HABER Ford Amerika'da Binek Araç Satışlarını Kesiyor!

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Otomobil severler Ford’un şu sıralar yaptığı açıklamayı tartışıyor.

Bu hafta yapılan açıklamaya göre, 2019 sonuna kadar Fiesta, Focus, Taurus modellerinin satışları kesiliyor.

Binek araç katagorisinde satışlar sadece Mustang ve 2020 de tanıtılacak olan Active üzerinden devam edicek. SUV ve Pick-up segmentlerinde ise herangi bir değişiklik yok.

dfgdfg.png


Peki Ford neden böyle bir hamle yaptı?

2020’ye kadar Ford’un Kuzey Amerika’da elde ettiği gelirin %90’lık kısmının SUV, Pick Up ve diğer işlevsel araçlardan olması bekleniyor. Aynı zamanda firma düşük fiyat ve çok satış stratejisi yerine daha yüksek fiyat, daha az satış ve sonucunda daha yüksek kar programlarını tercih ediyor.

Kaynak: CNN

Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
En son yeni Mondeo çalışmalarını askıya aldılar haberleri çıkmıştı sanırım sebebi bu habermiş.
 
Mondeo tamamen kalkmaz. zaten amerika pazarında fusion olarak satılıyordu. Amerika pazarı apayrı. orada insanlar mpv, truck veya suv tercih ediyor. Microcar ve muscle carlar da diğer tercihleri. Sedan diğer modeller de Amerika pazarından kalksa da diğer pazarlar için üretilmeye devam edecektir. Yeni Focus'un sedanı çin'de tanıtıldı zaten. Pazarlara göre araba üretimi artık olası zaten. Her pazarda her araba iş yapmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Krizden ziyade satılan 100 aracın 90 tanesinin F-150 olmasındandır o. Sadece tek bir ayda satılan F-150 sayısı 70.000 iken Fiesta 4.000 adet satmış. Şöyle söyleyeyim Amerika'da VW Golf satışı bile aylık 20 bin adet imiş tabii bu emisyon krizi öncesi 2016 yılı rakamı. Ford 2016 yılında Amerika'da 1 milyon 300 bin araç satışı gerçekleştirmiş bunun 400 bini F serisi kamyonet. 100 bini Ford Focus. Fiesta listede yok 100 bini geçemdiği için. Adamlar binmiyor ufak arabaya VW'nin Amerika satışlarını gözden geçirdim en az satan araç Avrupa'da en çok satılan araç ünvanını elinde bulunduran Golf LOL. Aylık 22 bin Golf satılırken 49 bin Jetta ve 27 bin adet Passat satılıyormuş. 2016 yılında tabii. Şu an çakılmıştır Audi ve VW satışı muht.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve HusoRX7
Mondeo tamamen kalkmaz. zaten amerika pazarında fusion olarak satılıyordu. Amerika pazarı apayrı. orada insanlar mpv, truck veya suv tercih ediyor. Microcar ve muscle carlar da diğer tercihleri. Sedan diğer modeller de Amerika pazarından kalksa da diğer pazarlar için üretilmeye devam edecektir. Yeni Focus'un sedanı çin'de tanıtıldı zaten. Pazarlara göre araba üretimi artık olası zaten. Her pazarda her araba iş yapmıyor.
Mondi'nin üretimini muhtemelen Avrupa'ya kaydırırlar. Otomobil üretiminin tamamen kalkması zaten zor, hele sedan kasalı üretimler hiç kalkmaz çünkü dediğin gibi Çin'de satışı fazla. Türkiye'de de satışın büyük bölümü sedan otomobiller. Fiesta'da oldukça satıyor. Belki mondi'nin üretimi devam ederse Türkiye'ye getirmekten vazgeçebilirler, malum burada son sıralara yakın satış adeti.
 
Mondi'nin üretimini muhtemelen Avrupa'ya kaydırırlar. Otomobil üretiminin tamamen kalkması zaten zor, hele sedan kasalı üretimler hiç kalkmaz çünkü dediğin gibi Çin'de satışı fazla. Türkiye'de de satışın büyük bölümü sedan otomobiller. Fiesta'da oldukça satıyor. Belki mondi'nin üretimi devam ederse Türkiye'ye getirmekten vazgeçebilirler, malum burada son sıralara yakın satış adeti.

üretim zaten mondeo'nun avrupada. Valencia'dan çıkıyor onlar da. Her ne kadar az satılsa da tamamen çekeceklerini sanmam. Filoda satışları düşük olsa da var.
Fiesta'yı biz yollarda pek göremesek de fabrikası üretime yetişemiyor bile. Sedanlar zaten hem bizde, hem Çin,Hindistan gibi ülkelerde oldukça fazla. Fiesta Sedan bile var. Bugün bir çok platformda haberleri sanki Ford tamamen binekleri kesiyor gibi yapmış sırf tık almak için. İnsanlar da satalım elimizde kalır kafasına bile gelmiş, çok gülüyorum. İnsanlar haberleri sadece başlıktan takip ediyor. 3-5 satır okumaktan acizler.
 
üretim zaten mondeo'nun avrupada. Valencia'dan çıkıyor onlar da. Her ne kadar az satılsa da tamamen çekeceklerini sanmam. Filoda satışları düşük olsa da var.
Fiesta'yı biz yollarda pek göremesek de fabrikası üretime yetişemiyor bile. Sedanlar zaten hem bizde, hem Çin,Hindistan gibi ülkelerde oldukça fazla. Fiesta Sedan bile var. Bugün bir çok platformda haberleri sanki Ford tamamen binekleri kesiyor gibi yapmış sırf tık almak için. İnsanlar da satalım elimizde kalır kafasına bile gelmiş, çok gülüyorum. İnsanlar haberleri sadece başlıktan takip ediyor. 3-5 satır okumaktan acizler.
Evet bazı kaynaklarda Ford, otomobil satışını bitirp suv ve ticari üretmeye devam edecek gibi paylaşımlar oldu, böyle algılayanlar da oldu. Ama mevzu tamamen ABD satışları ile alakalı. Mondi'de hem Avrupa'da hem ABD'de üretiliyordu farklı isimlerle. Benim demek istediğim muhtemelen üretimi tamamen Avrupa'ya alırlar. Bir ara üretimi durdurulacak diye haber çıkmıştı ama şimdilik o yönde kesin bir açıklama yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
ABD şubat ayı satışları aşağıda. Listede ilk 10 içinde Corolla, Civic, Camry var. Talep tamamen SUV ve pickup araçlara kayıyor. Ancak ne olursa olsun benim anlayabileceğim bir durum değil bu. Sen Ford'sun yahu, nasıl tümden bir aracı ana vatanında satmam dersin. Koreliler yıllardır çabalıyor, VW aynı şekilde, Alfa ABD'ye geri döndü satışları düşük ama düzenli şekilde artıyor, Peugeot ve Renault bu pazara girmeye uğraşıyor ayrıca.
http://carsalesbase.com/us-sales-february-2018-models/
 
Amerikalılar şatış düşünce direk kepenk kapatıyor. General Motors da Avrupa'da aynı şeyi yapmıştı. Mazda yılda 2000 araba satabiliyo mu hatta 1000 ? General Motors ve Ford'un satış politikasını anlamıyorum.
 
Mazda 2017 satışları
Türkiye: 1.412
ABD: 289.470
Avrupa: 227.784
Çin: 318.588
Türkiye'yi kastetmiştim Mazda dan örnek verirken belirtmeyi unutmuşum :) Yani Ford'un bahsi geçen satış rakamlarıyla modelin satışını iptal etmesi saçma geliyo bana. Türkiye'de Mazdanın satış rakamını elde etseler komple ülkeden çekilecekler demek ki. Düşünsenize kimse Focus veya Fiesta veya Mondeo alamıyor..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Türkiye'yi kastetmiştim Mazda dan örnek verirken belirtmeyi unutmuşum :) Yani Ford'un bahsi geçen satış rakamlarıyla modelin satışını iptal etmesi saçma geliyo bana. Türkiye'de Mazdanın satış rakamını elde etseler komple ülkeden çekilecekler demek ki. Düşünsenize kimse Focus veya Fiesta veya Mondeo alamıyor..
Tahmin ettim Türkiye olduğunu da diğerlerini de ekleyeyim dedim. Avrupa'da sayıldığımız için geliyor bence, Avrupa'da da çok düşük olsa Türkiye'ye de getirmezler herhalde. Söylenene göre ciddi bir organizasyonları da yok Türkiye için. Kotaları düşük tutuyorlar, araç bulunamaması bile oluyormuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
ABD şubat ayı satışları aşağıda. Listede ilk 10 içinde Corolla, Civic, Camry var. Talep tamamen SUV ve pickup araçlara kayıyor. Ancak ne olursa olsun benim anlayabileceğim bir durum değil bu. Sen Ford'sun yahu, nasıl tümden bir aracı ana vatanında satmam dersin. Koreliler yıllardır çabalıyor, VW aynı şekilde, Alfa ABD'ye geri döndü satışları düşük ama düzenli şekilde artıyor, Peugeot ve Renault bu pazara girmeye uğraşıyor ayrıca.
http://carsalesbase.com/us-sales-february-2018-models/
Bu karar sadece otomobillerin karlılık oranı üzerinden belirlenmedi maalesef. Ford şirketi Meksika'da 1.6 milyar dolarlık bir üretim tesisi yatırımı yapacaktı. Sonra Trump dedi ki ya ABD'de üretim yaparsınız ya da büyük sınır vergisi ödersiniz dedi. Aynı açıklamayı GM için de yaptı Trump. Ford bu yatırım iptalinden sonra yaklaşık 700-750 milyon dolarlık bir zararla geçen yılı kapattı. Buna ek bahsedilen modellerin ABD'de satışının düşüklüğünün getirdiği maliyette eklenince bu karar alınmak zorunda kaldı denebilir.
 
Son düzenleme:
ABD şubat ayı satışları aşağıda. Listede ilk 10 içinde Corolla, Civic, Camry var. Talep tamamen SUV ve pickup araçlara kayıyor. Ancak ne olursa olsun benim anlayabileceğim bir durum değil bu. Sen Ford'sun yahu, nasıl tümden bir aracı ana vatanında satmam dersin. Koreliler yıllardır çabalıyor, VW aynı şekilde, Alfa ABD'ye geri döndü satışları düşük ama düzenli şekilde artıyor, Peugeot ve Renault bu pazara girmeye uğraşıyor ayrıca.
http://carsalesbase.com/us-sales-february-2018-models/


2017

Hyundai: 664.943
Kia: 589.668
Genesis: 20.612

Toyota: 2.129.177
Honda: 1.486.827
Nissan: 1.440.049
Lexus: 305.229
Acura: 154.602
Infiniti: 153.415
Mazda: 289.470
Mitsubishi: 103. 686
Subaru: 647.956

Alfa: 12.031

Jeep: 828.522
Chrysler: 188.545
Cadillac: 156.440
Chevrolet: 2.065.879
Ford: 2.464.041
Buick: 219.231
Dodge: 446.994
Lincoln: 111.159
GMC: 560.687

Audi: 226.511
Volkswagen: 339.676
Mercedes: 372.240
BMW: 305.685

Listelere baktım da özellikle Korelilerde şaşırdım, daha çok sattıklarını zannediyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Tahmin ettim Türkiye olduğunu da diğerlerini de ekleyeyim dedim. Avrupa'da sayıldığımız için geliyor bence, Avrupa'da da çok düşük olsa Türkiye'ye de getirmezler herhalde. Söylenene göre ciddi bir organizasyonları da yok Türkiye için. Kotaları düşük tutuyorlar, araç bulunamaması bile oluyormuş.
Teşekkür ederim hocam. Dediğiniz mantıklı, bu satışı iptal etme konusunda mesela çekikler genelde kepenk kapatmak yerine satışları artırmaya çalışıyor. Amerikan firmalar da direk o bölgeden çekiliyor başka bölgelere yatırım yapıyor. Bence satışları artırmaya çalışmak daha mantıklı gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7 ve sputnik
Bunun adı resmen işgal.2.Dünya savaşında yapamadıklarını sanayiyle yapmışlar
Toyota'nın ülkesi dışında bu kadar büyümesinin başlıca nedeni petrol kriziydi. O krizle birlikte başta Toyota markasının araçları olmak üzere az yakan Japon araçları ABD'de yüksek satış adetlerine ulaştı. Yanlış bilmiyorsam o zamandan beri çok satan markalar arasında Japonlar hep var. Toyota'nın dünyanın en çok satan markası oluşu ABD'deki başarısıyla doğrudan bağlantılı.

Müşteri memnuniyet anketlerinden, araştırmalarından da bahsetmiştik daha önce forumda. Yine Japonlar en başlarda.