Mpv'den B ve C suv'a doğru geçişi pek idrak edemiyorum
Kesinlikle karşılamıyor. Hiç biri kullanışlılık olarak yakına yaklaşamıyor. Ama millet şekil peşinde ve o kullanışlılık kaç kere gerekiyor diye sorguladı sanırım.
Mpv'den B ve C suv'a doğru geçişi pek idrak edemiyorum
Vallahi burada eminim ki herkes ama herkes bir otomobilin kullanışlı olup olmadığını benden çok çok daha iyi idrak edebilir, değerlendirebilir. Çünkü kullanışlılık diye tabir edilen kritere çoğu zaman bakmıyorum bile. Focus kullanıyorum zaten oradan biçin nasıl kriter dışı kaldığını bende Ama çoğu suv'un, mpv kullanışlılığı vermediğini videolardan ve kullanıcı geri bildirimlerinden görüyorum, duyuyorum.Kesinlikle karşılamıyor. Hiç biri kullanışlılık olarak yakına yaklaşamıyor. Ama millet şekil peşinde ve o kullanışlılık kaç kere gerekiyor diye sorguladı sanırım.
Vallahi burada eminim ki herkes ama herkes bir otomobilin kullanışlı olup olmadığını benden çok çok daha iyi idrak edebilir, değerlendirebilir. Çünkü kullanışlılık diye tabir edilen kritere çoğu zaman bakmıyorum bile. Focus kullanıyorum zaten oradan biçin nasıl kriter dışı kaldığını bende Ama çoğu suv'un, mpv kullanışlılığı vermediğini videolardan ve kullanıcı geri bildirimlerinden görüyorum, duyuyorum.
Asıl olarak sürüş kalitesi konusunda neler değiştiğini merak etsem de en fazla suv ve mpv'lerin teknik özelliklerinden, test videolarından bir teori belirleyebiliyorum kafamda. Fikirlerim, pratikten ziyade teoride kalıyor denebilir.
İşin diğer tarafında C ve D liginin sürüşü konusunda ki deneyimim direkt pratikten geliyor. D liginin o fazladan aks mesafesinin getirdiği kasis geçişleri konforuna bitiyorum. Hele hele iz genişliğinin daha fazla olmasından dolayı o yüksek hızda uzun virajları nasıl yalayıp yutuyorlar, nasıl limitsiz hissettiriyorlar mest oluyorum. Çok üzülüyorum D liginin bitmesine çok.
Mpv'ler direkt aile aracı olarak görüldüğü için konforlu yolculuklar mottosu gereği o açıdan eli biraz daha kuvvetli olabilir tabii. Ama suv'ları da direkt belli bir kalıba koyamıyorum çünkü çok çeşitliler ve fazlalar. Kimisinin çok güzel altyapısı ve ayarları var, kimisinin daha vasat. Haliyle tek bir noktaya koyup değerlendiremiyorum. Ama genel sürüş kalitesi konusunda zafira'yı aratmıyordur diye düşünüyorum grandland.Mpv olarak bizde 2 tane picasso ve bir tane zafira var. Ondan dolayı ben çok rahat kıyaslayabiliyorum. Şimdi kullanışlılık olarak geride o kesin bir şey. Sürüş kalitesi olarak ta zafira ile grandland x hemen hemen aynı belki konfor olarak zafira bir adım önde olabilir.
Mpv'ler direkt aile aracı olarak görüldüğü için konforlu yolculuklar mottosu gereği o açıdan eli biraz daha kuvvetli olabilir tabii. Ama suv'ları da direkt belli bir kalıba koyamıyorum çünkü çok çeşitliler ve fazlalar. Kimisinin çok güzel altyapısı ve ayarları var, kimisinin daha vasat. Haliyle tek bir noktaya koyup değerlendiremiyorum. Ama genel sürüş kalitesi konusunda zafira'yı aratmıyordur diye düşünüyorum grandland.
Emp2 platformunun kaymağı ile opel yorumunun birleşmesi diyelimSürüş olarak aradaki ağırlık ve boyut farkını düşününce grandland çoğu yönden daha da iyi.
Daha önce bahsetmişimdir, bizde son kasa suicide door tasarımlı Meriva vardı. 1,5 tona yakın arabada 1.3 mjet motor vardı. Gayet ağırbaşlıydı =). Dünyanın en gereksiz arabası gibi gözükebilir. C sınıfı mpv bile değildi, B sınıfı MPV'lerin ender örneklerindendi. Çok şeyine sallarım ama kullanışlılık ve rahatlık konusunda C sınıfı sedan veya hb'ler onun yanına yaklaşamaz çok net söyleyebilirim. B sınıfı MPV bile çoğu C-suv'dan çok daha geniş, konforlu ve fonksiyonelken, c ve d sınıfı MPV'ler, SUV'lere göre harika araçlar kalır. Milletin derdi yerden yüksek güvenli sürüş hissiyse onu da sağlıyor.Kesinlikle karşılamıyor. Hiç biri kullanışlılık olarak yakına yaklaşamıyor. Ama millet şekil peşinde ve o kullanışlılık kaç kere gerekiyor diye sorguladı sanırım.
Daha önce bahsetmişimdir, bizde son kasa suicide door tasarımlı Meriva vardı. 1,5 tona yakın arabada 1.3 mjet motor vardı. Gayet ağırbaşlıydı =). Dünyanın en gereksiz arabası gibi gözükebilir. C sınıfı mpv bile değildi, B sınıfı MPV'lerin ender örneklerindendi. Çok şeyine sallarım ama kullanışlılık ve rahatlık konusunda C sınıfı sedan veya hb'ler onun yanına yaklaşamaz çok net söyleyebilirim. B sınıfı MPV bile çoğu C-suv'dan çok daha geniş, konforlu ve fonksiyonelken, c ve d sınıfı MPV'ler, SUV'lere göre harika araçlar kalır. Milletin derdi yerden yüksek güvenli sürüş hissiyse onu da sağlıyor.
Bakalım, sonuçta dönüşü olmayan bir karar değil. Bir süre sonra piyasa koşulları ve müşteri beklentileri değişirse tekrar üretilmeye başlanabilir.
Mpv bin türkiyede kralı s-max la ve C suv araba arasında durmadan gidip geliyorum.Kullanışlılık olarak inanılmaz artıları var mpv arabanın. Bunun dışında konfor olarak her zaman SUV kardeşlerinden 1 tık ileri de olduğu gerçeği var.Peki Suv neden mpv ye tercih edilir?Mpv'den B ve C suv'a doğru geçişi pek idrak edemiyorum. Çünkü doğru düzgün mpv ve suv tecrübem olmadığı için arada ki farkı tam olarak değerlendiremiyorum. Ama C'lere talep artmasıyla D'nin yok oluşu beni derinden yaralıyor. Ben daha NVH dediğimiz sürüş kalitesi kriterleri konularında kaliteli bir D segmente yaklaşan C segment otomobil göremedim. D segment maalesef boyut kurbanı oldu. Özellikle HB otomobillere ilgi çok fazla. Yazık oldu D ligine. Tüm teknik altyapı seçimleri bir kenara, fazladan gelen aks mesafesi ve iz genişliğinin bile sürüş konforuna öyle büyük etkisi var ki..
Mpv bin türkiyede kralı s-max la ve C suv araba arasında durmadan gidip geliyorum.Kullanışlılık olarak inanılmaz artıları var mpv arabanın. Bunun dışında konfor olarak her zaman SUV kardeşlerinden 1 tık ileri de olduğu gerçeği var.Peki Suv neden mpv ye tercih edilir?
1-) Daha yüksektir.Dolu olduğunda altını vurma korkun vs olmaz
2-)Daha yüksek oturma pozisyonu.Trafikte hakimiyet duygusu
3-) Yine 2.şıktaki gibi psikolojik olarak mpv lerin aile babası/çocuk anası izlenimi var.
4-) Suv: Bekar/genç yetişkin izlenimi MPV: Çocuklu torunlu insanların arabası imajı
5-) Suv'ların rakibi yine Suv iken; Mpv lerin rakipleri: Gelişen vito,crafter,sprinter vs gibi arabalar ve C,D segment Sw arabalar.
Mpv'nin zaten çok fazla örneği yok. Burada bizim Avrupa'da ve nadiren de olsa Türkiye'de gördüğümüz mpv'leri saysak bir elin parmağını ancak geçer. Ama suv'lere yönelik çeşitlilik çok fazla olduğu için yukarıda da dediğim üzere karşılaştırmak kolay olmuyor. Misal seninki gibi çok sportif görünüme ve iç hacme sahip bir suv de var, daha geniş, daha oturaklı ve ağır gözükenler de var. Yani çeşitlilik çok. Haliyle bir mpv ile kıyaslarken muadilini bulmak zorlaşıyor.Mpv bin türkiyede kralı s-max la ve C suv araba arasında durmadan gidip geliyorum.Kullanışlılık olarak inanılmaz artıları var mpv arabanın. Bunun dışında konfor olarak her zaman SUV kardeşlerinden 1 tık ileri de olduğu gerçeği var.Peki Suv neden mpv ye tercih edilir?
1-) Daha yüksektir.Dolu olduğunda altını vurma korkun vs olmaz
2-)Daha yüksek oturma pozisyonu.Trafikte hakimiyet duygusu
3-) Yine 2.şıktaki gibi psikolojik olarak mpv lerin aile babası/çocuk anası izlenimi var.
4-) Suv: Bekar/genç yetişkin izlenimi MPV: Çocuklu torunlu insanların arabası imajı
5-) Suv'ların rakibi yine Suv iken; Mpv lerin rakipleri: Gelişen vito,crafter,sprinter vs gibi arabalar ve C,D segment Sw arabalar.
Mesela 7 kişilik mpvler için karşılığı 7 kişilik suvlar.5 kişilik mpv ler için 5 kişilik suvlar.B segmenti diye uydurma mpv içinse b suvlar düşünülebilir.Böyle düşündüğümde saydığım sebeplerle mpv-suv karşılaştırılabiliyorMpv'nin zaten çok fazla örneği yok. Burada bizim Avrupa'da ve nadiren de olsa Türkiye'de gördüğümüz mpv'leri saysak bir elin parmağını ancak geçer. Ama suv'lere yönelik çeşitlilik çok fazla olduğu için yukarıda da dediğim üzere karşılaştırmak kolay olmuyor. Misal seninki gibi çok sportif görünüme ve iç hacme sahip bir suv de var, daha geniş, daha oturaklı ve ağır gözükenler de var. Yani çeşitlilik çok. Haliyle bir mpv ile kıyaslarken muadilini bulmak zorlaşıyor.
Ben diyorum ki mpv ler basbayağı aile arabası kabul edilirken.Suv lar daha çok genç erişkin veya orta yaş geniş araba ihtiyacı olanların tercihi oluyor.Kaç tane suv 7 kişilik versiyon sunuyor mesela bakmak lazım.Örnek veriyorum xc40 genç erişkinlerin maceracı rununa hitap ederken xc60 orta yaş insana xc90 lükse kayana hitap ediyor. Cx3 genç erişkine maceracı bir araba sunarken cx5 orta yaş insana cx9 da 7 kişilik aileye sunuyır.O yüzden suvlar @Cenk abinin dediği gibi çeşitli o yüzden ben de tercih eden platformu büyük çapta tuttum.Ama mpv net ve tek seçenek olarak aile arabasıdır aksini yapabilecek bir durumda değiller.Bu arada @sputnik yazdığıma baktım / işareti koymamışım genç-erişkin-orta yaş olarak demek istemiştimGördüğüm kadarıyla o izlenim pekte doğru değil.
Suvler basbayağı aile arabası, hem de uzun yıllardır. Hatta daha daraltayım, ailede iki araba varsa kadınların arabası (kadınlar seviyor yüksekte oturmayı). Denildiği gibi genç, bekar kitlede var suv kullanan, mpv de o kitle yok.
Zaten B segmentinde hacme ihtiyacım varsa wagon modelleri haricinde başka bir türüne hacim ihtiyacıyla yönelmem. Aracım yerden yüksek olsun diye düşünenler suv yönünde bir tercih yapabilir. Çünkü yerden yükseklik konusunda alternatifleri yok. Ama hacmin alternatifi var. B'nin mpv'si yerine wagon'una geçmeyi yeğlerim.Mesela 7 kişilik mpvler için karşılığı 7 kişilik suvlar.5 kişilik mpv ler için 5 kişilik suvlar.B segmenti diye uydurma mpv içinse b suvlar düşünülebilir.Böyle düşündüğümde saydığım sebeplerle mpv-suv karşılaştırılabiliyor
Çok doğru seat leon sw,egea sw çok iyi bu konudaZaten B segmentinde hacme ihtiyacım varsa wagon modelleri haricinde başka bir türüne hacim ihtiyacıyla yönelmem. Aracım yerden yüksek olsun diye düşünenler suv yönünde bir tercih yapabilir. Çünkü yerden yükseklik konusunda alternatifleri yok. Ama hacmin alternatifi var. B'nin mpv'si yerine wagon'una geçmeyi yeğlerim.
Hele B'nin ve C'nin wagon modellerinde arka koltuk kısmını sırtlık ayarlı ve kızaklı yapıp ( mpv formatında ) gerektiğinde öne veya arkaya çekebilme alternatifini genele yayabilselerdi daha fazla müşteri çekerlerdi. Hacim ihtiyacın varsa çek öne bagaj büyüsün. Diz mesafesine ihtiyacın varsa çek geriye arka 3'lü rahat etsin.Çok doğru seat leon sw,egea sw çok iyi bu konuda