KAPALI Ford Fiesta 1.25 Trend

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dreamer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dreamer

Profesör
610
Marka
Yok
Merhaba arkadaşlar ilk defa benzinli manuel araç kullanıyorum. Bir türlü Ford Fiesta'nın vites geçişlerine alışamadım. Araba sollamalarda ve yokuşlarda üzüyor beni hele klima açınca isteksiz yürüyor. Düz yol şehir içinde sıkıntı yok da şehirlerarası daha çok kullanıyorum ben. 1.25 motor hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Merhaba arkadaşlar ilk defa benzinli manuel araç kullanıyorum. Bir türlü Ford Fiesta'nın vites geçişlerine alışamadım. Araba sollamalarda ve yokuşlarda üzüyor beni hele klima açınca isteksiz yürüyor. Düz yol şehir içinde sıkıntı yok da şehirlerarası daha çok kullanıyorum ben. 1.25 motor hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim.
Motor özelinde bilgim yok ancak atmosferik motorlarda devir çevirmekten çekinmeyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dreamer
Motor Ford'un uzun yıllardır sorunsuz kullandığı bir motordur. Ben yarım güne yaklaşık kullanmıştım kiralık. Yokuşlarda çok üzen bir motor değildi. Daha önceleri ne kullandığını bilemem ancak dizel araçlardaki gibi yokuşta az da olsa bi ivmelenme bu motorda pek göremezsin. Sabit hızı sonuna kadar taşır, tam bir şehiriçi makinasıdır. Yakıtı üzer, lpg ile uyumludur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve dreamer
Daha önce Golf 1.2 tsi dsg kullanıyordum. Sanırım vites değiştirmek için devirin 4'ü geçmesi gerekiyor. Çok mu bağırıyor motor yoksa bana mı öyle geliyor?
 
Uzun yolda yürüsün istediğin vakit muhakkak devir çevirmek zorundasın, yokuş gördüğün zaman tırmanmaya başlamadan vites küçültüp hızını alıp o şekilde yokuşa başlamalısın. Ani hızlanma, ani sollama v.b şeyleri bu araçta bulamazsın. Gitsin istediğinde ciddi ciddi devir çevirmen lazım dolu dolu. Hiç uzun yola göre bir alet değil, şile yokuşlarında arabada 3 kişi 70-80'i geçemediğimi bilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dreamer
Daha önce Golf 1.2 tsi dsg kullanıyordum. Sanırım vites değiştirmek için devirin 4'ü geçmesi gerekiyor. Çok mu bağırıyor motor yoksa bana mı öyle geliyor?

Arabanın karakterine göre değişir. Bence 4 bin devir normalde değişim için fazla. 133 corolla'da normalde 3 binde değiştiriyorum ama yokuşta devir çevirerek çıkıyorum, bayılma vs. durumu olmuyor. Tabi arabanın, motorun durumu-karakteri, bahsettiğimiz yokuşların farkı falan hepsi belirleyici şeyler. Ben ekran başında ne yazsam sizin kullandığınız yerde deneyerek öğrenmeniz gibi olmaz.
 
Bana da çok fazla gibi geliyor araba bağırdıkça bağırıyor ama daha altında da vites atınca tıkanıyor araç. Bu arada bütün bu bahsettiğim şehiriçinde değil şehiriçi kullanımda sıkıntı yok. Virajlarda da iyi yol tutuyor. Sollama yapmaya cesaret edilmiyor . Neyse sanırım dediğiniz gibi süre süre alışacağız.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA ve Cenk
@dreamer performanstan ne beklediğiniz önemli bir de daha önce küçük hacimli atmosferik kullanmadıysanız alışmanız zor gelebilir.Yokuşta ya da hızlanmak istediğiniz zaman vites küçültüp maksimum tork değerlerinde gezerek hızlanmanız hem yakıt tüketimi için hem de hızlanma performansı için çok faydalı olur.Bana sorarsanız 6.7l/100km atmosferik bir Ford motoru için mükemmel bir değer.Aracınızın maksimum tork ve güç/devir bandını aşağıda veriyorum.Hızlanmak ya da yokuş çıkmak istediğiniz zaman maksimum güç devrini kullanmanıza gerek yok sadece maksimum tork bandında tutarsanız Fiesta gibi küçük hafif B segment bir araçta kesinlikle tatmin olursunuz.Aşağıdaki eğriye bakarak 3500-4500 rpm arası dolaştığınız zaman tatmin olursunuz ama abartırsanız da yakıt tüketimini handikap olarak belleyin derim.
wykres_power.php
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Merhaba arkadaşlar ilk defa benzinli manuel araç kullanıyorum. Bir türlü Ford Fiesta'nın vites geçişlerine alışamadım. Araba sollamalarda ve yokuşlarda üzüyor beni hele klima açınca isteksiz yürüyor. Düz yol şehir içinde sıkıntı yok da şehirlerarası daha çok kullanıyorum ben. 1.25 motor hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim.
Küçük hacimli atmosferik motorlu bir arabayı daha önce kullanmadıysanız alışması zaman alabiliyor. Yadırgamanız çok normal. Bu tarz arabalarda iç mekanda en çok aşınan buton klima butonudur :D ani hızlanmalardan önce NOS verir gibi bir havayla klimayı kapatmak gerekebiliyor :) Bir de motoru yeri geldiğinde devir kesiciye kadar çevirmek gerekebiliyor. Özellikle 3. vitesten itibaren böyle bir ihtiyaç duyabilirsiniz, hatta 130-140 gibi hızlara kadar 3.viteste hızlanma gibi senaryolar yaşayabilirsiniz. Yakıt tüketimi sırf bu nedenle şehirler arası uzun yol kullanımında yokuşlu güzergahlarda tatmin edici olamayabilir. Ama düz yolda sakin, hızlanma-sollama işlerine pek bulaşmadan 5-5,5 lt'lerde ortalama tüketim yakalayabilirsiniz. 1.4 motoruna göre tüketim avantajı ancak şehir içi kullanımlarında ve sakin uzun yol sürüşlerinde öne çıkar.
Yüksek torklu turbo motorlara alışkınsanız bu kadar devir çevirince motor patlayacakmış gibi tedirginlik duyabilirsiniz, çok normaldir. :) Ama eğer motorun bakımları yerindeyse hiçbir şey olmaz, içiniz rahat olsun. Ayağınızı korkak alıştırmayıp zamanla motorun doğru devirlerini de tanırsanız arabanız sandığınız kadar hantal olmaktan çıkacaktır :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...