Ford Focus MK 2.5 Yazılım Mantıklı mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan omrcetin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omrcetin

Ömer Faruk
Asfalt Kurutucu
49
Marka
Ford
90 HP beygir gücünde 204 NM torka sahip Focus’uma yazılım yaptırmak istiyorum. Bulunduğum yerde (Tekirdağ) 125 HP - 274 NM güç alabilceğimi söylediler. Hiç yazılım yaptırmadım, zararları var mı, yaptırsak verim alır mıyız? Yaptıran ya da bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun. Şimdiden teşekkürler.
 
Motordan güç alırken başka yerlerden daha büyük kayıplar yaşamamanız için
90 ve 110 hp arasında motor gücü dışında güç aktarımı ve kontrolü üzerine akslar, frenler, salıncaklar, debriyaj, volan vb. mekanik farklar olup olmadığını mutlaka öğrenin.
Eğer farklar varsa aracı en azından 110hp tdci mekanik altyapısına upgrade edin ki elde edilecek güçle bir nebze başa çıkabilsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan ve fujiwara
Motordan güç alırken başka yerlerden daha büyük kayıplar yaşamamanız için
90 ve 110 hp arasında motor gücü dışında güç aktarımı ve kontrolü üzerine akslar, frenler, salıncaklar, debriyaj, volan vb. mekanik farklar olup olmadığını mutlaka öğrenin.
Eğer farklar varsa aracı en azından 110hp tdci mekanik altyapısına upgrade edin ki elde edilecek güçle bir nebze başa çıkabilsin.
yoktur
 
90 HP beygir gücünde 204 NM torka sahip Focus’uma yazılım yaptırmak istiyorum. Bulunduğum yerde (Tekirdağ) 125 HP - 274 NM güç alabilceğimi söylediler. Hiç yazılım yaptırmadım, zararları var mı, yaptırsak verim alır mıyız? Yaptıran ya da bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun. Şimdiden teşekkürler.
Hocam yazılımı motoru zorlamak için yapacaksanız büyük ihtimalle performans beklentiniz var demek ki, o yüzden yaptırın gitsin turbo erken biter onun dışında zaten zorlanan motora ne oluyorsa o.
 
 
  • Beğeni
Tepkiler: alicangulpinar
Motor bloğu 110 luk olanla aynı olduğu için bloktan yana sorun olacağını sanmam ama parça farkından dolayı parça mukavemeti konusunda aşınma normale göre artacaktır,bu da erken masraf demek.Yani hatrı sayılır güç ama erken aşınma ve sürpriz masraf ihtimali mi,yoksa stok halde binip minimum risk almak mı karar vermeniz gerekiyor.

Daha da ayrıntıya girersek,bazı focus 2 lerin baz donanımlarının arka freni kampana olabiliyor,120-130 beygirler fazla bir tehlike oluşturmaz ama frenleri daha çok yoracağı kesin o gücün.Motorunuzun bazı kronikleri ve hassas olduğu noktalar da var turbo hortumları,enjektörler gibi.Özellikle enjektörler için chiptuning işlemi oldukça fazla bir risk unsuru olabiliyor,bunun gibi bazı riskleri kabul ediyorsanız,motorunuzun genel durumu sağlıklıysa yaptırabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
90 HP beygir gücünde 204 NM torka sahip Focus’uma yazılım yaptırmak istiyorum. Bulunduğum yerde (Tekirdağ) 125 HP - 274 NM güç alabilceğimi söylediler. Hiç yazılım yaptırmadım, zararları var mı, yaptırsak verim alır mıyız? Yaptıran ya da bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun. Şimdiden teşekkürler.

Bir çok 1.6 tdci yazılımı ile uğraştım , hiç sorunla karşılaşmadım , aracınızda hali hazırda bir sorun yoksa tetikleyecek bir duruma sokmazsınız , kolay gelsin :)
 
2 seneden fazla 109'luk motoru yazılım, downpipe ve susturucu ile birlikte stage 2 kullandım. Bir problem yaşamadım.
90'lık motorda mekanik turbo var, 109'da değişken geometrili var. 90'lıktaki turbo daha sağlam bir turbo ama enjektörler buna yetişemeyebiliyor. Bu sebeple turboyu hybritleyip, enjektör modifiyesi de yaparsanız gayet güzel güçler alırsınız. sadece yazılım ile ise 115hp gibi bir değeri sağlıklı alırsınız. Tabi nerede yapılacağı da önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt