Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Ön Yazı-Alış Aşamaları-Bireysel Sebebler
Merhaba sayın forum ahalisi siz de biliyorsunuz ki yaklaşık 2.5-3 yıldır arkadan itişli-RWD bir araç alma isteğim vardı, beni içten içe yakan bu his artık üstümde taşıyamayacağım bir ateşten gömlek haline gelmişti, öyle ki gece rüyalarıma giriyor, gündüzleri ise ''daydreaming''lerime konu oluyordu, vesselam üstümde ciddi bir yük vardı.:confused:

Bu sebepten dolayı da son 6 aydır sürekli E30-E36 gibi araçları kovaladım daha evvelinde de kovaladığım bu araçlar hakkında artık plaka tutar oldum, bazen bir aracın iki kere el değiştirip fiyatını katladığına defalarca şahit oldum, dürüst olmayan satıcıların açıklarını artık şöyle belirtiyordum: 🧐

''Sayın ... aracınıza komple boyalı değişen yok demişsiniz ama aracınızı 3 ay önce aldığınız satıcı şu anki km sinden çok çok yukarıda 2 parça değişenli diye sizin istediğiniz fiyatın x bin tl sattı haberiniz var mıdır? Satıcı döner ve '' Eee hebele hübele bana takasla geldi, oğlan ilanı yanlış girmiş, hocam benim aracım size yaramaz...''🤬

Keşke alsaydım dediğim, noterden dönen, her şey tamamen okey olan fakat ''change'' çıkan ya da satıcıların dalkavukluğu yüzünden yüreğimin parçalandığı çok araç oldu.🥴Bu kötü hatta ''berbat'' piyasada çöl de su ararcasına bahsedilen araçları uygun fiyatlara almak için debelendim durdum iş artık öyle bir raddeye gelmişti ki artık kendi prensiplerimi çiğneyip Tofaş'lara dahi bakmaya başlamıştım(Tofaşçı arkadaşlar alınmasınlar, onları çok iyi anlıyorum bu piyasada).

Nasip yurt dışı hesaplarda sıklıkla low-cost drifting adı altında önerilen araç olan Ford Sierra'ya gelmişti.Öncelikle hiç takip etmediğim bir araç değildi ara ara bakıyordum ama parça durumundan-usta durumundan ya da son sahibi ''oluruzcu'' durumlarından dolayı cesaret edemiyordum, nasip bu zamanaymış.😬Öncelikle uzun uzun yazacağım yazılardan sizin gözlerinizi esirgemek adına parça parça anlatmayı ve test yazısını sonra anlatmayı tercih edeceğim.

Niçin Tracy?Otomobillere isim koymayı seviyorum özellikle de ruhu olan insana bir şeyler söyleyen araçlarda,🙄 Tracy ise aslında hepimizin bildiği ünlü bir aktris olan ''Nicole Kidman'' ın ''Malice'' 'filmindeki karakteri, bu filmde Tracy hanım kızımızın bir ailevi hayatı olup eşinden çocuk bekleyen güzeller güzeli bir kadından, eşini aldatan, eşine ihanet eden ve materyalist emellere ulaşmak için uğraşan ismini burada telaffuz edemeyeceğimiz bir kadın haline evriliyor.😱

Bkz. Malice/Tracy





Bireysel Hisler

Öyle ki bu araca binerken ben de kendimi sanki aracın bana her an ihanet edecekmiş, her an arkamdan bir ali-cengiz oyunu çevirecekmiş hissiyatı yaşıyorum, bu güzelliğin bu muhteşemliğin bitmemesini istiyor hatta iş bir adım öteye geçip onu kaybetmemek için korkmaya başlıyorsunuz.Tabii ki de bu güzelliğin de aşırı bir bedeli var diyesiniz geliyor içinizden, olmaz bu bedene bu gömlek dar gelmeli diyorsunuz ama şu an için gözlemlediğim kadarıyla mutlu aile tablosu devam etmekte umarım Tracy materyal sevgiler uğruna bize ihanet etmez.🤑

Neden mi böyle düşünüyorum, öncelikle bu aracın benim gözümde en değerli yanı her şeyden evveli çöp yığını haline gelmiş, 😒 25-30 bin küsür tl paralar istenen 30 yaşında bir 316i E30 almaktan kurtardı, ya da kendi prensiplerimi kendi düşüncelerimi çiğneyeceğim bir Tofaş Doğan/Şahin'e 15 bin tl vermekten kurtardı, hepsinden evveli de arkadan itişli araç sevdamın artık nihayete kavuştuğunu görebildim.Bunlara da saydığım araçların bedelinden çok daha uygun bir fiyata sahip olmamda olayın tuzu biberi olunca böyle garip düşünüyorum.o_OŞimdi bazı arkadaşlar diyecekler yahu bu saydığın araçların çoğu Sierra'dan çok daha farklı, haklılar ama ilk etapta orijinal bir araç olmasına ve arkadan itiş olmasına son olarak da uygun fiyatlı olmasına takıldığım için bu sözleri demekte kendimi haklı buluyorum yoksa bir başkası için BMW'nin premium kalite hissiyatı ya da Tofaş'ın erişim ve yürütme kolaylığı gibi çok daha farklı düşüncelerle savunmaları olabilir.

Araç Hakkında Ufak Bilgiler
Aracı 2.Sahiplerinden bizzat aldık, araca hiç LPG takılmamış bu zamana kadar hep benzinde binilmiş.Aldığımız sahipleri 2003 yılından beri kullanıyorlarmış, tüm parçacılarını ustalarını bizimle paylaşarak aracı çokça üzülerek verdiler. Eee bizde iyi bakacağımız sözünü verdik tabii ki.Hatta daha ilk etapta üstündeki iğrenç jantlardan kurtulup orijinal 14'' Ford Sierra Pepperpot jantlarını giydirmekle olaya başladık, araç Sierra’lardan nadir bulunan “Tasman Blauw” rengine sahiptir.
Araç istenirse Otopark.com için teste seve seve verebiliriz.

Fotoğraflar




















Bu arada çok uğraşlarla aldığım araç gibi araç arayan arkadaşlarım sizleri çok iyi anlıyorum sizler için de Barış Manço'dan ''Darısı Başınıza'' diyelim.;)



Test Yazısı

Sierra'lar Hakkında Genel Bilgiler-Ansiklopedik Bilgiler(Kimine göre sıkıcı geçilebilir)

Ford Sierra aslında Ford için çok da yeni bir model değil Britanya için Cortina, Almanlar için Taunus/Granada'dan sonraki 1982 yılında piyasaya çıkmış döneminin D segmenti bir aracı .İlk çıktığı yıllardaki kasası yani 1982-1987 yılları arasında tasarımını aerodinamik yapmak için çok fazla uğraşılmış ve o dönemde çok mükemmel olan bir sayı olan 0.34 cd katsayısına ulaşabilmiş bu günümüz 2x li değerleri için komik gözükse de dönemin kutusal-boxy-tasarımlı araçları düşünüldüğünde devrim niteliğinde olmuş.Fakat her yiğidin bir yoğurt yiğişi vardır derler, araç bunu yapabilmek için döneminin tasarım tabularını yıkmak zorunda kalmış, ve yumurtaya benzer hal almış tabii bu durum, kutusal dizaynlarla hoşbeş olan pazardaki tüketiciyi memnun etmemiş dolayısıyla çok eleştirilmiş fakat buna rağmen ciddi bir satış adedine ulaşmış.Hatta o yıllarda bir alt segment olan Escort'un satış rakamlarını geçtiği söyleniyor ki bu D segmenti olan bir araç için çok iyi bir başarı.

Birinci Nesil Sierra Cosworth-Yuvarlak Tasarımlı



İkinci Nesil Sierra Cosworth-Sert Tasarımlı




Sierra Britanya'da toplamda 1m299bin araç satarak 10.popüler araç statüsüne ulaşmış.O dönem de her yerde olan Sierralar, Britanya'da oldukça popülerken ülkemizde ise aynı senaryoyu Tofaş ve Oyak-Renault araçlarında bir benzerini de bizler ya da bizim dedelerimiz babalarımız yaşıyordu.Dönelim konumuza başarılı bir satış adedi yakalayan ilk nesil Sierra, sonraları fazla yuvarlak tasarımdan kaynaklanan eleştiriden ders almış görünecekler ki eski nesilde olan 5 kapılı Hatchback, Station Wagon, 3 Kapılı Hatchback gibi karoser çeşitlerini hem daha kutusal bir hale getirmişler hem de Sedan yani Britanya'da söylenen adıyla ''Sapphire'' isimle anılan Sedan kasası çıkmıştır.Bu makyaj hamlesi 1987-1993 yılları arasında meyvesini vermiş ve özellikle Britanya'da 88, 89 'da en çok satılan ikinci araç olurken 92'ye kadar 5.araç unvanını sürdürmüştür.

Sürüş uyumuna vurgu yapan propaganda-Mazda'da olsa Jinbai Attai olurdu herhalde. 😛


D segmentinde bu dönemde tabii ki de dişli rakipler mevcuttu örneği premiumlarda Merc. 190-BMW E30, Audi 80 varken, Premium olmayan seçeneklerde ise Renault 21, Peugeot 405, Alfa 75, Citröen Xantia, Opel Vectra A gibi rakipleri vardı. Sierra döneminde genellikle önden çeker seçeneklere karşı segmentinde mücadele vermiştir.O dönemler önden çeker araçların yol tutuşunun daha iyi olduğu düşünüldüğünden-doğruluğu tartışılır- segmentinde sürekli eleştiri konusu olan sonuç olarak yerini birinci nesil 1993'te çıkan Ford Mondeo'ya yerini bıraktı.Fakat Sierra özellikle U.K yani Birleşik Krallık'ta ününü daha hala koruyor ve halkın içinden bir çok kişinin tıpkı bizdeki R12-Tofaş'ta anısı olduğu gibi onlarında anısı bu araçlarla geçiyor.Jeremy Clarkson'a ya da J.May'e bir sormak gerek ama benim adamım Chris Harris.

Halktan bahsetmişken donanım seviyelerini söylememek olmaz gerçi Ford'un donanım seviyelerini anlamak için bu alanda uzmanlaşmak gerektiğini düşünüyorum, şimdilik bildiğim kadarıyla-ileride eklerim- baz modellerinde gövde rengi tamponlar, karbüratörlü küçük hacimli motorlar, plastik kapı döşemeleri, kapak jantlar gibi bilindik pazarlama stratejileri varken-bu modeller daha çok GL-L gibi isimlerle anılıyor-, enjeksiyonlu olan modelleri, GLSi/CLX/Ghia/Cosworth/XR4i, sis farları, Ön cam otomatik, Arka cam otomatik, Gövde rengi tamponlar, Elektrikli Aynalar, Pnömatik Bel Şişirme, Klima, Direksiyon ayarı, ABS, Sunroof gibi opsiyonlarla geliyor fakat bunların çoğu ülkemize Ford/Otosan-Koç tarafından getirilmiyor ya da olaylar çoğunlukla opsiyonlara bağlı oluyor ki eski Ford kullanıcıları bilir, Ford un boşunda doluda olmayan özellikler olurken dolusunda da boşun da dahi olan donanımlar olmayabilir.

İlk zamanlar Taunuslar'dan alınan SOCH Pinto motorlar 1.3-1.6-1.8-2.0 ve OHV V6'ler kullanımış.(2.0-2.3-2.8-2.9) fakat emisyon uygulamalarının sıklaştırılmasıyla birlikte enjekyionlu DOCH motor yani bizim sahibimiz olduğumuz GLSi araçtaki motor geliştirilmiş, bu motor ayrıca 16v ve Turbo beslemeyle Cosworth tarafından 220 bg e kadar güçlendirilmiş hem WRC ralli de Group A da, hem de o dönem popüler olan BTCC ve DTM gibi binek otomobil pist yarışlarında at koşturmuştur.





Şanzıman olarak DOCH, AWD ve V6 modellerinde MT75 kullanılmış.Spor amaçlı modelleri haricinde arkalarda kampana frenler kullanılmıştır yani GLSi modelde dahi kampana vardır fakat yurdışındaki ABS'lilerde disk olabileceğini okudum.


Bireysel Sürüş Deneyimlerim-Sayfa 3 ve 4'te devamı mevcut
Aracın iç kısmında BMW'den esinlemiş sürücüye dönük kokpit dizaynı mevcut, bunu gerçekten kullanırken de hissediyorsunuz her şey elinizin altında vites ile direksiyon arasındaki yol BMW kokpitlerinden bile daha kısa halde.Hatta benim kullandığım ve sahibi olduğum GLSi modelinin direksiyon ayar donanımı sayesinde direksiyonu isterseniz kucağınıza kadar alabiliyorsunuz ki bu benim gibi direksiyonun 12'sine yetişmekte zorlanan yer cüceleri için bu kocaman görünümlü(aslında değil 4.5 m) aracı nispeten rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.Ayrıca araçta koltuk yükseklik ayarı, pnömatik-el ile şişirmeli- bel desteği mevcut.Bu kadar ayardan sonra sürüş pozisyonunu bulamayanları dövüyorlar zaten.Araç kesinlikle bindiğim eski araçlar içerisinde sürüş pozisyonu konusunda en çok rahat ettiğim araçlardan biri özellikle hemen her koşulda direksiyona müdahale sağlayabiliyorsunuz, kontralarınız kolay ve içgüdüsel gerçekleşiyor.Direksiyon olarak ise oldukça sezgisel bir hidrolik direksiyon fakat yüksek süratlerde-110 üstü diyebiliriz sanırım- viraj dönerken hissettiğiniz boşluk hissi size eksik güven verdiği için yavaşlamanızı ihtar ediyor desem doğru olur.Ayrıca yavaşlamanızı ihtar eden sadece direksiyon değil frenlerde şehir içinde oldukça yeterli iken şehir dışı otoban süratlerinde günümüz yolları ve trafiği için ani frenlerde biraz yavaş kalıyor, ama normal kullanıcı için yeterli yani öyle sık sık tempolu fren darbelerinde ya da yüksek süratlerden birden çok sert ani duruşlarda bulunmayacağınız senaryolarda yeterli diyebilirim.

Boyutlarından bahsetmişken aslında fotoğraflarda ve dışarıdan bakıldığında sanki E segmenti büyüklüğünde gösteren Sierra aslında neredeyse E46 Sedan uzunluğunda tabii ki bunun avantajını benim kullandığım makyajlı GLSi nin hidrolik direksiyonu da katıldığında park manevraların Sedan araçtan beklendiği kadar zor değil.Özellikle iç kısımda aynaların büyüklüğü ve görüş açısı muazzam, yani bu büyüklükte bir yeni nesil bir araçta daha da iyi görmeniz için kesinlikle yeni nesil sensörlerin güvenirliliğine ihtiyaç duyardınız desem yalan olmaz.Çevrenizde de araç büyük görülüyor özellikle ilk zamanlar arkadaşlarım bana vaay kardeş mafya babası aracı almışsın, reis nereyi kesiyoruz ya da ''Çukur'' dizisindeki Volvo ya benzettiklerini söylemeden geçemeyeceğim.Daha önceden de bahsettiğim gibi tasarımı yuvarlatılmış Sierra'nın tekrar geri sertleştirilmeye çalışılması sonucunda böyle bir makyajlı Sierra tasarımı çıkmış bana sorarsanız eski nesli de yeni nesli de başarılı tasarımlar, fakat hem eski nesil de hem de yeni nesilde o yıllardan alışık olduğumuz dikdörtgen stoplar daha çok hoşumuza gidiyor yani bence aracın arkasının tasarımı gerçekten mükemmele yakınken öne yaklaştıkça sıradanlaşıyor özellikle makyajsız olanlarda gerçekten de U.K'lilerin dediği gibi ''jelibon''-jellymold- kıvamına dönüyor.

Aracın iç kısmındaki plastiklerin ömrü gerçekten uzun, çoğu parçası açılıp kapanıyor, açılıp kapanırken Fransızlar ya da İtalyanlar gibi elinizde kalacakmış hissiyatı oluşmuyor fakat özellikle diğer eski Ford'larda olduğu gibi içeriye çok fazla trim sesi alıyor, alt takımdan duymadığınız sesi trimden duymak canınızı bir hayli sıkıyor.Onun haricinde koltukları çok konforlu diz mesafesi baş mesafesi özellikle arka koltuklarda çok iyi, sırt destekleri dik bir açıyla gelmiyor dolayısıyla arkadaki kişi kol dayama fonksiyonuyla birlikte uzun yolculuklarda rahat ediyor.Devasa diyebileceğimiz bir bagajı mevcut özellikle dönemin araçları düşünüldüğünde Amerikanların o meşhur bagaj-ceset muhabbetine acaba mı diyorsunuz.


Diğer rakiplerinden farklı olarak Sierra arkadan tahriğe devam etmiş bunu yaparken Cortina'da/Taunus'da kullanılan arka süspansiyon dizaynını bir kenara bırakarak, kendisi tam bağımsız ''trailing arms'' denilen süspansiyon sistemini kullanmış.Bu süspansiyon sistemini yolda kullanırken kesinlikle deneyimlemeniz gerekiyor.Daha evvelden E30 gibi dönemin D segmenti otomobillerine bindim ama makyajlı versiyon Sedan yani 2.0 GLSi modelinde kesinlikle daha sert ve yola daha iyi oturan bir süspansiyon sistemi mevcut.Virajlarda onlar kadar esneme yapmıyor ama tabii ki onlar kadar yatmadığı ve konfor odaklı olmadığı içinde şehir içi süratlerinde-evet şaşırtıcı- şehir içi süratlerinde araç çok sertleşiyor ve yıllarında verdiği etkiyle trim sesleri duymaya başlıyorsunuz fakat ilginçtir özellikle 60 üstü şehir dışı süratlerinde araç daha fazla yaylanıyor ve şehir içindeki sert süspansiyon eşiğini daha bir açarak daha konforlu bir sürüş sunuyor, tahminimce mühendisler bu durumu bilerek böyle ayarlamışlar demekten başka bir şey gelmiyor aklıma, yani hali hazırda alışık olduğunuz şehir için yumuşaklık hız artınca sertlik durumu Sierra için çok da doğru değil.Fakat süspansiyon eşiğinin çok çabuk bitmesi konforlu sürüş için canınızı sıkıyor fakat virajlarda bu dezavantaj size güven olarak geri dönüyor, araç hafif orta yumuşaklığının da verdiği hafif salınım hissiyatıyla zorlandığını hissettiriyor fakat lunaparktaymışsınız gibi de gövde salınımı ile korkutmuyor bence ideal ayardan bir tık daha sert özellikle hafif sert sürüşü seven Fordseverler bu aracın sürüşünü de seveceklerdir.Tekrar söylüyorum bu dediğim olay makyajlı sedan yani Sapphire lar için geçerli eski kasalarda daha yumuşak ve konfor odaklı bir süspansiyon olduğunu okudum.Bu arada bu Sedan-Sapphire'ların oturma pozisyonları oldukça alçak dolayısıyla, yolda olup biteni hissetmeniz çok zor olmuyor.

Araçta 2.0 DOCH 8v(Evet, yanlış duymadınız ben de ilk duyduğumda şaşırmıştım hem çift egzantrik hem de 8V motor olur mu diye ama varmış), var. 5600 d/dk 'da 125 DIN bg vermekte, 2500 d/dk ise araç 174 nm tork vermekte, düşük devir torku olsun sesi olsun eski karbüratörlü 2.0 araçların hissiyatlarına benziyor hem sürüş olarak hem de karekteristik olarak çok benzerler fakat karbüratörlü Taunus motorundan 25 bg fazlası ile araç 1.-2. hatta eğer devrini ve yerini bulursa 3. viteste dahi arkasını bırakabiliyor, özellikle kötü lastik ve kötü koşulllarla istemdışı olarak aracın arkasını önüne getirmesi işten bile değil.Tabii bu bahsettiğim olay hemen arkasını bırakıyor yol tutmuyor gibi bir durum değil ancak çoğunlukla ''understeer' a mahal vermeden arkadan açan bir araç desem daha doğru olur.Ayağındaki 14 lastikler küçük gibi dursa da işlerini yapıyorlar ama araç daha sportif ve limit gerektiren sürüşlerde daha geniş tabana ve daha büyük profili istediğini sinyal veriyor.Aracın motoru özellikle 2.viteste çok güzel bir homurtuyla yürüyor, maksimum torkunu düşük devirde verdiği için araç çeyrek gazda dahi yolda akarak gidiyor, uzun yolda bu durum sizi daha az yorarak ekonomi yapmanıza sebebiyet veriyor.

Son olarak aracın ağırlığı 1100 kg civarında 125bg'lik bir aracı çok rahatlıkla yürütüyor, fabrika verisi olarak 0-100 9.7-9.8 gösteriyor, doğruluğunu denemedim ama 10 sn civarlarında olduğunu hissediyorum, bu kasa ağırlığı ve bu güçle ileride proje aracına döndürebilir miyim acaba diye düşünmeden edemiyorsunuz.

Mevzu şanzıman oranlarına geldiğinde ise araç tipik olarak 3 bin d/dk 110-115 km/h gibi bir süratte gidiyorsunuz, uzun yol için ve dönemin araçları da düşünüldüğünde yeterli bir hız, vites yolları nispeten uzun fakat vites geçişleri ise oldukça yumuşak hatta modern araçlarda daha sert olan araçlar deneyimledim.




NOT:İlerleyen sayfalarda araç ile ilgili deneyimler paylaşılacaktır bu test yazısı eksik ve tamamlanmamış haldedir.Daha fazla detay için konuyu takipte kalınız.Bkz sf.3-4
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Koltuklar o kadar rahat duruyor ki.
Özellikle arka koltukların oturuş pozisyonu, genişliği, diz mesafesi gerçekten de dönemindeki D segmenti rakiplerine göre ileride diyebiliriz, işin ilginci jantların denk geldiği Hurdacıları gezmesinde belki 10-15 tane hurda Sierra'nın çoğunda döşemeler bu diriliğiyle duruyordu, sağlamlıkları beni de çok şaşırttı.

Hayırlı olsun, kazasız belasız zevkle kullanmanız dileğiyle.
Çok teşekkür ederim, inşallah mutlu günleri görmek dileğiyle.
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
11,102
Beğeni puanı
24,859
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Change arabalar nedir peki hayirli olsun bu arada gule gule kullan
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,138
Beğeni puanı
3,882
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Her şeyden önce hayırlı olsun, kazasız belasız binmek nasip olsun. 2 tane Ford taunus sahibi olmamdan (20 yaşındayım 99 doğumlu bir kardeşinizim) sierra ya da aşık olduğumu tahmin edebilirsin. Ve bütçesi bir tık daha düşük olan arkadan itiş araç arayan herkese gönül rahatlığıyla 10 12 bin liraya Ford taunus almalarını tavsiye edebilirim. E30 Her zaman aşık olduğum bir arabaydi ama dediğin gibi gerçekten piyasası çok tuhaf. Ama Facebook ilanlarına gerçekten temiz E30 lar düşüyor 316i olarak, 18is ve sonraki 6 silindir makina lar temiz 16i üstüne 15k koyup devam ediyorlar. Her neyse, benim de önümde bir sierra macerası olacak eğer tek kapı taunusu satmaya karar verirsem, umarım doğru düzgün bir araba bulabiliriz. Karburatorun tadını yeterince aldım, artık enjeksiyona geçme vakti :)
Senden bir ricam, motor hissi ve yakıt tüketimi konusunda lütfen bizi detaylıca doyur. En ince ayrıntısına kadar dinlerim hiç problem yok hatta bir ara denk gelelim de buluşalım çok isterim, Antalya tarafına yolun düşecek olursa kesin görüşelim. Ve eğer kullanmiyorsan kesinlikle Facebooku kullanmanı tavsiye ederim. Parça tedarik konusunda süper bir ortam var. Ustanın hayatta bulamazsın dediği parçayı kargoyla kapımıza ücretsiz getiriyoruz sıfır olarak, daha ne olsun :D
En kısa zamanda yazıyı bekliyorum sevgiler knk
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Change arabalar nedir peki hayirli olsun bu arada gule gule kullan
Özellikle Mercedes BMW gibi araçlarda kasası düzgün ve içi orijinal olan aynı model, aynı renk yada renge yakın(ki bunların olmasına da gerek yok ama işi kolaylaştırıyor), araçların Gürcistan, Avrupa ya da bir başka yolla kaçak olarak ülkemize girmesi ve ülkemize kayıtlı olan bir aracın şase numarasının diğer gelen araca kaynatılması sonucu oluyor, bu gibi durumlarda genellikle şase numarasının bulunduğu yerde işlem izi yahut evraklarda eksiklik ya da sahtecilik yapılıyor.Aracın bu gibi işlere bulaştığının öğrenilmesi sonucu son sahibi kimse araç onda gümlüyor devlet el koyuyor.
bu arada hayırlı olsun
Çok teşekkür ediyorum.

Her şeyden önce hayırlı olsun, kazasız belasız binmek nasip olsun. 2 tane Ford taunus sahibi olmamdan (20 yaşındayım 99 doğumlu bir kardeşinizim) sierra ya da aşık olduğumu tahmin edebilirsin. Ve bütçesi bir tık daha düşük olan arkadan itiş araç arayan herkese gönül rahatlığıyla 10 12 bin liraya Ford taunus almalarını tavsiye edebilirim. E30 Her zaman aşık olduğum bir arabaydi ama dediğin gibi gerçekten piyasası çok tuhaf. Ama Facebook ilanlarına gerçekten temiz E30 lar düşüyor 316i olarak, 18is ve sonraki 6 silindir makina lar temiz 16i üstüne 15k koyup devam ediyorlar. Her neyse, benim de önümde bir sierra macerası olacak eğer tek kapı taunusu satmaya karar verirsem, umarım doğru düzgün bir araba bulabiliriz. Karburatorun tadını yeterince aldım, artık enjeksiyona geçme vakti :)
Senden bir ricam, motor hissi ve yakıt tüketimi konusunda lütfen bizi detaylıca doyur. En ince ayrıntısına kadar dinlerim hiç problem yok hatta bir ara denk gelelim de buluşalım çok isterim, Antalya tarafına yolun düşecek olursa kesin görüşelim. Ve eğer kullanmiyorsan kesinlikle Facebooku kullanmanı tavsiye ederim. Parça tedarik konusunda süper bir ortam var. Ustanın hayatta bulamazsın dediği parçayı kargoyla kapımıza ücretsiz getiriyoruz sıfır olarak, daha ne olsun :D
En kısa zamanda yazıyı bekliyorum sevgiler knk
Çok teşekkür ediyorum, @denizyenilmez_ senin Ford'a gönül verdiğini tüm forumca biliyoruz, hatta bir değil iki tane Taunus'un var ne olsun.hatatatÇok temiz Sierra'lar bulunabiliyor daha dün gözümün önünde orijinal boyalı motorsuz Sierra'yı hurdada parça için parçaladılar.Motor hissi şimdilik karbüratörlü 2.0 araçlara yani Taunus'lara oldukça benzer alt devirlerde gürül gürül tipik bir çift egzantrikli makine gibi değil, performans olarak daha iyi fakat işin asıl değişkenlik gösteren yanı motoru değil sürüşü süspansiyonları Taunus'daki gibi yatma hareketlerini mümkün olduğunca az yapıyor, hatta arkadaşımda E30 var ondan daha az yatıyor desem inanmayanlarınız çıkabilir.Tabii ki bahsettiğin konularda elimden gelen bilgiyi vereceğim şimdilik kimseleri yormamak adına başlangıç yaptım.Tabii ki telefon üzerinden de Facebook üzerinden de görüşebiliriz.Parça konusunda da diğer konularda da bunu duyduğuma sevindim.

Sevgiler.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,138
Beğeni puanı
3,882
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Özellikle Mercedes BMW gibi araçlarda kasası düzgün ve içi orijinal olan aynı model, aynı renk yada renge yakın(ki bunların olmasına da gerek yok ama işi kolaylaştırıyor), araçların Gürcistan, Avrupa ya da bir başka yolla kaçak olarak ülkemize girmesi ve ülkemize kayıtlı olan bir aracın şase numarasının diğer gelen araca kaynatılması sonucu oluyor, bu gibi durumlarda genellikle şase numarasının bulunduğu yerde işlem izi yahut evraklarda eksiklik ya da sahtecilik yapılıyor.Aracın bu gibi işlere bulaştığının öğrenilmesi sonucu son sahibi kimse araç onda gümlüyor devlet el koyuyor.

Çok teşekkür ediyorum.


Çok teşekkür ediyorum, @denizyenilmez_ senin Ford'a gönül verdiğini tüm forumca biliyoruz, hatta bir değil iki tane Taunus'un var ne olsun.hatatatÇok temiz Sierra'lar bulunabiliyor daha dün gözümün önünde orijinal boyalı motorsuz Sierra'yı hurdada parça için parçaladılar.Motor hissi şimdilik karbüratörlü 2.0 araçlara yani Taunus'lara oldukça benzer alt devirlerde gürül gürül tipik bir çift egzantrikli makine gibi değil, performans olarak daha iyi fakat işin asıl değişkenlik gösteren yanı motoru değil sürüşü süspansiyonları Taunus'daki gibi yatma hareketlerini mümkün olduğunca az yapıyor, hatta arkadaşımda E30 var ondan daha az yatıyor desem inanmayanlarınız çıkabilir.Tabii ki bahsettiğin konularda elimden gelen bilgiyi vereceğim şimdilik kimseleri yormamak adına başlangıç yaptım.Tabii ki telefon üzerinden de Facebook üzerinden de görüşebiliriz.Parça konusunda bunu duyduğuma sevindim.

Sevgiler.
Geçen sierra videosu izlerken denk geldim enteresan makinalarla piyasaya çıkmış bu sierra. Taunus motoru var, enjeksiyonlu taunus motoru var, dohc karburator var, dohc efi var. En merak ettiğim dohc karburator motor :D
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Hayırlı olsun keyifli sürüşler
Teşekkürler, dostum.:)Yaptık bir delilik işte.😛

hayırlı olsun @Mt.Akina keyifli suruslerin olsun :)
Çok teşekkür ederim iyi dileklerin için inşallah diyelim cümleten diyelim. :)

Geçen sierra videosu izlerken denk geldim enteresan makinalarla piyasaya çıkmış bu sierra. Taunus motoru var, enjeksiyonlu taunus motoru var, dohc karburator var, dohc efi var. En merak ettiğim dohc karburator motor :D
Şu ana kadarki araştırmalarıma göre 1.6 Taunus Karbüratörlü,(GL) 2.0 Taunus Karbüratörlü(GL), 2.0 DOCH 8V EFi(GLSi-CLX), 2.8 V6 Taunus/Capri/Scorpio(XR4i), 2.0 DOCH 16V(Cosworth) motorları mevcut, dizel gamını tam bilmiyorum ama yüksek hacim kara dizel versiyonları mevcut.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,698
Beğeni puanı
37,087
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin. Mondeo'nun kardeşi olan bu aracın arka koltuklarını görünce direkt kendi Mondeo aracıma gittim. Koltukların ortası kadife gibi duruyor ? Maşaallah gerçekten.
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin. Mondeo'nun kardeşi olan bu aracın arka koltuklarını görünce direkt kendi Mondeo aracıma gittim. Koltukların ortası kadife gibi duruyor ? Maşaallah gerçekten.
Çok teşekkür ederim, @Cenk Hocam, Ford sevgisi başka nasıl aşılanacak. ;) Aslında Mondeo bunun kardeşi oluyor kronolojik olarak bakıldığında o dönem önden çeker araçlar rağbet gördüğü için Sierra eleştrilmiş ve 93'de Sierra'nın bitimiyle, Mondeo'nun ilk kasası üretime başlıyor.Evet koltukların ortası kadifemsi bir kumaşla kaplı ama üstünde işlemeler mevcut yani direk nubukluk bir durumu da yok dışarıdan pofidik gibi dursa da aslında minderi orta yumuşaklıkta diyebilirim.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,698
Beğeni puanı
37,087
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Çok teşekkür ederim, @Cenk Hocam, Ford sevgisi başka nasıl aşılanacak. ;) Aslında Mondeo bunun kardeşi oluyor kronolojik olarak bakıldığında o dönem önden çeker araçlar rağbet gördüğü için Sierra eleştrilmiş ve 93'de Sierra'nın bitimiyle, Mondeo'nun ilk kasası üretime başlıyor.Evet koltukların ortası kadifemsi bir kumaşla kaplı ama üstünde işlemeler mevcut yani direk nubukluk bir durumu da yok dışarıdan pofidik gibi dursa da aslında minderi orta yumuşaklıkta diyebilirim.
İşte burada imkanlar olsa parçaları temin edip bu Sierra'yı cosworth'e çevirip tadını çıkarmak var ama malum Türkiye şartları. Normalde bunların minderleri oldukça yumuşak olur ama aracın artık yaşı olduğu için içindeki süngerler düzleşmiştir. Aynısı benim Mondeo'da da vardı. Sıfırın süngerleri ile benim aldığım 2.elin süngerleri aynı kondisyonda değildi. Yinede eski araçların koltuk kılıfları, oturuşları bir başka oluyor. Allah tadını çıkarmayı nasip etsin.
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
İşte burada imkanlar olsa parçaları temin edip bu Sierra'yı cosworth'e çevirip tadını çıkarmak var ama malum Türkiye şartları. Normalde bunların minderleri oldukça yumuşak olur ama aracın artık yaşı olduğu için içindeki süngerler düzleşmiştir. Aynısı benim Mondeo'da da vardı. Sıfırın süngerleri ile benim aldığım 2.elin süngerleri aynı kondisyonda değildi. Yinede eski araçların koltuk kılıfları, oturuşları bir başka oluyor. Allah tadını çıkarmayı nasip etsin.
Amin cümlemiz için hepimizin araçları için, evet tahmin edebiliyorum, ilk zamanlarda sıfırken binilse büyük bir ihtimalle daha yumuş yumuş beklenildiği gibi bir hissiyat verebilirdi.Bu arada yavaş yavaş test yazısı yazıyoruz, hatatat bir kaç gün içinde tamamlarsam iyi olur sanırım merak edenler var bayağı tahmin etmiyordum böyle olacağını.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,698
Beğeni puanı
37,087
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Amin cümlemiz için hepimizin araçları için, evet tahmin edebiliyorum, ilk zamanlarda sıfırken binilse büyük bir ihtimalle daha yumuş yumuş beklenildiği gibi bir hissiyat verebilirdi.Bu arada yavaş yavaş test yazısı yazıyoruz, hatatat bir kaç gün içinde tamamlarsam iyi olur sanırım merak edenler var bayağı tahmin etmiyordum böyle olacağını.
Eee her yerde görebileceğimiz, hakkında bilgi alabileceğimiz bir makine değil bu. Nadiren de olsa yolda bazen mavi renkli sierra'ya denk geliyorum ama 40 yılda bir. Onlar da pek temiz örnekler değil. İnşaallah Sinan da teste alır. Bekliyoruz yazıyı hocam.
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Eee her yerde görebileceğimiz, hakkında bilgi alabileceğimiz bir makine değil bu. Nadiren de olsa yolda bazen mavi renkli sierra'ya denk geliyorum ama 40 yılda bir. Onlar da pek temiz örnekler değil. İnşaallah Sinan da teste alır. Bekliyoruz yazıyı hocam.
Yazıyı ekledim, biraz daha içeriğini doldurabilirim sanırım.

@Mt.Akina o zaman senin makina 8v çift egzantirik enjeksiyon mu oluyor? Ben bunları da 16v diye düşünmüştüm. Ama bu sadece benim hayal gücüm, herhangi bir araştırma içermiyor :D
Evet, 8v li çift egzantrikli versiyonu kulağa ilginç geliyor ama gerçekten de öyle Cossie'ler 16v 220 bg Turbo besleme ile birlikte.
 
Üst