KAPALI Focus 1.0 GTDİ hakkında...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onemanband

Fatih
Panpa
1,203
Marka
Skoda
Merhabalar gene ben.

Benzinli araba aldım, benzine zam geldi. Dizel aldım, aldı yürüdü. Sonra biraz düşündüm dedim ki, ulan, beni takip ediyor olamazlar. :D Dizelden çok sıkıldım, otomatik şanzımanlara karşı da (ZF hariç tabi) bir antipatim oluşmaya başladı. Eşim de baya baya öğrendi araba kullanmayı. Diyorum ki şöyle hem vergi yönünden hem yakıt yönünden avantajlı benzinli+manuel bir arabaya geçeyim.

Ben hiç Focus'a binmedim. Sahip olmadım yani. İnsanımızın cahilliğinin bir güzelliği olarak 1.0 ecoboost motorlu Focus'lar pek ilgi görmedi malum, kendi arabamı satıp üzerine bir iki ekleyerek temiz bir tanesine sahip olaibiliyorum. Baya yükseldim yani bu aralar ecoboost Focus'a.

Şimdi sorum şu. Bu motorla alakalı bilmem gerekenler nelerdir? Yağ eksiltme vs. gibi ya da başka sorunları var mıdır? Style donanım yeter diyor herkes ama ben imkanı bulmuşken titanium kovalayayım diyorum. Ne dersiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Sogutma suyu hortumu konusunda bazilarinin araclari geri donulmez sekilde bozuldu maalesef. Daha sonra servisten bir guncelleme yayinlandi ama ozel olarak cagirma olmadi. Bazilari arandi bazilari aranmadi. Mevzu bahis hortum attigim linkte bahsedilen. O basligi okursaniz isinize yarayabilir. O hortum degistirilmisse herhangi bir sorun olmaz diye dusunuyorum. Onun haricinde 1.0 motora dair focus'da pek tecrubem yok malum cok satilmiyor. Bizim forumda fazla bilgi alamazsaniz linkini attigim forumda sormaniz yeterli.
https://www.focusclubtr.com/topic/8780-10-ecoboost-yağ-seviyesi-ve-motorda-değişmesi-gereken-hortum/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Sogutma suyu hortumu konusunda bazilarinin araclari geri donulmez sekilde bozuldu maalesef. Daha sonra servisten bir guncelleme yayinlandi ama ozel olarak cagirma olmadi. Bazilari arandi bazilari aranmadi. Mevzu bahis hortum attigim linkte bahsedilen. O basligi okursaniz isinize yarayabilir. O hortum degistirilmisse herhangi bir sorun olmaz diye dusunuyorum. Onun haricinde 1.0 motora dair focus'da pek tecrubem yok malum cok satilmiyor. Bizim forumda fazla bilgi alamazsaniz linkini attigim forumda sormaniz yeterli.
https://www.focusclubtr.com/topic/8780-10-ecoboost-yağ-seviyesi-ve-motorda-değişmesi-gereken-hortum/

Teşekkürler, okuyorum baştan sona. Peki 1.6l 180ps'lik motor için de böyle durumlar var mı acaba?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Teşekkürler, okuyorum baştan sona. Peki 1.6l 180ps'lik motor için de böyle durumlar var mı acaba?
Rica ederim. 1.6 ve 1.0'lar icin bir guncelleme yayinlanmisti. Ama bunun genelde ilk partilerde oldugu, daha sonra uretilen 1.6 ve 1.0 motorlarin degistirilmis hortumlarla uretildigi soylenmisti. Yani 1.6 motorlari da Ford servisleri tedbir amacli degistirdi. Almayi dusundugunuz araci bir yetkili Ford servisine goturup durumdan bahsederseniz servis kaydina ve hortuma bakarlar. Degisim yapilip yapilmadigini soylerler. Yapilmamissa da degistirirler garantiden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
1.0 ecoobost yılın motoru secilmemis miydi o aralar? Fiestadakiyle ayni bloktur buyuk ihtimalle. Acaba red/black editionlar mı yılın motoru seçilmişti tam hatırlayamadım şimdi :)
Benim bildiğim kadarıyla 2 3 sene yılın motoru ödülü aldı bu motor. Kararsızım ya, bütün oklar bunu gösteriyor aslında. Dikkat edersen az yakıyor, donanımlı, vergi avantajı var. Ama pek de tutulmamış, istediğin zaman satılmama gibi bir ihtimal de var. Biraz daha araştırayım ya da üyelerin fikirlerini dinleyeyim en iyisi.
 
Benim bildiğim kadarıyla 2 3 sene yılın motoru ödülü aldı bu motor. Kararsızım ya, bütün oklar bunu gösteriyor aslında. Dikkat edersen az yakıyor, donanımlı, vergi avantajı var. Ama pek de tutulmamış, istediğin zaman satılmama gibi bir ihtimal de var. Biraz daha araştırayım ya da üyelerin fikirlerini dinleyeyim en iyisi.

Ödül alan motor 125 beygir. Fiestalarda gelen 100 beygir. Focus kaç hp bilmiyom. Onada dikat etmek lazım..
 
Ödülle çok takılmamak lazım. Onunda lobisi dönyordur..
Bence 1.0 ecoboost un tek avantajı vergi.
1.6 atmosferik kadar yakıyor.. gücü 1.6 atmosferik kadar.. bakım maliyeti ve arıza riski yüksek lpg uyumu yok.
Bu sebeplerden dolayı zaten satmıyor.
1.6 ecoboost olsa gücü için katlanılır bunlara. Makyajsız 3 lerde var ama makyajlıda gelmedi 1.6 ecoboost
 
Ödülle çok takılmamak lazım. Onunda lobisi dönyordur..
Bence 1.0 ecoboost un tek avantajı vergi.
1.6 atmosferik kadar yakıyor.. gücü 1.6 atmosferik kadar.. bakım maliyeti ve arıza riski yüksek lpg uyumu yok.
Bu sebeplerden dolayı zaten satmıyor.
1.6 ecoboost olsa gücü için katlanılır bunlara. Makyajsız 3 lerde var ama makyajlıda gelmedi 1.6 ecoboost
1.0 ecoboost motorun kendi icinde cevirdigi devir f1 aracindan daha fazla ve turbo panelleri yani turbinler asiri saglam malzemeden uretilmistir. Buna ek olarak her gaza basista motorun uyguladigi basinctan cikan guc bir filin ayaginin yaptigi basincla es deger. 1.0 140'lik motor bile bu sebeple 160 hp'ye kadar sorunsuz yazilim kaldirabiliyor. Aracin turbosu oldukca saglam. Yeni polo testini izlersen fiesta'nin eski tip tk sanzimanina ragmen ust devirlerde polo'dan daha istekli ve iyi gittiginden bahsediyordu sinan. Bunun sebebi de bahsettigim gelismeler. Ayrintisini bulamadigim daha baska gelismeleri de mevcut. Odul konusunda tabii ki lobi donuyor ama bos teknolojili, siradan motorlara da vermiyorlar odulleri.
 
Son düzenleme:
Tabiki boşuna vermemişlerdir. Alıp memnuniyetle kullananda var.. Ama ben hala downsizingin vadettiğini son kullanıcıya yeterince vermediğini düşünüyorum(kişisel görüşümdür). Benzini güzelce içiyorlar..
Tabii o konuda hem fikiriz. Hatta ben sehir ici kullanimlar icin uretilen, agirligi 1200 kg'i gecmeyen kucuk b segmentlere yakistiriyorum sadece. O da sehir icinde sakin kullanimda atmosferiklere gore dusuk degerler verebiliyor olmalarindan. Tabii fiesta'yi falan haric tutmak lazim cunku onun eski tip sanzimani isi bozuyor. Ama vag grubundaki b segment 1.0 motorlar sehir icinde gercekten guzel degerler verebiliyor. Bununla beraber hala guvenmiyorum ama gidip dunya farki dizele verecegime 1.0 motorlu bir araca verebilirdim sehir icinde kullanacaksam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband ve sdt
Motor saglamdir da kronik problem ayri bir sey. Problemli parca da sogutma suyu hortumu. Neticede Ford da her parcayi kendi uretmiyor, taseronlarina urettiriyor. Veya hesaplanamayan / uzun vadede ortaya cikan problemler olabiliyor. Ki bunlar her otomobilde oluyor.
Eski sirket aracim Megane 4’te bakima goturdugumde sorgusuz sualsiz fren sistemiyle alakali bir guncelleme yapmislar. Tabi faturaya yazmislardi. Mavi bilmem ne kablosu degisimi, ne alakaysa..Muhtemelen kronik problem veya kronik problem cikarabilecek bir parca oldugu icin bilgi bile vermeden degistirdiler. Aslinda boyle durumlarda tuketiciye bilgi verilmesi gerekir
 
Son düzenleme:
1.0 ecoboost motorun kendi icinde cevirdigi devir f1 aracindan daha fazla ve turbo panelleri yani turbinler asiri saglam malzemeden uretilmistir. Buna ek olarak her gaza basista motorun uyguladigi basinctan cikan guc bir filin ayaginin yaptigi basincla es deger. 1.0 140'lik motor bile bu sebeple 160 hp'ye kadar sorunsuz yazilim kaldirabiliyor. Aracin turbosu oldukca saglam. Yeni polo testini izlersen fiesta'nin eski tip tk sanzimanina ragmen ust devirlerde polo'dan daha istekli ve iyi gittiginden bahsediyordu sinan. Bunun sebebi de bahsettigim gelismeler. Ayrintisini bulamadigim daha baska gelismeleri de mevcut. Odul konusunda tabii ki lobi donuyor ama bos teknolojili, siradan motorlara da vermiyorlar odulleri.
Cenk bey mesajınızda 1.0 ecoboost motorun kendi icinde cevirdigi devir f1 aracindan daha fazla yazmışsınız. Şaşırıp kısa bir araştırma yaptım ve turbo pervanelerinin f1 aracının iki katı kadar döndüğü yazıyor. Yazarken dil sürçmesi oldu herhalde okuyanlar için doğrusunu yazayım dedim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...