Arkadaşlar herkese merhabalar, ford fiesta aracımı alalı bir kaç ay oluyor. Opel astra h kasadan buna geçtim. MK7 yani 2009-2012 arası modele çok hakim olduğumdan fiestadan yana tercihimi kullandım ve mk7,5 makyajlı kasa 2014 aldım. Fakat öncelikle; 2014 yani makyajlı fiesta, 2012 ye göre bana çok daha yüksek geldi. Hem sürüş pozisyonu hem de araç olarak ? Ben doğru mu hissediyorum yoksa benim aracıma has bir sıkıntı mı var ? Ayrıca yol tutuş anlamında Opel ile alakası yok Opel çok daha az eğlenceli ama rayda gider gibi yol tutan bir arabaydı tamam C sınıfı, B sınıfı fiesta ile karşılaştırmıyorum ama Fiesta da biraz düşük performans gösteriyor gibi hissediyorum. Eğlenceli, çevik bir araç. Ama sanki limitleri olması gerekenden uzak. İzlediğim testler vs.'ye göre araçta bariz bi gözden kaçan nokta var. Herkesin övdüğü araç bu olamaz. Tamam daha hiç kafadan kaymadı ama arkadan kopmaya meyilli. Viraj+viyadük geçişi gibi yerlerde sekmeye meyilli bir yapısı var ve limitlere kolay ulaşıyor gibi hissettiyor. Tüm bunlar yüksek oturma pozisyonu ile birleşince sürüş keyfim biraz baltalandı. Aracımın özellliklerini ve düşündüğüm şeyleri aşağıya yazıyorum;
ARAÇ;
- Ford Fiesta 2014 - 1.5 TDCI - Titanium
- 195/50/15 çelik jant ve şuan falken kışlık lastikler mevcut.
- Süspansiyonda herhangi bir iyileştirme vb. mevcut değil, stock.
Ben bu aracın yol tutuşunu arttırmak için neler yapabilirim aklımdan geçenleri yazayım siz de yorumlayın lütfen;
1- Ford yetkili servisine gidip aracın yüksekliğini hatta koltukların yüksekliğini kontrol ettiriceğim eğer mümkün ise (civata vs. manuel olarak) koltukları daha aşağı indirmelerini isteyeceğim.
2- Alt takım kontrolü, iyi bir rot ustasına gidiş ve gerekli düzeltmeler.
3- Yazlık lastikleri yeni almayı düşünüyorum. Şuan bende Falken Ecorun lastikler mevcut yazlık olarak 11.hafta 2020 üretimli testi baya iyi ama 3 yılın yorgunluğu da var. Aklımdaki lastik Continental Ultracontact 195/50/r15, tabi jantı değişmezsek.
4- Jantları 16 inche çıkarmayı düşündüm ama 15 inchlik jantların modelini seviyorum ve pahası kadar etkisi olur mu emin değilim yol tutuşa jant değişiminin. Eder, kesin yap diyorsanız orjinal tavsiyeniz neler ? Bu arada 16 inche geçsem de yine 195 taban kullanacağım yani 195/45/16 ya da 195/50/16 olacak ki bu ölçüler için geçmeye değer mi bilmiyorum.
5- Yay ve amortisör konusu; sonuçta bu bir dizel fiesta ama yine de keyifli kullanmak istiyorum, böyle abartı olmayan bir yay amortisör ikilisi almalı mıyım ? Araç zaten sert ve Ankara'da mesela hava alanına giderken viraj ve viyadük geçişi bir araya geldiğinde resmen sekiyor Değer mi değer ise bana uygun 3 cm'lik orta karar ne önerirsiniz ?
Aklımdan geçenler böyle sizlerin tavsiyeleri nelerdir ? Cidden fiesta'dan beklentim çok daha fazlaydı sanırım. Çok keyifli hareketli bir şasi ama sanki yüksek ve bi problemi var limitlere çabuk ulaşıyor gibi.
ARAÇ;
- Ford Fiesta 2014 - 1.5 TDCI - Titanium
- 195/50/15 çelik jant ve şuan falken kışlık lastikler mevcut.
- Süspansiyonda herhangi bir iyileştirme vb. mevcut değil, stock.
Ben bu aracın yol tutuşunu arttırmak için neler yapabilirim aklımdan geçenleri yazayım siz de yorumlayın lütfen;
1- Ford yetkili servisine gidip aracın yüksekliğini hatta koltukların yüksekliğini kontrol ettiriceğim eğer mümkün ise (civata vs. manuel olarak) koltukları daha aşağı indirmelerini isteyeceğim.
2- Alt takım kontrolü, iyi bir rot ustasına gidiş ve gerekli düzeltmeler.
3- Yazlık lastikleri yeni almayı düşünüyorum. Şuan bende Falken Ecorun lastikler mevcut yazlık olarak 11.hafta 2020 üretimli testi baya iyi ama 3 yılın yorgunluğu da var. Aklımdaki lastik Continental Ultracontact 195/50/r15, tabi jantı değişmezsek.
4- Jantları 16 inche çıkarmayı düşündüm ama 15 inchlik jantların modelini seviyorum ve pahası kadar etkisi olur mu emin değilim yol tutuşa jant değişiminin. Eder, kesin yap diyorsanız orjinal tavsiyeniz neler ? Bu arada 16 inche geçsem de yine 195 taban kullanacağım yani 195/45/16 ya da 195/50/16 olacak ki bu ölçüler için geçmeye değer mi bilmiyorum.
5- Yay ve amortisör konusu; sonuçta bu bir dizel fiesta ama yine de keyifli kullanmak istiyorum, böyle abartı olmayan bir yay amortisör ikilisi almalı mıyım ? Araç zaten sert ve Ankara'da mesela hava alanına giderken viraj ve viyadük geçişi bir araya geldiğinde resmen sekiyor Değer mi değer ise bana uygun 3 cm'lik orta karar ne önerirsiniz ?
Aklımdan geçenler böyle sizlerin tavsiyeleri nelerdir ? Cidden fiesta'dan beklentim çok daha fazlaydı sanırım. Çok keyifli hareketli bir şasi ama sanki yüksek ve bi problemi var limitlere çabuk ulaşıyor gibi.