KAPALI focus 1.0 ecoboost

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Panzer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
And abinin test yazısından.
Ford’un hacim küçültme furyasına üç silindirli ve yalnızca 1 litrelik bir makineyle attığı ilk adım, ilk bakışta abartılı gelebilir. 1.4 TSI’ların bile yetisinden halen şüphe eden vatandaşa bu koca arabanın kaputunun altındakini izah etmek kolay olmayacaktır. Ne var ki, söz konusu makine geçen sene yılın motoru ödülüne layık görüldü ve bende bıraktığı izlenim de, bunu hak ettiği yönünde.

Otomobil gazetecilerinin üç silindirli motorların hırıltı ve titreşimlerini birer ‘eksi’ olarak anlatmasına hayret ediyorum. Günümüzde üretilen arabaların ihtiyaç duyduğu bir şey varsa o da ‘karakter’dir ve bu makinelerden bu adeta fışkırıyor. Bir otomobile böylesine özgün bir kişilik kazandırmanın daha ucuz bir yolu var mıdır, bilmiyorum (cevabın Fransızlar’ın renkli plastikleri olmadığı kesin).

EcoBoost da ne mutlu ki aynı yoldan ilerliyor ve Subaru boxer’larının ehlileştirilmiş haline benzer sesler çıkarıyor. Ancak bu sesler içeriye asla rahatsız edici düzeyde girmiyor ve – belki de biraz fazla – yalıtılıyor. Aynı şekilde titreşimlerini de hissetmek neredeyse imkansız. Yalnız iki noktada soru işareti bırakıyor.

Debriyajdan ayağınızı yavaşça kaldırıp gaza basıyorsunuz ve araba yerinden neredeyse kımıldamıyor. Ardından gaza daha fazla basıyorsunuz ve lastikler birden patinaja düşüyor.

Başta debriyajın kavrama noktasıyla ilgili olduğunu düşündüğüm bu durum, sonradan anladım ki daha çok salyangozun kavrama noktasıyla ilgili. Arabanın harekete henüz geçtiği çok düşük devirlerde, turbo daha devrede değilken Focus ciddi ciddi 1 litre motorlu ve 1280 kg’luk bir otomobil gibi davranıyor. Ardından açılan turboyla yaşanan dengesizlikse, özellikle yokuşlarda kalkarken can sıkıyor.

Diğer husussa, kağıt üstünde 6500 d/d çeviren bu makinenin orta devirlerden sonra bunu yapmaktan pek hoşlanmaması. Güç üretmeyi sürdürüyor ama 3000’de nasıl gidiyorsa 6000’de de öyle gidiyor. Bu durağanlık, işitsel keyfini biraz baltalıyor.
Tüketim: Esas konuya gelirsek; şehiriçinde 8 litre civarında yakıyor. Bunu sakin kullanımla 7’ye indirmek ya da dikkat etmeyip 9’ları görmek mümkün.
 
kendi aracımız olarak 1.0 ecooboost yeni aldık.çiceği burnunda sayılır.severek biniyoruz and abinin dediği sıkıntılara katılıyorum.biraz daha sürdükten sonra daha iyi yorumlarda bulunacağımı düşünüyorum.lakin eski nesil 1.6 motor kullanacağıma bu motor daha cazip geldi.bakalım zamanla neler olacak.
 
Bizdede 1litre focus var titaniumx paket almadan önce uzun yolda şişer rampa görsün bayılır kışın ısınmaz klima acarsan yürümez sollamaya kalkmaz gibi bir çok yorumda bulundu tanıdık eş dost bu yorumlara rağmen benim inadım yüzünden babam aldı.
#İstanbula uzun yolada gittim.(bayılma yok çekmeme yok tabiki 140a kadar sonrasında yürümekte cok zorlanıyor)
#araç 40binde ortalama 7 litre yakiyor malum trafik dur kalk yapınca tabiki mersin trafiği büyük bir sorun değil
#klima acikken devir cevirme niteligini kayıp ediyor (devir çevirmek arabayı yürütmekten çok fazla yaktırmaya yaramaya başlıyor)
#araba motor hafif olduğu için mükemmel yol tutuyor (bazen inanamıyorum yol tutuşuna)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Panzer
1.0l ile 1.5 dizel titanyum arasında 8000 gibi bir fiyat farkı var sizce değer mi gerçi ben ötv siz alacağım için 4500 gibi bir fiyat farkı var sanırım
 
1.0l ile 1.5 dizel titanyum arasında 8000 gibi bir fiyat farkı var sizce değer mi gerçi ben ötv siz alacağım için 4500 gibi bir fiyat farkı var sanırım
her türlü dizel alınır. 1.0 motor 1.6 benzinliden pek farklı değil. Tüketimi de motor zorlandığı zaman farksız. Tamam, teknoloji iyi güzel ama 4500TL, dizele yönelebileceğiniz bir fiyat farkı. Kesinlikle değer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
1.5 tdci ford sahibiyim.ilk kalkis dahil hangi devirde ve hangi hizda olursaniz araba aninda hazir.yakiti cok iyi (5.8lt %70 sehirici ve izmir de yasiyorum)duz yolda 200 km hiza kadar cok canli sonra bitiyo.kesinlikle boyle bir imkaniniz varsa dizel alin.hem kullanirken hem satarken uzmez sizi
 
Dun ve bugun sadece istanbul trafiginde kasmadan ( kirmizi ve mor yogunluktaki trafikte) 150 km kadar yaptim. Kasmadigim halde tuketim 4.9 litreydi ki benim aracim 1.6 tdci 115 hp manuel. Yeni motor 1.5 tdci daha az yakan bir motordur. Eger aradaki fiyat farki sizi zorlamazsa dizel tercihi daha cok guldurebilir yuzunuzu.
 
Son düzenleme:
teşekkürler yorumlarınız için peki xenon farlar hakkında ne düşünüyorsunuz
Focusun halojen farlarinin ampulleri biraz sıkıntili. Ben aydinlatmada bu yuzden cok sorun yasadim. Yeni ampuller aldim da oyle hallettim. Ama bi xenon alma imkaniniz varsa alin derim cunku gelismis guzel ozellikleri olan bir sistem. Tabii butceyle de alakali bu mevzu.
 
Focusu bilmem ama eski Fiesta'nın 1.6 atmosferik benzinli motorundansa 1.0 ecoboost daha iyidir zannımca. Powershiftle kombine edilirse bu debriyaj sorunu falan ortadan kalkar mı onu da merak ediyorum doğrusu ?
 
Hocam her manulde sorun olmayabiliyor, powershifte de titreme gibi sorunlar olabiliyor. Yani biraz kismet isi. Gonulunuzden hangisi geciyorsa, hangisi size lazimsa onu alin. Sonucta 3 sene garantili. Bir sey olursa da garantiden halledersiniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...