KAPALI Ford Taunus 2.0 GTS Tek Silindir Çalışmama Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Bugra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bugra

Elit Apaçi
120
Merhabalar,

Ford Taunus 2.0 GTS aracımız var. Geçen haftadan itibaren tek silindir çalışmamaya başladı. Buji ve buji kablolarını kontrol ettim. Buji ucuna kadar ateşleme var. Mekanik ustasına gösterdim, elektrikçiye yönlendirdi ancak elektrikçi uzak.. Elektrikten olacağını sanmıyorum çünkü buji dahi ateşleme yapıyor. Ateşleme sistemi ile ilgili farklı bir parça bozulmuş olabilir midir? Yoksa tahmin ettiğim gibi motor açılıp rektefiye mi yaptırmam gerekecek?

Teşekkürler
 
Tek silindirin çalışmadığını kim söyledi hocam?
Eğer eminseniz motor çalışırken sıra sıra buji kablolarını çekin ve çektiğiniz hangi kabloda motor teklemesi artmazsa sorun o silindirdedir, eğer araçta tekleme varsa distribütör ve endiksiyon bobinine göz atmak gerekli, lpg varsa aracı benzine alıp deneyin
Eğer tekleme Halen devam ediyorsa kompresyon kaçağı olabilir daha 3 hafta önce 1.4 120 bin kmde ibizaya bu nedenden ötürü motor yapılması gerekti, kompresyon kaçağı vardı :)

Selam Sinan :) Öncelikle teşekkür ederim ilgin için :)

Evet araçta lpg var ve benzine alıncada aynı titreme,sallanma ve ses var. Hem iki amcam mekanik ustası hemde götürdüğüm yer elektrikçi ve mekanikçi ortak çalışıyorlar. Dört sefer buji kablolarını söktük ve herkes aynı cevabı verdi. Evin tam girişinde su kaynattı zaten :) Bozuk değilsede bozmuşumdur :D Kompresyon kaçağı demek conta yakmış demekle aynı mıdır?

Ve şuanda benzinde de aynı sorun varsa kesinlikle motor yaptırmam gerektiği anlamına mı geliyor? ''Subap ve conta yanmıştır. Eğer daha fazla hasar yoksa 250-300 arasına halledersin.'' dediler. Eğer silindir üst kapak mıdır nedir o rektefiyeye giderse 600'ü bulur, sıfırını alırsan 1000'i geçer dediler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...