Focus Mk1

berkayevsizler

Asfalt Kurutucu
5
21 yaşındayım Bursa'da oturuyorum ve Uludağ Üniversitesinde elektrik elektronik mühendisliği okuyorum.

Arabanın ilk sahibi babam, sonra sırayla bana doğru geldi hatta benden önce otoparkta 2 seneye yakın yattı.Araç 2003 model Ford Focus 1.6 Comfort(boş, bomboş, boş+boş). Aracı sahiplendiğimden beri eksiklerini gidermeye,donanım olarak doldurmaya çalıştım hep sırayla anlatacağım.

Aracımın ilk hali.

Öncelikle motorda olanlardan bahsedeyim. Hiç tüp takılmadı ve canımı yakmasına rağmen asla takmayacağım.6 senedir yapılmamış olan triger bakımı, v kayışı ve bilyaları,motor bakımı ,Şanzıman yağı, Üst kapak contası, motor takozlarını aralarında bir miktar zamanla değiştirmek durumunda kaldım.

İç aksamda ise plastik direksiyon erimişti bu yüzden direksiyon, vites topuzu körüğü ve el freni körüğünü kaplattım. Güneşlikler yerinde durmuyordu onları onardım. Araçta kasetçalar olduğu için ve orjinalliğini bozmak istemediğim içinde kasetçalar fonksiyonu iptal etmem karşılığında aux kablosu taktırabildim.

Dış kısıma geldiğimizde ise ön ve arka tampon bir hayli çizikti bende boyattım. Rengi çok solmuş senelerdir bakımsızlıktan 4-5 kat pasta yapıldı ve ara ara yapılmaya devam ediliyor.Ön tampon eki neredeyse 10 senedir yoktu. Orjinali pahalı ve tamponun altını sürttüğümde tekrar yamulup düşeceğini düşündüğüm için tamamen plastik universal lip takmayı tercih ettim. Sis farları bu donanım seviyesinde yoktu onları taktım.

Araçta kapak jant ve sava lastik vardı. Bu lastiklerle kullandığım her gün lastik firmasına lanet ediyordum çünkü bu lastikler yağmurlu havada 150 ye kadar patinaj çekmeme ve aracın deli gibi kafadan açılmasına sebep oluyorlardı. Jant araştırmaya başladım et35 değerinden küçük her jant çamurluktan çıkıcaktı ve 4x108 bijon aralığı çok az seçenek kalmasına sebep oluyordu. Bu jant arama sürecinde kapakları söktüm ve siyaha boyattım. Ailemin apaçi oldu bizim oğlan baskısından kurtulmak için acilen jant işini halletmem gerekiyordu gerçi dışardaki insanların gözünde de 'Kanka senin araba apaçi olmuş sanki..' izlenimleri almaya başlamıştım. 17''lik O.Z. Superturismo Wrc almaya niyetlendim fakat 14'' ten 17''e geçmek çok sertleştiricekti ve arabayı hantallaştırtıcaktı fakat gözümü karartmıştım.Ta ki 15'' orjinal Focus mk1 Sporttrend jantını 10 yıl önce focusunu satmış bir satıcıdan bulduktan sonra. Adamla beraber jantları kümesten çıkardık temizlettim jantları üzerinede Continental Premium Contact 5'ide taktım ve bu ızdırap son buldu.

Jantsızken biraz apaçiydi kabul ediyorum...
Nitekim 1 senelik beraberliğimizin ardından top condition diyebiliyorum.

Aracın genel tavırlarından ve efsaneleşmiş bazı konulardan bahsetmek gerekirse.

İçerideki malzemeler çok sert malzemeden üretilmiş fakat çok dayanıklı. Konsol,radyo hemen her yer hala ilk günkü gibi duruyor.(Direksiyon simidi dışında, onada gerekli işlem yapıldı.)

Genel olarak trim sesi yok dencek kadar az.

Rüzgar sesi çok fazla alıyor. Hava hafif rüzgarlıysa 80km/h den itibaren içeri almaya başlıyor. Motor seside olduğu gibi içerde ve devirli kullanıyorsanız rüzgar sesini arka plana atıyor ve bu beni mutlu ediyor.
Motor 1.6 zetec 100hp her hangi bir aksiyonu yok. Çok devirli kullanırsam yağ yakıyor, devirli kullanmazsamda yakmıyor samimi bu konuda. Yaklaşık olarak 10litre ile dolaşıyorum . Sesi harika değil fakat atmosferik, zaten olduğu gibi içeri geldiği için mutsuz etmiyor.

Konfor/Tutuş dengesi gerçekten başarılı. İyi yol tutmasının yanında çok keyifli. Kafası sabit arkasını istediğiniz gibi oynatabildiğiniz bir araç ne isterseniz onu yapıyor, ne eksik ne fazla. Yüksek hızlarda yatıyor spor yay bir çözüm olabilir fakat sertleştirmek istemiyorum. Geniş çukur ve tümseklerde uçan halı iken keskin çukur ve tümseklerde biraz vurabiliyor fakat emsallerinden çok daha az.

Direksiyon hidrolik, Gaz kelebeği var her şey doğal dediğim gibi ne yapmak istiyorsanız yapabiliyorsunuz. Yapma abi etme, abi diyen ESP'de yok. ABS'de yok bu yıllardaki absler düz zemindeki fren mesafesini uzatıyorlardı ve abssiz araba kullandığınızı unutmayıp kaliteli lastik alırsanız, viraj içinde gereksiz frenaj yapmazsanız ihtiyaçta duymuyorsunuz.

Focus 1 alınmalı mı derseniz sizi öldürmeden eğlendiren bir araç temizleri bulunabiliyor fakat çok büyük bir kısmı çöp. Hiçbir şekilde modifiye edilemiyor, edilse verim alınamıyor, tamamen para kaybı. Parçası pahalı değil ve kolay bulunabiliyor. Tüpsüz kullanmak benzin konusunda üzebilir. 14 senedir 1 kez bile yolda bırakmadı giderken lastiği bile patlamadı o derece hehehe...
Yağışsız hava bulduğumda temiz fotoğrafını çekip ekleyeceğim.İyi forumlar..
J3o23Q.jpg
[/url][/IMG]
 
Güle güle kullanın arabanızı. Son fotoğrafta sanki arka lastik ve çamurluk arası biraz fazla gibi geldi gözüme:)
Farkettiyseniz zemin biraz yamuk arka taraftaki fark bu yüzden kaynaklanmış.Ön tarafı diyorsanız normal hali bu. Yay takılsa daha fit durucak ama sertleşmesini istemiyorum. Bugün okul otoparkında çektim konuyu açmayı düşündüğüm için hiç son halinin fotoğrafını çekememiştim fotoğrafsızda konu olsyun istemedim. Yakın zamanda çekeceğim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
2000 model Fiesta sahibiyim ve Focus1 her zaman hayallerimde olan bir araç, süspansiyon ve aracın dengesi muhteşemdir sürüş keyfi olarak ta çok yüksek bir araçtır, bu araçta kullanılan süspansiyon halen 2016 focuslarda kullanılıyor motor da aynı şekilde..
çok güzel bir aracınız var güle güle binin :)
 
Maşallah O.Z bende çok istiyorum hepimiz için hayırlısı diyorum :)
 
2000 model Fiesta sahibiyim ve Focus1 her zaman hayallerimde olan bir araç, süspansiyon ve aracın dengesi muhteşemdir sürüş keyfi olarak ta çok yüksek bir araçtır, bu araçta kullanılan süspansiyon halen 2016 focuslarda kullanılıyor motor da aynı şekilde..
çok güzel bir aracınız var güle güle binin :)
Çok sağolun. Bu yılların fordları gerçekten daha karakterli araçlar..
 
Bizdede 3-4 sene önce 2000 model ambiante donanımlısı vardı sedan onada hıc tüp takılmamıstı uzun yolada gittik sehir içide agırlıklı kullandık cok memnunduk aile aracı oldugundan tüpe gerek duymuyoduk zaten haftasonları bindiğimiz bir aractı kendısı yakıtı üzmüyodu tek üzen kısmı teknolojisi geregi rampada bayılıyodu hep 1 vites küçültme geregi duyuyordun onun dısında canavar gibiydi valla 232 bin olmustu sattıgımızda cok kullanmak nasip olmadı ama 1 sene boyunca kullanmıstık 5-6 bin km falan yapmıstık sonra bişey oldu satmak zorunda kaldık 1000 lira karla :D Birkac ay sonrasına 2010 modelini aldık focus vazgeçilmezdir :)