KAPALI Gazlayinca devrin yukselip arabanin gitmemesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ozkrc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ozkrc

Taklacı Güvercin
10
Mrb herkese 2005 focus 2 ghia 1.6 benzinli+LPG li 115 hp aracım var 128 binde son bir aydır arabada şöyle bir sorun var . Vites değişimlerinde hiç bir sorun yokken yokuşta araba kaçırmiyorken düz yolda 2 bin devirde giderken gaza yukleniyorum devir birden 4-5 binleri buluyor motor bağırıyor ama araba aynı hızda, gitmiyor. Bazen bu sorun olurken bazen çok düzgün tam istediğim gibi devir le beraber araç hızlanıyor sorun nerde anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
 
Valla gaza basınca devirin artıp hızlanmaması bence aktarma organlarıyla ilgilidir.

Aklıma gelen ilk şey baskı balata oldu.
Baskı balata da olabilir de abi, soğukta oluyor genelde. Ondan dolayı baskı balata düşük ihtimal gibi geliyor bana ama olur mu olur yani. Motorun tüpü sevmemesi ile alakalı olabilir bu durum. Aktarma organı olsa her zaman olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozkrc
motor devri arttığına göre yeterince yakıt geliyor ve yanma gerçekleşiyor ama ortaya çıkan güç aktarılamıyor ki aracın süratinde bir değişiklik olmuyor bu da sorunun baskı balata olabileceğini gösteriyor ama bunu sadece soğukta yapıyor olması şanzuman yağınında kontrol edilemsi gerektiğini de göstermekte diye düşünüyorum
 
Baskı balatayı itina ile nasıl yeriz? Vol.2 :D
Akıcı sürüş teknikleridir bunlar :) eğer bu tarz detayları göz önüne alırsak bizim memlekette araba sürmeyi bilen yok gibi bir şey oluyor,
aynı şekilde elini vites topuzunda tutmak, debriyaj pedalında ayağını tutmak, ışıklarda viteste beklemek, ışıkta yarım debriyaj ile arabayı sabit tutmak, ışık yanmaya yakın defalarca yarım debriyaj yaparak arabayı kaldırmak... görüyorum içim acıyor.
 
Akıcı sürüş teknikleridir bunlar :) eğer bu tarz detayları göz önüne alırsak bizim memlekette araba sürmeyi bilen yok gibi bir şey oluyor,
aynı şekilde elini vites topuzunda tutmak, debriyaj pedalında ayağını tutmak, ışıklarda viteste beklemek, ışıkta yarım debriyaj ile arabayı sabit tutmak, ışık yanmaya yakın defalarca yarım debriyaj yaparak arabayı kaldırmak... görüyorum içim acıyor.
Yokuş yukarıda beklerken frende beklmeye üşeniyorum, kavrama yapıp bırakıyorum 2-3 santim hareket ettiriyorum hep ben :confused:
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Akıcı sürüş teknikleridir bunlar :) eğer bu tarz detayları göz önüne alırsak bizim memlekette araba sürmeyi bilen yok gibi bir şey oluyor,
aynı şekilde elini vites topuzunda tutmak, debriyaj pedalında ayağını tutmak, ışıklarda viteste beklemek, ışıkta yarım debriyaj ile arabayı sabit tutmak, ışık yanmaya yakın defalarca yarım debriyaj yaparak arabayı kaldırmak... görüyorum içim acıyor.
Tork konvertörü der susarım :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...