KAPALI Gazlayinca devrin yukselip arabanin gitmemesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ozkrc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ozkrc

Taklacı Güvercin
10
Mrb herkese 2005 focus 2 ghia 1.6 benzinli+LPG li 115 hp aracım var 128 binde son bir aydır arabada şöyle bir sorun var . Vites değişimlerinde hiç bir sorun yokken yokuşta araba kaçırmiyorken düz yolda 2 bin devirde giderken gaza yukleniyorum devir birden 4-5 binleri buluyor motor bağırıyor ama araba aynı hızda, gitmiyor. Bazen bu sorun olurken bazen çok düzgün tam istediğim gibi devir le beraber araç hızlanıyor sorun nerde anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
 
tork konvektörü= sert bas çek beklesin + yarım bas çek kendi gitsin+hafif bas çek 20 sn sonra gitsin
ayağın rahat etsin karşlığında 1-2 litre fazla yakmasına, hızlı giderken gazı kestiğin anda vites yükseltmesine ve devir düşürmesine hazır olmayı da göze alacaksın tabiki
 
Son düzenleme:
Bunun için spor/manuel modu var hocam :)
Malesef benim kullandığım tork konvektörde yok. Gaza 3cm den fazla basmanla devir aralığını araç otomatik olarak değiştiriyor 4000 devirde değiştirmeye başlıyor (dizel) ama birçok tork konvektörlüde olduğu gibi gazı kesmenle araç hemen kendini eko ya alıyor ve vitesi artırıp devri minimuma indiriyor manuele alıp gitmekte bir çare tabi ama D de iken durum bu şekilde
 
Son düzenleme:
Debriyajınız sıyırıyor. Servis baskı balata ömrünü 75.000km olarak öngörür. Ama kullanıma göre tabii ki değişir. Biz 2003 Fiesta'nın baskı balatayı 90.000de değiştirmiştik, @motorsinann ın dediği gibi hala değiştirmediyseniz sizin arabanın vakti de çoktan gelmiş.
İlk başlarda genelde ilk 3 viteste pek sıyırma yapmaz, 4 ve 5. Viteslerde sıyırır. Bir süre sonra özel olarak kasarsanız 3'te de sıyırmaya başlar. Ondan bir süre sonra da yolda bırakır :) Bu süreçte vites geçişlerinde herhangi bir zorlanma hissetmezsiniz.
 
Debriyajınız sıyırıyor. Servis baskı balata ömrünü 75.000km olarak öngörür. Ama kullanıma göre tabii ki değişir. Biz 2003 Fiesta'nın baskı balatayı 90.000de değiştirmiştik, @motorsinann ın dediği gibi hala değiştirmediyseniz sizin arabanın vakti de çoktan gelmiş.
İlk başlarda genelde ilk 3 viteste pek sıyırma yapmaz, 4 ve 5. Viteslerde sıyırır. Bir süre sonra özel olarak kasarsanız 3'te de sıyırmaya başlar. Ondan bir süre sonra da yolda bırakır :) Bu süreçte vites geçişlerinde herhangi bir zorlanma hissetmezsiniz.
Ben rekor denemesi yapıyorum bu konuda mk1 focusumuz var 178 binde orjinal baskı balatasıni kullanıyoruz :)
 
Ben rekor denemesi yapıyorum bu konuda mk1 focusumuz var 178 binde orjinal baskı balatasıni kullanıyoruz :)
teorik olarak mümkün. :) Biz bayağı kamyon gibi kullanıyorduk. Ben de özellikle debriyaja çok yüklenirim, ona rağmen 90000 görebilmemiz şaşırtmıştı beni. Bu aracın sakin ve zorlanmadan kullanıldığının göstergesidir :)
 
Araci bugün sanayiye bıraktım problem sizlerinde söylediği gibi baskı balata da. Bazen yapıp bazen yapmaması da soğukta daha iyi kavrayıp sıkıntı yaratmayip sıcakta da ısınınca tam kavramayip boşa çıkmasıyla alakaliymis
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...