François | Peugeot 308 1.6 AT

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Aracım 2009 model Peugeot 308 idi. 308 modelinin çıkışı 2008 yılına dayanıyor. Çıktığı yıl Avrupa'da yılın otomobili ödülünü alan 308, 2012 yılında bir makyaj operasyonu geçirdi.

Teknik Özellikleri
Motor: 1.6L VTi
Yakıt Enjeksiyonu: Çok noktalı
Silindir adedi ve tipi: 4 / düz sıralı
Silindir hacmi: 1598cc
Maksimum güç (bg/dev.dak) 120/6.000
Maksimum tork (nm/dev.dak) 160/4.250
Vites kutusu: 4 ileri otomatik (Aisin tork konvertör)
Frenler: Ön hava kanallı disk, arka disk
Uzunluk: 4.276 mm
Genişlik: 1.815 mm
Yükseklik: 1.498 mm
Dingil aralığı: 2.608 mm
Dönüş çapı: 10.70 mt
Bagaj hacmi : 430 lt
Yakıt depo hacmi: 60 lt
Boş ağırlık: 1.312 kg
Fabrika Verisi şehir içi, şehir dışı, ortalama yakıt tüketimleri: 10.3 lt-5,7 lt-7,3 lt
Co2 emisyonu (g/km): 159
Rüzgar direnci: 0.29 cd

Araç comfort donanımdı.

Araç zamanının ortalamasına uygun şekilde yakan, günümüze göre değerlendirirsek çok yakan bir 1.6'ydı. Sert kullanılmadığı sürece vites geçişlerinin rahatsız etmediği, ancak 4 ileri olmasından dolayı uzun yolu (daha doğrusu belirli hızların üstünü) pek sevmeyen bir araçtı. Direksiyonu sertti. Yol tutuşu iyiydi. Yan aynaların küçük olması bana göre bir eksiydi, bir diğer eksisi ise benzin deposundan zaman zaman yakıtın çalkalanma sesi gelmesiydi. :) Comfort yani boş donanım olmasına rağmen yeterli malzeme kalitesi ve yılına göre ortalama donanım sunuyordu. Bir çok kişiyi şaşırtan iç hacme sahipti, ön cam yapısı nedeniyle çok ferah bir yaşam alanı sunuyordu. Zamanında benimki dahil çevremde 3 adet bu araçtan (1'i dizel) vardı ve insanların "sorunlu Fransız" imajıyla alâkası olmayan araçlardı. Ancak VTi motorlar hırpalanmaya gelmeyen, sorunlar başlayınca da kesin tamiri mümkün olmayan veya ülkemizdeki ustaların yapamadığı motorlardan. Bir defa yağ yakmaya başlayan araç kolay kolay kendine gelmez etrafında 1.6 VTi Peugeot olanlar gözlemlemiştir. İyi yanı -özellikle Japon araçlarından sonra- parça fiyatları uygun. Kötü yani yetkili servisler son derece yetersizdi, günümüzde nasıl fikrim yok. Daha önce de yazmıştım, aracı özel Honda servisine götürüyordum. :)
Motorun diğer bir olumsuz yanı da -eğer bu aracı alıp LPG taktırmayı düşünen varsa onlar için olumsuz- LPG ile uyumu pek iyi değil, takan çok ama bir çok Asya aracının motorunda olan randımanı beklememesi gerekir.

Aracı satma nedenim benzin sarfiyatıydı. 10.5 lt-11 lt yakıt tüketimi normaliydi. Karma tüketimde 9 lt seviyeleri, şehir dışı yol çok yapıyorsa daha da düşük tüketimler görülebilir ancak tutumlu bir motora sahip değildi (dediğim gibi o zamanların normali buydu aslında). Kullandığım süreçte beni memnun eden, görsel anlamda kendine hayran bırakan (Peugeot'nun bu tasarım dili hâlen benim için bir numaradır, 207-308-407... hiçbir marka bu kadar hoşuma giden bir tasarım serisi yapmadı) bir arabaydı Peugeot 308 namı diğer François (Fransua).

12.jpg

21.jpg
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Geriye dönük araç incelemesi normalde yanlış hatırlamalarla ve hatalarla dolu olur, ama elden geldiğince nesnel yazılmaya çalışılmış. İsim koymandan ötürü aracı oldukça özlediğini düşündüm bir an için :) yanılmıyorsam tabii.

Golf 5'i almadan evvel motor gücünden ve fiyatının uygun oluşundan dolayı (120bg- diğer 1.6'lara göre Manuel'de daha güçlü performansının vardı kağıt üstünde) dolayısıyla düşünmüştüm aileye. Ayrıca sorunlu geleneksel ''Fransız'' ünvanından dolayı da fiyatları diğer araçlara oranla daha da uygundu.

Biraz araştırdıktan sonra ''Prince'' motor galiba ismi buydu, LPG takılmadığını öğrenince vazgeçmiştik. Golf 5'e dönmüştük gerçi hoş ona da LPG takmadık ama :D.

Bir kaç sorum var.Eski Fransızların tork konvertörlü dahi olsa şanzımanlarında sıkıntı oluyordu, 308'de böyle bir problem yaşadınız mı veya hissettiniz mi? Bunun haricinde kaç km bindiniz? Kaç sene içerisinde oldu? Satalı kaç yıl oldu? bu gibi bilgiler potansiyel alıcı için önemli olabilir.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Geriye dönük araç incelemesi normalde yanlış hatırlamalarla ve hatalarla dolu olur, ama elden geldiğince nesnel yazılmaya çalışılmış. İsim koymandan ötürü aracı oldukça özlediğini düşündüm bir an için :) yanılmıyorsam tabii.

Golf 5'i almadan evvel motor gücünden ve fiyatının uygun oluşundan dolayı (120bg- diğer 1.6'lara göre Manuel'de daha güçlü performansının vardı kağıt üstünde) dolayısıyla düşünmüştüm aileye. Ayrıca sorunlu geleneksel ''Fransız'' ünvanından dolayı da fiyatları diğer araçlara oranla daha da uygundu.

Biraz araştırdıktan sonra ''Prince'' motor galiba ismi buydu, LPG takılmadığını öğrenince vazgeçmiştik. Golf 5'e dönmüştük gerçi hoş ona da LPG takmadık ama :D.

Bir kaç sorum var.Eski Fransızların tork konvertörlü dahi olsa şanzımanlarında sıkıntı oluyordu, 308'de böyle bir problem yaşadınız mı veya hissettiniz mi? Bunun haricinde kaç km bindiniz? Kaç sene içerisinde oldu? Satalı kaç yıl oldu? bu gibi bilgiler potansiyel alıcı için önemli olabilir.

Kullanırken bir sorun yaşamadım, tek sorunu yakıttı ki ondan satıldı dediğim gibi. O nedenle özlüyorum diyebilirim. Yakıt litre fiyatının 7 lira olduğu aklıma geliyor, ne özlem kalıyor ne bir şey. :D

Ben şanzıman yönünden sorun yaşamadım ancak çevremde yaşayan oldu. Zamanında forumda da yazıp fikir danışmıştım, araçla hızlanırken üst vitese geçecekken frene basılırsa kararsız kalıp boşa düşüyordu. Kontağı kapatıp açmadan tepki vermiyordu (1'den 2'ye geçerken oluyordu sanırım). Açtığım konuda şanzıman yağı değişmediyse olur diyenler olmuştu, sonra göz korktuğu için araç sahibi sattı, devamında ne oldu bilmiyorum.

Benim araçta çok durmadı maalesef (malum yakıt fiyatları), 1 yılı aşkın süre 15 bin kmye yakın durdu. Satalı 5 yıl oldu. Hemen hemen her kaporta parçası ya değişmiş yada boyanmış bir araçtı ama ciddi bir kazası yoktu (gereksiz bilgi ama yazmış bulundum, bende bir kazası olmadı).

Evet 308'ler fiyatıyla mantıklı gelen araçlardı. Yaris'i almak için sattığımda 33-35 bin lira seviyelerindeydi. Aynı yaşta başlangıç paket 1.6 otomatik (ki 2009'da MMT yani yarı otomatikti) Auris almak isteseniz 44-45 bin lira gibi bir para vermeniz gerekiyordu.

Çok sürmeyen Peugeot deneyimim olumluydu ve araç kendini sevdirmişti, ailede hiç Peugeot olmadı bir deneyim yok. Üstte bahsettiğim dizel 308'i arkadaşım çok uzun yıllar kullandı bir şikayeti yoktu. Durum böyle olunca 308 özelinde, özellikle de dizeli sorunsuz olarak görüyorum. Benzinliler ise önceki sahibine göre değişebiliyor. Tümüyle Peugeotlar sorunludur veya sorunsuzdur diyecek şekilde gözlem yapabileceğim şekilde yoğun bir Peugeot kullanıcısı çevrem olmadı. Genel olarak dizellerini sorunsuz olarak duyuyorum. Benzinliler biraz netameli (gerek bu 1.6 vti, gerek günümüzdeki 130'luk 1.2 pt), tam anlamıyla güven vermiyor.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım