fren hidroliği değişimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

omerta84

Profesör
242
selamlar arkadaşlar
cuma günü yani 19 ağustos günü aracın rutin bakımını yaptırırken fren hidroliğinide değiştirrmek istedim. araç 5. yılını bitirdi ve hiç değişmemişti.
2 snede bir değişilmesi gereken ve zahmetl, işçilik isteyen bişey olduğu için en iyisini alayım dedim. dot 4 tavisye etmesine rağmen araba motulun dot5.1 aldım.
değişim yapıldı; yapıldıktan sonra değişimi yapan usta test sürüşüne çıkardı aracı. sonrasında ben sıkışık şehir içi trafiğinde kullandım hiç sorun yoktu.
bugün arabaya bir bakayım dedim. baktığımda aracın 4 diskinde de fren hidroliği kalıntıları gördüm. içimden küfrettim; ulan dedim doğru düzgün temizlememişler sonra diye
sonra aklıma takıldı bu sonrada kaçırmış olmasın dedim.
arabayı ileri-geri hızlıca sürdüm ve ani fren yaptım. fren sıvıcı çıktı her gidiş gelişte ve frenler yumuşacıktı.yüzde 70 boşalmış gibiydi sanki
hazne kapağını açtım baktım sıvı olduğu gibi duruyor. tamamen kafam karıştı.
kaçak yoksa o dökülen sıvılar neydi.
hava yapmışsa bu hava neden şimdi oluşsun. anlam veremiyorum. bu konuda tecrübesi olan varmıdır_?
 
Fren disklerinin yakınlarındaki hidrolik kalıntıları normal. Çünkü eski yağ oralardan tahliye ediliyor ve hava yapmaması için oradaki tapalar açılıp kapatılıyor. Ama işlem bittikten sonra mutlaka güzelce temizlenmesi gerekirdi. Çünkü temas ettiği yerlere ciddi şekilde zarar verebilen bir kimyasal.
Hidroliğin cinsi değiştirilirken, tıpkı motor yağlarında olduğu gibi değişim yapılırken sistemin tamamen temizlenmesi gerekir. Kimyasal maddelerin birbirleriyle karışması her zaman sıkıntı yaratabilir. Bunu umarım yapmışlardır.
Fren performansınızda azalma varsa hidrolik tahliye tapalarını iyi kapatmamış olabilirler. Kapalı devre olan bu sistemde en ufak bir kaçak olursa hava da yapar, hidrolik de eksiltir; performansa etki eder. Hidrollik kalıntılarını imkanınız varsa eldiven kullanarak siz temizleyin. Daha sonradan tekrar belirirse direk servise götürün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Fren performansda hiç azalma yoktu aracı ilk aldığım gibi olmuştu sanayiden alıp eve gidene kadar
Ordayken diskleri temizlemişlerdi zaten. Dün fark ettim işte 4 diskte de hidrolik izi vardı bunlar 4 ünü birden mi yanlış yapmışlar
Bu arada da hazneden kontrol ettiğimde hidrolik seviye dolu gözüküyor
Acaba dot 4 yerine 5.1 almakla da hata etmiş olabilirmiyim. 5.1 4 de kullanabilir diye gözüm kapalı koydurttum
 
Fren performansda hiç azalma yoktu aracı ilk aldığım gibi olmuştu sanayiden alıp eve gidene kadar
Ordayken diskleri temizlemişlerdi zaten. Dün fark ettim işte 4 diskte de hidrolik izi vardı bunlar 4 ünü birden mi yanlış yapmışlar
Bu arada da hazneden kontrol ettiğimde hidrolik seviye dolu gözüküyor
Acaba dot 4 yerine 5.1 almakla da hata etmiş olabilirmiyim. 5.1 4 de kullanabilir diye gözüm kapalı koydurttum
Hidroliklerin cinsinde sıkıntı yok. Kaynama noktası yükseldi o kadar. Dikkat edilmesi gereken konu işçiliğin ne kadar doğru ve özenli yapıldığı. Hidrolik izi yanlış yapmakla değil de, eski hidroliği boşalttıktan sonra tapanın çevresini temizlemeden bırakmakla olur. Bir süre daha kullanıp gözlemleyin. Fren performansında sıkıntı hissederseniz götürüp baktırın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve omerta84
Cumartesi götürüp tekrardan havasını aldıracam. İnşallah son olur
Kaloriferin havasını almak gibi sürekli uğraşmam umarım
Benim bu sıvıyı değiştiren arkadaşlar genelde 700 ml harcadıklarını söylüyor bu işlem için
Hazne zaten 500 ml biz sadece bir kutu yani 500 ml koyduk bitirdik olayı
 
Cumartesi götürüp tekrardan havasını aldıracam. İnşallah son olur
Kaloriferin havasını almak gibi sürekli uğraşmam umarım
Benim bu sıvıyı değiştiren arkadaşlar genelde 700 ml harcadıklarını söylüyor bu işlem için
Hazne zaten 500 ml biz sadece bir kutu yani 500 ml koyduk bitirdik olayı
Hazneden fazlası kullanılıyor. Hidroliği doldurdukça tekerleklerin oradaki tapaları gevşetip sistemden hava boşaltma işlemleri oluyor. O sırada biraz hidrolik de eksiliyor. Sistemin kapasitesinin üstünde hidrolik harcanması o yüzden olur. Normalde sistem kolay kolay hava yapmaz, kalorifer gibi uğraştırmaz. :) En azından benim arabada (alalı neredeyse 6 yıl oldu) hiç uğraştırmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Aynen benim tamirci maşallah hazne kadar kullandı çok ekonomik
Cumartesi götürecem inşallah son hava olur
 
Disklere su değmiş ve iz yapmış olabilir, bunu hidrolik ile karıştırıyor olabilirsiniz.
Fren disklerinin yağlanması frenlerinizin tutmaması anlamına gelir, umarım su'dur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84 ve by
Ben de lancerda dot4'ten motul dot5.1 geçiş yaptırdım. 3 paket 500ml bıraktım. 1lt yakın gidiyor. usta tanıdık, ne kadar harcadı bilmiyorum, kalanı onun olsun mantığı ile alırım malzemeyi :) ama bütün kaliperlerden teker teker boşaltarak yaptı. Geçen gün downhill yaparken dot5.1 iyiki almışım dedim. hiçbir problem yaşamadım. yaklaşık 2500km dir kullanıyorum memnun kaldım.

dot4ten dot5.1e geçmek herhangi bir problem çıkarmaz özetle. Önemli olan işçilik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84
Konusu açılmışken buradan sorayım bari bende. Benim f7r da dot3 kullanılıyor. dot4 yada dot5.1 e geçmemde sakınca olur mu ne dersiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84
@PULAT alacağınız diğer üründe dot4 ise eğer dot3 yazanlarda kullanabilir sertifikası varsa aynı şekilde dot5.1 içinde kullanabilirsiniz.
@ikaanbozkurt katılıyorum. bende de dot4 dü bende motul 5.1 e geçtim.300 km yol yaptım.bir sıkıntı yok. sıkışık trafikte ısınınca ya erken ya geç frenliyordum. bu gitti. balatalarda bitik diye düşünüyordum baktık balatalar iyiymiş. fren hisside baya arttı, iyileşme oldu. çok önemli birşey bu değişimi yapmak.
ben aslında dot4 ilede değişebilirdim ama ustalara çok güvenmediğimden 5.1 alayım daha uzun ömürlü olsun istedim. 5 sene yetti bana dot4ler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...