Gitti E60 Geldi F30 320i Luxury (Çakma M Sport)

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
489
Marka
BMW
Herkese selamlar, bir yeni garaj konusu ile karşınızdayım.
Çift rakamlı enflasyon, sürekli artan fiyatlar ama satılmayan araçlar, yeni araç arayışı ancak ne istediğini bilmemek gibi kafamızı kurcalayan kelimelerden sonra, E60 iyidir candır eskidir ama geniştir avuntularıyla tam da bu arayıştan vazgeçmişken, bir tanıdığımızdan piyasa abartılarına nazaran uygun bir fiyattan 2012 320i sahibi olduk.
Galerici tanıdıklarımız sayesinde E60'ı piyasanın az da olsa altına zorlanmadan sattık ve kredimizi çekerek f serisine geçtik. Geçmişini pek bilmediğimiz ve herhangi bir bakımı hakkında fikir sahibi olunmayan Bmw nasıl alınır onu anlatayım, evet sürpriz yumurta ancak başka türlü yeni bir araç sahibi olamayacaktım. Ben de bildiğim bütün ustaları kullanarak her şeyine baktırarak bu sürprizleri en aza indirmeye çalıştım.
Araç hatasız boyasız sadece 2012 yılında Borusan'da sağ arka kapısı değişmiş ve bu kayıtlı tek detayımız. Borusan'dan ruhsat ve ruhsat sahibi ile sorguladık, herhangi bir sorun bulamadık. 80 bin'e kadar da orada bakımları yapılmış daha sonrasının kaydı maalesef yok. Bizde motor, şanzıman, tüm keçeler ve contalar, turbo ve su hortumlarının kontrollerini yaptırdık. Yıpranan ve değişmesi gereken bir parça olmadığını gördükten sonra da almaya karar verdik.
Alırken fark ettiğimiz en can sıkıcı konu aracın ön yaylarının ısıtılmış, arka yaylarının da kesilmiş olmasıydı. İlk işimiz ısıtılan ve kesilen bu yayların değiştirilmesi oldu. Tabi sonrasında leylek olmamak için Vogtland marka spor yayları tercih ettik. Yağ bakımı sonrası da kullanmaya başladık, eksiklerini gördükçe de yaptırıp burada paylaşırız inşallah. Kozmetik olarak da aklımda çok şey var bu haliyle bırakmayı düşünmüyorum, fikir ve eleştirilere açığım.

Eski yaylar ile ön yüksek arka alçak kalıyordu, güvensizliğinden bahsetmiyorum dahi.

IMG_9336.jpg


Spor yay sonrası bu şekli aldık.
IMG_1446.jpg


Diğer görseller.
IMG_9354.jpg
IMG_9338.jpg
IMG_9350.jpg
IMG_9342.jpg
 
Hayırlı olsun, yayları değiştirerek çok doğru bir karar vermişsiniz. Detayları bekliyoruz..
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Masallah hayirli olsun kapi degismis ama hatasiz boyasiz yazisini gorunce ilk bi galerici ilani sandim degilmis :D
Yok öyle değil doğru söylüyorsunuz aslında hatasız değil. Araç aramak ve bulmak o kadar meşakkatli hale geldi ki ilanlarda yazılanlar dilime dolanmış. Başka hatası yok diyelim.


N20B20 olması bence aracın en büyük + sı. Soft bir yazılımla 250 bg mis gibi binilir.
O konu tartışmaya çok açık bazıları da n13 ün daha verimli olduğunu düşünüyor ve bunu avantaj olarak görüyor. Benim için yağ soğutucu olması önemliydi. Bu da ya 320ied de ya da 320i de mevcuttu. 316i harici kabülümdü. Motorun ve buna bağlı tüm parçaların daha az sıcak çalışması ömür açısından önemli bir kriter. Nasibimizde n20 varmış. Tabi yanındaki 2.0 motorun fazla vergisi de nasibimizmiş.
Yazılıma karşıyım aslında önce 184hp nin hakkını vermek lazım. Ama evet daha ucu açık bir motor olduğu söyleniyor. Bizim için şu an sorumsuzluk ön planda ileride az gelmeye başlarsa düşünülebilir.

N13B16'daki meşhur, yüksek çalışma sıcaklığı kaynaklı sorunların olmaması da ayrı bir + bence. Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
316i lerde yağ soğutucu olmadığı için evet daha sıcak çalışıyor. 320i ed lerde n13b16 ancak yağ soğutucu var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Piyasası ne kadar oldu f30ların? Hep kaldığım bir ikilem var e92 335i yoksa f30mu 4 serisi zaten pahalı kaçıyor.
 
Son düzenleme:
Yok öyle değil doğru söylüyorsunuz aslında hatasız değil. Araç aramak ve bulmak o kadar meşakkatli hale geldi ki ilanlarda yazılanlar dilime dolanmış. Başka hatası yok diyelim.



O konu tartışmaya çok açık bazıları da n13 ün daha verimli olduğunu düşünüyor ve bunu avantaj olarak görüyor. Benim için yağ soğutucu olması önemliydi. Bu da ya 320ied de ya da 320i de mevcuttu. 316i harici kabülümdü. Motorun ve buna bağlı tüm parçaların daha az sıcak çalışması ömür açısından önemli bir kriter. Nasibimizde n20 varmış. Tabi yanındaki 2.0 motorun fazla vergisi de nasibimizmiş.
Yazılıma karşıyım aslında önce 184hp nin hakkını vermek lazım. Ama evet daha ucu açık bir motor olduğu söyleniyor. Bizim için şu an sorumsuzluk ön planda ileride az gelmeye başlarsa düşünülebilir.


316i lerde yağ soğutucu olmadığı için evet daha sıcak çalışıyor. 320i ed lerde n13b16 ancak yağ soğutucu var.
N13 verim olarak daha yüksek olabilir ancak ben N20 nin daha sorunsuz olduğunu düşünüyorum. 2 3 ufak farklar harici 28i ile aynı motor. O yüzden onun cok daha açık. Yağ soğutucusuz n13 ler de ısınmadan çatır çatır yürüyor, tabi güzel bir intercooler ve yazılım yapan yere bağlı olarak değişir. Mtv yi pek fazla takmayın 11 yaşında olarak geçiyor sonucta baya düşmüştür :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Piyasası ne kadar oldu f30ların? Hep kaldığım bir ikilem var e92 335i yoksa f30mu 4 serisi zaten pahalı kaçıyor.
Ben bayramdan hemen önce aldım, piyasa zaten allak bullak düşük yazanda var uçan da ama satılıyor mu araç derseniz hiç sanmıyorum. E92 335i çok farklı bir durum bence hiç karşılaştırmayalım F30 320i ile.

N13 verim olarak daha yüksek olabilir ancak ben N20 nin daha sorunsuz olduğunu düşünüyorum. 2 3 ufak farklar harici 28i ile aynı motor. O yüzden onun cok daha açık. Yağ soğutucusuz n13 ler de ısınmadan çatır çatır yürüyor, tabi güzel bir intercooler ve yazılım yapan yere bağlı olarak değişir. Mtv yi pek fazla takmayın 11 yaşında olarak geçiyor sonucta baya düşmüştür :D
Ben stok 316i lerin yağ sıcaklarının gazlarken 120 dereceyi geçtiğini ve genellikle oralarda gezdiğini duydum. Ancak benim araçta çok nadir 115 seviyeleri görünüyor, harici gazlasam dahi 110 derece, sabit hızla gidersem de 100-105 geziniyor. MTV 1.6 ile 2.0 arasında yıllık 2.000tl fark ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Neden çakma m sport dedim onu konuşmadık. Aracımız luxury line paket ancak dıştan replika ürünler ile m paket yapılmış. Hatta ön tamponda araçta olmasına rağmen fark yıkama delikleri yok. Arka tampon ve yan marşpiyelleri beğeniyorum ancak ön tamponun duruşunu beğenmiyorum. Acaba komple çıkma luxury line tampon marşbiyel setini alıp ön arka orijinale mi dönmeli yoksa orijinal m tampon alıp sadece önü mü değiştirmeli kararsızım.

Koltuklara ciddi temizlik gerekiyor kendi rengini kaybetmiş ve bir de korumaya almak gerekli yırtığımız vs de yok çok şükür. İçini de ekleyelim paylaşımlara.

822D0F29-2568-42C1-8D36-9B0A183BFA69.jpeg
6AF46EA1-BB14-4D27-83C9-4BAA46BC8D9F.jpeg
934BC9C7-7BF3-4500-A2D8-9060E3991413.jpeg


Tampon flaplarını söktüm ancak siyah panjur ve ayna kapakları olduğu için geri taktım. Yine de memnun değilim yeni tampon alırsam kesinlikle olmayacak ona karar verdim.
E460398C-6397-4496-ABB5-469D34543F5A.jpeg

789A1C1D-6CD7-45D5-84B3-170DDD5BE95D.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34 ve Toprak
Bu kasa 3 serisi bence yenisinden çok daha güzel ve ruhlu. Yapar mısınız bilmiyorum ama bu konuda kendi fikrimi paylaşayım. Orijinal bir luxury line ne kadar klas ve elit duruyorsa, orijinal olsun olmasın m paket o kadar keko duruyor bana göre :)
 
Bu kasa 3 serisi bence yenisinden çok daha güzel ve ruhlu. Yapar mısınız bilmiyorum ama bu konuda kendi fikrimi paylaşayım. Orijinal bir luxury line ne kadar klas ve elit duruyorsa, orijinal olsun olmasın m paket o kadar keko duruyor bana göre :)

Öneriniz için teşekkür ederim. Evet luxury görünümüne dönmeyi çok düşündüm ancak fiyatları ucuz olmasına rağmen düzgün luxury tampon seti bulamadım, jant değişimi de gerekecekti vazgeçtim bu şekliyle neler yapabiliriz diye bakıyorum.

Derken hemen ön tamponla başladık, tampon içindeki hiç bir bakalit parça mevcut değildi ve tampon farlar ile örtüşmüyordu. Söktük ve sağ-sol kürek bakalitleri, sağ-sol disk havalandırma kanalları, orta radyatör bakaliti, sağ-sol sis yan kapakları parçalarımızı alarak montajladık. Ustam sağolsun tampon-far-panjur ayarını da olabildiğince halletti ve içime sinen bir ön görüntüye ulaştık. Bu arada siyah ayna kapaklarını da arabayı boğduğunu düşündüğünden beyaza boyadık.

98C7B85F-4FC3-4BFB-97A4-078702D2C34D.jpeg
DD00AC50-5152-4707-B754-589F3B27AAC4.jpeg
444666AE-7DCE-459C-9592-27F218AEE3BB.jpeg
 
abi selam, mekanik ve kaporta için ankara'da gayet uygun fiyatlı ve yetkili servisten ayrılma usta önermemi istersen hemen yollayabilirim.
 
Hocam aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmak nasip olsun inşaallah :) Değişiklikler sizin içinize sindiği, beğendiğiniz sürece en güzel görünümündedir demektir. Yalnız naçizane, eğer ki alınmayacaksanız, ufak bir görsel eleştiride bulunmam gerekirse fotoğraflarda kırmızı ile çizdiğim orijinal plastiklerin siyahıyla, sarı ile çizdiğim sizin boyadığınız siyahın kontrastı pek tutmuyor diyebilirim. Parlak, yağlı görünümlü değil, mat siyah renkle kesinlikle orijinal plastiklerin siyahına daha yakın bir renk tutturulur. :)
57416_4da59cca25f4052e280da128b2867004.jpg
 
Son düzenleme:
abi selam, mekanik ve kaporta için ankara'da gayet uygun fiyatlı ve yetkili servisten ayrılma usta önermemi istersen hemen yollayabilirim.

Olur tabi tavsiyelere her zaman açığım. Sadece ben değil herkes için buradan dahi paylaşabilirsin.

Hocam aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmak nasip olsun inşaallah :) Değişiklikler sizin içinize sindiği, beğendiğiniz sürece en güzel görünümündedir demektir. Yalnız naçizane, eğer ki alınmayacaksanız, ufak bir görsel eleştiride bulunmam gerekirse fotoğraflarda kırmızı ile çizdiğim orijinal plastiklerin siyahıyla, sarı ile çizdiğim sizin boyadığınız siyahın kontrastı pek tutmuyor diyebilirim. Parlak, yağlı görünümlü değil, mat siyah renkle kesinlikle orijinal plastiklerin siyahına daha yakın bir renk tutturulur. :)

Estağfurullah neden alınayım, eleştirilere her zaman açığım. Şöyle bir durum var flapları ben boyamadım, ne yazık ki o parçalar fiber ve pianoblack boyalı geliyor, parçalar da eski sahibinden kalma durumları da pek iyi değil. Daha önce bu parçayı hiç mat siyah takan görmedim ama güzel olabilir kanaatindeyim sizin gibi. Parçalarının durumu çok iyi olmadığından şuan uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyorum.

Şuan araç üzerinde jantlar, flaplar, arka spoiler, cam çerçeveleri ve stop çerçeveleri şeklinde siyah parça bütünlüğü sağlanmış durumda hatta bunu tamamlaması için flapların arkasında beyaz kalan alanları da siyaha boyadık ve henüz takamasam da mat siyah çamurluk m logolarından da aldım. Araca uzun süre binme düşüncem olduğundan bir süre bu siyah parça bütünlüğü ile binmeyi düşünüyorum. İleri de bakalım bu siyah parçaları söküp, jantları da orijinal rengine boyatıp, stok haline dönmeyi düşünüyorum ancak bu 1 2 seneyi bulabilir. :)

19484507-5870-49DB-97F8-FE0FD6526EA0.jpg
0DEC7F23-0002-42D8-A5D0-26C5661A8531.JPG
E10DF995-38CE-431D-8DF0-C219F170E284.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve Toprak
Ankara Şaşmaz'da Dönmez Oto BMW Özel Servisi hocam.
Sahibi ve aynı zamanda ustası yetkili servisten ayrılmadır.
Fiyat konusunda her zaman beni çok mutlu ettiler ve taksitlendirme vs yapıyolar her zaman.
Bana göre en güzel yanı da küçük dükkan olduğundan dolayı da bir usta ve bir kalfa çalışıyor. Sahibi ve ustası Murat abi her işi kendisi yapıyor, 15-16 yaşlarındaki çocuğa eline ingiliz anahtarı verip yaptırma durumu söz konusu olmuyor.
Şanzıman yağı değişmesi lazım diyen sayılı ustalardan.
Çok memnun kalacağınıza eminim, gitmeden önce haber ederseniz ararım daha da iyi ilgilenir, yardımcı olur.

Arabanızın maşallahı var bu arada, sevgilerle
 
  • Beğeni
Tepkiler: BavarianEngineer
5sn bakınca şu şarkıyla kasisten çapraz geçiyorsun 😁
O biraz sizin psikolojisiyle alakalı.:) Öyle bir durum olmadı çapraz geçecek kadar da basık değil aracım. Vogtland candır.
Ankara Şaşmaz'da Dönmez Oto BMW Özel Servisi hocam.
Sahibi ve aynı zamanda ustası yetkili servisten ayrılmadır.
Fiyat konusunda her zaman beni çok mutlu ettiler ve taksitlendirme vs yapıyolar her zaman.
Bana göre en güzel yanı da küçük dükkan olduğundan dolayı da bir usta ve bir kalfa çalışıyor. Sahibi ve ustası Murat abi her işi kendisi yapıyor, 15-16 yaşlarındaki çocuğa eline ingiliz anahtarı verip yaptırma durumu söz konusu olmuyor.
Şanzıman yağı değişmesi lazım diyen sayılı ustalardan.
Çok memnun kalacağınıza eminim, gitmeden önce haber ederseniz ararım daha da iyi ilgilenir, yardımcı olur.

Arabanızın maşallahı var bu arada, sevgilerle
İyi dilekleriniz ve tavsiyeniz için teşekkürler.