Kapağı açınca basınç farkından dolayı seviyenin tekrar yükselmesi normal. Bunun dışında euro 5 psa ünitesi olan bu tdci motorlarda conta yanığı kroniktir. Aynı motorun 115'lik olanında geçtiğimiz yaz benim de başıma geldi. Motor suyu belli aralıklar düzenli düzensiz su eksiltiyordu. Hava soğukken, motor soğukken, motoru zorlamıyorken uzunca müddet eksiltme yapmıyor. Ama hava sıcaksa, motor sıcaksa veya devir çevire çevire kullandığınızda eksiltme artıyordu. Bende de suyun rengi normaldi, yağın da öyle. Kaçak testleri yapıldı ama motor civarında altında herhangi bir damlama bulunamadı. Öyle olunca contadan kaçırıp egzozdan atabilir diye sıvı conta testi yapıldı ve başlangıç seviyesinde conta yanığı tespit edildi. Başlangıç seviyesindeyken motor suyunda renk farkı olmuyor, yağda da öyle.
Yapacağınız şey belli. Önce termostat, hortumlar vs motor etrafında ve altında gözle kontrol gerçekleştirilecek. Buralarda bir şey çıkmazsa sıvı conta testine sokacaksınız. Orada zaten conta olup olmadığı belli olur.