KAPALI Ford mondeo mk3 2.0 TDCİ alınır mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alperenktk

Senkromeççi
3
Merhaba arkadaşlar Ford mondeo mk3 almayı düşünüyorum ve hakkına bilgi edinmek istiyorum motor ömrü ,varsa kronik sorunları,yakıt tüketimi,paket bilgisi vb. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
 
Düşük km'de olanları bulmanız zor. Mk3 kasanın makyajlı versiyonlarına ( arka stop lambaları beyaz şeritli olur ) bakmak gerekiyor. 2.0 130 hp 330 nm torku var. Motorda comman rail enjeksiyon ve değişken geometrili turbo teknolojisi kullanılmış. Başka ek teknolojik özellikleri daha var. Yani yeni nesil dizel motorlardan teknolojik anlamda çok geri bir motor değil. Performansı gayet iyi ve sağlam bir motor.

Otomatik vitesli versiyonlarında ise 5 ileri tam otomatik japon firması Jatco üretimli, Jatco JF506E kodlu bir tork konvertörlü şanzıman bulunuyor. Okuduğum hemen hemen bir çok yorumda oldukça sağlam, konforlu ve geçişleri kararlı bir şanzıman olduğu söyleniyor. Ayrıca öğrenebilen bir yapısı olduğunu, sürüş tarzınıza göre kendini ayarladığını söyleyenler de mevcut. Sağlam bir şanzımandır yani.

Tüketim olarak normalde 7,5 - 8,5 litre şehir içi rakamlarından söz ediliyor. Uzun yolda ise 5 - 6 litrelere kadar düşürmek mümkün. Ama tabii bu değerler sağlam, iyi bakılmış ve hor kullanılmamış motorlar için. Bu verilen tüketim değerleri sizin bakacağınız araçta pek bir şey ifade etmeyecektir. Malum temizini ve az km yapmışını bulmak pek mümkün olmuyor.

Ghia ve Ghia X paketlere bakarsanız sizin için daha iyi olur. Bi xenon far, deri koltuk, sunroof gibi ek donanımlar geliyor.

Konforu yeterli düzeyde, yol tutuşu ise oldukça iyi bir araçtır. Bir miktar yol gürültüsü alabilirsiniz belki.

Kronik sorun olarak ise genelde Ford'un tüm araçlarında görülebilen direksiyon kutusu sıkıntısı olabilir. Direksiyon kutusunun yağ sızdırması yahut ses yapması gibi etkiler görülebilir. Böyle bir durumda değişim yapılıp sorun halledilir. Yedek parça konusunda hem yan sanayi hem orijinal parça bulma hususunda sıkıntı çekmezsiniz fakat parça fiyatları ucuz olmayacaktır diye tahmin ediyorum.
 
Düşük km'de olanları bulmanız zor. Mk3 kasanın makyajlı versiyonlarına ( arka stop lambaları beyaz şeritli olur ) bakmak gerekiyor. 2.0 130 hp 330 nm torku var. Motorda comman rail enjeksiyon ve değişken geometrili turbo teknolojisi kullanılmış. Başka ek teknolojik özellikleri daha var. Yani yeni nesil dizel motorlardan teknolojik anlamda çok geri bir motor değil. Performansı gayet iyi ve sağlam bir motor.

Otomatik vitesli versiyonlarında ise 5 ileri tam otomatik japon firması Jatco üretimli, Jatco JF506E kodlu bir tork konvertörlü şanzıman bulunuyor. Okuduğum hemen hemen bir çok yorumda oldukça sağlam, konforlu ve geçişleri kararlı bir şanzıman olduğu söyleniyor. Ayrıca öğrenebilen bir yapısı olduğunu, sürüş tarzınıza göre kendini ayarladığını söyleyenler de mevcut. Sağlam bir şanzımandır yani.

Tüketim olarak normalde 7,5 - 8,5 litre şehir içi rakamlarından söz ediliyor. Uzun yolda ise 5 - 6 litrelere kadar düşürmek mümkün. Ama tabii bu değerler sağlam, iyi bakılmış ve hor kullanılmamış motorlar için. Bu verilen tüketim değerleri sizin bakacağınız araçta pek bir şey ifade etmeyecektir. Malum temizini ve az km yapmışını bulmak pek mümkün olmuyor.

Ghia ve Ghia X paketlere bakarsanız sizin için daha iyi olur. Bi xenon far, deri koltuk, sunroof gibi ek donanımlar geliyor.

Konforu yeterli düzeyde, yol tutuşu ise oldukça iyi bir araçtır. Bir miktar yol gürültüsü alabilirsiniz belki.

Kronik sorun olarak ise genelde Ford'un tüm araçlarında görülebilen direksiyon kutusu sıkıntısı olabilir. Direksiyon kutusunun yağ sızdırması yahut ses yapması gibi etkiler görülebilir. Böyle bir durumda değişim yapılıp sorun halledilir. Yedek parça konusunda hem yan sanayi hem orijinal parça bulma hususunda sıkıntı çekmezsiniz fakat parça fiyatları ucuz olmayacaktır diye tahmin ediyorum.
Çok teşekkürler cevabınız için peki hocam ben manuel olanı düşünüyorum km leri 200.000 den az olan bi araç alsak iş görür mü sizce veya 200.000 den fazla olanı alsak sorun açar mı sizce yani sormak istediğim bu araçların motoru kaç bin de arıza verir ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çok teşekkürler cevabınız için peki hocam ben manuel olanı düşünüyorum km leri 200.000 den az olan bi araç alsak iş görür mü sizce veya 200.000 den fazla olanı alsak sorun açar mı sizce yani sormak istediğim bu araçların motoru kaç bin de arıza verir ?
Sorduğunuz sorunun kesin bir cevabı yok. Apaçinin teki kullandıysa kesin sorun çıkarır ama tek elde kullanılmış, temiz bakılmış bir mondeo 300k üstü görür.
 
Çok teşekkürler cevabınız için peki hocam ben manuel olanı düşünüyorum km leri 200.000 den az olan bi araç alsak iş görür mü sizce veya 200.000 den fazla olanı alsak sorun açar mı sizce yani sormak istediğim bu araçların motoru kaç bin de arıza verir ?
Rica ederim hocam. Temiz kullanimli, zamaninda bakimli, hor kullanilmamissa 200 bin ustu de goturur rahat. Ama bunu bulmak kolay degil. Hor kullanilmissa da ne zaman neresinden sorun cikarir o bilinmez. Yuksek km'lerde ki dizel araclarda enjektorlere ve turboya ozellikle baktirmak gerek. Motor yag sizdiriyor mu, ufleme yapiyor mu bunlara bakmak gerek. Bu konularda sorun yoksa o motor alinabilir. Bunlari da iyi bi ustaya gosterip oyle kontrol ettireceksiniz artik.
 
Cenk hocam zaten yine döktürmüş tüm bilgileri yazmış ben de ek bir kaç şey ekleyeyim.
Jatco otomatik bulursanız değerlendirin cidden çok güzel ve sağlamdır.
Yol tutuşu bayağı canavardır, frenleri iyidir hatta biraz fazla bile güçlüdür. Dozajlamasına alışmak gerekiyor. Kafayı direksiyona çakar :P
Kronik bi hatası olarak kasnak ses problemi var. Sadece ses yapıyor sıfırı ile değişse de kısa süre sonra ses yapabiliyor, başka bir problem çıkarmıyor.
Makyajlı olanı tavsiye ederim ben de.
Ford Club zamanında çok kullanan abilerimiz vardı 300 bin km üstlerine çıkmış. Eğer bakımları zamanında yapılmış temiz bi tane bulursanız boyasına vs bakmayın zaten boya olur. Önemli olan mekaniği düzgün olsun sorun yaşanmaz. Sağlam motoru vardır. bkz. transit :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alperenktk ve Cenk
Benim bir abimde vardı bundan. Hep söylerim kullandığım en keyifli arabalardan biridir. Motor sesini kimisi çok fazla bulur ama bana heybetli gelirdi. Çok konforlu, yol tutuşu da çok iyi bir araba.

Benim gördüğüm kadarıyla turbosuyla ilgili de sorun yaşanıyordu. 1,5 yıl içinde seyir halinde 2 kez turbo hortumu patlamıştı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alperenktk ve Cenk
Turbo hortumuyla ilgili kronik bir sorunu var diye biliyorum ama detaylarına hakim değilim. Bunun dışında evladiyelik arabadır. Temizine denk gelirseniz alın derim. Yüksek km yapanların en fazla gerekliyse amortisörleri filan değişir, kullanmaya devam edilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alperenktk
Babamda otomatik makyajlısı var. 200.000 km civarlarında. Şanzımanı çok sağlam ve hiç arıza çıkarmayacak gibi hissettiriyor. Motor gürültüsü içeri çok fazla giriyor ve titreşimi fazla. Uzun yolda dik yokuşlarda klima da açıksa vites düşürmek zorunda kalabiliyor. Onun haricinde performansı fena değil.

Turbo hortumu geçenlerde değiştirdik. Zaten sorun güç düşüşüyle kendini hemen gösteriyor. 40 TL gibi bir fiyata halledilmişti. Kaporta parçaları maalesef pahalı. Aşağıda resmini verdiğim tampon altındaki parça için bile 600 TL gibi bir rakam istenmiş sanırım.

Konforu bayağı iyidir. Önceden de benzinlisi vardı. Onda döşemeler deriydi ama kumaş daha konforlu geliyor bana. ABS-ESP modülü de arıza çıkarmıştı zamanında. Elektronik koltuğun motoru da bozuktu.

0EPYM9.png
 
Babamda otomatik makyajlısı var. 200.000 km civarlarında. Şanzımanı çok sağlam ve hiç arıza çıkarmayacak gibi hissettiriyor. Motor gürültüsü içeri çok fazla giriyor ve titreşimi fazla. Uzun yolda dik yokuşlarda klima da açıksa vites düşürmek zorunda kalabiliyor. Onun haricinde performansı fena değil.

Turbo hortumu geçenlerde değiştirdik. Zaten sorun güç düşüşüyle kendini hemen gösteriyor. 40 TL gibi bir fiyata halledilmişti. Kaporta parçaları maalesef pahalı. Aşağıda resmini verdiğim tampon altındaki parça için bile 600 TL gibi bir rakam istenmiş sanırım.

Konforu bayağı iyidir. Önceden de benzinlisi vardı. Onda döşemeler deriydi ama kumaş daha konforlu geliyor bana. ABS-ESP modülü de arıza çıkarmıştı zamanında. Elektronik koltuğun motoru da bozuktu.

0EPYM9.png
Aslında Bahsettiğiniz sorunlardan bazıları, Aracın yaşından kaynaklı. And abi de diyordu e39 m5'in elektrikli koltuk ayarlarının bozulduğunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...