Ford Focus / Fren Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan atoprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Arkadaşlar Merhaba,

Geçen hafta ailecek çıktığımız tatil yolculuğunda, eşimin şirket aracı olan Ford Focus u kullandık.
Yol boyunca aracın genel performansı gayet iyi olsa da frenler ile ilgili biri küçük, biri ise gayet önemli sorun ile karşılaştım.

Küçük sorun, özellikle yüksek hızlı seyirleri takip eden frenlemeler de frenlerin ses ve biraz da sarsıntı yapması. Aracın otomatik olması ve AutoHold olmayışından dolayı, balatalar aşınmış, değişim zamanı gelmiş olabilir diyerek, biraz daha dikkatli fren yaptık ... Fren performasında çok önemli bir güç kaybı hissetmediğimizden buna "küçük" dedim :)

Büyük sorun farklı,... daha önce hiç bir aracımda yaşamadığım bir sorun ki belki de yukarıda ki "küçük" sorun ile de ilgili olabilir... ama balatası azalmış çok araba kullandım, onlar da da bu sorunu yaşamadım.. neyse... Problem frenleri biraz zorlayacak, dik yokuş aşağı, sık virajlı Muğla/Akyaka inişinde ortaya çıktı ... birkaç frenden sonra aracın fren performansı düşmeye ve fren mesafesi önemli ölçüde uzamaya başladı .. pedalda çok fazla bir şişlik hissetmedim lakin frene yüklensem de, ABS devreye girmiyor, lastikler kızaklamıyor ama aracın durması oldukça yavaş hale geliyordu, resmen araç sürükleniyordu ... hal böyle olunca sağa geçip hızı oldukça düşürdüm .. bir süre sonra zaten düzlüğe geldik ve sorun da ortadan kalkmıştı ... belki çok ısındı (araba çok yüklü değildi), bende ralli yapar modda değildim.

Lastik basınçlarım normal, lastiklerin durumu da iyidi.
Zaten genel bir çekiş problemi de yaşamadığımdan lastik ile ilgili bir problem etki etmez diye düşünüyorum.

Focusun frenlerini pek sevmezdim ama ikinci sorun can sıktı ...

Sizce genetik bir problem mi, yoksa özel bir problem mi var ?
Bu arada araç Ford Focus 1.5 TDCI PS
 
Balatalarin markasi nedir ? Sirket araci oldugu icin ne tur balata takiyorlar, en son ne zaman degisti, diskler ne durumda, hidrolik yagi ne seviyede, degismesi gerekiyor mu, kacak var mi bunlara bakmak lazim. Benim aracim 90 bin km'ye geldi henuz balatalardan ve frenden yana en ufak bir sorun yasamadim. Ford forumlarinda sorunlar kisminda da bu tarz kronik olabilecek bir konuya rastlamadim.
 
Son düzenleme:
En basitinden hidrolik yağının sulanma seviyesini bir ölçün derim. Değişim vakti gelip, fazlaca sulandıysa kaynama noktası düştüğü için ısınınca görevini yerini getiremiyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Merhaba,

Geçen hafta ailecek çıktığımız tatil yolculuğunda, eşimin şirket aracı olan Ford Focus u kullandık.
Yol boyunca aracın genel performansı gayet iyi olsa da frenler ile ilgili biri küçük, biri ise gayet önemli sorun ile karşılaştım.

Küçük sorun, özellikle yüksek hızlı seyirleri takip eden frenlemeler de frenlerin ses ve biraz da sarsıntı yapması. Aracın otomatik olması ve AutoHold olmayışından dolayı, balatalar aşınmış, değişim zamanı gelmiş olabilir diyerek, biraz daha dikkatli fren yaptık ... Fren performasında çok önemli bir güç kaybı hissetmediğimizden buna "küçük" dedim :)

Büyük sorun farklı,... daha önce hiç bir aracımda yaşamadığım bir sorun ki belki de yukarıda ki "küçük" sorun ile de ilgili olabilir... ama balatası azalmış çok araba kullandım, onlar da da bu sorunu yaşamadım.. neyse... Problem frenleri biraz zorlayacak, dik yokuş aşağı, sık virajlı Muğla/Akyaka inişinde ortaya çıktı ... birkaç frenden sonra aracın fren performansı düşmeye ve fren mesafesi önemli ölçüde uzamaya başladı .. pedalda çok fazla bir şişlik hissetmedim lakin frene yüklensem de, ABS devreye girmiyor, lastikler kızaklamıyor ama aracın durması oldukça yavaş hale geliyordu, resmen araç sürükleniyordu ... hal böyle olunca sağa geçip hızı oldukça düşürdüm .. bir süre sonra zaten düzlüğe geldik ve sorun da ortadan kalkmıştı ... belki çok ısındı (araba çok yüklü değildi), bende ralli yapar modda değildim.

Lastik basınçlarım normal, lastiklerin durumu da iyidi.
Zaten genel bir çekiş problemi de yaşamadığımdan lastik ile ilgili bir problem etki etmez diye düşünüyorum.

Focusun frenlerini pek sevmezdim ama ikinci sorun can sıktı ...

Sizce genetik bir problem mi, yoksa özel bir problem mi var ?
Bu arada araç Ford Focus 1.5 TDCI PS

Balata durumunu bilemiyorum ancak anlatmak istediğinizi anladım. Her otomobilde yaşanabilir. Yaşanmaması için çözüm karbon seramik disk 😄. Balatası bitmeye yakın olan w204 ile yaşadım aynısını (ki frenleri iyidir) öyle söyleyeyim :).
Sık sık yapılan frenler, yokuş aşağı otomobili oldukça zorluyor. Viraj da fazlaysa frenlerin soğumasına vakit olmuyor ve fren mesafesi uzamaya, fren performansı düşmeye başlıyor. Frenler şiştiğinde her zaman pedalda hissetmeyebilirsiniz bunu. Pedal normal çalışmasına devam edip mesafe de uzayabiliyor.
 
Son düzenleme:
Frenler ses ve sarsıntı yapıyorsa yüksek hızlarda zaten disk yamulmuş demektir. Yaz sıcağında muğla akyaka yolunda birbirini takip eden virajlarda, araç da otomatik olunca, kompresöre binme durumu biraz daha düşük oluyor ve sürekli ayak frende inmek zorunda kalıyorsunuz. Frenlerin o sağlığına rağmen, o yokuş inmelerinde normal karşılaşılabilecek bir durum. Normalde ben focus mk2.5 da kullandım 3.5 da frenlerin kuvveti ve dengesi konusunda problem yaşamadım. Aracın kiralık filo olduğunu düşünürsek frenlerin ömrü büyük ihtimalle bitmiş zaten, diskler de kötü durumda ve sağlıklı bir temas yaşanmıyor balata-disk arasında.
 
Arkadaşlar Merhaba,

Geçen hafta ailecek çıktığımız tatil yolculuğunda, eşimin şirket aracı olan Ford Focus u kullandık.
Yol boyunca aracın genel performansı gayet iyi olsa da frenler ile ilgili biri küçük, biri ise gayet önemli sorun ile karşılaştım.

Küçük sorun, özellikle yüksek hızlı seyirleri takip eden frenlemeler de frenlerin ses ve biraz da sarsıntı yapması. Aracın otomatik olması ve AutoHold olmayışından dolayı, balatalar aşınmış, değişim zamanı gelmiş olabilir diyerek, biraz daha dikkatli fren yaptık ... Fren performasında çok önemli bir güç kaybı hissetmediğimizden buna "küçük" dedim :)

Büyük sorun farklı,... daha önce hiç bir aracımda yaşamadığım bir sorun ki belki de yukarıda ki "küçük" sorun ile de ilgili olabilir... ama balatası azalmış çok araba kullandım, onlar da da bu sorunu yaşamadım.. neyse... Problem frenleri biraz zorlayacak, dik yokuş aşağı, sık virajlı Muğla/Akyaka inişinde ortaya çıktı ... birkaç frenden sonra aracın fren performansı düşmeye ve fren mesafesi önemli ölçüde uzamaya başladı .. pedalda çok fazla bir şişlik hissetmedim lakin frene yüklensem de, ABS devreye girmiyor, lastikler kızaklamıyor ama aracın durması oldukça yavaş hale geliyordu, resmen araç sürükleniyordu ... hal böyle olunca sağa geçip hızı oldukça düşürdüm .. bir süre sonra zaten düzlüğe geldik ve sorun da ortadan kalkmıştı ... belki çok ısındı (araba çok yüklü değildi), bende ralli yapar modda değildim.

Lastik basınçlarım normal, lastiklerin durumu da iyidi.
Zaten genel bir çekiş problemi de yaşamadığımdan lastik ile ilgili bir problem etki etmez diye düşünüyorum.

Focusun frenlerini pek sevmezdim ama ikinci sorun can sıktı ...

Sizce genetik bir problem mi, yoksa özel bir problem mi var ?
Bu arada araç Ford Focus 1.5 TDCI PS
Bir hafta önce yaklaşık 9-10 gün akyakaydım, çevre ilçeleri dolaşıp geri döndüğümde virajlarda berlingonun daha 9.000 kmdeki frenlerinin yorulduğunu hissedebiliyordum. Fren için gerçekten zorlayıcı bir yokuş orası. Arkadaşların dediği gibi üstüne bir de filo araçlarında kullanılan malzemelerin ne kadar kaliteli olduğu merak konusu olunca ortaya böyle bir durum çıkmıştır. Focusun frenlerinin yeterli olduğunu düşünüyorum ben
 
Balatalarin markasi nedir ? Sirket araci oldugu icin ne tur balata takiyorlar, en son ne zaman degisti, diskler ne durumda, hidrolik yagi ne seviyede, degismesi gerekiyor mu, kacak var mi bunlara bakmak lazim. Benim aracim 90 bin km'ye geldi henuz balatalardan ve frenden yana en ufak bir sorun yasamadim. Ford forumlarinda sorunlar kisminda da bu tarz kronik olabilecek bir konuya rastlamadim.

Selam,

Balataların markasını bilemiyorum lakin yetkili servis kontrolünde araç. Yetkili servis kontrolleri yapıyor ve muhtemelen de değişmesi gerekiyorsa orjinal ekipman ile değişiyordur. .. Araç 16k km den beri bizde, şu an da 43k km oldu. Bizden öncesinde ise, eşimin eski bir iş arkadaşı kullanmıştı arabayı ... yani öyle havuz aracı değil. hep şahsi kullanım da.

Disk, hidrolik yağı vs kontrollerine 1-2k km sonra gireceği 45k bakımında bakılır artık.
Biraz zorlayıcı bir yol ancak benim de bildiğim bir iniş/çıkıştır orası, aynı rampayı bu güne kadar 2006 model Civic, 2015 Polo ve Golf ile indim. Özel bir problem yoksa, aracın frenlerinin bu avranışı bir garip geldi... neyse, servis bir baksın bakalım ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
En basitinden hidrolik yağının sulanma seviyesini bir ölçün derim. Değişim vakti gelip, fazlaca sulandıysa kaynama noktası düştüğü için ısınınca görevini yerini getiremiyor olabilir.

Olabilir... hava koşullarının sıcak olması (daha sıcakta da gitmiştim aynı güzergah üzerinden) hidroliğin durumunu etkileyip bozabilir.
Servise girerken not düşüreceğim.
 
Balata durumunu bilemiyorum ancak anlatmak istediğinizi anladım. Her otomobilde yaşanabilir. Yaşanmaması için çözüm karbon seramik disk 😄. Balatası bitmeye yakın olan w204 ile yaşadım aynısını (ki frenleri iyidir) öyle söyleyeyim :).
Sık sık yapılan frenler, yokuş aşağı otomobili oldukça zorluyor. Viraj da fazlaysa frenlerin soğumasına vakit olmuyor ve fren mesafesi uzamaya, fren performansı düşmeye başlıyor. Frenler şiştiğinde her zaman pedalda hissetmeyebilirsiniz bunu. Pedal normal çalışmasına devam edip mesafe de uzayabiliyor.
2008 yılında, 2006 model Honda Civic ile çok daha vahşi bir şekilde indim o rampayı ... hatta o kadar vahşiydiki, zeminin sıcaklığından, aracın lastikleri tutuşu kaybetmiş oraya buraya salllıyordu kafasını, kıçını :) hem araçta daha yüklüydü... Civic gibi bu konularda "eh işte" olan bir araç, 10 yıl önce böyle yapmadığı için garip geldi
 
Selam,

Balataların markasını bilemiyorum lakin yetkili servis kontrolünde araç. Yetkili servis kontrolleri yapıyor ve muhtemelen de değişmesi gerekiyorsa orjinal ekipman ile değişiyordur. .. Araç 16k km den beri bizde, şu an da 43k km oldu. Bizden öncesinde ise, eşimin eski bir iş arkadaşı kullanmıştı arabayı ... yani öyle havuz aracı değil. hep şahsi kullanım da.

Disk, hidrolik yağı vs kontrollerine 1-2k km sonra gireceği 45k bakımında bakılır artık.
Biraz zorlayıcı bir yol ancak benim de bildiğim bir iniş/çıkıştır orası, aynı rampayı bu güne kadar 2006 model Civic, 2015 Polo ve Golf ile indim. Özel bir problem yoksa, aracın frenlerinin bu avranışı bir garip geldi... neyse, servis bir baksın bakalım ...
Aleykum selam hocam. Muhakkak fren tertibatini bir kontrol etsinler hocam. Hatta lastiklerinize de baktirmayi unutmayin. Fren hidrolik sivisi kontrolu de onemli. Onlar bakim tablosu cikariyorlar ama bazen gecistirip kontrol etmeyebiliyorlar. Hepsi yapildiktan sonra hala sorun devam ediyorsa fren sisteminde bir problem, ariza olma olasiligi arastirilmaya baslanir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Dün mk3.5 kasa 1.6 TDCI focustan indim,balataları aynen dediğiniz durumdaydı ve biliyorduk.Birkaç frenden sonra ben de hissettim.Fren iyice altta kavramaya hatta altta bile kavramamaya başladı.Balatalar aşındıkça,ısınma olayı iyice hassas hale geliyor ve fren daha çabuk şişiyor.Bu durum bence normal sayılabilir sonuçta balata aşınmış,ancak bu duruma gelene kadar bir arıza lambası muhakkak yakması lazım idi bu durumla ilgili ancak yakmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak