HABER Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Herkese Merhaba!

Bugün, 4. Nesili ile piyasada boy göstermeye hazırlanan yeni Ford Focus’un tarhine kısa bir bakış atacağız.

Nasıl Doğdu?

1998 yılında Ford Motor Company tarafından C segmenti bir otomobil üretilmek istendi. Bu otomobilin markanın global yüzünü de taşıması hedefleniyordu. Alex Trotman tarafından çizilen tasarım 1998 yılında Avrupa’da satışa sunuldu. Amerika’da satışları ise 1 sene sonra 1999 da başladı. Yeni Focus modeli Escort’un da yerine geçmiş oldu.

İlk Nesil (1998- 2005)

  • Escort (Laser) modellerinin yerine geldi.
  • 3 kapı, 5 kapı ve sedan modelleri üretildi.
  • 2002 yılında en güçlü versiyonu olan RS çıkışını yaptı.
  • WRC adı altında rallilere katıldı.
  • Arjantinde üretildi.
  • Brezilya’da 2009 yılının sonuna kadar satışta kaldı.
  • Euro NCAP’den 4 yıldız aldı.
  • Yılın otomobili olmak üzere 60’dan fazla ödül kazandı.
2004_Ford_Focus_LR_MY03_CL_5-door_hatchback_2010-07-10.jpg
2004_Ford_Focus_LR_MY03_SR_5-door_hatchback_2015-07-14.jpg


İkinci Nesil ( 2004-2011)

  • Paris Motor Fuarında tanıtıldı.
  • Murat Güler tarafından tasarlandı.
  • İlk nesile göre hem büyüdü hem ağırlaştı.
  • NCAP’den 5 Yıldız aldı.
  • ST versiyonu üretildi. Eskiden daha güçlü ve hafifti.
  • Üstü açık versiyonları üretildi.
2005_Ford_Focus_LS_CL_sedan_2016-01-04_02.jpg
2009_Ford_Focus_LV_TDCi_5-door_hatchback_2015-07-10_01.jpg


Üçüncü Nesil (2011-2018)

  • 2012 de Kuzey Amerika Motor Fuarında Tanıtıldı.
  • Tek tip tasarım konsepti çerçevesinde çıkan ilk Focus’tu.
  • Almanya, Arjantin, Çin, Taiwan gibi birçok ülkede üretildi.
  • 1.6 EcoBoost motoruna sahip araçların çoğu geri çağrıldı.
  • 2014’de makyaj geçirdi.
  • Elektrikli versiyon denemleri yapıldı.
  • ST ve RS versiyonları üretildi.
fdgfd.jpg
gfhfgh.jpg


Ve sırada 4. nesil var. Onun hikayesini hep beraber izleyip göreceğiz.​

Read the whole post here.
 
8-9 Sene önce focus mk2 almanın eşiğinden dönmüştük. Araca binmeden önce motor (tdci), yol tutuş yorumlarını okudum. Her şey on numara gözüküyordu. Sonra bir galeriye gidip içinde 10 dakika oturmam, vazgeçmem için yetti. Malzeme kalitesi , yalıtım , tasarım hiç biri hoşuma gitmemişti. Tasarımı zaten hoşuma gitmiyordu ama şöfor koltuğuna oturunca belki aklıma gelmez diyordum.

Focus benim için konfor-yol tutuş dengesini iyi başaran modellerden birisi. Bu konuda hakkını yiyemem. Onun dışında bütün kriterlerde benim için uygun bir araç olmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve bt
İlk nesilden sonra ikinci nesil tam bi kalastördü, özellikle içi ford connect gibiydi :) makyajla biraz düzelmeye çalıştılar. 3.nesil çok daha başarılıydı ama 4.nesilde gene z.çtılar bence. Ford bi iyi bi kötü yapıyo demekki :))
 
8-9 Sene önce focus mk2 almanın eşiğinden dönmüştük. Araca binmeden önce motor (tdci), yol tutuş yorumlarını okudum. Her şey on numara gözüküyordu. Sonra bir galeriye gidip içinde 10 dakika oturmam, vazgeçmem için yetti. Malzeme kalitesi , yalıtım , tasarım hiç biri hoşuma gitmemişti. Tasarımı zaten hoşuma gitmiyordu ama şöfor koltuğuna oturunca belki aklıma gelmez diyordum.

Focus benim için konfor-yol tutuş dengesini iyi başaran modellerden birisi. Bu konuda hakkını yiyemem. Onun dışında bütün kriterlerde benim için uygun bir araç olmadı.
Yalıtım konusunda almamakla iyi etmişsiniz, ciddi anlamda çok fazla yol ve rüzgar sesi alıyor.
 
1998 yılında üretip focusta yer verdiği bağımsız süspansiyonu halen alabiliyorsunuz :) Volvo v40 s40 s60 serilerinde bile aynı süspansiyon kullanılıyor ki geçmişte Mazda 3 te focustan alıyordu süspansiyonu..
6 lı cd çaları sonradan da takarsınız,
sonradan da çok güzel bir izolasyon yaparsınız,
deri koltuk, dokunmatik ekran...
fakat bir OTOMOBİLİN karakterini oluşturan, aynı zamanda güvenlik konusu da olan alt yapısını sonradan yapamazsınız... iç mekanında kocaman bir ekran, lastik ön konsol, allı pullu koltuklara sahip araçlarınız altında ki nuh nebiden kalma süspansiyon sistemi ile sizleri showroom da bekliyor :)
 
Focus 1 i hem yol tutuş hem de iç malzeme kalitesi, dış tasarım, konusunda çıta olarak görüyorum ondan sonraki Focus'larda ne yazıkki kiminin iç malzeme kalitesi kötüleşti(mk2) kiminin ise iç kokpit tasarımı iğrenç ötesi bir hale büründü(mk3) yalnız bana sorarsanız mk4 Focus'ta iç kokpit tasarısını değiştirmeleri devrim niteliğinde olmuş bence Focus bu sefer mk1'nın kırılmayan çıtasını kırabilir.Ayrıca @motorsinann 'a katılıyorum aracın döşemesinden tutun da yalıtımına hatta ses sistemine multimedyasına kadar her şeyi aftermarket yapabilirsiniz yalnız ne yazıkki o süspansiyon yapısını yapamazsınız.Ayrıca bu multilink bağımsız süspansiyonlarıyla ile premium markaların sürüşlerini sunan tek araç Focus.O sebepten varsın kokpit garip ve iğrenç olsun arkada torsiyon bam güm etmesindense.:D
 
Son düzenleme:
bıktık artık focus haberlerinden
Son günlerde başka bir otomobil tanıtımı yapıldı da biz mi kaçırdık ? Gönül ister ki mk8 golf çıksın, yeni 508 tamamen çıkıp testleri gelsin v.s oturup hepsini konuşalım, haber yapalım. Böyle bir durum olmadığına göre yeni çıkan araç hangisiyse o konuşuluyor. Kaçırmışsak da eğer siz bu araçların haberini yapın, bilgilerini paylaşın bizler de seve seve sohbete iştirak edelim. Yapamam diyorsanız ve çok canınız sıkıldıysa ilgili başlıklara girmemek gibi bir tercih yapma hakkınız da bulunuyor.
 
Son düzenleme:
bu nesilde arka suspansiyon nedir ? torsiyon goygoyu vardi. Bence mondeonun integral linkini alip sinif liderligine oynasa ohh.
 
bu nesilde arka suspansiyon nedir ? torsiyon goygoyu vardi. Bence mondeonun integral linkini alip sinif liderligine oynasa ohh.
1.0 ecoboost ve 1.5 tdci 95 - 120 hp modelleri fiesta st'den uyarlanan torsiyon, 1.5 ecoboost 150 ve 182 hp olanlar mondeo'da kullanilan integral link. Ileri ki surecte uretilmesi muhtemel 1.5 tdci 150 hp'lik motorda da tam bagimsiz olacak. 1.5 ecoboost motorlar ise Turkiye'ye ilk etapta getirilecek olan motorlar. Sanirim dizel daha sonra gelecek.
 
o zaman mevcut control blade artik yok. ama bir torsiyonlu focusa para vermem..
Control blade artik uretilmeyecek. Gelismis bagimsiz isteniyorsa da 150 ve 180 hp'lik motorlar alinacak. Ileri ki zamanlarda da 1.5 tdci 150 hp gelirse o alinabilir.
 
Sondan başa doğru Nisan ayı Focus haberleri "Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış" "Yeni Ford Focus, baz donanım ile nasıl görünüyor?" "2019 Ford Focus, yeni motor seçenekleri ile duyuruldu" "Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir" "2019 Ford Focus 10 Nisan’da Sahnede!" Bu kadar haberden sonra Focus zaten magazinsel oldu