Arkadaşlar merhaba kardeşime almayı düşünüyoruz. 2011 model 1.4 dizel titanium. 90.000 km de. Bu aracı tavsiye eder misiniz ? Kronikleri var mı ? Direksiyon kutusu muhabbeti duydum nedir ne değildir ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Her gün istanbul boğazını geçmek kaydı ile 5 senede 165000 km kullandı amcam. 165000 km sonunda araba tükenmişti. İlk performansından eser kalmadı. 75 beygirse 55 beygir gibi gidiyordu. Son bakımında da 470 tl ödemiştik. İdare eder performans sergiliyordu. Bilmiyorum bizdeki araba epey yıprandı istanbul trafiğinde, satıldı 25000 tlye. Kronik hiç sorun yoktu. sadece yavaş yavaş gücten düştü. Söyleyebilceğim bu kadar.
90 bin km'de turbosu değişen araca bulaşmanı pek tavsiye etmem hocam.. Fabrikasyon bir sorunu olmadığı müddetçe ( ki olduğunu sanmıyorum ) 90 bin km'deki turbo değişimi yüksek ihtimal kullanıcı kaynaklıdır.Arkadaşlar güncellemek adına yazıyorum. Aracın 1.500 tl karşılığında Turbosu değişmiş. Uzak mı durmak gerekir. Atmosferik benzinli kullanan biri olarak turbo işlerinden pek anlamıyorum yardım edin lütfen. Neden değişmiş olabilir ? Çok mu sıkıştırmıştır vs vs
Turbonun değişimi nedeni de önemli,
keçeleri erken aşınmıştır veya bakımları ihmal edilmiş yatak sarmıştır yanlış kullanılmıştır v.s
düzgün işçilik yapıldıysa sorun olmaz fakat 90 binde ki aracın turbo değişimi korkutur.
TDCİ motorların kronik ağır sorunları var
1. Turbo
2. Enjektör
turboya çok nazik davranmanız gerekli ve bakımları ihmal etmemeniz lazım fakat eski TDCİ motorlarda ne yaparsanız yapın o turbo terletme yapacaktır.
enjektörler içinde kaliteli yakıt ve sık sık carbon clean yaptırmayı öneririm, mekanik bileşenleri çok sağlamdır fakat turbo ve enjektör dediğim gibi narin.
bunlar dışında bariz ağır sorunu yok fakat 1.4 zetec motorunu tavsiye ederim.
sorun olup olmadığını herhangi bir özel servisinteki usta ile anlayabilirsiniz bunun için yetkili servise veya yüksek ücret talep eden ekspertize gitmenize gerek yok, arızalı turbo zaten kendini belli eder Aracı ustaya gösterin herhangi bir aksi durum Yoksa alınabilir.Cevabınız için teşekkürler. Peki ben düzgün işçilik yapılıp yapılmadığını herhangi bir yatak sarma ya da daha detaylı bir sorun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim. Ford servisine göstersem anlayabilirler mi ? Yetkili ya da Özel ? Ya da expertizde (dynoda vs.) motor verimi bir ölçü olur mu ? Dediğiniz zetec motoro da baktım fakat sanırım o benzinli. Fiesta 1.4 otomatik benzinli sahibi bir yakınım var ve araç çok yakıyor, şuan ki aracımız da benzin ve lpgli ve çok memnun olmadığımızdan dizelden başka bir şey düşünmüyoruz. Bu araca asla yaklaşma derseniz de max. 40.000 tl ye dizel ne önerirsiniz. Polo 1.6 tdi comfortline baktım ama araçlar bomboş, trendlinedan farkı yok ve Polo'nun sürüşü Fiesta'dan bariz kötü gibi geldi bana. Bir de vw bakımı parçası pahalı olur diye düşünüyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
Parça fiyatlarında çok bir fark olmaz aşağı yukarı aynı fiyat skalasındadır.Cevabınız için teşekkürler. Peki ben düzgün işçilik yapılıp yapılmadığını herhangi bir yatak sarma ya da daha detaylı bir sorun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim. Ford servisine göstersem anlayabilirler mi ? Yetkili ya da Özel ? Ya da expertizde (dynoda vs.) motor verimi bir ölçü olur mu ? Dediğiniz zetec motoro da baktım fakat sanırım o benzinli. Fiesta 1.4 otomatik benzinli sahibi bir yakınım var ve araç çok yakıyor, şuan ki aracımız da benzin ve lpgli ve çok memnun olmadığımızdan dizelden başka bir şey düşünmüyoruz. Bu araca asla yaklaşma derseniz de max. 40.000 tl ye dizel ne önerirsiniz. Polo 1.6 tdi comfortline baktım ama araçlar bomboş, trendlinedan farkı yok ve Polo'nun sürüşü Fiesta'dan bariz kötü gibi geldi bana. Bir de vw bakımı parçası pahalı olur diye düşünüyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
Bahsettiğiniz sorun direksiyon kutusu veya mafsalından geliyor. "Bu hızda bunu yaparsa 120'yi geçtim mi tekeri koparır bu" diye tedirgin eden can sıkıcı bir ses. Kronik sorunudur, doğrudur. Yetkili servise sorduğumuzda bize de güvenlik açısından bir sorun oluşturmayacağını söylemişlerdi. 50-60bin km'dir o şekilde kullanıyoruz. Yüksek hızlara çıktığında ses kesiliyordur ama büyük ihtimalle arabada titreme de oluyordur, olmayacaksa da yakında olacaktır ama herhangi bir dengesizlik, boşluk veya manevra yeteneklerinde zayıflık olmuyor.2012 1,25 fiesta alıcam arac sahibi ile fyatta anlaştım fakat direksiyonda düşük hızda taktuk sesler geliyor yüksek hızda ses yok araç sahibi öyle kullandığını ve bir sorun olmadığını söylüyor araştırdığım kadarıyla kronik bir sorunmuş alıp böyle kullansam sorun olur mu veya maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim
Bahsettiğiniz sorun direksiyon kutusu veya mafsalından geliyor. "Bu hızda bunu yaparsa 120'yi geçtim mi tekeri koparır bu" diye tedirgin eden can sıkıcı bir ses. Kronik sorunudur, doğrudur. Yetkili servise sorduğumuzda bize de güvenlik açısından bir sorun oluşturmayacağını söylemişlerdi. 50-60bin km'dir o şekilde kullanıyoruz. Yüksek hızlara çıktığında ses kesiliyordur ama büyük ihtimalle arabada titreme de oluyordur, olmayacaksa da yakında olacaktır ama herhangi bir dengesizlik, boşluk veya manevra yeteneklerinde zayıflık olmuyor.
Yetkili serviste mafsal değişimi 700 lira civarlarında tutuyor. Direksiyon kutusunun ise can yakan 2bin lira üstü bir maliyeti var. Ama yetkili servisten çıkma tanıdığımız özel Ford servisi var. Oradaki ustamız direksiyon kutusu ile ilgili alternatif bir çözüm yönteminden bahsetmişti. Direksiyon kutusunun içerisine özel bir madde enjekte edilerek bu sorunu çözülüyormuş. Maliyetinin de geçen yıl 500 lira içerisinde olacağını söylemişti.
Henüz yaptırmadık, zaten şu aralar fazlasıyla sakin kullanıldığı için acelesi de yok. Önerebileceğim yer var, sağ olsun ustam şimdiye kadar önerdiğim kimseye mahcup etmedi beni. Ama hangi şehirde yaşadığınız da önemli tabiiTeşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Siz yaptırdınız mı peki ? Yaptırdıysanız önerebileceğiniz bir yer var mı?