Fren Hidroliği
Herkese selamlar
Aşağıda yaşamış olduğum durumdan sonra, fren hidroliklerini araştırmaya başladım. Dot 4 yerine dot 5.1 tercih edecektim. Sebebi ise, daha uzun süre gitmesi. Dolayısıyla kaynama derecesi de yüksek olacak. Fakat kafamı kurcalayan yazılar okudum. Kimisi değişmiş, debriyaj merkezini falan bozmuş. Ama onda ekstra big brake kit falan vardı. Yani stok degildi. Hidrolikler birbirine asla karıştırılmamalı, eskisi yenisini bozar, yeniyi koymadan önce sistemi komple boşaltın gibi yorumlar okudum. Biraz dot 5.1 den tırstım. Ama değişip, sorun yaşamayan da var. O yüzden üreticinin istediği dot 4 olan ürünleri araştırdım. Geneli aşağı yukarı aynı kaynama derecesine sahip. Aralarında 265-160 derece ile Mobil1 çıkıyor. Mobil1 de karar kıldım, sözde 2019 üretim olan üründen alacaktım. Araştırma uzun sürdüğü için, stok bitti. 6 Aylık bir askerlik sürecim var. Araç takoz da yatacak, o yüzden başka ürün de almadım şimdilik. Sizlerin tecrübesinden yararlanmak istiyorum. Ne aracınız vardı ne tür bir hidrolik kullandınız. Dot 4 kullanılan aracınıza dot 5.1 koydunuz mu ? Dot 4 lerin performans odaklı olan ürünleri de var. Ate TYP 200, Motul RBF 660 gibi. Sistemi temizlerken fazla sıvı gidecek ve bunların fiyati bir hayli yüksek. O yüzden kolay erişilebilir, uygun fiyatlı olanı seçmek istiyorum. Ve benim için aslında dot 4 tüm sorunlarımı çözecek diye düşünüyorum.
Arka balata kale, ön Veka(bunu ilk defa duydum) marka. Balata hala etli, sorunum hidrolik ile düzelmezse onlara da bakacağız. Diskler ne bilmiyorum, tırnak az da olsa geçiyor. Yani durumu vahim değil. Ama adım gibi eminim hidrolikten olduğuna.
Son olarak da, burada kendi değişmiş olan vardır diye düşünüyorum. Değişimi aslında basit. Tahliye somunu gevşetip, yeni hidrolik gelene kadar pompalamak gerekiyor. Binlerce video var. değişik değişik yöntemler izledim. Kimi direk boşaltıyor. Kimi hortum ile şişe içine boşaltıyor. Ben böyle yaparım, en sağlıklısı çünkü. Bir de burada değişen arkadaşlardan, tecrübelerini istiyorum. Sitemi komple boşaltıp, sıfırdan ekleyip havasını alarak mı yapayım. Yoksa devir daim yaparak mı ? Bu soru, dot 4 veya dot 5.1 için farklılık gösterir mi ? Burada açılmış konulara baktım. Dot 4 olan araca, 5.1 koyabilirsiniz sorun olmaz gibi yorumlar okudum. Bana göre de sorun olmaz fakat insan tedirgin oluyor. Gerekirse hortumları da yenileriz. Ve ben kendim yapacağım. Usta bozuntuları ile uğraşmak istemiyorum. En son yağ bakımı için gittim. Geldikten sonra direk İzeltaş cırcır falan aldım. Takımı ufaktan topluyorum. Mobil1 servisleri yapıyor ama onlarda nasıl yapıyor tam bilmiyorum. Bir ara onlarada sorarım. Hangi hidroliği kullanıyorlar falan. Bir de mobil1 servisleri kaynama derecesini nasıl ölçüyorlar ? tam derece veriyorlar mı yoksa % lik nem oranını mı ölçüyorlar? Değişmeden önce kaç dereceye düşmüş öğrenmek istiyorum açıkcası.
Fren hidroliğinin, hep değişmesi doğru olduğuna inandırmışımdır kendimi. Çünkü o kadar fazla ki değişmesine gerek yok diyen. İnsanın başına bir şey gelmeyince anlayamıyor. Bir de hidrolik yüzüne frenlerim tutmadı diyeni görmedim hiç. Kimisi hiç bir aracımda değişmedim ve değişmeyi de düşünmüyorum diyor. Çünkü hiç frenlerim de anormallik hissetmedim diyorlar. İşte anormallik hissedersiniz ama iş işten geçtikten sonra.
2018 de 2011 model, 145 bin de C Max aldık. Zamanla aracı tanırken frenlerin dip de tuttuğunu hissetmeye başladım. Yani, aracın yavaşlaması için baya bir basmam gerekiyor. Fakat genel olarak aracın frenleri gayet iyi tutuyor. Şurada duracağım deyip hep durmuşumdur. Karakteristik özelliktir diye düşünmeye başladım.
Sanayi de yağ bakımı falan yapılırken, frenleri de söyledim. Gönlüm hidrolik değişmekten yanaydı. Fakat, malum sanayi kalabalık, önceden ayarlamak gerekiyor o işleri. Eksilmiş olsa gerek, biraz hidrolik ilave edildi. Sonraki sürüşlerim de, sanki daha toklaştı pedal. Ama bir süre sonra, tekrar eski haline döndü.
Geçtiğimiz bir kaç ay önce de, frenlerim tutmadı. Hani bazen okuyorum, "fren hidroliği yüzünden frenleri tutmayan birini görmedim diye". Bu tipler genel de, benim için fren önemli, disk balata alırken, orjinal alırım kafasında olan insanlar. Evet hidrolik yüzünden benim frenlerim tutmadı. O arkadaşa sesleniyorum. Havanın yaklaşık 40 derece olduğu bir gün de, şehir için de hafif tempolu araç kullanıyordum. Tempolu dediğim de, normal sürüşün bir tık devirli hali. Malum ülkemiz de her yer tümsek dolu olduğu için freni çok sık kullanıyoruz. Bir de biraz tempolu sürünce frenlere bayağı iş düşüyor. Frenler tutmadan 1 viraj öncesine gidelim. Yaklaşık 1.30, 2 saattir aracı kullanıyordum. Toplam 5 6 defa, 3 5 dk rölanti de, aralıklı şekil de beklemişimdir. Hiç sert fren yapmadım. Yine tümsek vardı yavaşlayıp geçtim, hafif yokuş yukarı tırmandım, daha sonrasında hafif gazlayarak yokuş aşağı indim. Frene biraz basıp bıraktım ve hafif virajı aldım. Virajı döndüm ve yine tümseğe doğru gidiyordum. Frene bastım, arabayı 1 sn falan yavaşlattı yavaşlatmadı pedal dibe indi. 1 saniye falan daha basmaya devam ettim, o panik ile el frenine elimi attım. Hala ucundan da olsa frenler tutuyor gibiydi. ABS nin çalışma vızırtsı geliyor, ama elinden bir şey gelmiyordu. Pompalama belki biraz daha yavaşlatırdı ama o an yaptığımı pek hatırlamıyorum. Hızımı tam bilmiyorum, bakamadım çünkü. Tahmini 40 km/h nin üstündeydim rahat. Baktım olacak gibi değil, saldım freni bıraktım. Dümdüz geçtim o kocaman, asfalt tümsekten. İnanılacak gibi değil ama, C Max altını bile sürtmedi. Duyan şaşırıyor. Tümseği geçerken ve öncesinde de fren kullanmadığım için, ısısı biraz düşmüş olsa gerek. Tümsekten uçarak geçtikten sonra, frenler tutmaya başlamıştı. Sonrasında fazla yüklenmedim.
İyi bir tecrübeydi. Çünkü ne yaya ne de araba trafiği vardı. Burada çok şanslıydım. Hidroliğin değişmesi taraftarıydım. Böyle bir tecrübe edinince de kesinlikle değişmesi gerektiğini düşünüyorum artık. Fakat şöyle bir şey var. Bunu kanıtlamam için hidroliği değişip, biraz zorlayıp sonucu görmem lazım. Bunu kendime değil, fren hidroliği değişmez diyenlere.
Herkese teşekkürler.
Herkese selamlar
Aşağıda yaşamış olduğum durumdan sonra, fren hidroliklerini araştırmaya başladım. Dot 4 yerine dot 5.1 tercih edecektim. Sebebi ise, daha uzun süre gitmesi. Dolayısıyla kaynama derecesi de yüksek olacak. Fakat kafamı kurcalayan yazılar okudum. Kimisi değişmiş, debriyaj merkezini falan bozmuş. Ama onda ekstra big brake kit falan vardı. Yani stok degildi. Hidrolikler birbirine asla karıştırılmamalı, eskisi yenisini bozar, yeniyi koymadan önce sistemi komple boşaltın gibi yorumlar okudum. Biraz dot 5.1 den tırstım. Ama değişip, sorun yaşamayan da var. O yüzden üreticinin istediği dot 4 olan ürünleri araştırdım. Geneli aşağı yukarı aynı kaynama derecesine sahip. Aralarında 265-160 derece ile Mobil1 çıkıyor. Mobil1 de karar kıldım, sözde 2019 üretim olan üründen alacaktım. Araştırma uzun sürdüğü için, stok bitti. 6 Aylık bir askerlik sürecim var. Araç takoz da yatacak, o yüzden başka ürün de almadım şimdilik. Sizlerin tecrübesinden yararlanmak istiyorum. Ne aracınız vardı ne tür bir hidrolik kullandınız. Dot 4 kullanılan aracınıza dot 5.1 koydunuz mu ? Dot 4 lerin performans odaklı olan ürünleri de var. Ate TYP 200, Motul RBF 660 gibi. Sistemi temizlerken fazla sıvı gidecek ve bunların fiyati bir hayli yüksek. O yüzden kolay erişilebilir, uygun fiyatlı olanı seçmek istiyorum. Ve benim için aslında dot 4 tüm sorunlarımı çözecek diye düşünüyorum.
Arka balata kale, ön Veka(bunu ilk defa duydum) marka. Balata hala etli, sorunum hidrolik ile düzelmezse onlara da bakacağız. Diskler ne bilmiyorum, tırnak az da olsa geçiyor. Yani durumu vahim değil. Ama adım gibi eminim hidrolikten olduğuna.
Son olarak da, burada kendi değişmiş olan vardır diye düşünüyorum. Değişimi aslında basit. Tahliye somunu gevşetip, yeni hidrolik gelene kadar pompalamak gerekiyor. Binlerce video var. değişik değişik yöntemler izledim. Kimi direk boşaltıyor. Kimi hortum ile şişe içine boşaltıyor. Ben böyle yaparım, en sağlıklısı çünkü. Bir de burada değişen arkadaşlardan, tecrübelerini istiyorum. Sitemi komple boşaltıp, sıfırdan ekleyip havasını alarak mı yapayım. Yoksa devir daim yaparak mı ? Bu soru, dot 4 veya dot 5.1 için farklılık gösterir mi ? Burada açılmış konulara baktım. Dot 4 olan araca, 5.1 koyabilirsiniz sorun olmaz gibi yorumlar okudum. Bana göre de sorun olmaz fakat insan tedirgin oluyor. Gerekirse hortumları da yenileriz. Ve ben kendim yapacağım. Usta bozuntuları ile uğraşmak istemiyorum. En son yağ bakımı için gittim. Geldikten sonra direk İzeltaş cırcır falan aldım. Takımı ufaktan topluyorum. Mobil1 servisleri yapıyor ama onlarda nasıl yapıyor tam bilmiyorum. Bir ara onlarada sorarım. Hangi hidroliği kullanıyorlar falan. Bir de mobil1 servisleri kaynama derecesini nasıl ölçüyorlar ? tam derece veriyorlar mı yoksa % lik nem oranını mı ölçüyorlar? Değişmeden önce kaç dereceye düşmüş öğrenmek istiyorum açıkcası.
Fren hidroliğinin, hep değişmesi doğru olduğuna inandırmışımdır kendimi. Çünkü o kadar fazla ki değişmesine gerek yok diyen. İnsanın başına bir şey gelmeyince anlayamıyor. Bir de hidrolik yüzüne frenlerim tutmadı diyeni görmedim hiç. Kimisi hiç bir aracımda değişmedim ve değişmeyi de düşünmüyorum diyor. Çünkü hiç frenlerim de anormallik hissetmedim diyorlar. İşte anormallik hissedersiniz ama iş işten geçtikten sonra.
2018 de 2011 model, 145 bin de C Max aldık. Zamanla aracı tanırken frenlerin dip de tuttuğunu hissetmeye başladım. Yani, aracın yavaşlaması için baya bir basmam gerekiyor. Fakat genel olarak aracın frenleri gayet iyi tutuyor. Şurada duracağım deyip hep durmuşumdur. Karakteristik özelliktir diye düşünmeye başladım.
Sanayi de yağ bakımı falan yapılırken, frenleri de söyledim. Gönlüm hidrolik değişmekten yanaydı. Fakat, malum sanayi kalabalık, önceden ayarlamak gerekiyor o işleri. Eksilmiş olsa gerek, biraz hidrolik ilave edildi. Sonraki sürüşlerim de, sanki daha toklaştı pedal. Ama bir süre sonra, tekrar eski haline döndü.
Geçtiğimiz bir kaç ay önce de, frenlerim tutmadı. Hani bazen okuyorum, "fren hidroliği yüzünden frenleri tutmayan birini görmedim diye". Bu tipler genel de, benim için fren önemli, disk balata alırken, orjinal alırım kafasında olan insanlar. Evet hidrolik yüzünden benim frenlerim tutmadı. O arkadaşa sesleniyorum. Havanın yaklaşık 40 derece olduğu bir gün de, şehir için de hafif tempolu araç kullanıyordum. Tempolu dediğim de, normal sürüşün bir tık devirli hali. Malum ülkemiz de her yer tümsek dolu olduğu için freni çok sık kullanıyoruz. Bir de biraz tempolu sürünce frenlere bayağı iş düşüyor. Frenler tutmadan 1 viraj öncesine gidelim. Yaklaşık 1.30, 2 saattir aracı kullanıyordum. Toplam 5 6 defa, 3 5 dk rölanti de, aralıklı şekil de beklemişimdir. Hiç sert fren yapmadım. Yine tümsek vardı yavaşlayıp geçtim, hafif yokuş yukarı tırmandım, daha sonrasında hafif gazlayarak yokuş aşağı indim. Frene biraz basıp bıraktım ve hafif virajı aldım. Virajı döndüm ve yine tümseğe doğru gidiyordum. Frene bastım, arabayı 1 sn falan yavaşlattı yavaşlatmadı pedal dibe indi. 1 saniye falan daha basmaya devam ettim, o panik ile el frenine elimi attım. Hala ucundan da olsa frenler tutuyor gibiydi. ABS nin çalışma vızırtsı geliyor, ama elinden bir şey gelmiyordu. Pompalama belki biraz daha yavaşlatırdı ama o an yaptığımı pek hatırlamıyorum. Hızımı tam bilmiyorum, bakamadım çünkü. Tahmini 40 km/h nin üstündeydim rahat. Baktım olacak gibi değil, saldım freni bıraktım. Dümdüz geçtim o kocaman, asfalt tümsekten. İnanılacak gibi değil ama, C Max altını bile sürtmedi. Duyan şaşırıyor. Tümseği geçerken ve öncesinde de fren kullanmadığım için, ısısı biraz düşmüş olsa gerek. Tümsekten uçarak geçtikten sonra, frenler tutmaya başlamıştı. Sonrasında fazla yüklenmedim.
İyi bir tecrübeydi. Çünkü ne yaya ne de araba trafiği vardı. Burada çok şanslıydım. Hidroliğin değişmesi taraftarıydım. Böyle bir tecrübe edinince de kesinlikle değişmesi gerektiğini düşünüyorum artık. Fakat şöyle bir şey var. Bunu kanıtlamam için hidroliği değişip, biraz zorlayıp sonucu görmem lazım. Bunu kendime değil, fren hidroliği değişmez diyenlere.
Herkese teşekkürler.
Son düzenleme: