AÇIK Focus 4.5 1.5 Ecoblue alınır mı? Baba arabası tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mete25

Panpa
762
Marka
BMW
Selamlar herkese,

Babamın 17 yıldır kullandığı laguna 2 aracımızı yenilemeyi düşünüyoruz. Alınan aracın da uzun yıllar kullanılacağını hesaba katarak uzun yolu keyifli, performansı, konforu yerinde olan, arıza çıkarmayacak, babama herhangi bir konuda eski aracını aratmayacak bir seçenek arıyoruz. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği de bizim için önemli. Problemsizlik açısından tam otomatik şanzımanıyla beraber active wagon dizel focus bizi memnun eder diye düşündüm. Yerden yüksekliği de ayrı bir artı noktası olacaktı çünkü nadiren de olsa köy yollarına, hafif araziye giriliyor. Ancak bu araçlardaki sık sık dpf rejenerasyona girme problemi olduğunu ve bunun 2024 modellerde çözülmüş olduğunu duydum. 2024 modelde ise sadece sedan versiyon geliyor.

Ford-Focus_Active_Wagon-2022-1280-34e1eb06605fed9df83ba85820003090b0.jpg



Haliyle şuan radarımızda 2024 sedan focus dizel otomatik seçeneği bulunuyor. Bu araca alternatif olarak tam otomatik ve 1.6 m bandında ne düşünülebilir? Sedan focus beklentilerimizi karşılar mı? Önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
 
Selamlar herkese,

Babamın 17 yıldır kullandığı laguna 2 aracımızı yenilemeyi düşünüyoruz. Alınan aracın da uzun yıllar kullanılacağını hesaba katarak uzun yolu keyifli, performansı, konforu yerinde olan, arıza çıkarmayacak, babama herhangi bir konuda eski aracını aratmayacak bir seçenek arıyoruz. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği de bizim için önemli. Problemsizlik açısından tam otomatik şanzımanıyla beraber active wagon dizel focus bizi memnun eder diye düşündüm. Yerden yüksekliği de ayrı bir artı noktası olacaktı çünkü nadiren de olsa köy yollarına, hafif araziye giriliyor. Ancak bu araçlardaki sık sık dpf rejenerasyona girme problemi olduğunu ve bunun 2024 modellerde çözülmüş olduğunu duydum. 2024 modelde ise sadece sedan versiyon geliyor.

Ekli dosyayı görüntüle 49671


Haliyle şuan radarımızda 2024 sedan focus dizel otomatik seçeneği bulunuyor. Bu araca alternatif olarak tam otomatik ve 1.6 m bandında ne düşünülebilir? Sedan focus beklentilerimizi karşılar mı? Önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
biliyorsunuzdur ama yine de söyleyeyim,
sedanlarda ve hb'lerde muz tipi torsiyon varken SW ve active versiyonlarda arkada çift salıncakla beraber geliyor, şehir içinde çok fark olmasa da yüksek hızlarda aradaki fark belli oluyor,

sedanların baş mesafesi SW'lerden kötü, 1.84 boyumla sedanda kafam tavana değiyordu, koltuğa tam oturamıyorsunuz yani, ama omuz ve diz mesafesi octavia ve golf ile benzer, hatta omuz daha geniş olabilir,

bagaj konusunda 50 litre fark oluyor + kullanışlılık ögeleri SW'de daha fazla,

yalıtım olarak da SW'ler daha iyi diye biliyorum,

motor konusuna hakim değilim ama şanzıman 8 ileri tork konventörlü geliyor, iyi bir şanzıman diye biliyorum + yüksek hızlarda düşük devir ile gitmek mümkün,

kalite olarak herhangi bir güncel C sınıfı araçla benzer lakin direksiyon malzemesi mondeo'lara oldukça benzer ve iyi-kaliteli, son zamanlarda diğer markalarda o kadar kaliteli hissettiren direksiyon görmedim,

koltuk konforu da iyi, ön çok iyiyken arka kötü değil, bindiğim vakit rahat etmiştim,

bulunduğunuz bölgede Ford bayisi ve SW versiyon varsa test sürüşü yapmanız daha iyi olur, böylece daha iyi sonuca varabilirsiniz
 
başka araç olarak kia cee'd sw önerebilirim, donanım-hacim-kullanışlılık olarak Focus'tan çok bir farkı yok, focus kadar dinamik değil sadece, yine 1.6 dizel versiyonları var ama DCT şanzıman ile geliyor, kavraması yaş mı kuru mu bilmiyorum, bide parça maliyeti focustan pahalı olabilir,

C sınıfında başka iyi örnek pek aklıma gelmiyor
 
2024 sedanını yaklaşık 1 senedir şirket aracı olarak kullanıyorum yakıt, performans, yol tutuş her anlamda çok memnunum.
Görece kötülüğü tartışılır araç biraz sert. Ford kullanıldığı hissediliyor.

İstanbul şehiriçi karma kullanımda 6-7 litre, uzun yolda 150 sabit 5,5 civarlarında tüketiyor. Vites oranları uzun yol için çok ideal. Şanzımanın çalışma hızı ise çift kavrama gibi bir eksiklik hissedilmiyor.

Dpf dediğiniz gibi ilerde sorun çıkarabilir ona yorum yapamayacağım, benim araç haftanın bir kaç günü uzun yolda kullanıldığı için dpf ışığı veya arızası vermedi henüz.


2000 devir - 125 km/h

IMG_7154.jpeg
 
Bence tam nokta atışı çok iyi kombinasyonda bir model bulmuşsunuz. Uzun yıllar zevkle binilir diye düşünüyorum, dpf ile ilgili de bilgilendirenler olucaktır.
 
başka araç olarak kia cee'd sw önerebilirim, donanım-hacim-kullanışlılık olarak Focus'tan çok bir farkı yok, focus kadar dinamik değil sadece, yine 1.6 dizel versiyonları var ama DCT şanzıman ile geliyor, kavraması yaş mı kuru mu bilmiyorum, bide parça maliyeti focustan pahalı olabilir,

C sınıfında başka iyi örnek pek aklıma gelmiyor
Burdaki ford showroomunda aracı inceledik ancak test aracı olmadığından babamın aracın sürüşünü deneyimleme fırsatı olmadı. Ben 2020 model 1.5 manuel versiyonunu kısa bir mesafe sürmüş ve çok beğenmiştim.

Aslında bizim de içimize sinen sw model ancak dpf baş ağrıtmasın diye 2024 modele yönelmek durumunda kaldık. 2024 versiyonlarda dpf konusunda bazı iyileştirmeler yapıldığını okudum. Ancak kasa seçeneği olarak sadece active hb veya sedan satın alınabiliyor.

Alternatif araç olarak kuru tip çift kavramaya sahip araçlarla kesinlikle problem yaşayacağımızı düşünüyorum. Islak tip çift kavramalı araçlar belki düşünülebilir.

2024 sedanını yaklaşık 1 senedir şirket aracı olarak kullanıyorum yakıt, performans, yol tutuş her anlamda çok memnunum.
Görece kötülüğü tartışılır araç biraz sert. Ford kullanıldığı hissediliyor.

İstanbul şehiriçi karma kullanımda 6-7 litre, uzun yolda 150 sabit 5,5 civarlarında tüketiyor. Vites oranları uzun yol için çok ideal. Şanzımanın çalışma hızı ise çift kavrama gibi bir eksiklik hissedilmiyor.

Dpf dediğiniz gibi ilerde sorun çıkarabilir ona yorum yapamayacağım, benim araç haftanın bir kaç günü uzun yolda kullanıldığı için dpf ışığı veya arızası vermedi henüz.


2000 devir - 125 km/h
Teşekkür ederim hocam tecrübelerinizi aktardığınız için. Sanırım sizin araç 215/50/17 ebadına sahip üst paket. 205/60/16 ebatlı paket konfor anlamında bizi daha mutlu edebilir. Suspansiyon konfor seviyesi bizim önem verdiğimiz bir kulvar durumunda.
Bence tam nokta atışı çok iyi kombinasyonda bir model bulmuşsunuz. Uzun yıllar zevkle binilir diye düşünüyorum, dpf ile ilgili de bilgilendirenler olucaktır.
Alternatif olarak megane 1.3 tce aklıma geliyor. Yalıtım ve konfor anlamında eli daha zayıf olacaktır ancak 5 yıl garanti opsiyonu ve yıllardır kullanılan benzinli 1.3 motor fiyat avantajıyla birlikte cazip görünüyor. Bu araçtaki edc nin ıslak tip olmasıyla da sorunsuzluk anlamında üzmeyebilir diye düşündüm.
 
Ben de biraz ilgileniyordum bu modelle, Trend X hali de yeterli donanımı sunuyor aslında.

Bir de 2023'ler ile 2024 arasında iyi fiyat farkı var yani sırf dpf için 200.000TL+ fiyat farkı bana mantıklı gelmedi 🙂 Ama 2024, 2024'tür.
 
Alternatif olarak megane 1.3 tce aklıma geliyor. Yalıtım ve konfor anlamında eli daha zayıf olacaktır ancak 5 yıl garanti opsiyonu ve yıllardır kullanılan benzinli 1.3 motor fiyat avantajıyla birlikte cazip görünüyor. Bu araçtaki edc nin ıslak tip olmasıyla da sorunsuzluk anlamında üzmeyebilir diye düşündüm.
Megane bence de güzel ama köy yollarında ve hafif arazide altını vurma ihtimali daha yüksek. Megan'ı bozuk köy yolunda 3-4 kişi binerek denediğimizde altını vurucaz diye bizi biraz tedirgin etmişti. Halbuki o yoldan egea gibi altı biraz yüksek arabalar rahatça gidiyordu. Bütçeniz tam olarak ne kadar bilmiyorum, farklı bir öneri olarak 2022-2023 sportage 1.6t'da incelenebilir.
 
Kuzenimde 1.0 Ecoboost Active x versiyonu var iki yıldır, oldukça memnun.

Bir dönem kiralık olarak 2023 dizel sw Active x ben kullandım ama gidişi tatminkar gelmedi. Ecoboost hybrid'i denerdim sizin yerinizde olsam, uzun dönem kullanıcı videoları da youtube'ta mevcut. Yalıtım ve konfor olarak güzel bir harman olduğunu düşünüyorum active x'in
 
Kuzenimde 1.0 Ecoboost Active x versiyonu var iki yıldır, oldukça memnun.

Bir dönem kiralık olarak 2023 dizel sw Active x ben kullandım ama gidişi tatminkar gelmedi. Ecoboost hybrid'i denerdim sizin yerinizde olsam, uzun dönem kullanıcı videoları da youtube'ta mevcut. Yalıtım ve konfor olarak güzel bir harman olduğunu düşünüyorum active x'in
1.0 hybrid kuru kavrama powershift ile geliyor. Motorun 170 nm tork değeri ile en ufak gaz emrinde vites düşürdüğüne dair olumsuz eleştiriler izledim. 1.5 ecoblue performans anlamında kurtarır ama 1.0 hybrid üzer diye düşünüyorum. Sedan ve hb versiyonun sw ye göre 50 kilo kadar hafiflik avantajı var. Sw tercih etmediğimiz takdirde araç performans anlamında bir tık daha iyi hissettirebilir.

Megane bence de güzel ama köy yollarında ve hafif arazide altını vurma ihtimali daha yüksek. Megan'ı bozuk köy yolunda 3-4 kişi binerek denediğimizde altını vurucaz diye bizi biraz tedirgin etmişti. Halbuki o yoldan egea gibi altı biraz yüksek arabalar rahatça gidiyordu. Bütçeniz tam olarak ne kadar bilmiyorum, farklı bir öneri olarak 2022-2023 sportage 1.6t'da incelenebilir.
Yerden yükseklik olarak sedan focus megane dan bir tık daha avantajlı diyebiliriz o zaman. Tucson/Sportage ikilisinde de kuru çift kavrama var diye biliyorum. Kasa ağırlığıyla birlikte zaman zaman aşırı ısınma uyarısı alınabiliyormuş diye duymuştum. Babam alınacak herhangi bir araba için yeni bir kullanım alışkanlığı geliştiremeyeceğinden olabildiğince onun kullanım alışkanlığına uyum sağlayabilecek bir şanzımana ihtiyaç var :)
 
1.0 hybrid kuru kavrama powershift ile geliyor. Motorun 170 nm tork değeri ile en ufak gaz emrinde vites düşürdüğüne dair olumsuz eleştiriler izledim. 1.5 ecoblue performans anlamında kurtarır ama 1.0 hybrid üzer diye düşünüyorum. Sedan ve hb versiyonun sw ye göre 50 kilo kadar hafiflik avantajı var. Sw tercih etmediğimiz takdirde araç performans anlamında bir tık daha iyi hissettirebilir.


Yerden yükseklik olarak sedan focus megane dan bir tık daha avantajlı diyebiliriz o zaman. Tucson/Sportage ikilisinde de kuru çift kavrama var diye biliyorum. Kasa ağırlığıyla birlikte zaman zaman aşırı ısınma uyarısı alınabiliyormuş diye duymuştum. Babam alınacak herhangi bir araba için yeni bir kullanım alışkanlığı geliştiremeyeceğinden olabildiğince onun kullanım alışkanlığına uyum sağlayabilecek bir şanzımana ihtiyaç var :)
Hybrid olmayan ecoboost bile sw'da eksik hissettirmiyor fakat kuru kavrama varsa haklısınız dizel kombinasyon daha mantıklı görünüyor, vites aralıkları vs gayet güzel ayarlanmış. Sadece performansı hala kafamda soru işareti; 50kg'ın günlük kullanımda ciddi bir ivme kazandıracağını düşünmüyorum
 
Hybrid olmayan ecoboost bile sw'da eksik hissettirmiyor fakat kuru kavrama varsa haklısınız dizel kombinasyon daha mantıklı görünüyor, vites aralıkları vs gayet güzel ayarlanmış. Sadece performansı hala kafamda soru işareti; 50kg'ın günlük kullanımda ciddi bir ivme kazandıracağını düşünmüyorum
Biraz SW almamak için bahane arıyoruz gibi olacak ama sedanın sürtünme katsayısı 0,25 sw'nin 0,27.

50kg gerçekten bir ivme kazandırmaz, hele dizel motorda.

Sürtünme katsayısı daha iyi bir bahane 🙂
 
2016 1.6 tdci mondeodan sonra fordların dizellerinden soğudum. Hatta bir çok dizelden soğudum artık. Artan çevrecilik akımı ile yeni nesil dizeller narin ve sorun çıkarma potansiyeli yüksek hale geldiler. Eğer araç çoğunlukla şehir içi kısa mesafede kullanılacaksa DPF ile alakalı sıkıntı yaşamanız doğal.

Güncel fordlarda DPF rejenerasyon işlemi başlatıldığında uyarı veriliyorsa ne güzel ama 2016 mondeodaki gibi rejenerasyona girdiğinde veya da dpf doluluğu belli seviyeye ulaşınca aracı kapatmadan sürüşe devam edin uyarısı yoksa dizel sizi üzebilir. Bizim araçta kısa mesafe kullanımdan dolayı rejenerasyon işleminin farkında olmayıp motoru kapatınca motor yağına mazot karışıyordu ve bakımdan 3000km sonra tekrar yağ değiştirmek zorunda kalıyorduk. Güncel Fordlarda rejenerasyon işlem durumunu iyice araştırıp ona göre tercih etmenizi öneririm.

Güncel dizeller artık şehir içi seyahatlerinden çok şehir dışı gibi uzun ve akıcı mesafe seyahatlerine göre üretiliyorlar güncel Euro 6 normlarından ötürü.
 
Ben de biraz ilgileniyordum bu modelle, Trend X hali de yeterli donanımı sunuyor aslında.

Bir de 2023'ler ile 2024 arasında iyi fiyat farkı var yani sırf dpf için 200.000TL+ fiyat farkı bana mantıklı gelmedi 🙂 Ama 2024, 2024'tür.
Şuan buradaki bayide 2024 modellerde nakit alımda active still hb kasa 1620, denk paket sedan 1700 den veriliyor. Sedanda ekstra kış paketi var. Bu durumda da sırf bagaj hacmi ve kış paketine 80 bin tl fark ödenmiş gibi bir durum oluyor yerden yükseklik dezavantajıyla birlikte.
Biraz SW almamak için bahane arıyoruz gibi olacak ama sedanın sürtünme katsayısı 0,25 sw'nin 0,27.

50kg gerçekten bir ivme kazandırmaz, hele dizel motorda.

Sürtünme katsayısı daha iyi bir bahane 🙂
Son hızlarda da bariz fark var zaten. Katalogda sedan 190 km/h son hız değerine sahipken hb 186, sw 184 km/h olarak görünüyor.
 
Araçtan bağımsız olarak ben olsam dizele yönelmezdim.Hem bakımların daha pahalı olması hem de arıza çıkarma riskinin yüksek olması bunun sebebi.Yakıt tüketimi olarak da artık yeni nesil benzinliler dizel kadar tasarruflu ve aynı zamanda performanslı olabiliyor.Ben olsam ya benzinli ya da hybrid bir seçenek bakardım.
 
1.0 hybrid kuru kavrama powershift ile geliyor.
Bu şanzımanın ismi powershift olarak geçse de üretimi getrag'a ait 7 ileri versiyon. Bildiğim kadarıyla ıslak tip bir şanzıman. Yabancı kaynaklar böyle söylüyor. Yani bildiğin powershiftle bir alakası yok. Mercedes ve Renault'da da kullanılan bir şanzıman.
 
Son düzenleme:
Bu şanzımanın ismi powershift olarak geçse de üretimi getrag'a ait 7 ileri versiyon. Bildiğim kadarıyla ıslak tip bir şanzıman. Yabancı kaynaklar böyle söylüyor. Yani bildiğin powershiftle bir alakası yok. Mercedes ve Renault'da da kullanılan bir şanzıman.
Öyleyse bu son megane 1.3 tce de ki 7dct300 ıslak kavramayla aynı şanzıman. Peki ya ecoboost hybrid motor 10 yıl sonra ne derece can sıkar sizce? 1.5 ecoboost hakkında bu forumda çok yazıldı çizildi. Haliyle biraz önyargım var.

Araçtan bağımsız olarak ben olsam dizele yönelmezdim.Hem bakımların daha pahalı olması hem de arıza çıkarma riskinin yüksek olması bunun sebebi.Yakıt tüketimi olarak da artık yeni nesil benzinliler dizel kadar tasarruflu ve aynı zamanda performanslı olabiliyor.Ben olsam ya benzinli ya da hybrid bir seçenek bakardım.
Bennzinli seçenekte uzun vadede motor şanzıman ikilisiyle problem yaşanır gibi bir düşüncem var. Garanti süresi sonrası mağduriyet yaşatsın istemiyorum. Yoksa şehir içi benzinli motor bizim için de bir avantaj. Vergisi ayrı avantaj. Ancak bayide dizelden liste fiyatı olarak 200 bin daha pahalı. Getiriyorlar mı onu da bilmiyorum. 2023 sonrası sarı sitede hiç yok.
 
Öyleyse bu son megane 1.3 tce de ki 7dct300 ıslak kavramayla aynı şanzıman. Peki ya ecoboost hybrid motor 10 yıl sonra ne derece can sıkar sizce? 1.5 ecoboost hakkında bu forumda çok yazıldı çizildi. Haliyle biraz önyargım var.


Bennzinli seçenekte uzun vadede motor şanzıman ikilisiyle problem yaşanır gibi bir düşüncem var. Garanti süresi sonrası mağduriyet yaşatsın istemiyorum. Yoksa şehir içi benzinli motor bizim için de bir avantaj. Vergisi ayrı avantaj. Ancak bayide dizelden liste fiyatı olarak 200 bin daha pahalı. Getiriyorlar mı onu da bilmiyorum. 2023 sonrası sarı sitede hiç yok.
Sizin önceliklerinizde olsam Passat 1.5 TSI bakardım. 2.el olmasının fiyat açısından avantaj olacağını düşünüyorum.

En büyük önceliğinizin sorunsuzluk ve konfor olmasını da göz önüne alınca D segment sorun çıkarma potansiyeli daha düşük bir araç bakmak mantıklı görünüyor. 1.5 düz TSI-DSG kombinasyonu kendini kantılamış bir kombinasyon. İleride çıkacak potansiyel sorunları düşük maliyete çözebilecek olmakta avantaj.

Evet Focus gayet güzel bir seçenek Ford'un da güvenilir olduğunu düşünüyorum kullandığımız modellere dayanarak fakat günümüz modellerinde planlı eskitme kullanıldığını da göz ardı etmemek lazım.
 
Öyleyse bu son megane 1.3 tce de ki 7dct300 ıslak kavramayla aynı şanzıman. Peki ya ecoboost hybrid motor 10 yıl sonra ne derece can sıkar sizce? 1.5 ecoboost hakkında bu forumda çok yazıldı çizildi. Haliyle biraz önyargım var.
Yeni nesil 1.0 ve 1.5 eb motorlarda önceden görülen soğutma suyu sıvısı problemlerinden kaynaklı sorunu güncellemelerle hallettiler. Daha önce hiç sorun olmadi ama trigerleri de 2021 itibariyle zincire geçirdiler. O yüzden ben yeni nesil 1.0 eb motorlarda forumlarda bir sorun henüz görmedim.

Evet. Sanzimana Ford kendi bulduğu powershift ismini veriyor ama bu sanziman yabancı kaynaklardan gördüğüm kadarıyla getragin 7dct300 modelinin hibrid araçlar için uyarlanmış olan 7hdt300 versiyonu