HABER Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium | TEST

ctanguner

Panpa
356
Yedinci nesil Fiesta neredeyse on yaşında ve artık sürüş hariç diğer her disiplinde rakiplerinin gölgesinde. Yani yeni Fiesta tam vaktinde geldi.

Ford sekizinci Fiesta’yı geliştirirken Porsche’nin 911 ile ya da Volkswagen’in Golf ile yıllardır izlediği yolu takip etmiş; beyaz bir sayfa açmak yerine, önceki neslin başarısını garantileyen formülü güncellemiş.

Bu, dışarıdan ve uzaktan baktığınızda otomobilin “tamamen yeni”den ziyade, “kapsamlıca revize görmüş” bir Fiesta’ya benzemesine neden oluyor. Fakat otomobile doğru yürüdükçe, Ford’un aslında tembellik yapmadığını ve eski Fiesta’yı doğru dokunuşlarla olgunlaştırdığını fark ediyorsunuz. Zıpır hatlarını yumuşatan ve stoplarını yan yatıran Fiesta, bu haliyle daha geniş bir kitleye hitap edebilir.

Otomobil trafikte zaman zaman eski modeli andırıyor. Bu his tasarımda atılan adımları hafife almanıza sebep olabilir, hatta olaya matematiksel olarak yaklaşınca da pek etkilenmeyebilirsiniz: Fiesta yalnızca 71 mm uzamış ve 13 mm genişlemiş. Güzellik görecelidir, ancak bu cüzi ebat değişiminin ufaklığı eskiye göre çok daha orantılı bir tasarıma kavuşturduğu bir gerçek.

İç mekan

İç mekan eski modelin tartışmasız en zayıf noktasıydı. Kalite problemi yoktu fakat ergonomi konusuna kafa yorulmadığı çok açıktı. Onlarca butonun arasında yolunuzu bulmak havuz problemi çözmeye benziyordu.

Ford dışarıdakinden farklı bir yol izlemiş ve kabini baştan tasarlamış. Tıpkı gövdede olduğu gibi burada da eski Fiesta’ya göre daha olgun bir hava hakim. Eski düğmelerin çoğu artık ekranda dokunmatik olarak yer alıyor, fakat klima kontrolleri hala biraz karışık.



Eski modelin rastgele ortalığa saçılmış düğmeleri kadar olmasa da, bu otomobilin de içinde küçük bir gariplik var. Direksiyon üzerindeki düğmelerden soldaki grup sağdaki multimedya ekranına, sağdaki grup ise karşınızdaki bilgi ekranına hükmediyor. Belki bu seçim Ford’un “nereden geldiğimizi unutmayız” deme biçimidir, kim bilir!

Baştan tasarlanan konsoldaki malzemeler ve kaplamalar, göz hizasında oldukça iyi. Yumuşak plastik klişesinin ötesinde, kalite algısını yükselten detaylar göz dolduruyor. Mesela havalandırma kanallarının açma-kapama düğmeleri, Mercedes’lerdekine benzer bir “klik” sesi çıkartıyor! Aşağılara indikçe rastladığınız ucuz malzemelerin yoğunluğu ise, otomobilin bulunduğu sınıf dolayısıyla affedilebilir.

Test otomobilimizdeki 8 inçlik ekran eskisinin yanında olağanüstü. İlk bakışta bu ekran diğer otomobillerdekilere göre çok “ortalıkta” duruyor, ama kullanmaya başladığınız ilk anda ne kadar içgüdüsel konumlandırıldığını anlıyorsunuz. Fiziksel düğmelerin ekranlara gömülmesini kullanımı zorlaştıran bir detay olarak görüyorum, fakat bu ekran bu konuda en iyilerden biri.

SYNC3, hem dokunma hassasiyeti hem de menülerin kolaylığı konularında SYNC2’ye nazaran daha iyi fakat yazılımsal bazı yavaşlıklara rastlayabiliyorsunuz. Sistem çok sıradışı özellikler vaat etmiyor, ancak Apple CarPlay, AndroidAuto ve Bluetooth bütün dijital ihtiyaçlarınızı karşılıyor.

Bilgi ve eğlence tarafında test otomobilinin en büyük kozuysa Bang & Olufsen ses sistemi. Ford bu kadar iddialı bir hamle yaptığına göre ses sistemini eleştirebiliriz:

Bir otomobil kabini, sesin doğru reprodüksiyonu için en elverişsiz mekanlardan biridir. Buna rağmen B&O, merkez hoparlörünün de yardımıyla içeride “sahne efekti”ni bir şekilde taklit edebiliyor. Kulağınıza gelen tınılar, bu zamana kadar sunulan Sony’lerin çıkardığı seslerden çok daha özgür ve berrak, fakat bass’lar gereğinden fazla öne çıkıyor. Ekolayzer’dan orta ve üst frekansları kulak zevkinize uydurabilseniz de, ne yaparsanız yapın alt frekansların şiddetini kesemiyorsunuz. Bu durum, sistemin takıntılı odyofiller yerine geneli etkilemesi için tasarlandığını, rapçi kulaklıkları gibi işin biraz pazarlama tarafına kaydığını düşündürtüyor.



Tabi yukarıda bahsettiklerim, Ford’un sıradışı hamlesine abartılı bir karşılıktı. Yoksa bu segment bir otomobilde bırakın böyle bir markaya rastlamayı, gerçekten iyi ses sistemleri bile çok az. Kısacası meraklısıysanız bu opsiyonu kaçırmayın.

Yeni otomobilin eski modelden miras bir olumsuz tarafı da içinin darlığı. Sürüş pozisyonu sizi “aksiyonun” tam merkezine yerleştiriyor ve bu gözle bakınca burada hacimsel bir kısıt yok. Fakat olaya biraz daha mantıklı yaklaşırsanız ve iri yapılıysanız, kendinizi biraz sıkışık hissedebilirsiniz. Arkada sunulan diz mesafesi için ise segment ortalamalarında diyebilirdim, ancak azılı rakipler artık bir üst sınıfı tehdit etmeye başladılar.

Konfor ve sürüş

Yola çıktığınızda da Fiesta’dan gol haberi var: Otomobil en büyük maharetinden hiçbir şey kaybetmemiş. Ford, bir kez daha, B segmentinden alıştığımız çoğu sürüş vasfını unutturan bir otomobille karşımızda.

Direksiyon eskiye kıyasla biraz yumuşak başlı. Bu uysallık dar sokaklarda kesinlikle işe yarıyor, fakat yollar hızlanıp kıvrılmaya başladığında eski direksiyonun oyuncu, sıkı ve istekli halinin az da olsa törpülendiğini fark ediyorsunuz. Fiesta standartları için biraz evcilleşmiş, fakat hala çok net çalışıyor ve rakipleri arasında hala en “kendini mekanik zanneden” direksiyon bu.



Direksiyonu ne kadar çevirirseniz çevirin ön aksı yola tutunmaktan vazgeçiremiyorsunuz. Bu esnada arka taraf her daim işin içinde ve ne yapacağını siz belirliyorsunuz: İsterseniz görev bilinciyle ön tekerlekleri takip ediyor, isterseniz şımarıp yüzünüzü güldürüyor. Fakat bu şımarıklık asla “sululuğa” dönüşmüyor. Yaptığınız hatalarda otomobil sizi uyarıyor ve düzeltmeniz için mutlaka açık bir kapı bırakıyor. Süspansiyon ise bu esnada sizle daima iletişim halinde, aşağıda olup bitenden sürekli haberdarsınız.

Fiesta’nın tutuş limitleri, 17 inçlik Michelin Pilot Sport 4 lastiklerinin de katkısıyla bir hayli yüksek. Olaya yalnızca “tutuş” olarak bakarsak, Fiesta’nın yapabildiklerini yapan başka küçük otomobiller de var. Fakat neredeyse hepsi, yolu böyle tutabilmek için huzursuz hissettiren sert süspansiyonlara ihtiyaç duyuyor.

Ford’un tecrübesini tam da burada fark ediyorsunuz. Fiesta, yukarıda bahsettiğim fevkalade dinamizm için konfordan hiç taviz vermiyor. Otomobilin süspansiyonları yumuşak değil fakat yoldaki bozuklukları tam ayarında filtreliyor. Üzerinden geçtiğiniz her şeyi fark ediyorsunuz ama asla rahatsız olmuyorsunuz.

Modern otomobiller arasında sizi bu kadar oyuna dahil edip eğlendirirken, bozuk yollarda da bu kadar olgun ilerleyebilen az örnek var. 1 litre motorlu otomatik bir Fiesta’nın bunlardan biri olması çok etkileyici!

Sürüşe dair Fiesta’nın tek olumsuz tarafıysa frenleri. Aslında, lastiklerin de desteğiyle frenler oldukça iyi. Sadece yüksek süratlerde yapılan panik frenlerde otomobilin arkası biraz kararsız davranıyor, hatta zaman zaman direksiyonda küçük düzeltmelere ihtiyaç duyuyorsunuz.

Motor ve şanzıman

fiesta-18-of-20-300x169.jpg


Eski Fiesta’dan kalan bir miras da kaputun altında. Hacim küçültme modasının ilk örneklerinden olan 1.0 litrelik motorun karakteri canlı ve istekli, devir bandı turbo beslemeye rağmen dengeli, çalışma şekliyse bir üç silindirli için rafine.

Ford’un fabrika verileri tek başına etkileyici olmayabilir, ancak motorun ara hızlanmalardaki esnekliği başarılı ve nefesi 140-150’lere kadar hiç kesilmiyor. Böyle bir otomobil için düşününce, bu makinenin pratikte yetersiz kaldığı hiçbir durum yok.

Motoru ön tekerleklere eski usül bir şanzıman bağlıyor. Tork konvertörlü ünite tabii ki çift debriyajlılardan yavaş fakat bu yavaşlık şehir içinde ve otoyolda kendini fazla göstermiyor. Sadece temponuzu arttırdığınız zamanlarda şanzımanın size ayak uyduramamaya başladığını görüyorsunuz. Otomobilin gaz pedalı çok hassas ve ilk anda çok tepkili, fakat şanzıman bunu da biraz törpülüyor.

Tam kararında motoru ve biraz uyuşuk şanzımanıyla Fiesta, şehir içinde 8,5, uzun yolda da 6 litre civarında benzin tüketiyor.

Sonuç

Kullandığımız otomobile bu donanımlarıyla yaklaşık 95 bin TL karşılığında sahip olabiliyorsunuz. Giriş seviyesi bir otomobilin 6 haneli rakamlara yaklaşması kesinlikle korkutucu, fakat burada ne Fiesta’nın ne de Ford’un bir hatası var. Kaldı ki otomobilin Koreli rakipleri bile 80 bin TL ve üzeri etiketlere sahip. Yani 95 bin TL fazla, ama neye kıyasla?

Ford’un Fiesta’yı tamamen yenilemek için harcadığı efor, ilk bakışta size sadece bir “kabuk değişimi”nden ibaret gelebilir. Fakat markanın harcadığı emek, zaten iyi olan bir otomobili daha da iyileştirmek konusunda oldukça başarılı olmuş.

Olgunlaşmasına rağmen Fiesta, bütün olarak bakıldığında B segmenti müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak bir otomobil olmayabilir; kimi rakipleri daha geniş, kimi rakipleri daha ucuz. Fakat konu sürüşe geldiğinde Fiesta, neredeyse tüm B otomobillerin arasında, zaman zaman çok daha üst düzey otomobilleri tehdit edebilecek bir ışıltıya sahip.

Kendi kendine giden otomobillerin belki de bir yazılım güncellemesi ve küçük bir kanun düzenlemesi kadar uzağındayız. Bu ortamda basit bir otomobilin böyle yeteneklere sahip olması, kesinlikle takdir edilmeli.

  • Motor: 998 cc, EcoBoost turboşarjlı benzinli
  • Güç: 100 HP @ 4500-6500 d/d
  • Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
  • Şanzıman: 6-ileri tork konvertörlü otomatik
  • 0-100 km/s: 12,2 sn
  • Son hız: 180 km/s
  • Yakıt tüketimi: Ortalama 8,5 litre/100 km
  • Ağırlık: 1131-1206 kg
+ Dinamizm
+ Konfor
+ Hevesli motor
+ 8 inçlik ekran

Otomatik şanzıman
Arka hacim


1 arasında 18



















Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Çok güzel bir inceleme yazısı olmuş. Bir solukta okudum diyebilirim. Emeğiniz için teşekkürler ve tebrikler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ctanguner
Motor ve şanzıman en çok okuduğum kısımlardır. Fazla bilgi verilmeden üstünden geçilmiş..
Ne bileyim.
Şu vitezde şu devirde şu hızı yapıyor.
Anlık bu kadar tüketiyor. Gaz pedalina şu kadar basınca şu devirde vites atarken rampa cikarken şunu yapıyor vs vs.. Oturma odası ile otomobili ayıran en önemli şey Motor ve şanzıman.. Koltugun deri, ses siteminin 7+1 veya masadaki bilgisayardan farkı kalmıyor geride yazılanların.
 
Arabada hangi paketi alırsanız alın Hız Sabitleyici yok, ne yeni Polo Ibiza gibi içi, bagaj hacmi bir üst sınıf olmuş, ne de malzemeleri mükemmel. Yol sesi, rüzgar sesi B sınıfından ne beklerseniz o. Tamam Fiesta'nın yol tutuşu her zaman iyi olmuştur ama bu kadar övgü biraz fazla. Hiçbir noktada devrimi yok, sadece eskisinin iyileştirilmişi olmuş. Buna karşılık fiyatı derseniz 95.000 Tl'ye neler neler veriyorlar. Bu paraya çıkınca hem Fiesta'dan daha dolu, hem C segmenti, hem Dizel hatta Otomatik bir sürü araba var. Ford Avrupa'da da rakiplerinden pahalıydı ama bu fark yurt dışında 2000-3000€'luk farklar iken bizim kurumuzda 15000-20000 Tl oluyor. Ford'un acilen fiyat revizyonuna gitmesi gerek. Bu şekilde devam ederlerse binekte butik marka olacaklar.
 
Herşeyi geçtim de şu kadar özenilmiş (!) bir tasarıma neden Powershift şanzımanı koymuyorsun kardeşim? Zaten kaç yıl üst üste şu motorla ödül toplamışsın biraz daha özen.. Üstelik downsizing motorlarda tüketimin rakibine göre 0.1 lt. fazla bile olsa göze batıyor. Powershift şanzımanı koymayıp kendi ayağına sıkıyorsun...
 
Arabada hangi paketi alırsanız alın Hız Sabitleyici yok, ne yeni Polo Ibiza gibi içi, bagaj hacmi bir üst sınıf olmuş, ne de malzemeleri mükemmel. Yol sesi, rüzgar sesi B sınıfından ne beklerseniz o. Tamam Fiesta'nın yol tutuşu her zaman iyi olmuştur ama bu kadar övgü biraz fazla. Hiçbir noktada devrimi yok, sadece eskisinin iyileştirilmişi olmuş. Buna karşılık fiyatı derseniz 95.000 Tl'ye neler neler veriyorlar. Bu paraya çıkınca hem Fiesta'dan daha dolu, hem C segmenti, hem Dizel hatta Otomatik bir sürü araba var. Ford Avrupa'da da rakiplerinden pahalıydı ama bu fark yurt dışında 2000-3000€'luk farklar iken bizim kurumuzda 15000-20000 Tl oluyor. Ford'un acilen fiyat revizyonuna gitmesi gerek. Bu şekilde devam ederlerse binekte butik marka olacaklar.
Açıkçası yeni Ibiza'nın 60küsür bin lira olduğu yerde Fiesta'ya 100bin az bile kalır. Neredeyse Renault Symbol seviyesinde yol tutabilen bir B sınıfı arabayla Fiesta'yı yan yana koymam bile. Eski Ibiza'yı hiç kullanma fırsatım olmadı ama bu kadar çok sattığına göre kesinlikle yenisinden iyi yol tutuyordur. Mevcut ihtiyaçlarımı düşündüğümde testi yapılan bu Fiesta benim de tercihim olmaz ama piyasadaki fiyatlandırmalar düşünüldüğünde parasını kesinlikle hak ediyor.
 
Avrupa'da da rakiplerinden pahalıydı ama bu fark yurt dışında 2000-3000€'luk farklar iken bizim kurumuzda 15000-20000 Tl oluyor.
Ben nerede daha pahalı olduğunu göremedim. Avrupa'da Ford daha ucuz.
Hiçbir noktada devrimi yok, sadece eskisinin iyileştirilmişi olmuş.
Eski otomobil sürüş anlamında gayet iyidi, övgüyü fazlasıyla hakediyordu. İyileştirmek bile zorken, çok övülmüş demek bence baya bir haksızlık olur.

Malzeme kalitesi falan bayağı iyi, yalnızca ülkemizdeki yerleşmiş VW tasarımı bunu daha iyi gösterdiği için bu yorumlar yapılıyor diye düşünüyorum. Malzeme kalitesi olarak Polo ile Fiesta arasında dağlar kadar fark yok.

Fiesta'dan daha dolu C segmenti otomobili ben çok merak ettim. 0 km olarak Egea HB belki olabilir. O da kalite olarak ciddi altta kalıyor.

Hız sabitleyici konusunda hak veriyorum, butik marka olacaklar konusuna hiç bir şekilde katılmıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk
Herşeyi geçtim de şu kadar özenilmiş (!) bir tasarıma neden Powershift şanzımanı koymuyorsun kardeşim? Zaten kaç yıl üst üste şu motorla ödül toplamışsın biraz daha özen.. Üstelik downsizing motorlarda tüketimin rakibine göre 0.1 lt. fazla bile olsa göze batıyor. Powershift şanzımanı koymayıp kendi ayağına sıkıyorsun...
Peki sorunsuzluk? Fiesta şehir içi otomobili, yani dur kalk trafikte naz yapmayan bir şanzımana ihtiyacı var..
Çift kavrama hala kırılgan bir teknoloji. Şehir içi otomobilleri için hala mantıklı değil. 0.5 lt az tüketecek diye 3 sene sonra 2000 Euro'luk şanzıman değiştireceksek, çok yaksın daha iyi.
 
Kimsenin yorumunu alıntılayıp cevap vermek istemedim. İnsanlara muhalefet ediyormuş, marka fanatikliği yapıyormuş gibi görünmemek adına bu başlıkta bahsedilenlere maddeler halinde cevap vermeye çalışayım ki yorumlarına veya sorularına cevap arayanlar okuduğunda belki bir cevap bulabilirler.

- Tasarım ( göreceli olduğu için katmıyorum ) ve fiyat ( hemen hemen çoğu araç hak ettiği fiyatın üstünde ) ikilisini hariç tutarsak yeni kasa Fiesta'nın rakiplerinden geride olduğu iki nokta mevcut. Birincisi iç hacim, ikincisi tüketim verimliliği.. Normalde iç hacim konusunda b segment standartlarında fakat direkt olarak iç hacim genişliğini hedef alan başka üreticiler olduğu için hacim meselesi az geliyor. Daha fazlasını sunamamak haricinde sınıf standartlarında diyebiliriz.

- Tüketim verimliliği konusunda ise motor zaten üzerine düşeni yapıyor. Şanzımanın burada direkt bir etkisi mevcut. Şanzıman konusuna açıklık getirirsek; Ford artık powershift şanzıman kullanmayacak. Üretimden kaldırıldı. Bunun yerine GM ile ortak geliştirilen camaro ve yeni mustang'de kullanılan 10 ileri tam otomatik şanzımanın türevleri olan 8 ileri tam otomatik şanzıman kullanılacak. Fiesta'nın üretimi ve tanıtımı maalesef ki bu şanzımana yetişemedi. Bu şanzımanın 6 ileri tam otomatik yeni versiyonu yüksek ihtimal makyajlı Fiesta'da veya bundan sonra çıkacak yeni kasa Fiesta'da kullanılacak. Şehir içinde dur kalk trafikte kullanılması amaçlanan bir otomobilin kuru çift kavrama bir şanzımanı kullanması zaten amacına ters bir durumdur. Bu sebeple tam otomatik şanzıman doğru hamledir. ZF şanzıman önden çekişli otomobillere entegre edilebiliyor olsaydı bugün Vag grubu araçların hiç birinde ( belki premiumlar hariç ) DSG falan göremezdiniz. Fiesta'da ki tam otomatik şanzımanda eksik olan ise yukarıda bahsettiğim yeni nesil tam otomatik şanzımanın bu kasaya yetişememiş olmasıdır.

- Yeni çıkacak Ford araçları devrim değil evrim niteliğinde üretilecek artık. Var olan kasaların tasarım, altyapı, donanım gibi özellikleri değiştirilerek değil, geliştirilerek yola devam edilecek. 17 inç jantlı spor lastiklere sahip b segment bir otomobil için yeterince konforlu, yeterince yol sesi izolasyonuna ve yeterince rüzgar gürültüsü izolasyonuna sahip. Bu konuda belki yeni Polo biraz daha iyidir Fiesta'dan. Bunların yanında iyi diyebileceğimiz bir sürüş zevki ve viraj limiti sunuyor. Malzeme kalitesi ve işçilik olarak piyasanın bu segmentte bu zamana kadar en iyi modeli olan Polo ile karşılaştıracak olursak zaten Sinan'ın karşılaştırması mevcut. İkisi arasında büyük farklar yok.

- Donanım mevzusuna gelirsek; Ford'un sebebini tam olarak açıklamamasıyla birlikte Fiesta'da hız sabitleme yok çünkü 2018 yılı içerisinde opsiyon listesinde bir güncelleme yapılacak ve adaptif hız sabitleme eklenecek. Yine Fiesta'da fazladan hava yastığı yok çünkü 2018 yılı içerisinde listede güncelleme yapılacak ve güvenlik paketi adı altında 6-8 hava yastığı eklenecek. Bu iki donanımı standart olarak koymalıydılar fakat koymamışlar. Direkt eleştirim budur. Ama en azından hiç bir şekilde satın alınamayacak diye bir durum yok. Almak isteyenler 2018'i beklerse sahip olabilirler. 100 hp'ye kadar arka frenler disk değil kampana. Disk fren isteyenler 100 hp'nin üzerine ( 125 ve 140 ) çıkmalı. Bu iki motor seçeneği ise şuan listede yok ama müşteri talebine göre bu araçlar getirilebilecekmiş ileride.

- Son olarak, 95 bin liraya dizel, c segment, teste konu olan fiesta'dan daha dolu sıfır bir otomobil gösterin hemen gidip koşa koşa alalım. Belki Egea vardır ama o da c değil b segment bir otomobil.
 
Son düzenleme:
Belki Egea vardır ama o da c değil b segment bir otomobil.
Oh be, ben de B segmenti olduğunu biliyordum. Yok efendim wikipedia'ymış saçma sapan sitelermiş hepsi C segmenti yazmış. B+ segmenti diye bir sınıflandırma yapmıştı sanırım And. Clio Symbol, Accent , C-Elysee falan da bu segmentte değil miydi?

Kendi bilgilerindem emin olamıyordum valla o kadar çok kaynakta yanlış yazıyor ki..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Oh be, ben de B segmenti olduğunu biliyordum. Yok efendim wikipedia'ymış saçma sapan sitelermiş hepsi C segmenti yazmış. B+ segmenti diye bir sınıflandırma yapmıştı sanırım And. Clio Symbol, Accent , C-Elysee falan da bu segmentte değil miydi?

Kendi bilgilerindem emin olamıyordum valla o kadar çok kaynakta yanlış yazıyor ki..
Doğrudur hocam. İnsanların yorumlarına bakıldığında da Egea'yı c segment olarak görüyorlar ama değil. Buyur hocam, tam bilgi burada.

Fiat, Eylül 2015’te üretimine başlanan Egea’nın kasasını 356 olarak kodlamış. Fiat Egea, Fiat’ın B segmenti otomobilleri için kullandığı Fiat Small Platform üzerinde üretilen bir otomobil. Bu platformun 4 değişik türevi bulunuyor: Fiat Punto ve Opel Corsa gibi küçük otomobillerde kullanılan Fiat Small Platform, Fiat Linea ve Fiat Doblo gibi uzun aks mesafesine sahip sedan ve ticari araçlarda Fiat Small LWB Platform, Egea’da kullanılan biraz daha genişletilmiş Fiat Small Wide LWB Platformve 4 tekerlekten çekiş altyapısına imkan verecek şekilde SUV Crossover araçlar için geliştirilen Fiat Small Wide 4×4 Platform (LWB Long Wheel Base anlamına geliyor)

Egea da hala Linea gibi B segmenti küçük Fiat’lar ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Yani Audi A3 ile Volkswagen Golf ya da Volvo V40 ile Ford Focus arasındaki platform ortaklığı Fiat’ın kompaktları için geçerli değil; Alfa Romeo Giulietta ile Fiat Egea arasında şasi bakımından bir bağ yok.
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/12/16/ithal-ikamesi-fiat-egea-multijet2-356/
 
Son düzenleme:
Aslında eski modele oranla eklemeler yapıldığı söylenmiş. Fakat eklemeler olduğu gibi çıkarılanlar da var. En basiti yorumlarda da bahsedilen CC. Eski kasada Titanium donanım ile standart gelen cruise neden çıkarılmış anlayamadım. Bir diğer eksiği ise PowerShift şanzımandan vazgeçilmiş. PowerShift ile ilgili sorunları o zamanlar da duyuyorduk lakin @Cenk hocamın dediği gibi üretimden kalkmış. Ben uzun yolda kullandığım için bir sorun yaşamamıştım. Sadece arada anlamsız şekilde aracın titremesi vardı ama bu dediğim 1 senede ya 3 ya 4 kere yaşandı.
Sonuç olarak çoğunlukla şehir içi kullanılacak bir araç olacağından tork konventörlü yerinde bir seçim olmuş. Yine bahsi geçen yeni teknoloji tork konventörlü şanzıman ile daha iyi bir motor-şanzıman uyumu yakalayacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aslında eski modele oranla eklemeler yapıldığı söylenmiş. Fakat eklemeler olduğu gibi çıkarılanlar da var. En basiti yorumlarda da bahsedilen CC. Eski kasada Titanium donanım ile standart gelen cruise neden çıkarılmış anlayamadım. Bir diğer eksiği ise PowerShift şanzımandan vazgeçilmiş. PowerShift ile ilgili sorunları o zamanlar da duyuyorduk lakin @Cenk hocamın dediği gibi üretimden kalkmış. Ben uzun yolda kullandığım için bir sorun yaşamamıştım. Sadece arada anlamsız şekilde aracın titremesi vardı ama bu dediğim 1 senede ya 3 ya 4 kere yaşandı.
Sonuç olarak çoğunlukla şehir içi kullanılacak bir araç olacağından tork konventörlü yerinde bir seçim olmuş. Yine bahsi geçen yeni teknoloji tork konventörlü şanzıman ile daha iyi bir motor-şanzıman uyumu yakalayacaktır.
Hocam 2008'de çıkıp TR'ye 2009'da gelmeye başlayan Mk7 kasalarda da ilk yıl eksikler vardı. 2010 yılında bayağı bir toparlandı araba. İkisine de sahip olduğumuz için biliyorum. Hatta Mk6 Fiesta'yı da ilk gelen partilerinden almıştık, o bile benzer durumdaydı. 2003 model Ghia donanımlı Fiesta'da ABS yoktu, müzik sistemine direksiyondan kumanda yoktu :) Ghia'yı alacağımız zaman Comfort donanımında da klimasız gelen araba görmüştük bayide :D. 2009 model TitaniumX Fiesta'nın yol bilgisayarı aşırı kabiliyetsizdi, işimizi görmüyordu neredeyse. Elektrikli katlanır aynalar da yoktu, 2010'da geldi. 2009'un hız sabitleyicisi daha sarsıntılı çalışıyordu. Ayrıca muhtemelen kullanıcı şikayetleri üzerine Fiesta'lar 2010'dan itibaren 16" jant yerine 15" jantla gelmeye başlamıştı.

Özetle, son 3 kasanın da ilk gelen partilerini tecrübe ettim. (son kasaya paramız yetmiyor, sadece test sürüşlü bayii incelemesi yaptım:)) Nedenini bilmiyorum ama Türkiye'ye ilk gelen partilerde her seferinde saçma sapan donanım eksikleri oluyor. 1 yıl sonra toparlıyor.
 
Hocam 2008'de çıkıp TR'ye 2009'da gelmeye başlayan Mk7 kasalarda da ilk yıl eksikler vardı. 2010 yılında bayağı bir toparlandı araba. İkisine de sahip olduğumuz için biliyorum. Hatta Mk6 Fiesta'yı da ilk gelen partilerinden almıştık, o bile benzer durumdaydı. 2003 model Ghia donanımlı Fiesta'da ABS yoktu, müzik sistemine direksiyondan kumanda yoktu :) Ghia'yı alacağımız zaman Comfort donanımında da klimasız gelen araba görmüştük bayide :D. 2009 model TitaniumX Fiesta'nın yol bilgisayarı aşırı kabiliyetsizdi, işimizi görmüyordu neredeyse. Elektrikli katlanır aynalar da yoktu, 2010'da geldi. 2009'un hız sabitleyicisi daha sarsıntılı çalışıyordu. Ayrıca muhtemelen kullanıcı şikayetleri üzerine Fiesta'lar 2010'dan itibaren 16" jant yerine 15" jantla gelmeye başlamıştı.

Özetle, son 3 kasanın da ilk gelen partilerini tecrübe ettim. (son kasaya paramız yetmiyor, sadece test sürüşlü bayii incelemesi yaptım:)) Nedenini bilmiyorum ama Türkiye'ye ilk gelen partilerde her seferinde saçma sapan donanım eksikleri oluyor. 1 yıl sonra toparlıyor.
Her zamanki Otosan işte ne beklersin ki. Şu Ford'un adam gibi bir distribütörü olsaydı böyle olmazdı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve alptamer
Bunu alacağıma 2'den fazla hava yastığı olan herhangi bir araç alırım,2. el 5. el fark etmez.Sene 2017,şehir içinde 50km hızla yapılan bir kazada hiçi hiçine ölmek için 100k civarı para verilir mi... Ayrıca 12,2 sanyie 0-100 eksi bir şey olmuyor,8.5 ortalama yakıt "-" değil mi ?Konfor 5 yıldız?İyi bir güncelleme lazım bence puanlara.
 
Motor ve şanzıman en çok okuduğum kısımlardır. Fazla bilgi verilmeden üstünden geçilmiş..
Ne bileyim.
Şu vitezde şu devirde şu hızı yapıyor.
Anlık bu kadar tüketiyor. Gaz pedalina şu kadar basınca şu devirde vites atarken rampa cikarken şunu yapıyor vs vs.. Oturma odası ile otomobili ayıran en önemli şey Motor ve şanzıman.. Koltugun deri, ses siteminin 7+1 veya masadaki bilgisayardan farkı kalmıyor geride yazılanların.

Bir hypermiller'in isyani :D
 
sordukların genelde internetten edinilebilecek bilgiler; vites oranlarını bulup çarpıp bölüp görülebilecek şeyler. arabanın yolda nasıl olduğunu ya da ekranın iyi mi kötü mü olduğunu arabayı bizzat deneyimlemeden, markanın sitesine bakıp öğrenmek imkansız. yoksa ses sisteminin kaç hoparlörü olduğundan, 3. viteste 4 bin devirle giderken kaç yaptığından, lastik ölçüsünden, hatta görüyorum ve arttırıyorum, motor gücünden bize ne? onlar ford.com.tr'de ya da auto-data.net'te yazıyor.

not: son viteste 2 bin devirde 105-110'umsu bişey yapıyodu :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor