine dönüştürmek veya direk yeni tampon, kapı kolu almak,
Yan marşpiyeli mümkünse sökmek,
Stoplardaki kaplama, boya neyse artık onu sökmek eğer sökülmezse temiz yenisini almak,
Jantları, çelik jant ile değiştirmek(teneke jant) ve üzerine kapak takmak,
Fiat logolarını ve ön panjuru orjinal hale getirmek,
Bir çift yeni plaka takmak,
Gerek var mı bilmiyorum ama kaportacının düzeltebileceği kapı, kaput, tampon aralıkları vb.bölgeleri de elden geçirmek bu aracı toparlar diye düşünüyorum.
İç aksamı çok gözükmese de yıpranmış olacağını varsayarak, güzel bir kılıf ve paspas seti ile gayet temiz durabilir. Onun haricinde takılan tüm aksesuarları sökersiniz. Karşı tarafta ne kadar fazla aksesuar o kadar memnuniyetsizlik yaratır diye düşünüyorum ben.

ilginiz için teşekkürler öncelikle şuan takılı jantlar çelikmi yoksa teneke mi resimden bakınca kaportacı bir arkadaşa taktırdık çelik jant diye taktı bize :)
 
Aracı 3000₺ ye muayeneden geçecek kadar toparlayabilirseniz toparlayın, sonra da açık oto pazarında uygun bir fiyata satın. Bu araba iflah olmaz gibi duruyor, kullanalım derseniz çok baş ağrıtır. Mesajda yazdığınız arızalar Tipo gibi bir arabada çok fazla tutmaz. Ama arabanın dışarıdan yarattığı intibaya göre konuşursak, bu arkadaşın baskı balatadan fazla sıkıntıları olabilir. Ön düzen masraf isteyebilir, motorun soğutma sistemi, kayışları filan bakım ister. Çok uzun bir liste olunca da maliyet 3.000'i bulur muhtemelen. Lastikler jantlar en sorun edilmeyecek kısmı. Siyah plastik kozmetik masraflar da sadece satabilmek için :) O kozmetik harcamaları en sona bırakın derim.

ilginiz için teşekkürler
 
Tampon elemanlarını beyaz renkten orjinal plastik rengine; kapı kollarını orjinal plastik haline; Tofaş ambelmlerini boyadan kurtararak yerlerine koymaya;Kapıların ortasında yer alan kapı koruması plastiklerden alarak; Far ayarları yapılarak;Lastikleri orjinal ebadı olmasa bile yıl-kondisyon olarak toparlayarak bütçesi dar sanayiden anlamayan öğrencilere nispeten temiz bir araba sunmuş olursunuz.


ilginiz için teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
ilginiz için teşekkürler öncelikle şuan takılı jantlar çelikmi yoksa teneke mi resimden bakınca kaportacı bir arkadaşa taktırdık çelik jant diye taktı bize :)
Benim bildiğim kadarıyla şuan takılı olanlar alüminyum alaşım jant, teneke olanlar çelik olarak geçiyor. Ama halk dilinde hepsine çelik jant deniliyor :)
Ebat olarak araca çok uygun gözükmüyor. O yüzden değiştirmenizi tavsiye etmiştim. Sonuçta eski bir araçta olsa aerodinamiğini etkileyeceğini düşünüyorum.
 
Benim bildiğim kadarıyla şuan takılı olanlar alüminyum alaşım jant, teneke olanlar çelik olarak geçiyor. Ama halk dilinde hepsine çelik jant deniliyor :)
Ebat olarak araca çok uygun gözükmüyor. O yüzden değiştirmenizi tavsiye etmiştim. Sonuçta eski bir araçta olsa aerodinamiğini etkileyeceğini düşünüyorum.
Konuyla alakasız bilgi: Tipo ve Tempra'nın rüzgar direnç katsayıları, zamanına göre fazlasıyla iyidir. O köşeli tasarımla mucize yaratmışlardır. Sayısal olarak 0,28cd :) Uzay kasa dedikleri Vectra B kasanın da aynıdır. Ne kadar başarılı olduğunun hesabını yapın. :) O yüzden pek de iyi olmayan yalıtımına rağmen döneminin standartlarına göre içeriye aldığı rüzgar sesi gayet iyidir.

@GoldenBoy Bu arabayı satıp temiz bir Tipo alırsanız o kararınızı desteklerim :) Sevdiğim bir araçtır. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: hakikionur
Tam benim anladigim konu :D arabanin gerekli bakimlarini yaptirirsaniz masrafsiz diye satisi rahatlar.baski balata 300tl uzaltan kumanda takilmasi 100tl (o arada kilit sorununu cozerler) yag filitre degisimi 100tl civari tutar.buarada baski balata degisiminde yag degisimide yapilir tek iscilikcverilir toplamda 600tl(300-350 baski 100yag filitre vs 100 iscilik gibi) olur.tamponlar kurtarilamazsa yenileri tahmini 150tl.stoplardaki kapi kollarindaki kaplamalari sok.on panjur 25tl.bide antenini tak.bi pasta-cila 400tl desek butcenin altinda bitirebilirsin.jant degissen en kotu 500-1000 gidebilir lastiklerle ama emin degilim.oyuzden orasina masraf yapma.kalan paraylada motordaki onemli eksikleri giderip sat.

Yada bu masraflari yapmadan 14bin yazacagina masraflari dusup 12bin yazdim de ugrasmadan ver :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GoldenBoy ve bt
Tam benim anladigim konu :D arabanin gerekli bakimlarini yaptirirsaniz masrafsiz diye satisi rahatlar.baski balata 300tl uzaltan kumanda takilmasi 100tl (o arada kilit sorununu cozerler) yag filitre degisimi 100tl civari tutar.buarada baski balata degisiminde yag degisimide yapilir tek iscilikcverilir toplamda 600tl(300-350 baski 100yag filitre vs 100 iscilik gibi) olur.tamponlar kurtarilamazsa yenileri tahmini 150tl.stoplardaki kapi kollarindaki kaplamalari sok.on panjur 25tl.bide antenini tak.bi pasta-cila 400tl desek butcenin altinda bitirebilirsin.jant degissen en kotu 500-1000 gidebilir lastiklerle ama emin degilim.oyuzden orasina masraf yapma.kalan paraylada motordaki onemli eksikleri giderip sat.

Yada bu masraflari yapmadan 14bin yazacagina masraflari dusup 12bin yazdim de ugrasmadan ver :)

Teşekkür ederim yorumun için faydalı bilgilere değinmişsin bakım fiyatlarından hiç haberim yok baskı balata değişimine adam 750 tl demişti
 
Teşekkür ederim yorumun için faydalı bilgilere değinmişsin bakım fiyatlarından hiç haberim yok baskı balata değişimine adam 750 tl demişti
çok fazla söylemiş.tipo baskı seti en fazla 250 yazıyor nette.500 lira işçilik istemiş ve manyak kazık atmaya çalışıyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...