Aracım 2009 model Peugeot 308 idi. 308 modelinin çıkışı 2008 yılına dayanıyor. Çıktığı yıl Avrupa'da yılın otomobili ödülünü alan 308, 2012 yılında bir makyaj operasyonu geçirdi.
Teknik Özellikleri
Motor: 1.6L VTi
Yakıt Enjeksiyonu: Çok noktalı
Silindir adedi ve tipi: 4 / düz sıralı
Silindir hacmi: 1598cc
Maksimum güç (bg/dev.dak) 120/6.000
Maksimum tork (nm/dev.dak) 160/4.250
Vites kutusu: 4 ileri otomatik (Aisin tork konvertör)
Frenler: Ön hava kanallı disk, arka disk
Uzunluk: 4.276 mm
Genişlik: 1.815 mm
Yükseklik: 1.498 mm
Dingil aralığı: 2.608 mm
Dönüş çapı: 10.70 mt
Bagaj hacmi : 430 lt
Yakıt depo hacmi: 60 lt
Boş ağırlık: 1.312 kg
Fabrika Verisi şehir içi, şehir dışı, ortalama yakıt tüketimleri: 10.3 lt-5,7 lt-7,3 lt
Co2 emisyonu (g/km): 159
Rüzgar direnci: 0.29 cd
Araç comfort donanımdı.
Araç zamanının ortalamasına uygun şekilde yakan, günümüze göre değerlendirirsek çok yakan bir 1.6'ydı. Sert kullanılmadığı sürece vites geçişlerinin rahatsız etmediği, ancak 4 ileri olmasından dolayı uzun yolu (daha doğrusu belirli hızların üstünü) pek sevmeyen bir araçtı. Direksiyonu sertti. Yol tutuşu iyiydi. Yan aynaların küçük olması bana göre bir eksiydi, bir diğer eksisi ise benzin deposundan zaman zaman yakıtın çalkalanma sesi gelmesiydi. Comfort yani boş donanım olmasına rağmen yeterli malzeme kalitesi ve yılına göre ortalama donanım sunuyordu. Bir çok kişiyi şaşırtan iç hacme sahipti, ön cam yapısı nedeniyle çok ferah bir yaşam alanı sunuyordu. Zamanında benimki dahil çevremde 3 adet bu araçtan (1'i dizel) vardı ve insanların "sorunlu Fransız" imajıyla alâkası olmayan araçlardı. Ancak VTi motorlar hırpalanmaya gelmeyen, sorunlar başlayınca da kesin tamiri mümkün olmayan veya ülkemizdeki ustaların yapamadığı motorlardan. Bir defa yağ yakmaya başlayan araç kolay kolay kendine gelmez etrafında 1.6 VTi Peugeot olanlar gözlemlemiştir. İyi yanı -özellikle Japon araçlarından sonra- parça fiyatları uygun. Kötü yani yetkili servisler son derece yetersizdi, günümüzde nasıl fikrim yok. Daha önce de yazmıştım, aracı özel Honda servisine götürüyordum.
Motorun diğer bir olumsuz yanı da -eğer bu aracı alıp LPG taktırmayı düşünen varsa onlar için olumsuz- LPG ile uyumu pek iyi değil, takan çok ama bir çok Asya aracının motorunda olan randımanı beklememesi gerekir.
Aracı satma nedenim benzin sarfiyatıydı. 10.5 lt-11 lt yakıt tüketimi normaliydi. Karma tüketimde 9 lt seviyeleri, şehir dışı yol çok yapıyorsa daha da düşük tüketimler görülebilir ancak tutumlu bir motora sahip değildi (dediğim gibi o zamanların normali buydu aslında). Kullandığım süreçte beni memnun eden, görsel anlamda kendine hayran bırakan (Peugeot'nun bu tasarım dili hâlen benim için bir numaradır, 207-308-407... hiçbir marka bu kadar hoşuma giden bir tasarım serisi yapmadı) bir arabaydı Peugeot 308 namı diğer François (Fransua).
Teknik Özellikleri
Motor: 1.6L VTi
Yakıt Enjeksiyonu: Çok noktalı
Silindir adedi ve tipi: 4 / düz sıralı
Silindir hacmi: 1598cc
Maksimum güç (bg/dev.dak) 120/6.000
Maksimum tork (nm/dev.dak) 160/4.250
Vites kutusu: 4 ileri otomatik (Aisin tork konvertör)
Frenler: Ön hava kanallı disk, arka disk
Uzunluk: 4.276 mm
Genişlik: 1.815 mm
Yükseklik: 1.498 mm
Dingil aralığı: 2.608 mm
Dönüş çapı: 10.70 mt
Bagaj hacmi : 430 lt
Yakıt depo hacmi: 60 lt
Boş ağırlık: 1.312 kg
Fabrika Verisi şehir içi, şehir dışı, ortalama yakıt tüketimleri: 10.3 lt-5,7 lt-7,3 lt
Co2 emisyonu (g/km): 159
Rüzgar direnci: 0.29 cd
Araç comfort donanımdı.
Araç zamanının ortalamasına uygun şekilde yakan, günümüze göre değerlendirirsek çok yakan bir 1.6'ydı. Sert kullanılmadığı sürece vites geçişlerinin rahatsız etmediği, ancak 4 ileri olmasından dolayı uzun yolu (daha doğrusu belirli hızların üstünü) pek sevmeyen bir araçtı. Direksiyonu sertti. Yol tutuşu iyiydi. Yan aynaların küçük olması bana göre bir eksiydi, bir diğer eksisi ise benzin deposundan zaman zaman yakıtın çalkalanma sesi gelmesiydi. Comfort yani boş donanım olmasına rağmen yeterli malzeme kalitesi ve yılına göre ortalama donanım sunuyordu. Bir çok kişiyi şaşırtan iç hacme sahipti, ön cam yapısı nedeniyle çok ferah bir yaşam alanı sunuyordu. Zamanında benimki dahil çevremde 3 adet bu araçtan (1'i dizel) vardı ve insanların "sorunlu Fransız" imajıyla alâkası olmayan araçlardı. Ancak VTi motorlar hırpalanmaya gelmeyen, sorunlar başlayınca da kesin tamiri mümkün olmayan veya ülkemizdeki ustaların yapamadığı motorlardan. Bir defa yağ yakmaya başlayan araç kolay kolay kendine gelmez etrafında 1.6 VTi Peugeot olanlar gözlemlemiştir. İyi yanı -özellikle Japon araçlarından sonra- parça fiyatları uygun. Kötü yani yetkili servisler son derece yetersizdi, günümüzde nasıl fikrim yok. Daha önce de yazmıştım, aracı özel Honda servisine götürüyordum.
Motorun diğer bir olumsuz yanı da -eğer bu aracı alıp LPG taktırmayı düşünen varsa onlar için olumsuz- LPG ile uyumu pek iyi değil, takan çok ama bir çok Asya aracının motorunda olan randımanı beklememesi gerekir.
Aracı satma nedenim benzin sarfiyatıydı. 10.5 lt-11 lt yakıt tüketimi normaliydi. Karma tüketimde 9 lt seviyeleri, şehir dışı yol çok yapıyorsa daha da düşük tüketimler görülebilir ancak tutumlu bir motora sahip değildi (dediğim gibi o zamanların normali buydu aslında). Kullandığım süreçte beni memnun eden, görsel anlamda kendine hayran bırakan (Peugeot'nun bu tasarım dili hâlen benim için bir numaradır, 207-308-407... hiçbir marka bu kadar hoşuma giden bir tasarım serisi yapmadı) bir arabaydı Peugeot 308 namı diğer François (Fransua).