KAPALI Fiesta Düşük Hızda Tıkırtı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Onur3535
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onur3535

Onur Demirci
Senkromeççi
25
33
Marka
Ford
Arkadaslar merhaba foruma yeni uye oldum ilk konumu aciyorum :) 2013 model powershift sanzumanli ford fiesta aracim var aracin gidisati konforu seriligi vs cok ama cok memnunum ancak dusuk hizlarda 10 km civarinda gaza birden dokununca hep olmamakla beraber tıkır tıkır tıkırr diye ses geliyor bu ses yaklasik 2 yildir var ne artti ne azaldi tum bakimlarim yetkili serviste yapildi servise sordugumda bu bir ariza degil cift kavrama oldugu icin senkromenclerden gelebilir dediler bir sorun teskil etmedigini soyluyolar dedigim gibi hep olmuyor ama ama aklima takildi..yorum ve fikirlerinizi bekliyorum :)
 
hocam 6 sene dsg kullandık. bilirsiniz dsg’ler kalkıştan hemen sonra 1.vitesten 2.vitese atıyor. bu atışta dsg’lerde her zaman sanki altta bir boru sallanıyormuş gibi sesler gelirdi. 42.000’den 141.000’e kadar öyle kullandım ve her gösterdiğim bu çift kavrama şanzımanlarda olağan şeyler dediği için kafama takmadan devam ettim. ancak dediğim gibi powersift ile dsg’de fark var mıdır bilmiyorum dediklerim 1.4 tsi dsg jetta içindi. ve sizde de öyle mi bilmiyorum ama ses özellikle dar sokaklarda geçerken yankıdan dolayı kabine ses gelirdi, aksi takdirde ses içeriye gelmezdi.
 
Bu sesler çift kavramaların hepsinde var. Bir çok araba da duyulmamasının sebebi arabanın yalıtım kalitesinden. Gelen sesler gayet normal.
Eğer kalkışlarda ciddi titreme veya gaza basınca D ve R olmasına rağmen boşa devir çevirirse o zaman korkun.
 
Arkadaslar merhaba foruma yeni uye oldum ilk konumu aciyorum :) 2013 model powershift sanzumanli ford fiesta aracim var aracin gidisati konforu seriligi vs cok ama cok memnunum ancak dusuk hizlarda 10 km civarinda gaza birden dokununca hep olmamakla beraber tıkır tıkır tıkırr diye ses geliyor bu ses yaklasik 2 yildir var ne artti ne azaldi tum bakimlarim yetkili serviste yapildi servise sordugumda bu bir ariza degil cift kavrama oldugu icin senkromenclerden gelebilir dediler bir sorun teskil etmedigini soyluyolar dedigim gibi hep olmuyor ama ama aklima takildi..yorum ve fikirlerinizi bekliyorum :)
Bildiğim kadarıyla aracınızdaki powershift şanzıman, tıpkı dq200 dsg'ler gibi kuru tip çift kavrama şanzıman. dq200'lerin hepsinde bu ses var. markaya modele -ve buna bağlı olarak aracın yalıtımına- göre içeride duyulma seviyesi farklı oluyor. Aynı yapıdaysa ondan yapıyor olabilir.

Eğer bir ihtimal şanzımandan değilse diye söylüyorum: direksiyon kutusu, motor kulakları, şanzıman kulakları ve aks kafaları da aklınızda bulunsun.
 
hocam 6 sene dsg kullandık. bilirsiniz dsg’ler kalkıştan hemen sonra 1.vitesten 2.vitese atıyor. bu atışta dsg’lerde her zaman sanki altta bir boru sallanıyormuş gibi sesler gelirdi. 42.000’den 141.000’e kadar öyle kullandım ve her gösterdiğim bu çift kavrama şanzımanlarda olağan şeyler dediği için kafama takmadan devam ettim. ancak dediğim gibi powersift ile dsg’de fark var mıdır bilmiyorum dediklerim 1.4 tsi dsg jetta içindi. ve sizde de öyle mi bilmiyorum ama ses özellikle dar sokaklarda geçerken yankıdan dolayı kabine ses gelirdi, aksi takdirde ses içeriye gelmezdi.
Tesekkur ederim sanirim bu sanzumanin calisma prensibi ile alakali ve sorun olmamasi bi nebze icimi rahatlatti..dsg powershift edc hepsi cift kavramali oldugu icin bu tarz seslere normal diyolar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...