Ford Fiesta 2014 (mk7,5) - Yükseklik ve Yol Tutuş Problemi

jeocem

Asfalt Kurutucu
37
Arkadaşlar herkese merhabalar, ford fiesta aracımı alalı bir kaç ay oluyor. Opel astra h kasadan buna geçtim. MK7 yani 2009-2012 arası modele çok hakim olduğumdan fiestadan yana tercihimi kullandım ve mk7,5 makyajlı kasa 2014 aldım. Fakat öncelikle; 2014 yani makyajlı fiesta, 2012 ye göre bana çok daha yüksek geldi. Hem sürüş pozisyonu hem de araç olarak ? Ben doğru mu hissediyorum yoksa benim aracıma has bir sıkıntı mı var ? Ayrıca yol tutuş anlamında Opel ile alakası yok Opel çok daha az eğlenceli ama rayda gider gibi yol tutan bir arabaydı tamam C sınıfı, B sınıfı fiesta ile karşılaştırmıyorum ama Fiesta da biraz düşük performans gösteriyor gibi hissediyorum. Eğlenceli, çevik bir araç. Ama sanki limitleri olması gerekenden uzak. İzlediğim testler vs.'ye göre araçta bariz bi gözden kaçan nokta var. Herkesin övdüğü araç bu olamaz. Tamam daha hiç kafadan kaymadı ama arkadan kopmaya meyilli. Viraj+viyadük geçişi gibi yerlerde sekmeye meyilli bir yapısı var ve limitlere kolay ulaşıyor gibi hissettiyor. Tüm bunlar yüksek oturma pozisyonu ile birleşince sürüş keyfim biraz baltalandı. Aracımın özellliklerini ve düşündüğüm şeyleri aşağıya yazıyorum;

ARAÇ;
- Ford Fiesta 2014 - 1.5 TDCI - Titanium
- 195/50/15 çelik jant ve şuan falken kışlık lastikler mevcut.
- Süspansiyonda herhangi bir iyileştirme vb. mevcut değil, stock.

Ben bu aracın yol tutuşunu arttırmak için neler yapabilirim aklımdan geçenleri yazayım siz de yorumlayın lütfen;
1- Ford yetkili servisine gidip aracın yüksekliğini hatta koltukların yüksekliğini kontrol ettiriceğim eğer mümkün ise (civata vs. manuel olarak) koltukları daha aşağı indirmelerini isteyeceğim.
2- Alt takım kontrolü, iyi bir rot ustasına gidiş ve gerekli düzeltmeler.
3- Yazlık lastikleri yeni almayı düşünüyorum. Şuan bende Falken Ecorun lastikler mevcut yazlık olarak 11.hafta 2020 üretimli testi baya iyi ama 3 yılın yorgunluğu da var. Aklımdaki lastik Continental Ultracontact 195/50/r15, tabi jantı değişmezsek.
4- Jantları 16 inche çıkarmayı düşündüm ama 15 inchlik jantların modelini seviyorum ve pahası kadar etkisi olur mu emin değilim yol tutuşa jant değişiminin. Eder, kesin yap diyorsanız orjinal tavsiyeniz neler ? Bu arada 16 inche geçsem de yine 195 taban kullanacağım yani 195/45/16 ya da 195/50/16 olacak ki bu ölçüler için geçmeye değer mi bilmiyorum.
5- Yay ve amortisör konusu; sonuçta bu bir dizel fiesta ama yine de keyifli kullanmak istiyorum, böyle abartı olmayan bir yay amortisör ikilisi almalı mıyım ? Araç zaten sert ve Ankara'da mesela hava alanına giderken viraj ve viyadük geçişi bir araya geldiğinde resmen sekiyor :) Değer mi değer ise bana uygun 3 cm'lik orta karar ne önerirsiniz ?

Aklımdan geçenler böyle sizlerin tavsiyeleri nelerdir ? Cidden fiesta'dan beklentim çok daha fazlaydı sanırım. Çok keyifli hareketli bir şasi ama sanki yüksek ve bi problemi var limitlere çabuk ulaşıyor gibi.
 
Öncelikle ön ve arka takım kontrolü yapılmalı. Bilgisayarlı 4 lü rottan bahsediyorum. Tekerleklerden biri ve ya bir kaçı yere düzgün basmıyorsa limitleri azalmış olabilir. Sekme değil ama bu dediğim varsa yol tutuş hemen fark eder. Lastik basınçları doğru olmalı aynı şekilde çok etkiler. Bunların ikisi de tamam yine de sekiyor ve yolu tutmuyorsa aynı aracı kullanan birine sürdürmek lazım ya da aynı araçtan başka bir tane sürmek lazım alışkanlığınızdan da az geliyor olabilir.
Fiestalar bana da dışarıdan yüksek geliyor 3cm lik Eibach yerinde bir tercih olacaktır hem de yol tutuş artacak ve sekme azalacaktır, 4 bin tl gibi bir fiyatı var şuan 4’ünün. Bir de şunu gördüm uygulayanlarda aynı oran kullanılınca arkası daha alcak gibi duruyor o yüzden ayarlayabilmek için ön coilover arka spor yay da düşünülebilir. Tamamen tercih ve bütçe meselesi. Günlük kullanıyorsanız harici bişey ben tavsiye etmem. Ama sadece hafta sonları binerim, tek binerim konfor önemli değil derseniz burçları poliüretana dönebilirsiniz direksiyon tepkilerinde ciddi fark edecektir.
Jant değişimi yerine kaliteli yol tutabilecek ancak ısınma sorunları olmayan bir lastik öneririm, fordlar evet iyi yol tutar ama lastik seçer. Kötü lastikle çok arkayı bırakma eğilimindedir. Siz de tecrübe etmişsinizdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
Lastik ölçüsü konusunda yorum yapayım, sadece artan çapla ekstra yol tutuş alacağınızı sanmıyorum. Taban da genişlemeli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
Arkadaşlar herkese merhabalar, ford fiesta aracımı alalı bir kaç ay oluyor. Opel astra h kasadan buna geçtim. MK7 yani 2009-2012 arası modele çok hakim olduğumdan fiestadan yana tercihimi kullandım ve mk7,5 makyajlı kasa 2014 aldım. Fakat öncelikle; 2014 yani makyajlı fiesta, 2012 ye göre bana çok daha yüksek geldi. Hem sürüş pozisyonu hem de araç olarak ? Ben doğru mu hissediyorum yoksa benim aracıma has bir sıkıntı mı var ? Ayrıca yol tutuş anlamında Opel ile alakası yok Opel çok daha az eğlenceli ama rayda gider gibi yol tutan bir arabaydı tamam C sınıfı, B sınıfı fiesta ile karşılaştırmıyorum ama Fiesta da biraz düşük performans gösteriyor gibi hissediyorum. Eğlenceli, çevik bir araç. Ama sanki limitleri olması gerekenden uzak. İzlediğim testler vs.'ye göre araçta bariz bi gözden kaçan nokta var. Herkesin övdüğü araç bu olamaz. Tamam daha hiç kafadan kaymadı ama arkadan kopmaya meyilli. Viraj+viyadük geçişi gibi yerlerde sekmeye meyilli bir yapısı var ve limitlere kolay ulaşıyor gibi hissettiyor. Tüm bunlar yüksek oturma pozisyonu ile birleşince sürüş keyfim biraz baltalandı. Aracımın özellliklerini ve düşündüğüm şeyleri aşağıya yazıyorum;

ARAÇ;
- Ford Fiesta 2014 - 1.5 TDCI - Titanium
- 195/50/15 çelik jant ve şuan falken kışlık lastikler mevcut.
- Süspansiyonda herhangi bir iyileştirme vb. mevcut değil, stock.

Ben bu aracın yol tutuşunu arttırmak için neler yapabilirim aklımdan geçenleri yazayım siz de yorumlayın lütfen;
1- Ford yetkili servisine gidip aracın yüksekliğini hatta koltukların yüksekliğini kontrol ettiriceğim eğer mümkün ise (civata vs. manuel olarak) koltukları daha aşağı indirmelerini isteyeceğim.
2- Alt takım kontrolü, iyi bir rot ustasına gidiş ve gerekli düzeltmeler.
3- Yazlık lastikleri yeni almayı düşünüyorum. Şuan bende Falken Ecorun lastikler mevcut yazlık olarak 11.hafta 2020 üretimli testi baya iyi ama 3 yılın yorgunluğu da var. Aklımdaki lastik Continental Ultracontact 195/50/r15, tabi jantı değişmezsek.
4- Jantları 16 inche çıkarmayı düşündüm ama 15 inchlik jantların modelini seviyorum ve pahası kadar etkisi olur mu emin değilim yol tutuşa jant değişiminin. Eder, kesin yap diyorsanız orjinal tavsiyeniz neler ? Bu arada 16 inche geçsem de yine 195 taban kullanacağım yani 195/45/16 ya da 195/50/16 olacak ki bu ölçüler için geçmeye değer mi bilmiyorum.
5- Yay ve amortisör konusu; sonuçta bu bir dizel fiesta ama yine de keyifli kullanmak istiyorum, böyle abartı olmayan bir yay amortisör ikilisi almalı mıyım ? Araç zaten sert ve Ankara'da mesela hava alanına giderken viraj ve viyadük geçişi bir araya geldiğinde resmen sekiyor :) Değer mi değer ise bana uygun 3 cm'lik orta karar ne önerirsiniz ?

Aklımdan geçenler böyle sizlerin tavsiyeleri nelerdir ? Cidden fiesta'dan beklentim çok daha fazlaydı sanırım. Çok keyifli hareketli bir şasi ama sanki yüksek ve bi problemi var limitlere çabuk ulaşıyor gibi.
Makyajlı kasalarda bazı araçlar fark edilmeyecek kadar daha yüksek. Çünkü Titanium donanımda tam kriterlerini bilmemekle birlikte bazı versiyonlarında orijinal lastik ebatları makyajsız kasaya göre bir tık büyüyüp 195/55r15 oluyor. Fakat aracınızda makyajsız kasanın lastik ebatları var. O yüzden o ihtimali eliyorum.

Lastiklerin kötü olduğunu hissediyorsanız değiştirin tabii. Ultracontact'lar gayet iyidir. İyi bir yaz lastiğine geçtikten sonra yol tutuş limiti sorunu çözülmezse, duruma göre aşağıdaki meselelere eğilin.

Aracınızın süspansiyonunda oynama yoksa, makyajsız kasayla aynı yükseklikte olması gerek. Diğer bir ihtimal koltuk yükseklik ayarının fark ettirmeden bir yerde takılıyor olup en aşağıya inememesi. Bunu da incelemekte fayda var.

Bahsettiğiniz kasayı yıllarca hem 195/45r16, hem de 195/50r15 ebatlarıyla kullandık. Emin olun 15" te kalmanız sizin yararınıza olacaktır. 16 jantlarla 1 yıl 30k km'de 3-4 kez baloncuk çıkarttık, 15 jantlarla 200k km boyunca bir kez bile baloncuk çıkarttırmadık. Sürücüler ve sürüş senaryoları aynıydı. Aracımız 1.4 benzinliydi, yani görece olarak daha seriydi, buna rağmen bir gün bile yol tutuşu konusunda bana "keşke 16 olsaydı" dedirtmedi. Kesinlikle yanağa binme vs. yaşatmıyor halihazırdaki ebat. Sadece şehir içi yol bozukluklarında daha konforsuz ve tedirgin oluyorsunuz.

Viyadük geçişlerinde sekmeyen B sınıfı maalesef yok. Bağımsız süspansiyonu olmayan, torsiyon çubuğuna sahip, aks mesafesi bu şekilde kısa olan her araç o geçişlerde az çok seker. Spor yay vs. işine girerseniz emin olun daha da fazla sekecektir. O senaryolarda süspansiyon ne kadar yumuşak olursa ve unsprung weight ne kadar düşük olursa o kadar iyidir. Sert süspansiyon ülkemiz yollarında, pürüzsüz asfalta sahip pist koşulları dışında işe yarayan bir şey değil.

Kullandığım B sınıfı araçlar arasında limiti en yüksek iki modelden biri Fiesta'dır. Hatta limitin üstüne çıktığında da dağılmayıp sürücünün kontrolünden çıkmayan harika bir mekaniği vardır. Eğer aracınızın limitlerine çok kolay gelindiğini düşünüyorsanız mutlaka mekanik olarak sorunu vardır. Amortisörler bitmiş olabilir, değişimi gerekebilir. Rot & balans ayarlarında sıkıntı olabilir.

Yukarıdaki kontrollerin sonunda olumlu sonuç alamazsanız daha kötü bir ihtimal daha var: Bilmediğiniz bir kazası veya kayıtlara girmeyecek şekilde tekerleğe bir darbesi olup geometrisi orijinalini tutturulamamış şekilde onarılmış olabilir (veya hiç onarılmamış). Bu da maalesef sık sık yaşanan bir durum. Bahsettiğim geometrik tutarsızlık, milimetrelerle ölçülecek farklar. 1 cm bile yürüyen aksamda çok büyük bir fark. O yüzden mekaniğin ve şasinin sayısal olarak ölçümünü yapabilecek ileri seviye bir servis araştırıp gitmenizi öneririm.


Lastik ölçüsü konusunda yorum yapayım, sadece artan çapla ekstra yol tutuş alacağınızı sanmıyorum. Taban da genişlemeli.
Bu araçta taban daha fazla genişlerse aracı sağa sola savuracak boylamasına yol bozukluklarında ve ıslak zeminde -özellikle de su geçişlerinde- işler kolayca çirkinleşebilir. 195 ebat bence bu aracın üst limitidir.
 
Son düzenleme:
@bt nin dediklerine birebir katılıyorum. mk7'ye sahip biri olarak şunu söyleyebilirim, lastik b segmenti arabanın kaderi. Halihazırda Continental kullanıyorum, kışlıklar nexen'di iyi bir lastik olmasına rağmen kışlıklarla tutuş ve hissiyat zayıflamıştı. Continentalle zıplamalar kayboluyor, konfor ve tutuş muazzam artıyor.

Ek olarak lastik basıncına dikkat edin, lastikçiler hayvan gibi basarlar ya da 32-32 klasik devam kafasındalar. Fakat yüksüz kullanımda tavsiye edilen 31-26'dır bu da konfor ve arkanın tutuşunu çok etkiliyor, viyadüklerdeki sekmenin sebebi bu olabilir.

Çekiş konusunda şunu söyliyim kesinlikle astra h'tan çevik hissettiriyor, astra çok ağır bi araba haliyle kalkışlar vs. çok hantaldır. Fiesta hafiflik sayesinde bunu telafi ediyor, yine de memnun değilseniz enjektör, egr, dpf kontrolü yapılabilir. Sonucunda hala memnun değilseniz, soft bir yazılımla güzel sonuçlar alınıyor her şey üzerinde yaklaşık 95 hp~250nm civarı güç alınıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve jeocem
Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim. Jantı değişmeye zaten soğuktum yorumlardan sonra iyice vazgeçtim. Ayrıca lastik basınçlarım dediğiniz gibi çok garip 33 önler / 26 arkadalar şeklinde ve ben de buna uyuyorum. Lastikçi usulü 32-32 basmıyorum.

Coilover çok pahalı bir opsiyon olur sanırım benim için malum aracım dizel ve günlük kullanıyorum. Yay işi de dediğiniz gibi alçaklık sağlayacak ama Türkiye özellikle de logar kapaklarıyla meşhur Ankara’da sorun olabilir. O yüzden kararsızım.

Sizin de görüşlerinizden sonra, benim kafamda alt takım kontrolü, lastik değişimi ve koltukların yükseklik ayarı kontrolü var.

Ankara’da iyi bir özel ford servisiniz varsa tavsiye alırım arkadaşlar, bu arada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Günlük hayatımda fiestayla birlikte yol tutuşu çoğu kişi tarafından beğenilen giulietta da kullanıyorum. Fiesta ondan sonra dahi bana yol tutuş anlamında aşırı zayıf gelmiyor. Yukarıdaki arkadaşların dediği gibi aracınızı lastik basınçlarından başlayarak kontrol edin.

2020 yılında sıfır km. Clio 4 0.9 tce satın almıştım. İlk 1 ay boyunca lastik basınçlarının doğru olduğunu düşünerek kontrol etmedim. Araç her virajda arkası kayacak gibi hissettiriyordu. Sonra baktım ki lastik basınçları fabrika verilerinin tamamen dışında fiyasko bir durumdaydı. Normal ayarlara dönünce durum düzeldi. B segment araçlar arkası önüne göre ciddi hafif otomobiller. Bu yüzden arka teker basınçları genelde önlere göre bariz daha düşük olur. Sadece lastik basıncına bakarak bile ciddi fark görebilirsiniz.

Servis olarak ankarada ford otoklinik i önerebilirim. Oldukça iyi bir servistir. Fakat randevuyla çalışıyor. Haberiniz olsun.

Not: lastik basıncını ayarladığınız yorumunuzu görmemişim. Kusura bakmayın :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
Bir çok olası çözüm belirtilmiş fakat benim fikrimce aracın nispeten yeni olmasına rağmen amortisörlerin yorulmuş olabileceği şeklinde, dışarıdan gözüken bir yağ kaçağı vs gibi belirti olmasa dahi. Ya da amortisör değişiminde öncesinde kalitesiz parça kullanılmış olması neden olabilir. Tavsiyem; Bilstein, Sachs, Monroe gibi kaliteli ve ürün çeşitliliği olan markalardan aracınıza uygun veya daha üst seviye bir amortisör seçimi yapmanız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
Bir çok olası çözüm belirtilmiş fakat benim fikrimce aracın nispeten yeni olmasına rağmen amortisörlerin yorulmuş olabileceği şeklinde, dışarıdan gözüken bir yağ kaçağı vs gibi belirti olmasa dahi. Ya da amortisör değişiminde öncesinde kalitesiz parça kullanılmış olması neden olabilir. Tavsiyem; Bilstein, Sachs, Monroe gibi kaliteli ve ürün çeşitliliği olan markalardan aracınıza uygun veya daha üst seviye bir amortisör seçimi yapmanız.
Aklımdan o da geçti hocam. Hatta geçenlerde yağan kar ve tuzlanan yolların katkısı ve sol şerite yapılan logar belası nedeniyle aracımda helezon arka yaylardan biri kırıldı. Pas yapmış ve bi bakla gitmiş. Tabi orjinalini bulmak zor, yan sanayi takmaya gönlüm el vermiyor ama şükür Ankara çıkma cenneti, çıkmacılardan aynı model bir aracın helezon yaylarını çift olarak alıp değiştirdim. Aracın üstünden çıkan sağlam helezon da şuan salonda dekorasyon amaçlı duruyor :) Yayları değiştirirken amortisörlerde bir sorun göremedim ama dediğiniz gibi alt takıma bakarken her şeye baktırıcam. Bu Ankara'da alt takım paslanmasının önüne nasıl geçicez o da ayrı bir mevzu, zift mi attırayım arabanın altına napim Transit mi bu yahu :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
Arkadaşlar herkese merhabalar, ford fiesta aracımı alalı bir kaç ay oluyor. Opel astra h kasadan buna geçtim. MK7 yani 2009-2012 arası modele çok hakim olduğumdan fiestadan yana tercihimi kullandım ve mk7,5 makyajlı kasa 2014 aldım. Fakat öncelikle; 2014 yani makyajlı fiesta, 2012 ye göre bana çok daha yüksek geldi. Hem sürüş pozisyonu hem de araç olarak ? Ben doğru mu hissediyorum yoksa benim aracıma has bir sıkıntı mı var ? Ayrıca yol tutuş anlamında Opel ile alakası yok Opel çok daha az eğlenceli ama rayda gider gibi yol tutan bir arabaydı tamam C sınıfı, B sınıfı fiesta ile karşılaştırmıyorum ama Fiesta da biraz düşük performans gösteriyor gibi hissediyorum. Eğlenceli, çevik bir araç. Ama sanki limitleri olması gerekenden uzak. İzlediğim testler vs.'ye göre araçta bariz bi gözden kaçan nokta var. Herkesin övdüğü araç bu olamaz. Tamam daha hiç kafadan kaymadı ama arkadan kopmaya meyilli. Viraj+viyadük geçişi gibi yerlerde sekmeye meyilli bir yapısı var ve limitlere kolay ulaşıyor gibi hissettiyor. Tüm bunlar yüksek oturma pozisyonu ile birleşince sürüş keyfim biraz baltalandı. Aracımın özellliklerini ve düşündüğüm şeyleri aşağıya yazıyorum;

ARAÇ;
- Ford Fiesta 2014 - 1.5 TDCI - Titanium
- 195/50/15 çelik jant ve şuan falken kışlık lastikler mevcut.
- Süspansiyonda herhangi bir iyileştirme vb. mevcut değil, stock.

Ben bu aracın yol tutuşunu arttırmak için neler yapabilirim aklımdan geçenleri yazayım siz de yorumlayın lütfen;
1- Ford yetkili servisine gidip aracın yüksekliğini hatta koltukların yüksekliğini kontrol ettiriceğim eğer mümkün ise (civata vs. manuel olarak) koltukları daha aşağı indirmelerini isteyeceğim.
2- Alt takım kontrolü, iyi bir rot ustasına gidiş ve gerekli düzeltmeler.
3- Yazlık lastikleri yeni almayı düşünüyorum. Şuan bende Falken Ecorun lastikler mevcut yazlık olarak 11.hafta 2020 üretimli testi baya iyi ama 3 yılın yorgunluğu da var. Aklımdaki lastik Continental Ultracontact 195/50/r15, tabi jantı değişmezsek.
4- Jantları 16 inche çıkarmayı düşündüm ama 15 inchlik jantların modelini seviyorum ve pahası kadar etkisi olur mu emin değilim yol tutuşa jant değişiminin. Eder, kesin yap diyorsanız orjinal tavsiyeniz neler ? Bu arada 16 inche geçsem de yine 195 taban kullanacağım yani 195/45/16 ya da 195/50/16 olacak ki bu ölçüler için geçmeye değer mi bilmiyorum.
5- Yay ve amortisör konusu; sonuçta bu bir dizel fiesta ama yine de keyifli kullanmak istiyorum, böyle abartı olmayan bir yay amortisör ikilisi almalı mıyım ? Araç zaten sert ve Ankara'da mesela hava alanına giderken viraj ve viyadük geçişi bir araya geldiğinde resmen sekiyor :) Değer mi değer ise bana uygun 3 cm'lik orta karar ne önerirsiniz ?

Aklımdan geçenler böyle sizlerin tavsiyeleri nelerdir ? Cidden fiesta'dan beklentim çok daha fazlaydı sanırım. Çok keyifli hareketli bir şasi ama sanki yüksek ve bi problemi var limitlere çabuk ulaşıyor gibi.
17 jant takıp 215 45 17 ye geçseniz nasıl olur st jant
 
Fikir verir mi bilmiyorum ama Corsa C aracıma 30 mm Vogtland yay taktım. Basıklığı çok güzel oldu hiç sürtmüyor ama konfor kaybım bence %30 civarlarında. Yol tutuş kesinlikle arttı. Benim konfor kaybı sebebimin bi kısmı 14 janttan 15 janta geçmemden dolayı da olabilir ama spor yayla aracın sertleştiği ortada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
Fikir verir mi bilmiyorum ama Corsa C aracıma 30 mm Vogtland yay taktım. Basıklığı çok güzel oldu hiç sürtmüyor ama konfor kaybım bence %30 civarlarında. Yol tutuş kesinlikle arttı. Benim konfor kaybı sebebimin bi kısmı 14 janttan 15 janta geçmemden dolayı da olabilir ama spor yayla aracın sertleştiği ortada.
Hocam o yüzden alt takımı ideal hale getirip güzel bir lastikle de taçlandırıp test ettikten sonra yay mevzusuna karar vereceğim. Tatmin etmez ise bu iki iyileştirme sırada mecbur yay gelicek ama Ankara’nın yollarında nasıl olur ciddi şüphelerim var. Adım başı logar kapağı var ve yola kot sıfırlaması diye bir şey yok sürekli sol yanınınız topal gibi gidiyorsunuz bazı yollarda, o kadar il gezdim böyle bir uygulama görmedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Fikir verir mi bilmiyorum ama Corsa C aracıma 30 mm Vogtland yay taktım. Basıklığı çok güzel oldu hiç sürtmüyor ama konfor kaybım bence %30 civarlarında. Yol tutuş kesinlikle arttı. Benim konfor kaybı sebebimin bi kısmı 14 janttan 15 janta geçmemden dolayı da olabilir ama spor yayla aracın sertleştiği ortada.
C kasa zaten sert, vogtland ise bilindik markaların arasında en serti, fakat basıklığı eibachtan daha hoş duruyor. Sizin jant ve yay seçiminden sonra Allah'ın emri olmuş :D

Hocam o yüzden alt takımı ideal hale getirip güzel bir lastikle de taçlandırıp test ettikten sonra yay mevzusuna karar vereceğim. Tatmin etmez ise bu iki iyileştirme sırada mecbur yay gelicek ama Ankara’nın yollarında nasıl olur ciddi şüphelerim var. Adım başı logar kapağı var ve yola kot sıfırlaması diye bir şey yok sürekli sol yanınınız topal gibi gidiyorsunuz bazı yollarda, o kadar il gezdim böyle bir uygulama görmedim.
Spor yay kesinlikle konfor getirmez ama tutuşu iyileştirir. Şayet siz tutuş arıyorsanız lastikten amortisöre gidin; en mantıklı yol budur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Hocam o yüzden alt takımı ideal hale getirip güzel bir lastikle de taçlandırıp test ettikten sonra yay mevzusuna karar vereceğim. Tatmin etmez ise bu iki iyileştirme sırada mecbur yay gelicek ama Ankara’nın yollarında nasıl olur ciddi şüphelerim var. Adım başı logar kapağı var ve yola kot sıfırlaması diye bir şey yok sürekli sol yanınınız topal gibi gidiyorsunuz bazı yollarda, o kadar il gezdim böyle bir uygulama görmedim.
İzmir'de de aynı şekilde. Sol şeritte gidiyorsanız seke seke gidiyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve jeocem
Öncelikle B segment aracın "iyi yol tutması" dedir, onu irdelemek lazım.

"iyi yol tutan" önden çeker B segmentin en önemli karekteristiği, arkasının oynak olmasıdır. Arkayı kontrollü şekilde bozabilirseniz, kafayı istediğiniz yere tutarsınız.

Bunun yanı sıra, yüksek hız stabilitesi derseniz, ki örneğin viyadük bağlantılarında sekmeden bahsetmişsiniz, çok çok iyi bir amörtisör veya coilover kite ihtiyacınız var. Kaldı ki aracınız 8 yaşında, üstündeki orijinal amortisölerin ömrünün ışıltılı günlerini geride bıraktığını söyleyebilirsiniz. Ayrıca her hangi bir B segment araç gibi özellikle arka tarafta ağırlık neredeyse yok olduğundan, bu güvensiz hissiyat yüksek hızda normal diyebiliriz.

Tabi bir de, kış lastiği ile pek bir yol tutuş yorumu yapmak makul değil. iyi bir lastik muhakkak tavsiye ederim. Hatta enel kanının aksine, 17" düzgün bir jant ile Goodyera ASYM5 veya Michelin PS4 gibi güzel bir lastik de çoğu şeyi fark ettirecektir.
 
Yaklaşık bir ay önce 2 sene 1.4 tdci mk7 Fiesta kullandıktan sonra 1.3 cdti Opel H aldık. Bahsettiğiniz şeylerin belli bir ölçüde yaşanmasını normal buluyorum. Yani arabanızda bir sıkıntı yoktur muhtemelen.
Astra H'ın oturma pozisyonu çok daha aşağıya alınabiliyor ki çok takdir ettiğim bir durum dönemine göre bir çok arabadan daha güzel daha sportif sürüş pozisyonu sunuyor. O yüzden size Fiestanınki yüksek geliyor olabilir.

Yol tutuş olarak da bindiğim tüm Opellerde olduğu gibi Astra H da daha düz girmeye daha düz çıkmaya ayarlanmış bir araba. Ancak fiesta en ufak bir ağırlık transferinde veya gazdan ayağınızı birazcık çektiğinizde bile arkasını getirme peşinde (ayağım gazdayken bile arkasının geldiği oldu). Bu durum aslında hiç tedirgin etmiyor içgüdüsel olarak istediğinizi yapabiliyorsunuz ama Astra H'ın karakterine alıştıysanız belki de tedirgin etmesi normaldir. Sekme mevzusuna anlam veremedim ancak onun haricinde Fiesta'da yaşadıklarınızın çok normal olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yrodop ve jeocem
Focus bile virajlarda oynak bir dansöz gibi hissettirebiliyor. Sabit dönmek isterseniz dönüyor ama hep arkayı oynatma isteğini hissediyorsunuz. Fordlarin genelinin sürüş karakteri budur. İstisnaları var tabi. Haliyle kısa aks mesafeli, B sınıf fiesta'da virajlarda bu oynaklik normal ama araçta bir sorun, kusur, eksiklik olma durumu da araştırılmali. Haricinde viraj içindeki bozuklukta, viyadük geçişlerinde arkası etkilenmeyen bir torsiyonlu araca henüz denk gelmedim. İşte c ister B sınıfı olsun torsiyonlu araçlar üretimine, yapısına ve durumuna göre bundan az ya da çok etkileniyor.
 
Yaklaşık bir ay önce 2 sene 1.4 tdci mk7 Fiesta kullandıktan sonra 1.3 cdti Opel H aldık. Bahsettiğiniz şeylerin belli bir ölçüde yaşanmasını normal buluyorum. Yani arabanızda bir sıkıntı yoktur muhtemelen.
Astra H'ın oturma pozisyonu çok daha aşağıya alınabiliyor ki çok takdir ettiğim bir durum dönemine göre bir çok arabadan daha güzel daha sportif sürüş pozisyonu sunuyor. O yüzden size Fiestanınki yüksek geliyor olabilir.

Yol tutuş olarak da bindiğim tüm Opellerde olduğu gibi Astra H da daha düz girmeye daha düz çıkmaya ayarlanmış bir araba. Ancak fiesta en ufak bir ağırlık transferinde veya gazdan ayağınızı birazcık çektiğinizde bile arkasını getirme peşinde (ayağım gazdayken bile arkasının geldiği oldu). Bu durum aslında hiç tedirgin etmiyor içgüdüsel olarak istediğinizi yapabiliyorsunuz ama Astra H'ın karakterine alıştıysanız belki de tedirgin etmesi normaldir. Sekme mevzusuna anlam veremedim ancak onun haricinde Fiesta'da yaşadıklarınızın çok normal olduğunu düşünüyorum.
Kesinlikle Opel’in rayda gitme hissine alışmaktan da kaynaklanıyor olabilir fakat kontrollü kayma ile az daha zorlarsam kafadan da kayar mı acaba demek arasından biraz fark var. Tabi kış lastiğinin etkisi de olabilir bu. Ama genel olarak dediğiniz gibi Fordlar daha oyuncu araçlar ki ben de sevdim bu yönünü. Evdeki kedi ile sokaktaki kedi gibi biraz bu durum, ikisi ile de oynarsın ama birinin nerde napıcağını, elini çizip çizmeyeceğini ısırıp ısırmayacağını bilirsin. Biz de evcilleştirmeye daha tahmin edilebilir hale getirmeye çalışıyoruz aracımızı, oynasın ama bir yere kadar, 130-140 la viraj dönerken oynarsa aklımızı alır :):)
 
Uzun süre farklı fordlar kullanmış ekstra olarak Opel deneyimledim. Fordlar bu konuda benim çok daha hoşuma gidiyor. En azından haber vere vere ufak ufak oynaya oynaya gerçekleşiyor Astra veya insigniada ise bir sınır yok sanki de kopunca birden tamamen altımdan gidecekmiş gibi geliyor bana.

Bizim astra h'da şimdi ts870 kışlık lastik var, bazen zorluyorum kafa nereye arka oraya hiç gık demeden.

V*G grubundan sonra aşırı eğlenceli geliyor 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve jeocem