KAPALI g11 7.30i kesiklik sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan parladi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

parladi

Takipçi
3
43
Marka
BMW
2015 model g11 kasa 7.30i araçım var b48b20 motor kodlu olması lazım benim araştırdığım kadarı ile 2.0lt 258bg 400nm tork olan motor.

Sorunum ise araç uzun yolda sabit hız örneğin 100 km - 140 yada 160km gibi hızlanmasını istediğimde hızlanırken yarım saniyelik bir kesiklik gibi yapıyor.
Araç lineer bir şekilde hızlanması gerekirken kesintisiz ufak ufak kesintiler yapmakta servise bıraktım incelediler ama herhangi bir arıza atmadığı için neden kaynaklandığını bilmiyorlar. Daha önce başından geçen var mı ya da aynı motor farklı kasalarda da kullanılıyor benim bildiğim.
 
Hızlanma isteklerinde kesiklik öncelikle bobin ya da buji kaynaklıdır. Arıza kodu vermesi için o kesiklik sırasında oluşan durumun belirli kere devam etmesi sonrası uyarı verir. Uyarı vermiyor diye buji bobin kontrolü de yapmamışlar anlaşılan.

Bunlarda bir sorun yoksa diğer alternatiflere bakılır.
 
Son düzenleme:
Yakıt sisteminde bi tıkanıklık olabilir, ani güç isteklerinde yakıtı yetiştiremiyor ise normal. B48 lerde yüksek basınç pompası varsa oraya yönelmek iyi olur.
 
Yakıt sisteminde tıkanıklık olması için yakıt filtresi gerekir. Benzinli modellerin büyük çoğunluğunda yok. Pompada ya çalışır ya çalışmaz ortası yok.
 
Son düzenleme:
Hızlanma isteklerinde kesiklik öncelikle bobin ya da buji kaynaklıdır. Arıza kodu vermesi için o kesiklik sırasında oluşan durumun belirli kere devam etmesi sonrası uyarı verir. Uyarı vermiyor diye buji bobin kontrolü de yapmamışlar anlaşılan.

Bunlarda bir sorun yoksa diğer alternatiflere bakılır.
Servis yakın zamanda buji değişmiş dedi bana yetkili servisi araç hep yetkili servise gitmiş bujilerin değiştiğini görüyorlar dediğiniz gibi sorun bobinler de olabilir
 
Servis yakın zamanda buji değişmiş dedi bana yetkili servisi araç hep yetkili servise gitmiş bujilerin değiştiğini görüyorlar dediğiniz gibi sorun bobinler de olabilir
BMW'nin benzinli motorlarında tipiktir. Belirli bir hızla giderken ani güç ihtiyacında motor titreye titreye, kesiklik yapa yapa hızlanır ve sonunda tahrik uyarısı vererek turboyu kapatır. Stop edip tekrar çalıştırınca uyarı kaybolabilir. Ya bujidir ya bobin. Bujilerinde kontrol edilmesi gerekir. Değiştirildi diye arıza çıkartmayacak değil. Özetle basit bir problem. Tek tek bakılmalı hepsine.
 
Yakıt sisteminde tıkanıklık olması için yakıt filtresi gerekir. Benzinli modellerin büyük çoğunluğunda yok. Pompada ya çalışır ya çalışmaz ortası yok.
Benzinli araçların da yakıt filtresi var. Dizel kadar sık değişmese de sarf malzemesi.
Pompa da görünürde düzgün çalışsa bile yüksek hızlarda/yüklerde performans düşüklüğüne ve isteksizliğe sebep olabilir.
 
Bana mantıklı gelmiyor hocam, filtresiz bir benzin sistemi her türlü probleme davetiye çıkarır. O enjektörler çok yaşamaz.

Şimdi baktım bazı bmw'lerde tankın içinde benzin pompasına dahili oluyormuş. Büyük ihtimalle böyledir.
Kendi araçlarımda yakıt filtresi yok. Birini 7 senedir kullanıyorum, bakımda sırası gelince değişen bujiler dışında bobin de değişmedi, enjektörler değişmedi ve sorun yok.

Diğeri 5. yılında. Bir diğeri 2. yılında.

Hiçbir sıkıntımız olmadı bu zamana kadar. Bizden evvel mühendisler zaten bunu düşünüp üretiyorlar. Diğer markaları bilmem.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...