-Güncelleme-Araçla İlgili Gelişmeler-
Şöför koltuğunun kenarı halledildi, araç ile biraz daha haşır neşir olunuyor zaman ilerledikçe yeni jantlarla aracın konfor seviyesi ilginç bir şekilde arttı, daha önceden de söylediğim gibi araç süspansiyonu dönemine göre tatlı sert ayarlanmış ama bu yeni jantlarla birlikte hissedilen darbeler daha da azaldı, lastik ve inç ebatı her şey aynı iken bu kadar değişmesini orijinal jantı aldığıma sayıyorum
.Bu jantlar eski jantlardan daha ağırdı ama gelin görün ki ilginç bir şekilde aracın hem görünüş hem de konfor açısından kaderi değişti, böyle olacağını ummuyordum.
Performans olayını biraz atlamışım aracın 1.vitesi çok çok kısa, trafik içinde rahatça(hararetten uzak bir şekilde) ve ekonomik olarak dur kalk odaklı böyle ayarlandığını düşünüyorum, fakat aksine 2. vites ise çoğu zaman sizinle çok düşük süratlerden nispeten yüksek süratlere kadar uzuyor.Maksimum torkunu düşük devirde vermesi sayesinde araç çoğu zaman 2.viteste canlanıyor, 2.viteste ardı arkası gelmeyen kontralar ile arkasını çok rahat bırakabiliyorum hatta belki abartıyor dersiniz ama ikinci viteste araç ani gaz tepkilerinde kafanızı geriye atabiliyor, tabii ki bu bahsettiğim aşırı bir durum değil ama istem dışı bir geriye gitme oluyor.Birinci viteslerde ani kalkışlarda ise o Amerikan araçlarında olan popo dalgalanması oluyor, acayip hoşuma gitti.
Tabii ki mantıklı bir kıstas olmayabilir ama verisi 10.9 sn olan 100bg 316i E30'a ışıklarda 70-80 km/h ye kadar 6 boy fark verebildim ki bu bayağı ciddi bir fark, daha fazlasında ise arkadaş senin araç uzayınca kovalayamam dediğim zaman bıraktım dedi.
Normalde E30 316i lerin beygiri çok az olsa da şanzımanları çok kısadır şehir içinde 3000 devirde 90-100 km/h sürat yaparsınız.Fark olacağını tahmin ediyordum da bu kadar kısa mesafede bu kadar arayı açınca artık ciddi anlamda 0-100 denemesi yapmam gerektiğini düşünüyorum keza belki internet verisi olan 9.7 ye ulaşabileceğime inanıyorum hatta biraz abartayım-çünkü gerçekten öyle- şu haliyle araç M20B20 E30, M42B18 318is E30 ile çok rahat oynar, E36 M50B20'den ise emin değilim. Şanzımanı-motoru indirmeden tabii ki.
Bu arada bugün 29 Ekim dolayısıyla bir etkinliğe gittim, M50B30 Sierra yapmışlar, kafamızı kurcalıyorla yaa.
Şimdilik gayet yeterli geliyor, ayrıca motor tam oturmamış ön paneli kesmişler ben kıyamam Tracy'e.
Sahibi ile biraz konuştum da araba ciddi deli olmuş, ahan bu da onun makinesi.
Yan Yan Neslihan