Markalar, bu tarz ikon modelleri üzerinden marka algısı oluşturup diğer modellerinin satışını arttırırlar. İnsanlar bir mustang'e , bir mx-5'e bakar. Gider focus alır, mazda 3 alır vs vs. Veya bir yarış zaferi kazanılır, insanlar da bu kazanan markanın bir parçası olmak isterler. Bu yüzden para dökülür motorsporlarına vs. Firmalar bu tarz ikon modellerin de bizzat kendilerinden çok para kazanmaz, dolaylı olarak marka algısını yükseltir ve diğer modelleri besler.
Ford'un burada yaptığı şey, kendi ayağına sıkmak. Zaten İngiltere'de fabrika kapatan, operasyonları sıkıntıda olan, globalde zararda olan bir firma, bir de üstüne böyle bir manevraya giriyor. Aklı sıra crossover ve suv pazarından para kazanacaklar
Ne planlıyordunuz Allah aşkına ? Mach-e'den gelen para mı 3.67 bilyon dolar zararınızı kapatacak ?
Bu tarz bir manevra, ancak Ford gibi kapitalizmi sonuna kadar yaşayan, bu sektöre sadece para olarak bakan, (ona da derinlemesine bakamayan) takım elbiseli beyaz yakalı bir ordusu ile karar vermeye çalışan , devlet kurumlarına-bürokrasiye laf atıp da bürokratik kurumdan daha çok karar aşaması taşıyan bir firma tarafından gerçekleştirilebilirdi.
Nereden tutsanız elinizde kalır, en iyisi hiç uğraşmayın. Olduğu yere bırakın.