HABER Ford, Avrupa'daki bazı modellerini satıştan kaldırıyor!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
2020 yılından sonra ağırlıklı olarak elektrikli SUV sınıfına yoğunlaşmak isteyen Ford, bu yöndeki ilk adımlarını Avrupa pazarında atıyor. Marka, bu kıtadaki satış performansı düşük bazı modellerini emekliye ayırmaya hazırlanıyor.

Ford’dan Avrupa için dev temizlik: İlk kurban Mondeo!

Avrupa pazarında Ecosport, Kuga ve Edge olmak üzere 3 farklı crossover modeli bulunan Ford’un model gamındaki karmaşa göze çarpıyor. Son yıllarda bu karmaşadan dolayı satış rakamlarında dalgalanmalar yaşayan marka, buna çözüm olarak mevcut ürün portföyünü daraltma kararı aldı.

Düşük satış rakamlarından dolayı C-Max, S-Max ve Galaxy modellerini emekliye ayıracağı söylenen markanın asıl sürprizi Mondeo ile yapacağı iddia ediliyor. Avrupa pazarına girdiğinden beri bir türlü istenen satış rakamlarına ulaşamayan aracın piyasadan tamamen çekileceği konuşuyor. Bu da modelin ABD’deki kardeşi olan Fusion için de yolun sonuna gelindiğini gösteriyor.

Avrupa pazarında özellikle SUV ve crossover pazarında büyük bir genişleme olduğu son yıllarda göze çarpıyor. İngiliz markanın gereksiz modelleri elden çıkarması, önümüzdeki dönemde piyasaya süreceği Mach 1 gibi yeni otomobillere yoğunlaşmasını sağlayabilir. Ayrıca Ford’un maliyet azaltmaya yönelik olarak PSA ile ortak motor geliştirme üzerinde görüştüğünün de altını çizelim.

Read the whole post here.
 
Bu haber premium olmayan D segmentinin artık biteceğine işaret ediyor. MPV'ler zaten bitti, ulaşılabilir spor araç furyası da 2000 lerin sonunda çoktan bitmişti.Şimdi geriye bu saydığım segmentlerin tek tük temsilcileri mevcut, bu gidişle yakında Hot-Hatch'ler ve A segmentinin de öleceğini düşünüyorum.Gelecek yıllarda Premium C-D-E-SUV'ler ve Premium olmayan B-C-SUV'ler hariç başka segmentin doğru dürüst ayakta kalacağını düşünmüyorum.
 
D sınıfı 1500kg bir otomobile dizel 1.6 115hp koyarsan kimse tercih etmez tabii...
O bizde öyle be kardeşim.. Avrupa'da Amerika'da 2.0 tdci, 2.0 ecoboost, 1.5 ecoboost alıyorlar daha çok. S-max'de gördük 2.0 tdci 180 hp powershift'in ne güzel uyum sağladığını. Zaten en başından beri Türkiye'de tutunmayı hedeflemiyorlardı mondeo hususunda.
 
Mondeo'nun Avrupada özellikle ülkemizde doğru motor-şanzıman ikilisi ile gelmemesinden dolayı çok üstün sürüş zevkine ve alt yapıya sahil olmasına rağmen satamamasına cidden üzülüyorum.
Konu 1.6 120 hp vs değil. Passat da var o motorla ama otomatik koyuyor bozulsa da koyuyor ve satıyor. En büyük eksik o oldu.
Focus 1.5 tdci pws motoru olsa çok daha farklı olurdu. Filolar şirket yöneticileri için alırdı en azından.
 
Mondeo'nun Avrupada özellikle ülkemizde doğru motor-şanzıman ikilisi ile gelmemesinden dolayı çok üstün sürüş zevkine ve alt yapıya sahil olmasına rağmen satamamasına cidden üzülüyorum.
Konu 1.6 120 hp vs değil. Passat da var o motorla ama otomatik koyuyor bozulsa da koyuyor ve satıyor. En büyük eksik o oldu.
Focus 1.5 tdci pws motoru olsa çok daha farklı olurdu. Filolar şirket yöneticileri için alırdı en azından.
Otomatik eksiği piyasasını çok etkiliyor ama dediğin gibi bu ülkede passat gerçeği varken diğer D segmentler kendilerine fazla ekmek bulamayacaktır.
 
Bu haber premium olmayan D segmentinin artık biteceğine işaret ediyor. MPV'ler zaten bitti, ulaşılabilir spor araç furyası da 2000 lerin sonunda çoktan bitmişti.Şimdi geriye bu saydığım segmentlerin tek tük temsilcileri mevcut, bu gidişle yakında Hot-Hatch'ler ve A segmentinin de öleceğini düşünüyorum.Gelecek yıllarda Premium C-D-E-SUV'ler ve Premium olmayan B-C-SUV'ler hariç başka segmentin doğru dürüst ayakta kalacağını düşünmüyorum.
A segmenti bence kaybolmaz çünkü avrupa da baya bi satıyor.
 
136 bg ile +1623 kiloluk araba tutuldu. Bunun ülkemizde tutulmama sebebi otomatiği olmaması ve benzinli seçeneklerin çok yakması.
Haklısın fakat benim bulunduğum yer gibi trafiğin fazla olmadığı yerlerde otomatiğe pek gerek olmuyor. Çevremdekiler de performansı yüzünden almadılar.
 
Haklısın fakat benim bulunduğum yer gibi trafiğin fazla olmadığı yerlerde otomatiğe pek gerek olmuyor. Çevremdekiler de performansı yüzünden almadılar.
Eee sen bunu diyorsun aynı motora sahip Citroen C5 ler sürü ile satıldı. Hemde saçma sapan mcp şanzımana sahip olmasına rağmen.
Bence sorun performans değil. Zaten 1.6 dizel araba kaçı böyle çok iyi performansa sahip. 160 lik talisman güzel yürüyor. 136 lık insignia ve 130 lık talisman da zaten kötünün iyisi. Bütün 1.6 dizel oto d sınıfı zaten bu ayarda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Eee sen bunu diyorsun aynı motora sahip Citroen C5 ler sürü ile satıldı. Hemde saçma sapan mcp şanzımana sahip olmasına rağmen.
Bence sorun performans değil. Zaten 1.6 dizel araba kaçı böyle çok iyi performansa sahip. 160 lik talisman güzel yürüyor. 136 lık insignia ve 130 lık talisman da zaten kötünün iyisi. Bütün 1.6 dizel oto d sınıfı zaten bu ayarda.
Haklısın. İstanbul'da yaşadığın için daha iyi izlenim yapmışsındır illa ki. Ben sadece yaşadığım bölge ile kısıtladım. Sahibinden ilanlarına da baktım her iki aracın (c5-mondeo). Çok az 5-10 arası Muğla'da.
Görüşlerini paylaştığın için teşekkürler.
 
Haklısın. İstanbul'da yaşadığın için daha iyi izlenim yapmışsındır illa ki. Ben sadece yaşadığım bölge ile kısıtladım. Sahibinden ilanlarına da baktım her iki aracın (c5-mondeo). Çok az 5-10 arası Muğla'da.
Görüşlerini paylaştığın için teşekkürler.
İstanbul da yaşamıyorum ki :D Ben sana başka bir örnek vereyim. Opel insignia dizel otomatik seçeneği 2015 de geldi ve 2015 den 2018 haziran a kadar yani 3.5 yılda 17871 tane satılmış. 1.6 dizel otodan önce yani 2009-2014 arasında ise 20000 civarı satılmış. Sadece dizel 3.5 yıllık dizel oto seçeneği arabanın 6 yıllık satışına bedel :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
İstanbul da yaşamıyorum ki :D Ben sana başka bir örnek vereyim. Opel insignia dizel otomatik seçeneği 2015 de geldi ve 2015 den 2018 haziran a kadar yani 3.5 yılda 17871 tane satılmış. 1.6 dizel otodan önce yani 2009-2014 arasında ise 20000 civarı satılmış. Sadece dizel 3.5 yıllık dizel oto seçeneği arabanın 6 yıllık satışına bedel :)
Eskide kaldı herhalde erkek adam manuel kullanır olayları :D
 
Ben böyle bişey olacağını sanmam, kalkarsa da Mondeo pek üzmez ama S-MAX ve Galaxy'e üzülürüm.
 
Bu kadar kötü algılanacak ne var anlamadım.Mpv ler gitti çünkü C ve B suv lar ciddi mesafe kateder hale geldi. Bugün sürüş kalitesi hissiyatı iyi mpv ler kadar C suvlar da var. D segment de C segmentin çok iyi olmasıyla gereksizleşti ve gitti. 2000 lere doğru da hızlı ulaşılabilir modeller buna benzer bir sebeple gitti.O eski ulaşılabilir spor arabaların hızlarını, günlük hayat arabalarında yakalanmasıyla kaybolmuştu. Araba sektörünün dengesi bu
 
Son düzenleme:
Mpv ler gitti çünkü C ve B suv lar geldi. D segment C segmentin çok iyi olmasıyla gereksizleşti ve gitti.
Mpv'den B ve C suv'a doğru geçişi pek idrak edemiyorum. Çünkü doğru düzgün mpv ve suv tecrübem olmadığı için arada ki farkı tam olarak değerlendiremiyorum. Ama C'lere talep artmasıyla D'nin yok oluşu beni derinden yaralıyor. Ben daha NVH dediğimiz sürüş kalitesi kriterleri konularında kaliteli bir D segmente yaklaşan C segment otomobil göremedim. D segment maalesef boyut kurbanı oldu. Özellikle HB otomobillere ilgi çok fazla. Yazık oldu D ligine. Tüm teknik altyapı seçimleri bir kenara, fazladan gelen aks mesafesi ve iz genişliğinin bile sürüş konforuna öyle büyük etkisi var ki..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams