Genel Oto Bakımı

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,865
26,225
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle.Daha önce de bahsetmiştim.Aracıma ufak ufak bir şeyler yapmak istiyorum bakım anlamında.Yaptıklarım da oldu.Şu an en ufak sorun yok çok şükür.Kış sonuna bazı şeyler düşünüyorum eğer imkanlar elverirse.Sormak istediğim şeylerse,

1.Aracın baskı balatasının durumunu nasıl anlarım?
2.Amortisörlerin sağlamlığını nasıl anlarım ve değiştirmem gerekir mi?
3.Buji takımını değiştirmem gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?
4.Radyatör ve termostat değişimi düşünüyorum.Sizce gerek var mı?

Bu işlemleri Opel veya Bosch serviste yaptırmayı düşünüyorum.Siz ne önerirsiniz? Orijinal parçaları alıp bir ustaya götürsem daha uyguna halledebilir miyim?
1. Kullanırken bi sıkıntı yaşamadıysanız kurcalamaya gerek yok
2. Kullanırken bi ses duymadıysanız kurcalamaya gerek yok, ama isterseniz rot ayarı falan yapan dükkanlar ön takım süspansiyon kontrolü yapabiliyor uygun fiyata
3. Ucuzsa direkt değiştirirdim ben olsam aklımda kalmasın diye
4. Araç antifirizli ve herhangi bi sıkıntı yoksa yine gerek duymazdım, ama su deposu kapağı radyatör kapağı vs kapakları soğutma sıvısıyla birlikte değiştirirdim
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle.Daha önce de bahsetmiştim.Aracıma ufak ufak bir şeyler yapmak istiyorum bakım anlamında.Yaptıklarım da oldu.Şu an en ufak sorun yok çok şükür.Kış sonuna bazı şeyler düşünüyorum eğer imkanlar elverirse.Sormak istediğim şeylerse,

1.Aracın baskı balatasının durumunu nasıl anlarım?
2.Amortisörlerin sağlamlığını nasıl anlarım ve değiştirmem gerekir mi?
3.Buji takımını değiştirmem gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?
4.Radyatör ve termostat değişimi düşünüyorum.Sizce gerek var mı?

Bu işlemleri Opel veya Bosch serviste yaptırmayı düşünüyorum.Siz ne önerirsiniz? Orijinal parçaları alıp bir ustaya götürsem daha uyguna halledebilir miyim?

1-Dik bir yokuşta aracı kaldırmaya çalışın, debriyaj kaçırıyorsa-gaza bastığınız ve debriyajı çektiğiniz halde tepki vermiyorsa veya çok geç tepki veriyorsa-, debriyaj pedalı ayağınızın altına titreşim hissiyatı veriyorsa, düz bir zemin olmasına rağmen yüksek viteslerde(genellikle 3. veya 4. vites) aracınızı kaldıramıyorsanız ve aracınızda belirgin bir çekiş kaybı varsa baskı balata zamanınız gelmiş ve geçiyor demektir.

2-Aracı düz bir zemine parkedip her çamurluğa ayrı ayrı baskı uygulayın-üstüne bastırın- araba eğer kendisini zor toparlıyorsa- sünger misali eski konumuna geç dönüyorsa- amortisör ve yaylarınız yıpranmıştır. Bunların haricinde kullanırken sesler duyabilir ve bol zıplamalı bir sürüşünüzün olması da belirgin nedenler arasındadır.

3-Ateşleme sisteminizde sabahları aracı çalıştırırken geç çalışıyorsa, gaza bastığınızda lineer bir hızlanma değil de kesik kesik hızlanıyorsanız-araç öksürüyorsa derler sanayiciler-, çekiş kaybınız varsa bujileri değiştirmeniz gerekir.

4-Arabanızın modelini bilmiyorum fakat eğer hararet probleminiz yoksa termostatı değiştirmeyiniz, hatta radyatörü hiç değiştirmeyiniz zira pahalı bir parçadır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetAydin

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,102
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
1-Dik bir yokuşta aracı kaldırmaya çalışın, debriyaj kaçırıyorsa-gaza bastığınız ve debriyajı çektiğiniz halde tepki vermiyorsa veya çok geç tepki veriyorsa-, debriyaj pedalı ayağınızın altına titreşim hissiyatı veriyorsa, düz bir zemin olmasına rağmen yüksek viteslerde(genellikle 3. veya 4. vites) aracınızı kaldıramıyorsanız ve aracınızda belirgin bir çekiş kaybı varsa baskı balata zamanınız gelmiş ve geçiyor demektir.

2-Aracı düz bir zemine parkedip her çamurluğa ayrı ayrı baskı uygulayın-üstüne bastırın- araba eğer kendisini zor toparlıyorsa- sünger misali eski konumuna geç dönüyorsa- amortisör ve yaylarınız yıpranmıştır. Bunların haricinde kullanırken sesler duyabilir ve bol zıplamalı bir sürüşünüzün olması da belirgin nedenler arasındadır.

3-Ateşleme sisteminizde sabahları aracı çalıştırırken geç çalışıyorsa, gaza bastığınızda lineer bir hızlanma değil de kesik kesik hızlanıyorsanız-araç öksürüyorsa derler sanayiciler-, çekiş kaybınız varsa bujileri değiştirmeniz gerekir.

4-Arabanızın modelini bilmiyorum fakat eğer hararet probleminiz yoksa termostatı değiştirmeyiniz, hatta radyatörü hiç değiştirmeyiniz zira pahalı bir parçadır.
Çok güzel detaylı şekilde açıklamışsınız.Emeğiniz için teşekkürler.
1.Sorunsuz
2.Sorunsuz
3.Marş yapar yapmaz çalışıyor ancak ara ara öksürme durumunu hissediyorum.İlk viteslerde genelde.
4.Sorunsuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,732
6,829
4,070
Istanbul
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle.Daha önce de bahsetmiştim.Aracıma ufak ufak bir şeyler yapmak istiyorum bakım anlamında.Yaptıklarım da oldu.Şu an en ufak sorun yok çok şükür.Kış sonuna bazı şeyler düşünüyorum eğer imkanlar elverirse.Sormak istediğim şeylerse,

1.Aracın baskı balatasının durumunu nasıl anlarım?
2.Amortisörlerin sağlamlığını nasıl anlarım ve değiştirmem gerekir mi?
3.Buji takımını değiştirmem gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?
4.Radyatör ve termostat değişimi düşünüyorum.Sizce gerek var mı?

Bu işlemleri Opel veya Bosch serviste yaptırmayı düşünüyorum.Siz ne önerirsiniz? Orijinal parçaları alıp bir ustaya götürsem daha uyguna halledebilir miyim?
1- Bir kaç yolu var;

-Sürüş esnasında devir-hız uyumu yoksa anlayabilirsiniz. Aracın devri yükseliyor ama yeterince hızlanmıyorsa sıkıntı vardır. Araç hangi devirde hangi hızda gidiyor araştırıp bakabilirsiniz.

-Debriyaj çok yukarda kavrar ve olması gerektiğinden daha serttir.

-Aracı çalıştırın vitesi 3'e atın ve birinci vitesteymiş gibi kaldırmaya çalışın. Araç stop eğilimine giriyor, stop ediyorsa sağlamdır. Ancak bir anormallik olmadan hareket ediyorsa kötü haber.

-Kavrama noktasında gaz verdiğinizde araç titreyerek hareket eder.

2- Ses yapar, gereğinden fazla salınım yapar. Basit bir test olarak düşük hızda ani fren yapın araç öne doğru yığılıp geri normal formuna giriyorsa sıkıntı yok, patlak amortisörde araç yaylanır. Kasislerden geçerkende hissedersiniz.

3- Bakım kitapçığında kaç km'de değişmesi gerektiği yazar. Aksatmadan değiştirmekte fayda var. Öncesini bilmiyorsanız direk değiştirin pahalı bir malzeme değil. Sonrasında sizin kontrolünüzde olur.
Sıkıntı olarak, titreşim, tekleme gibi kullanırken hissedeceğiniz sıkıntılar yaratır. Sökülüp gözle muayenede de sıkıntılı olup olmadığı anlaşılır.

4- Radyatörünüzde bir kaçak bir problem yoksa gerek yok. Termostat önlem amacıyla değiştirmekte fayda var. Soğutma kısmı şakaya gelmez.


Her zaman parça tedariğini kendinizin yapmasnıı ve işçiliği iyi bir ustaya teslim etmesini öneririm. Hatta elinizden geliyorsa, yeriniz varsa kendiniz yapın.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Çok güzel detaylı şekilde açıklamışsınız.Emeğiniz için teşekkürler.
1.Sorunsuz
2.Sorunsuz
3.Marş yapar yapmaz çalışıyor ancak ara ara öksürme durumunu hissediyorum.İlk viteslerde genelde.
4.Sorunsuz.
Kesik kesik hızlanmayı-öksürmeyi- bir müddet daha izleyin, bir ara sanayiye gittiğinizde(Bosch veya Opel servisi olmasa bile olur ama size kalmış, ben arabamın problemine göre farklı farklı servislere götürüyorum) bujileri söküp bir kontrol etsinler. Aşağıya bitmiş ve sağlam buji fotoğrafları koyuyorum.

reading_spark_plugs.jpg


symptoms-of-bad-spark-plugs.jpg
 
Son düzenleme:

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,102
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
1- Bir kaç yolu var;

-Sürüş esnasında devir-hız uyumu yoksa anlayabilirsiniz. Aracın devri yükseliyor ama yeterince hızlanmıyorsa sıkıntı vardır. Araç hangi devirde hangi hızda gidiyor araştırıp bakabilirsiniz.

-Debriyaj çok yukarda kavrar ve olması gerektiğinden daha serttir.

-Aracı çalıştırın vitesi 3'e atın ve birinci vitesteymiş gibi kaldırmaya çalışın. Araç stop eğilimine giriyor, stop ediyorsa sağlamdır. Ancak bir anormallik olmadan hareket ediyorsa kötü haber.

-Kavrama noktasında gaz verdiğinizde araç titreyerek hareket eder.

2- Ses yapar, gereğinden fazla salınım yapar. Basit bir test olarak düşük hızda ani fren yapın araç öne doğru yığılıp geri normal formuna giriyorsa sıkıntı yok, patlak amortisörde araç yaylanır. Kasislerden geçerkende hissedersiniz.

3- Bakım kitapçığında kaç km'de değişmesi gerektiği yazar. Aksatmadan değiştirmekte fayda var. Öncesini bilmiyorsanız direk değiştirin pahalı bir malzeme değil. Sonrasında sizin kontrolünüzde olur.
Sıkıntı olarak, titreşim, tekleme gibi kullanırken hissedeceğiniz sıkıntılar yaratır. Sökülüp gözle muayenede de sıkıntılı olup olmadığı anlaşılır.

4- Radyatörünüzde bir kaçak bir problem yoksa gerek yok. Termostat önlem amacıyla değiştirmekte fayda var. Soğutma kısmı şakaya gelmez.


Her zaman parça tedariğini kendinizin yapmasnıı ve işçiliği iyi bir ustaya teslim etmesini öneririm. Hatta elinizden geliyorsa, yeriniz varsa kendiniz yapın.
Çok teşekkür ederim bilgiler için.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım