HABER Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış

Sondan başa doğru Nisan ayı Focus haberleri "Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış" "Yeni Ford Focus, baz donanım ile nasıl görünüyor?" "2019 Ford Focus, yeni motor seçenekleri ile duyuruldu" "Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir" "2019 Ford Focus 10 Nisan’da Sahnede!" haber yapmak benim işim değil ben sadece eleştirimi yaptım galiba bu senin canını epey bir sıkmış, tavsiyem benim yorumlarımı es geçip bana cevap vermeme tercihinizi kullanmanız
 
Son düzenleme:
Sondan başa doğru Nisan ayı Focus haberleri "Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış" "Yeni Ford Focus, baz donanım ile nasıl görünüyor?" "2019 Ford Focus, yeni motor seçenekleri ile duyuruldu" "Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir" "2019 Ford Focus 10 Nisan’da Sahnede!" 10 farklı otomobil tanıtılmadı ama sadece bu ay Focus haberi neredeyse 10'a ulaşacak
 
Sondan başa doğru Nisan ayı Focus haberleri "Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış" "Yeni Ford Focus, baz donanım ile nasıl görünüyor?" "2019 Ford Focus, yeni motor seçenekleri ile duyuruldu" "Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir" "2019 Ford Focus 10 Nisan’da Sahnede!" haber yapmak benim işim değil ben sadece eleştirimi yaptım galiba bu senin canını epey bir sıkmış, tavsiyem benim yorumlarımı okumama tercihinizi kullanmanız.
Milletimizin maalesef ortak sorunu. Doğru gitmeyen, beğenilmeyen bir şey olduğunda çözüm odaklı değil, şikayet odaklı davranması. Ben de bu sitede editör değilim ama buna rağmen editörlere ' ne biçim site burası araba yeni çıkmış haber yaptığınız bile yok ' demek yerine çözüm odaklı davranıp kendim yapıyorum haberi. Faydalı oluyor, inanın. İnsanların çoğunu da mutlu ettiğini düşünüyorum. Siz de denemelisiniz. Ben kendi adıma, sizin ilginizi çeken konuları burada başlık açarak paylaşmanızı ve bu konuları okumayı memnuniyetle karşılarım.
 
Sondan başa doğru Nisan ayı Focus haberleri "Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış" "Yeni Ford Focus, baz donanım ile nasıl görünüyor?" "2019 Ford Focus, yeni motor seçenekleri ile duyuruldu" "Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir" "2019 Ford Focus 10 Nisan’da Sahnede!" haber yapmak benim işim değil ben sadece eleştirimi yaptım galiba bu senin canını epey bir sıkmış, tavsiyem benim yorumlarımı okumama tercihinizi kullanmanız.
Sen niye çok agresifsin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Sondan başa doğru Nisan ayı Focus haberleri "Ford Focus Tarihine Kısa Bir Bakış" "Yeni Ford Focus, baz donanım ile nasıl görünüyor?" "2019 Ford Focus, yeni motor seçenekleri ile duyuruldu" "Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir" "2019 Ford Focus 10 Nisan’da Sahnede!" Çeşitlilik iyidir, içine dert olmuş anlaşılan beni düşündüğün için teşekkür ederim ama ben kelebek bilmem bettle severim
 
Eskiden araçlar şimdiki kadar gelişmiş değildi ve Ford lar kendi tarzı olan iyi araçlardı. Lakin günümüzde özellikle c segmentinde rekabet çok arttı ve bu segmentte birçok yönden çok iyi araçlar var. Buna karşın focusun “süspansiyon” dışında bir espirisi olduğunu düşünmüyorum. Yol tutuş özellikleri takdire şayan fakat bu yol tutuşu üstün bir konforla sağlayan bir “süspansiyonu” da yok. Daha önceki yorumlarımda bahsettiğim gibi tek yönlü bir araç olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple forumdaki arkadaşlarımda özel bir Ford sevgisi olduğunu ve birazcık abartılan bir süspansiyonu olduğunu düşünüyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
. Yol tutuş özellikleri takdire şayan fakat bu yol tutuşu üstün bir konforla sağlayan bir “süspansiyonu” da yok. Daha önceki yorumlarımda bahsettiğim gibi tek yönlü bir araç olduğunu düşünüyorum.
Biz bir şeyi anlatırken elimizde somut örnekler yoksa anlatmayız. Yol tutuş ve konforu birleştiren süspansiyonu yok diyorsunuz, fakat ben özellikle bunları detaylıca anlatmaya gayret ediyorum ama işe yaramıyor belli ki. Focus'da kullanılacak olan yeni nesil tam bağımsız süspansiyonun kullanıldığı diğer 3 aracın otopark.com tarafından konfor ve tutuş yıldızlarında ki değerlendirmelere bir bakın bakalım ikisini birleştirebilen bir süspansiyonu var mı yok mu ? Eğer Ford, bir beceriksizlik yapmazsa, mk4 focus'da da kullanılacak olan bu süspansiyon, tıpkı diğer 3 otomobilde kullanıldığı gibi konfor - tutuş dengesini yukarı çıkaracaktır.
https://www.otopark.com/2015/10/her-devrin-adami-ford-mondeo-1-5-ecoboost-titanium/
https://www.otopark.com/2017/09/ford-s-max-test/
https://www.otopark.com/2017/10/ford-galaxy-2-0-tdci-180-titanium-test/
 
Focusları çok sevmem (focus 3 hariç), özellikle de mk1 i, kuzenimdekinin aşırı kötü durumda olmasından ötürü kullanınca tat alamamıştım ve ondan dolayı soğumuştum ama yiğidi öldür hakkını yeme demişler, yol tutuş ve konfor dengesinde focus çok iyi hatta en iyisi. Başka konularda onu geçecek çok modeller aynı sınıfta, golf iç mekanda işçilikte çok daha iyi tsi motorları çok daha iyi, özgünlük ve dizel motorda 308 daha iyi diye liste uzatılabilir ama tutuş konusuna gelinince bu sınıfta focustur.
 
Biz bir şeyi anlatırken elimizde somut örnekler yoksa anlatmayız. Yol tutuş ve konforu birleştiren süspansiyonu yok diyorsunuz, fakat ben özellikle bunları detaylıca anlatmaya gayret ediyorum ama işe yaramıyor belli ki. Focus'da kullanılacak olan yeni nesil tam bağımsız süspansiyonun kullanıldığı diğer 3 aracın otopark.com tarafından konfor ve tutuş yıldızlarında ki değerlendirmelere bir bakın bakalım ikisini birleştirebilen bir süspansiyonu var mı yok mu ? Eğer Ford, bir beceriksizlik yapmazsa, mk4 focus'da da kullanılacak olan bu süspansiyon, tıpkı diğer 3 otomobilde kullanıldığı gibi konfor - tutuş dengesini yukarı çıkaracaktır.
https://www.otopark.com/2015/10/her-devrin-adami-ford-mondeo-1-5-ecoboost-titanium/
https://www.otopark.com/2017/09/ford-s-max-test/
https://www.otopark.com/2017/10/ford-galaxy-2-0-tdci-180-titanium-test/
Bahsettiğim şey aslında farklı. Focus ta ve genel olarak fordlarda olan tek şey genellikle iyi bir yol tutuş ve süspansiyon. Tutuş konfor dengesi hep iyi olarak bahsediliyor fakat bu dengeyi de yine vasat bir yalıtımla törpülemiş vaziyette. Onun dışında Fordlar genellikle vasat iç mekana, yol tutuşuyla alakasız tasarıma sahip araçlar. Genel anlamda yol tutuş hariç sunabildiği bir özellik olduğunu düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Patri
Bahsettiğim şey aslında farklı. Focus ta ve genel olarak fordlarda olan tek şey genellikle iyi bir yol tutuş ve süspansiyon. Onun dışında Fordlar genellikle vasat iç mekana, yol tutuşuyla alakasız bir tasarıma sahip araçlar. Genel anlamda yol tutuş hariç sunabildiği bir özellik olduğunu düşünmüyorum.
Tamam, ben bunlara bir şey demiyorum zaten. İç - dış tasarım berbat diyebilirsiniz, hacim çok kötü diyebilirsiniz, donanım fakiri diyebilirsiniz, motor - şanzıman uyumları bir türlü ayar tutmuyor diyebilirsiniz.. vs. vs. bunların hepsi uzayıp gider. Ama ' yol tutuşu üstün bir konforla sağlayan süspansiyonu yok ' derseniz haksızlık etmiş olursunuz. Zira D segment dahil kullanılacak bu yeni nesil süspansiyonu kullanan daha başka normal bir marka yok, premiumlar hariç. E ve D+ segment araçlarda kullanılan bir süspansiyon modelinden bahsediyorum. Yani şimdi, bu konuda önümüzde örnek 3 araç varken, üstelik bu araçların 2'si mpv iken bu şekilde bir tutuş - konfor ikilisi sağlayan süspansiyon varken yok demek büyük haksızlık.
 
Tamam, ben bunlara bir şey demiyorum zaten. İç - dış tasarım berbat diyebilirsiniz, hacim çok kötü diyebilirsiniz, donanım fakiri diyebilirsiniz, motor - şanzıman uyumları bir türlü ayar tutmuyor diyebilirsiniz.. vs. vs. bunların hepsi uzayıp gider. Ama ' yol tutuşu üstün bir konforla sağlayan süspansiyonu yok ' derseniz haksızlık etmiş olursunuz. Zira D segment dahil kullanılacak bu yeni nesil süspansiyonu kullanan daha başka normal bir marka yok, premiumlar hariç. E ve D+ segment araçlarda kullanılan bir süspansiyon modelinden bahsediyorum. Yani şimdi, bu konuda önümüzde örnek 3 araç varken, üstelik bu araçların 2'si mpv iken bu şekilde bir tutuş - konfor ikilisi sağlayan süspansiyon varken yok demek büyük haksızlık.
Ben kendimi yanlış ifade ettim. Süspansiyondan ziyade yalıtımdan dolayı üstün bir konforla birleştirmediğini belirtmek istedim. Kısacası kullanıcısına süspansiyon dışında da bir şeyler sunmalı. Mk4 kasa ile neler değişmiş göreceğiz.
 
Ben kendimi yanlış ifade ettim. Süspansiyondan ziyade yalıtımdan dolayı üstün bir konforla birleştirmediğini belirtmek istedim. Kısacası kullanıcısına süspansiyon dışında da bir şeyler sunmalı. Mk4 kasa ile neler değişmiş göreceğiz.
Yalıtım konusunda mk3,5 focus ile biraz toparlandılar önceki nesillere göre. Ama o da tam anlamıyla yeterli değildi. Segment ortalaması, bazı yol koşullarında ise biraz altında bir yalıtım sunuyordu. Bu bahsini ettiğim yeni nesil süspansiyon çalışma seslerindeki konfor konusunda oldukça gelişmiş. İç kabine çalışma seslerini neredeyse hiç almıyor. Ayrıca genel yalıtım anlamında son kasa mondeo'ya bakarsanız sınıfının en sessiz araçlarından biri olduğunu testlerde görebilirsiniz. Yani Ford araçlarındaki değişim, konfor - tutuş dengesi gözetilen bir süspansiyon modeliyle beraber daha sessiz kabin deneyimine doğru gidiyor. Mk4 focus'da kullanılan yalıtım malzemeleri ne alemde henüz bilemiyoruz. Fakat mondeo'da ki gibi gelişim geçirirse sessizlik, konfor - tutuş dengesi gibi konularda sınıf ortalamasının üzerine çıkma ihtimali olacaktır.
 
Son düzenleme:
Yalıtım konusunda mk3,5 focus ile biraz toparlandılar önceki nesillere göre. Ama o da tam anlamıyla yeterli değildi. Segment ortalaması, bazı yol koşullarında ise biraz altında bir yalıtım sunuyordu. Bu bahsini ettiğim yeni nesil süspansiyon çalışma seslerindeki konfor konusunda oldukça gelişmiş. İç kabine çalışma seslerini neredeyse hiç almıyor. Ayrıca genel yalıtım anlamında son kasa mondeo'ya bakarsanız sınıfının en sessiz araçlarından biri olduğunu testlerde görebilirsiniz. Yani Ford araçlarındaki değişim, konfor - tutuş dengesi gözetilen bir süspansiyon modeliyle beraber daha sessiz kabin deneyimine doğru gidiyor. Mk4 focus'da kullanılan yalıtım malzemeleri ne alemde henüz bilemiyoruz. Fakat mondeo'da ki gibi gelişim geçirirse sessizlik, konfor - tutuş dengesi gibi konularda sınıf ortalamasının üzerine çıkma ihtimali olacaktır.
Yanlış anlamayın ben fordları seven birisiyim. Fakat focusun escort ve mk1 kasanın (hatchback için konuşuyorum) zamanındaki gibi olmasını istiyorum kendi adıma. O zamanlar daha özel ve Mazda gibi farklı hissettirdiğini düşünüyorum. Mevcut Fordların bu histen uzak olması bende kötü bir intiba bırakıyor. Yeni kasa focus un tasarımını beğendim kendi adıma. Umarım her şeyden öte daha ruhlu bir araç olur canlı gördüğümüzde. Zaten artık günümüzde kötü araç kaldığını düşünmüyorum
 
Yanlış anlamayın ben fordları seven birisiyim. Fakat focusun escort ve mk1 kasanın (hatchback için konuşuyorum) zamanındaki gibi olmasını istiyorum kendi adıma. O zamanlar daha özel ve Mazda gibi farklı hissettirdiğini düşünüyorum. Mevcut Fordların bu histen uzak olması bende kötü bir intiba bırakıyor. Yeni kasa focus un tasarımını beğendim kendi adıma. Umarım her şeyden öte daha ruhlu bir araç olur canlı gördüğümüzde. Zaten artık günümüzde kötü araç kaldığını düşünmüyorum
Aynı beklentiyi, en azından özel kalması gerektiği beklentisini ben de zaman zaman hissediyorum fakat mazda gibi olması mümkün değil. Sadece model bazında değil, markanın genelini düşündüğümüzde böyle olması imkansız. Çünkü mazda'nın üretim adeti ve satış hedefi belli. Dolayısıyla mazda tek bir otomobiline daha fazla özen göstererek üretebiliyor. Ford'un böyle bir şey yapması mümkün değil çünkü Ford ABD ve Avrupa'yı da sayarsak en az 10-12 tane farklı modeli ABD'de üretiyor, Avrupa'da da focus - mondeo - fiesta - kuga v.b araçla beraber ticarileri de katarsak tek markanın bünyesinde 20'den fazla farklı model üretiliyor. Ee bunlara mazda'nın genel üretim eğiliminden farklı olarak bir çok ticari model de eklenince bu sayı artıyor. Önümüzde ki 5 yıl içinde 7 tane daha farklı model eklenecek bu listeye Ford cephesinde. Haliyle bu kadar çok farklı model otomobil üreten bir markanın, normal bir modelini özel - ruhlu üretmesi zor. İşte bunu mk1 focus'da falan denediler ama zamanla müşteri taleplerine ve maliyete yenildiler. Müşteri çok oyuncak istiyor, çok konfor istiyor, iyi malzeme kalitesi istiyor, istiyor da istiyor.. Hal böyle olunca ruhlu ve kaliteli tek bir model çıkarmak için az adette ve model üretmek gerekiyor. Ford, Vw, Opel, Peugeot v.b gibi markalar da o işi Mustang - St - Rs - R - Gti gibi serilerle yapıyor işte.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: NeR0N ve Akın
Aynı beklentiyi, en azından özel kalması gerektiği beklentisini ben de zaman zaman hissediyorum fakat mazda gibi olması mümkün değil. Sadece model bazında değil, markanın genelini düşündüğümüzde böyle olması imkansız. Çünkü mazda'nın üretim adeti ve satış hedefi belli. Dolayısıyla mazda tek bir otomobiline daha fazla özen göstererek üretebiliyor. Ford'un böyle bir şey yapması mümkün değil çünkü Ford ABD ve Avrupa'yı da sayarsak en az 10-12 tane farklı modeli ABD'de üretiyor, Avrupa'da da focus - mondeo - fiesta - kuga v.b araçla beraber ticarileri de katarsak tek markanın bünyesinde 20'den fazla farklı model üretiliyor. Ee bunlara mazda'nın genel üretim eğiliminden farklı olarak bir çok ticari model de eklenince bu sayı artıyor. Önümüzde ki 5 yıl içinde 7 tane daha farklı model eklenecek bu listeye Ford cephesinde. Haliyle bu kadar çok farklı model otomobil üreten bir markanın, normal bir modelini özel - ruhlu üretmesi zor. İşte bunu mk1 focus'da falan denediler ama zamanla müşteri taleplerine ve maliyete yenildiler. Müşteri çok oyuncak istiyor, çok konfor istiyor, iyi malzeme kalitesi istiyor, istiyor da istiyor.. Hal böyle olunca ruhlu ve kaliteli tek bir model çıkarmak için az adette ve model üretmek gerekiyor. Ford, Vw, Opel, Peugeot v.b gibi markalar da o işi Mustang - St - Rs - R - Gti gibi serilerle yapıyor işte.
Sizin yorumlarınıza bayılıyorum ya.
 
Otopark testinde Mondeo için özetle "çok konforlu ama yol tutuşu eskisi gibi iddialı değil" deniyor. Hatta -ilk kez- yol tutuşta Passat bariz üstün kabul ediiyor. Yine makyajlı Insignia testinde "konforlu ama Mondeo gibi değil, hem konforlu hem de kontrollü" gibi bir ifadeleri var. Ayrıca aynı süspansiyonu kullanmazlar diye düşünüyorum, genel yapı aynı olsa bile bazı elemanları daha ucuz tutacaklardır. Hem mk1, hem mk2 kullanmış biri olarak Focus'un geldiği nokta beni de tatmin etmiyor. Mazda kadar özgün olmasa bile Mazda 3 ya da Megane 4 kadar albenili olabilirdi.