Gitti E60 Geldi F30 320i Luxury (Çakma M Sport)

Estağfurullah neden alınayım, eleştirilere her zaman açığım. Şöyle bir durum var flapları ben boyamadım, ne yazık ki o parçalar fiber ve pianoblack boyalı geliyor, parçalar da eski sahibinden kalma durumları da pek iyi değil. Daha önce bu parçayı hiç mat siyah takan görmedim ama güzel olabilir kanaatindeyim sizin gibi. Parçalarının durumu çok iyi olmadığından şuan uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyorum.

Şuan araç üzerinde jantlar, flaplar, arka spoiler, cam çerçeveleri ve stop çerçeveleri şeklinde siyah parça bütünlüğü sağlanmış durumda hatta bunu tamamlaması için flapların arkasında beyaz kalan alanları da siyaha boyadık ve henüz takamasam da mat siyah çamurluk m logolarından da aldım. Araca uzun süre binme düşüncem olduğundan bir süre bu siyah parça bütünlüğü ile binmeyi düşünüyorum. İleri de bakalım bu siyah parçaları söküp, jantları da orijinal rengine boyatıp, stok haline dönmeyi düşünüyorum ancak bu 1 2 seneyi bulabilir. :)
Anlıyorum hocam. Zaten tampon alt kısmı olduğu için zaman içinde yağmur, güneş ışığı vs yiye yiye boyanın rengi kendiliğinden matlaşmaya başlayacaktır diye düşünüyorum. O zaman kontrast daha fazla tutacaktır. Tekrar hayırlı olsun aracınız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: BavarianEngineer
Bir güncel çekmeye geldik. 😁

Uzun zamandır detaylı iç temizlik ve seramik yaptırmak istiyordum. Bu operasyondan önce de bir sanayi yapıp el frenini kontrol ettirmemiz gerekiyordu ve zamanı gelen muayenemizi yaptıralım istedik. Tabi ki bu kontrolde korktuğumuz başımıza geldi, el freni balatası kırılmıştı ancak daha önemlisi disk içeriden çatlamıştı, neden olduğuyla alakalı fikrim maalesef yok. Biz hemen Feredo arka disk, aynı marka el freni balatası ve henüz 5 bin km olmasına rağmen eski balata yeni diske takılmayacağından aynı marka arka fren balatası şeklinde parçalarımızı aldık ve taktırdık. Disk takımı 2150tl, el fren balata takımı 475tl, arka fren balata takımı 900tl, işçilik 500tl şeklinde harcamamızı yapıp ayrıldık. Ardından da muayeneden çok şükür kusursuz geçtik.

Bunlar frencinin önündeki pozlarımız.

441B865A-C78F-4A9E-A01C-BD282A55656D.JPG
E99B91CC-1B8A-41FF-9839-E7E7F607AF48.JPG
ED300C76-2B8D-499D-BF31-F3146B13EAE2.JPG



İçeride de poz vermemiz lazım tabi.

E9BA2E99-ABA5-4828-BEA8-A3AA4FF4E853.JPG



Tabi bir şeyler yaptırmak isteyince her şey istediğimiz gibi gitmiyor, yukarıda da başımıza geldiği gibi. Detaylı iç temizlik sırasında daha önce de gösterdiğim deri koltuklarımızın ne yazık ki boyası çıktı ve yüzeyde siyahlıklar oluştu. Beklemiyordum desem yalan olur ama bu kadar derinlemesine boya kalkması olması şaşırttı. Kullanılan ürünlerde mi sorun var diye bir kaç araştırma yaptım ancak derilerin önceden kalitesiz olarak boyandığı, hatta renk tutturamadıkları gerçeğiyle yüzleştim.

Bunlar uygulama yapılmadan önceki hali.

IMG_0416.PNG
IMG_0415.PNG



Bunlar da ne yazık ki uygulama sonrası deri yüzeyi.

4a7201e9-1803-4302-be66-2066c2bea9d1.JPG
b9f1a7ea-b52c-44b9-893a-40cb9a6d6834.JPG



Böyle bırakmadık tabi temizliği devam ettirip kirlerinden arındırdık ve derilerimizi boyaya verdik. El değmişken kapı döşemelerindeki derileri de boyattırdım. Bu işlem için de 8.000tl harcadık. Henüz boyanmış yüzeylerin fotoğraflarını çekemedim, onları da bir sonraki paylaşımda inşallah.

Şimdi boyanmış yeni deri koltukların üstüne ne tür bir koruma ürünü kullanılmalı ya da korumak için, hem rengini hem de derileri, hangi uygulama yapılmalı tavsiyelerinizi bekliyorum.

Seramik sonrası görüntümüzü de paylaşalım.
D4D6CDF4-B23B-48BA-A8B7-6B2F571E4517.JPG
 
Bir güncel çekmeye geldik. 😁

Uzun zamandır detaylı iç temizlik ve seramik yaptırmak istiyordum. Bu operasyondan önce de bir sanayi yapıp el frenini kontrol ettirmemiz gerekiyordu ve zamanı gelen muayenemizi yaptıralım istedik. Tabi ki bu kontrolde korktuğumuz başımıza geldi, el freni balatası kırılmıştı ancak daha önemlisi disk içeriden çatlamıştı, neden olduğuyla alakalı fikrim maalesef yok. Biz hemen Feredo arka disk, aynı marka el freni balatası ve henüz 5 bin km olmasına rağmen eski balata yeni diske takılmayacağından aynı marka arka fren balatası şeklinde parçalarımızı aldık ve taktırdık. Disk takımı 2150tl, el fren balata takımı 475tl, arka fren balata takımı 900tl, işçilik 500tl şeklinde harcamamızı yapıp ayrıldık. Ardından da muayeneden çok şükür kusursuz geçtik.

Bunlar frencinin önündeki pozlarımız.

Ekli dosyayı görüntüle 44039Ekli dosyayı görüntüle 44040Ekli dosyayı görüntüle 44041


İçeride de poz vermemiz lazım tabi.

Ekli dosyayı görüntüle 44042


Tabi bir şeyler yaptırmak isteyince her şey istediğimiz gibi gitmiyor, yukarıda da başımıza geldiği gibi. Detaylı iç temizlik sırasında daha önce de gösterdiğim deri koltuklarımızın ne yazık ki boyası çıktı ve yüzeyde siyahlıklar oluştu. Beklemiyordum desem yalan olur ama bu kadar derinlemesine boya kalkması olması şaşırttı. Kullanılan ürünlerde mi sorun var diye bir kaç araştırma yaptım ancak derilerin önceden kalitesiz olarak boyandığı, hatta renk tutturamadıkları gerçeğiyle yüzleştim.

Bunlar uygulama yapılmadan önceki hali.

Ekli dosyayı görüntüle 44043Ekli dosyayı görüntüle 44044


Bunlar da ne yazık ki uygulama sonrası deri yüzeyi.

Ekli dosyayı görüntüle 44045Ekli dosyayı görüntüle 44046


Böyle bırakmadık tabi temizliği devam ettirip kirlerinden arındırdık ve derilerimizi boyaya verdik. El değmişken kapı döşemelerindeki derileri de boyattırdım. Bu işlem için de 8.000tl harcadık. Henüz boyanmış yüzeylerin fotoğraflarını çekemedim, onları da bir sonraki paylaşımda inşallah.

Şimdi boyanmış yeni deri koltukların üstüne ne tür bir koruma ürünü kullanılmalı ya da korumak için, hem rengini hem de derileri, hangi uygulama yapılmalı tavsiyelerinizi bekliyorum.

Seramik sonrası görüntümüzü de paylaşalım.
Ekli dosyayı görüntüle 44048
Bence derilerin bu hale gelmesinin sebeplerinden birisi kullanılan ürün. Her ne olursa olsun önce görünmeyecek bir kısımda lokal olarak deneyip öyle kullanıyorum aracımda. Geçmiş olsun yapacak bir şey yok, bundan sonra korumak için deriklinik firmasının deri koruma ve temizlik setini alabilirsiniz. Düzenli kullanıldığında faydalı olacağı kanaatindeyim.
 
Bence derilerin bu hale gelmesinin sebeplerinden birisi kullanılan ürün. Her ne olursa olsun önce görünmeyecek bir kısımda lokal olarak deneyip öyle kullanıyorum aracımda. Geçmiş olsun yapacak bir şey yok, bundan sonra korumak için deriklinik firmasının deri koruma ve temizlik setini alabilirsiniz. Düzenli kullanıldığında faydalı olacağı kanaatindeyim.

Aslında koltukların durumuyla alakalı beni uyararak uygularsak boyaları sökülebilir demişlerdi. Ancak eski haliyle bırakmak istemediğim için devam edin onayını ben verdim. Zaten bir yılı aşkın süredir böyle biniyordum ve görüntü iyice rahatsız etmeye başlamıştı. Düzenli kullanacağım temizlik değil belki çünkü yine boya sökülmesinden korkuyorum. Ancak bakım ürünü kullanmam şart, kendi boyası değil sonuçta. Sonradan boyanmış deriye, zarar vermeden koruyacak bir ürüne ihtiyacım var.
 
MaşAllah araç çok güzel görünüyor. Jantların şu an ki renk adını/kodunu biliyor musunuz ?
 
MaşAllah araç çok güzel görünüyor. Jantların şu an ki renk adını/kodunu biliyor musunuz ?
Teşekkürler, yok maalesef bilmiyorum, ilk fırsatta boyatacağım hatta bana da güzel tonda bir boya kodu lazım. Ön tampon siyah eklerini söküp orijinal rengine de dönebilirim tabi, oda seçenekler arasında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zbetk